Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,800 záznamů.  začátekpředchozí2372 - 2381dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Financování vzdělávání v České republice v mezinárodním srovnání
Český statistický úřad
Tato práce si klade za úkol představit čtenářům různé zdroje dat týkajících se financování vzdělávání v České republice (dále jen ČR) a také některé aktuální publikace a analýzy, zejména ty, které srovnávají situaci v ČR s dalšími zeměmi. Vzhledem k tomu, jaká data jsou k dispozici (resp. na jaká data se již řadu let klade důraz ze strany vzdělávací politiky), zaměří se pouze na formální vzdělávání.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Ve všech krajích podstatně vzrostl počet pracujících s vyšším stupněm vzdělání
Petráňová, Marta ; Mejstřík, Bohuslav
V průběhu dvaceti let rychle rostl počet pracujících v krajích ČR s terciárním vzděláním. Zároveň se výrazně snížil počet pracujících se základním vzděláním a prakticky ve všech krajích i počet pracujících se středním stupněm vzdělání bez maturity. Struktura zaměstnanosti podle stupně dokončeného formálního vzdělání se však mezikrajsky významně liší.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Rychlý růst vzdělanosti žen
Petráňová, Marta ; Mejstřík, Bohuslav
V České republice rapidně roste úroveň formálního vzdělání. Ve věkové skupině 25-64letých v průběhu posledních deseti let počet obyvatel stagnoval, ale počet osob s terciárním vzděláním se zvýšil o více než půl miliónu. Přitom výrazně poklesl počet osob této věkové kategorie se základním vzděláním a zvláště se středním vzděláním bez maturity (vyučených). To se odráží v současné situaci v oblasti nabídky a poptávky v řadě profesí.
Plný text: Stáhnout plný textPDF; Stáhnout plný textPDF
Specifika výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori
HÁKOVÁ, Lada
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na druhém stupni základních škol s výchovně vzdělávacím programem podle Marie Montessori. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká jsou specifika ve výuce anglického jazyka. Teoretická část představuje Marii Montessori, zakladatelku Montessori pedagogiky, její metody, principy a specifika. Dále se zabývá rolí učitele a dítěte v tomto vzdělávacím systému. Velká pozornost je věnována jazykové výchově, způsobu osvojení mateřského a cizího jazyka. Celou teoretickou část uzavírá rámcový vzdělávací program, jeho principy a cíle ve výuce anglického jazyka. V praktické části bylo pomocí pozorování a rozhovoru s učitelem a se žáky zjištěno, jakým způsobem probíhá výuka anglického jazyka na ZŠ a MŠ Na Beránku vzhledem k rámcovému vzdělávacímu programu.
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením
Pojerová, Drahomíra ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na zvyšování kvality života osob s mentálním postižením na úrovni školy a obecně prospěšné organizace. Skládá se z části teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu mentální retardace, socializace osob s mentálním postižením, oblast školství, sociální zabezpečení osob s mentálním postižením. Praktickáčást se zabývá aktivitami základní školy praktické a speciální v průběhu výchovně vzdělávacího procesu a činnostmi obecně prospěšné organizace. Klíčová slova: mentální retardace, osoba s mentálním postižením, kvalita života, sociální oblast, vzdělávání, obecně prospěšná organizace PDF created with pdfFactory trial version www.pdffactory.com
Využití dramaterapie u rekonstruovaných rodin
Veličková, Silvie ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
Bakalářská práce řeší problematiku rekonstruovaných rodin, což jsou takové rodiny, ve kterých žije dítě s jedním rodičem biologickým, ale druhý je mu biologicky nevlastní. Zmíněny jsou zde situace, které předchází vzniku takových rodin a také problémy, se kterými se členové v soužití potýkají. Dalším tématem práce je dramaterapie. Tato expresivní terapie pracuje s divadelními procesy, které mohou být aplikovány na velkou řadu problémů. Své zastoupení najdou kromě psychoterapie i ve speciální pedagogice a v dalších oblastech. Teoreticky jsou zde zmíněny postupy, jak s dramaterapií pracovat prostřednictvím jejích technik a prostředků. Po teoretické části, ve které je vyložena problematika obou témat, následuje část, ve které se autorka snaží aplikovat dramaterapeutické techniky na vybrané problémy rekonstruovaných rodin. Zde jsou uvedeny konkrétní příklady a cvičení a v neposlední řadě také to, co se jimi ovlivňuje či zlepšuje, pokud jsou aplikovány v terapeutickém procesu na rekonstruovanou rodinu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,800 záznamů.   začátekpředchozí2372 - 2381dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.