Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,609 záznamů.  začátekpředchozí23600 - 23609  přejít na záznam: Hledání trvalo 1.80 vteřin. 

P.J.Vejvanovský Conservatory Kroměříž, viola Class of the Conservatory in Kroměříž and Personality of Zdeněk Novák
Janda, Josef ; PĚRUŠKA, Jan (vedoucí práce) ; UNTERMŰLLER, Karel (oponent)
This bachelor disertation speaks about Conservatory of Pavel Josef Vejvanovský in Kroměříž. It consisits of two parts.In the first one I´m revealing the rich histoty of the town Kroměříž, it´s cultural heritage and famous ( mainly music) personalities, who acted there. The histoty of the Conservatory, which is in my opinion interesting, is also to be found in this part. Special attention shoud be given to the chapter about the Conservatory´s buiding, which reaches far back to the history. Second part is focused on the viola class. Main subject of this part portrait of my teacher Zdeněk Novák, who was one of the main impulses for writing this disertation. I speak about his personal life, educational and artistic work, family and interesting people he spent time with. Closing chapter is the list of his ex- students and theirs pedagogistic and artistic activities.

Možnosti a vzdělávání pedagogických pracovníků a jejich další profesní růst, východiska a srovnávání
Šťastná, Hana ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Profesionální české hudební soubory (smyčcová kvarteta)
Syllová, Andrea ; Portych, Jiří (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Ve své práci budu sledovat vývoj smyčcových kvartet od prvopočátků k souborům mladým, současným. Mezi první nej významnější patří České kvarteto, následuje Smetanovo kvarteto, které společně vytvořily základnu pro další vývoj komorní hudby. Především díky těmto dvěma kvartetům mohou novodobá kvarteta navazovat na dlouholetou tradici komorní hudby. Zaměřuji se také na první učitele a umělce, kteří komorní hudbu vyučovali a zasloužili se o vzdělání komorních umělců. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Jan Slabák a jeho Moravanka
Gregorovič, Vít ; Rejlek, Vladimír (vedoucí práce) ; Junek, Václav (oponent)
Tématem této diplomové práce je vynikající trumpetista Jan Slabák. Je zde představen nejen jako všestranný interpret, ale i jako kapelník svého orchestru, Moravanky. Jako její vedoucí, skladatel, aranžér a samozřejmě sólista vytvořil nový zvuk dechové hudby. Vznik Moravanky je mezníkem v historii kapel tohoto druhu. V textu je věnován prostor ještě jedné moravské dechovce a sice Mistříňance. Její členové byli, stejně jako Jan Slabák, žáky Josefa Frýborta. O něm a spolu s ním o Josefu Ištvánkovi, dalším významném učiteli mladých muzikantů, je v závěrečných kapitolách také zmínka.

Muzikoterapie pro seniory
SLUNEČKOVÁ, Petra
Tato bakalářská práce se zabývá využitím muzikoterapie v životě seniorů. Cílem práce je zmapovat možnosti využití muzikoterapeutických přístupů u seniorů a na základě výzkumného šetření a vyhodnocení získaných dat doporučit vhodné muzikoterapeutické prostředky. Obsahem teoretické části je charakteristika muzikoterapie - pojem, definice, druhy a formy, vývoj muzikoterapie - historie, metody a techniky. V rámci kapitoly využití muzikoterapie u seniorů je charakterizována tato věková skupina, změny vyvolané stárnutím, nejčastější onemocnění a využití muzikoterapie v domech pro seniory. Ve výzkumné části je provedena analýza získaných dat, která jsou graficky zpracována, vyhodnocena a dle výsledků šetření jsou doporučeny vhodné muzikoterapeutické prostředky ke zlepšení života seniorů.

Determiners used with proper nouns - problematic cases
Balcarová, Adéla ; Brůhová, Gabriela (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Tématem této bakalářské práce je detenninace vlastních jmen. Teoretická část práce se věnuje shrnutí dosavadních poznatků o dané problematice. Nejprve jsou shrnuty základní dostupné informace o podstatných jménech jako takových a následně jsou podstatná jména rozdělena do příslušných podskupin (obecná, vlastní, konkrétní, abstraktní), z nichž se v práci nadále rozebírají pouze jména vlastní. V podkapitole 2.1.1. je pojem vlastních podstatných jmen blíže určen; jsou to názvy - koJIk:ré1ních osob, míst, názvů měsíců, dní, svátků, periodik apod. Jejich zvláštností je tedy to, k označují konkrétní, jedinečnou osobu nebo věc. Vlastní jména jsou dále charakterizována tfm, že se píší s velkým počátečním písmenem. Anglický jazyk je z pohledu počátečních velkých písmen odlišný od jazyků jiných, protože se velká písmena mohou psát i na počátku podstatných jmen, která nelze zařadit mezi jména vlastní. V angličtině se tedy setkáváme s velkým počátečním písmenem i u názvů politických uskupení, náboženství, národností, jazyJa\ nebo u přídavných jmen či obecných podstatných jmen od vlastních jmen odvozených. Vlastní jména v angličtině lze kombinovat s popisnými slovy, která se následně také pii s velkým počátečním písmenem a spolu s modifikovaným vlastním jménem tvoří kompozitum. Pro taková vlastní jména má angličtina...

Muzikoterapie jako jeden z aspektů odstraňování bariér v oblasti kontaktu u osob s PAS
SMEJKALOVÁ, Michaela
Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá základními informacemi o autismu. Seznamuje čtenáře se vznikem, druhy a projevy autismu. Dalším základním tématem v této bakalářské práci je muzikoterapie. Nejprve práce popisuje muzikoterapii obecně a poté hledá vhodnou formu muzikoterapie pro osoby s poruchou autistického spektra (dále jen s PAS) ke zmírněním projevů autismu. Dále prezentuje přípravu a průběh hodiny v Auticentru v Českých Budějovicích pod vedením Mgr. Dany Pšeničkové. Praktická část se zabývá kvalitativním výzkumem s cílem vyřešit základní výzkumnou otázku: ,,Je muzikoterapie přínosem v oblasti kontaktu pro osoby s PAS?'' V případové studii se zaměřuje na jednoho chlapce s PAS, který je pozorován v hodinách skupinové muzikoterapie. Díky sběru dat z různých zdrojů se odkrývá odpověď na základní výzkumnou otázku.

Klavírní koncert G dur Maurice Ravela.
Vlasáková, Hana ; KLÁNSKÝ, Ivan (vedoucí práce) ; KRAJNÝ, Boris (oponent)
Abstrakt Tato práce pojednává o Klavírním koncertu G dur Maurice Ravela. Nejprve seznamuje čtenáře s významnými okolnostmi autorova života a poté se zabývá genezí díla a jeho prvními ohlasy. Následuje přehled hlavních inspiračních zdrojů Maurice Ravela, které se odráží v Klavírním koncertu G dur. Na základě analýzy formy, harmonie, klavírní stylizace a poznámek od první interpretky tohoto díla, Marguerite Longové, jsou zde formulovány závěry, podstatné pro získání výchozích interpretačních stanovisek. Ta jsou zde konfrontována s vynikajícími provedeními díla nejprve Marguerite Longovou a poté třemi renomovanými pianisty různých národností (Leonard Bernstein, Boris Krajný a Hélène Grimaud). Práci doplňuje CD dokumentující baskickou lidovou hudbu, jež byla jedním z výchozích inspiračních zdrojů Koncertu G dur a obsahuje také záznam rozebíraných nahrávek výše uvedených pianistů.

"L´isle joyeuse" Clauda Debussyho. dílo a jeho interpretace.
Vlasáková, Hana ; Klánský, Ivan (vedoucí práce) ; Malý, František (oponent)
Tato práce pojednává o Debussyho klavírní skladbě Ostrov radosti. Nejprve seznamuje čtenáře s významnými okolnostmi autorova života do doby vzniku tohoto díla a poté uvádí stručný přehled jeho celkové klavírní tvorby. Následující analýzy formy, harmonie, klavírní stylizace, zvukovosti a studium okolností vzniku Ostrova radosti odhalují Debussyho inspirační zdraoje a na jejich základě jsou zde formulovány závěry, podstatné pro získání výchozích interpretačních stanovisek. Ta jsou zde konfrontována s vynikajícími provedeními díla pěti známými pianisty různých národností (Pascal Rogé, Jean-Yves Thibaudet, Walter gieseking, Alexis Weissenberg a Zoltán Kocsis). práci doplňuje multimediální CD, dokumentující některé méně známé Debussyho hudební a obrazové inspirace a také obsahuje záznam rozebíraných nahrávek výše uvedených pianistů.

ÚLOHA VARHANNÍ IMPROVIZACE PŘI LITURGII
Kšica, Přemysl ; Popelka, Josef (vedoucí práce) ; Černý, Pavel (oponent)
V této práci je pojednáno o úloze varhanní improvizace ve vztahu k liturgii Římsko-katolické církve. Důsledkem politických událostí ve druhé polovině 20. století byla vyspělá tradice chrámové hudby v České republice přerušena. Oficiální působení profesionálních hudebníků na poli chrámové hudby bylo, až na výjimky, znemožněno. Postupem času je zastoupili hudebníci z řad amatérů, kterým se často nedostalo náležitého školení. Byla tak značně oslabena umělecká úroveň hudebních projevů a v důsledku toho se snižoval hudební vkus posluchačů. Cílem této práce je poukázat na to, že varhanní improvizace není jen nějakým nahodilým preludováním, ale že se jedná o odbornou činnost, jejíž dobré zvládnutí vyžaduje často mnohaleté úsilí. Dále vyzdvihnout fakt, že cílem dobře konané liturgické varhanní improvizace je prohloubení prožívání jednotlivých částí liturgie. Doufám, že obsah této práce by se mohl v budoucnu stát předmětem diskuze o stavu chrámové hudby v Čechách a zde uvedené úvahy základem lepšího porozumění podstaty a smyslu této činnosti.