|
Přístupnost webů českých ekonomicko-manažerských škol
Novotný, Tomáš ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Tato práce se bude zabývat pravidly přístupnosti webů českých ekonomicko manažerských škol především podle české normy v návaznosti na WCAG. Web Content Accessibility Guidelines pokrývají širokou škálu doporučení pro tvůrce webu ohledně přístupnosti. Tyto pravidla by měla zpřístupnit web osobám jakkoli tělesně postiženým (oční vady, sluchové postižení, pohybové postižení atd..). V mé práci si ukážeme jak se přístupnost různí v odlišných zemích (USA, Evropské země a Česká republika) a tyto pravidla tvorby webu si postupně vysvětlíme a ukážeme si jejich význam a smysluplnost pro praktické využití. V praktické části mé práce ukáži tato pravidla na několika webech českých ekonomicko manažerských škol a pokusím se sestavit jejich "žebříček".V neposlední řadě tyto výsledky porovnám s webem Fakulty managementu.
|
|
Využití e-learningu pro výuku tělesně handikepovaných studentů
Tezzelová, Jana ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá rozšířením e-learningu ve vzdělávání studentů se zdravotním postižením na vysokých školách a univerzitách v České republice. Cílem je zmapovat stávající situaci a porovnat rozdíly v možnostech využití e-learningu a studia zdravotně postižených osob na univerzitách v ČR a uvést důvody tohoto stavu. Práce je rozdělena do tří částí. První kapitola je teoretickým úvodem do problematiky e-learningu. Jsou v ní definovány základní pojmy a součásti e-learningu. Dále jsou zde popsány přínosy a omezení tohoto způsobu vzdělávání. Druhá část je zaměřena na seznámení se specifiky výuky zdravotně postižených osob. Jsou zde popsány možnosti využití počítačové techniky a dalších technologií, které umožňují využívat e-learning i osobám se specifickými potřebami. Výklad je zaměřen na postižení smyslové, tělesné a specifické vývojové poruchy učení. Poslední kapitola popisuje a pomocí vybraných ukazatelů srovnává současný stav výuky zdravotně postižených osob na vysokých školách v ČR. Průzkum se zabývá otázkami možností studia, využití e-learningu a jiných informačních a komunikačních technologií, počty studentů a existencí speciálních počítačových laboratoří.
|
| |