Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,945 záznamů.  začátekpředchozí23936 - 23945  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.14 vteřin. 

Použití videonahrávek ve vzdělávání budoucích učitelů matematiky
Stachová, Barbora ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá použitím videonahrávek ve vzdělávání budoucích učitelů matematiky. Cílem práce bylo a) na základě studia literatury zpracovat význam a způsob využití videonahrávek ve vzdělávání učitelů matematiky, b) vybrat videoukázky z hodin matematiky, které jsou využitelné v předmětu Didaktika matematiky pro budoucí učitele matematiky, a navrhnout jejich konkrétní využití (kontext, otázky pro studenty), c) vyzkoušet některé navržené aktivity s videoukázkami se studenty učitelství. V teoretické části jsou sumarizovány některé výsledky videostudie TIMSS a podán přehled o způsobu využití videonahrávek hodin matematiky ve vzdělávání budoucích učitelů i učitelů z praxe. Jsou zmíněny výsledky některých výzkumů z této oblasti. Jádro práce tvoří praktická část. Ve čtvrté kapitole je popsáno 12 videopřípadů, tedy videoukázek s navrženými úkoly pro studenty učitelství. V páté kapitole je uvedena výzkumná sonda, v níž byly použity dvě mnou navržené videoukázky a ověřen jejich výukový potenciál. V šesté kapitole je udělána analýza reakcí studentů na celou vyučovací hodinu a je zdůrazněna odlišnost v zaměření jejich pozornosti na určité jevy hodiny. V práci uvádím ukázky autentických reakcí studentů učitelství matematiky, které ilustrují konkrétní problematiku didaktických analýz videoukázek.

Rozvoj čtenářství u sluchově postižených dětí mladšího školního věku
Lipská, Klára ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Chmelíř, Václav (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo zjistit problematické oblasti v souvislosti sluchového postižení u dětí mladšího školního věku a rozvoje čtenářství, na základě zjištěných informací navrhnout metodický materiál a ověřit jej v praxi. Metodický materiál obsahuje text Já Baryk od Františka Nepila v originále a v upravené verzi, návrh postupu pro vyučující a pracovní list. Nejdůležitější částí metodického materiálu je CD s úvodním slovem, upraveným textem a slovníčkem ve znakovém jazyce. Ověření v praxi u dětí pátého ročníku ZŠ ukázalo nutnost vytvoření dalších podobných materiálů, jelikož znakový jazyk nejen umožňuje porozumění dějové linii a souvislostem vyplývajících z příběhu, ale je především účinným prostředkem vedoucím ke čtení v českém jazyce.

Zavedení in-line bruslení do škol
Hodicová, Lenka ; Hájek, Jeroným (vedoucí práce) ; Přibyl, Ivan (oponent)
Teoretická část diplomové práce je řešena na základě uplatnění hned několika metod. Jedná se především o metody vyhledávání a porovnávání údajů, které se týkají vývoje in-line bruslení, přehledu druhů in-line bruslí a nejvhodnějších doplňků a údajů o správném fyzickém vývoji dítěte. Materiál byl získáván převážně studiem odborné literatury a tištěných pramenů a internetových zdrojů. V teoretické části byly též užity metody analýzy, syntézy, srovnávání, zobecňování a konkretizace, indukce a dedukce.

Zakladatelský finanční plán
Nedvěd, Petr ; Středová, Ivana (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
Diplomová práce hodnotí finanční situaci vznikající společnosti. V teoretické části jsou popsány základní účetní výkazy společnosti (rozvaha, výkaz zisků a ztrát a výkaz cash flow) a postup finanční analýzy. Praktická část se věnuje prvním třem rokům existence společnosti. Je zde uvedena volba právní formy podnikání a analýza nákladů a výnosů. Na základě poměrových ukazatelů likvidity, aktivity, zadluženosti a výnosnosti vypočítaných z údajů získaných z účetních výkazů je zde analyzována finanční situace a vývoj společnosti.

Vzdělávací projekt pro popularizaci chemie
Šedivá, Renata ; Zákostelná, Barbora (oponent) ; Šulcová, Renata (vedoucí práce)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Praha 2010 Bakalářská práce Vzdělávací projekt na popularizaci chemie Renata Šedivá Předkládaná práce je návrhem Vzdělávacího projektu na popularizaci chemie, měla by inspirovat a motivovat učitele chemie k zařazení takového projektu do výuky a pomoci jim při jeho přípravě a realizaci. Návrh sestává z časového a obsahového harmonogramu projektu a deseti vybraných experimentů, k nimž byly vytvořeny protokoly obsahující seznam pomůcek a chemikálií, postup při provádění experimentu, princip experimentu, poznámky a doporučení. Práce je doplněna dokumentací z realizace projektu ve formě fotografií a videa umístěné na DVD v přílohách. Projekt je určen pro žáky výběrového semináře nebo chemického kroužku na střední škole. Výsledkem projektu je prezentace experimentů řešiteli žákům nižších ročníků, která by je měla motivovat ke studiu chemie.

Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Kunová, Šárka ; Řezníčková, Dana (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce. První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů. Klíčová slova: postoj - hodnocení - kurikulum - sémantický diferenciál - Česko

Informační systém pro jazykovou agenturu
Kunčar, Jiří ; Bejček, Eduard (oponent) ; Spousta, Miroslav (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a implementovat modulární informační systém pro podnik zabývající se zejména výukou jazyků, tlumočením a překlady. Práce obsahuje analýzu podnikových procesů a řešení problémů při návrhu databázového schématu. Hlavní součásti vytvořeného systému zahrnují moduly pro evidenci kurzů, správu uživatelů a tvorbu účetních podkladů. Systém je realizován za pomoci technologie PHP a frameworku CakePHP s využitím MySQL databáze pro ukládání strukturovaných dat. V práci jsou rozebrány výhody používání frameworku při vývoji webových aplikací a možné využití existujících systému pro správu obsahu.

Úvod do práce v programu GeoGebra pomocí netradičně formulovaných úloh
Saulich, Lukáš ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout, vytvořit a ověřit v praxi způsob, jejž může učitel použít se žáky, kteří teprve začínají s programem dynamické geometrie (konkrétně GeoGebra) pracovat tak, aby toto uvedení bylo efektivní, časově úsporné a aby přineslo žákům z matematického hlediska i něco nového. Byla provedena rešerše literatury s cílem postihnout, jaké možnosti má učitel, chce-li začít programy dynamické geometrie používat. Podrobněji jsem popsal dva zahraniční výzkumy. Navrhl jsem a vyzkoušel se žáky sérii 6 úloh spojených příběhem. Úlohy jsou situovány na pozadí s fotografií, což je vizuálně zajímavé a ukazuje spojení matematiky s praxí. Ukázalo se, že úlohy jsou pro uvedení do práce s programem vhodné. V práci jsou popsány některé obtíže žáků spojené s prací v GeoGebře. Podrobně je rozebrán způsob tvorby jedné z úloh a je uvedeno 15 dalších úloh vytvořených na pozadí s fotografií.

Vývoj řízený testy
Kopecký, Martin ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mészáros, Jan (oponent)
Aplikační programy se dnes musí vyznačovat především vysokou spolehlivostí a co nejkratší reakcí na změny okolního prostředí. Vývoj řízený testy je technika, která si klade za úkol umožnit a zjednodušit vývoj takto orientovaných programů. Hlavním cílem práce je aplikace této techniky na konkrétním příkladě a tedy i vytvoření fragmentu programu v jazyku Java za použití zkoumané techniky. Pro splnění cíle bylo třeba vytvořit popis techniky TDD a upravit ji pro použití s výukovým vývojovým prostředím BlueJ. Posláním práce je přiblížit vývoj řízený testy studentům Vysoké školy ekonomické v Praze a zjednodušit jim tak jeho studium. Přínosy úzce souvisejí s cíli práce, jde především o modifikaci existujícího teoretického přístupu a jeho následné použití v praxi. Text se nejprve zabývá vývojem řízeným testy v obecné rovině, zkoumá předpoklady, postup při jeho aplikaci a z ní plynoucí přínosy. Poté aplikuje obecné poznatky v programovacím prostředí BlueJ a definuje upravený cyklus TDD, který těží z předností BlueJ. Upravený cyklus je v druhé části práce použit při vývoji části jednoduchého programu.

Gendr stereotypes in english language course books for grammar and secondary schools
Svobodová, Pavla ; Higgins, Bernadette (oponent) ; Chalupský, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výskytem genderových stereotypů v učebnicích anglického jazyka pro gymnázia a střední školy. Její teoretická část nabízí čtenáři náhled do problematiky genderu tím, že definuje jeho základní pojmy a popisuje jednotlivé oblasti, ve kterých se vyskytují genderové stereotypy. V praktické části autorka analyzuje tři různé učebnice anglického jazyka z hlediska výskytu výše zmiňovaných stereotypů. Výzkum mezi třemi skupinami studentů pracujících s vybranými učebnicemi zprostředkovává jejich pohled na problematiku genderových stereotypů a doplňuje autorčiny analýzy jednotlivých učebnic. Spolu se skupinami studentů se autorka snaží navrhnout zlepšení obsahu učebnic tak, aby se vyhýbaly genderovým stereotypům. Na závěr jsou všechny tři učebnice srovnány a je posouzeno, zda učí studenty genderové tolerantním postojům a jsou tudíž vhodné či nevhodné pro účely výuky.