Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,030 záznamů.  začátekpředchozí23021 - 23030  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.64 vteřin. 

Live Cinema a jeho subžánr Filmově-divadelní performance
Walterová, Zuzana ; DAŇHEL, Jan (vedoucí práce) ; Havlíček, Jiří (oponent)
Ve své bakalářské práci zkoumám fenomén Live Cinema, nikoliv však pouze jako žánr nových médií. Pokouším se tento pojem konfrontovat s možným novým užitím na poli filmově-divadelní performance. Cestu ke správnému pochopení smyslu živého kina hledám v prozkoumání jeho předchůdců. První část věnuji historii Live Cinema z pohledu filmu. V druhé se naopak zaobírám prozkoumání dějin tohoto fenoménu z pohledu divadla. Ve třetí, závěrečné části popisuji vlastní praktické zkušenosti s tvorbou filmu na divadle.

Utrpení knížete Sternenhocha z hlediska Klímovy filozofie
Tichá, Veronika ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Vojtěch, Daniel (oponent)
Tato práce se zabývá nejznámějším dílem Ladislava Klímy, jednoho z nejkontroverznějších českých autorů první poloviny 20. století, Utrpení knížete Sternenhocha, a sice z hlediska Klímova filozofického přístupu k jeho literární tvorbě a životu vůbec. Vycházeli jsme zároveň z filozofie Friedricha Nietzscheho, jehož některými myšlenkami se nechal Klíma inspirovat. Na příběhu lásky a nenávisti jsme se ve srovnání s divadelním (David Jařab - premiéra v divadle Komedie 2007) a filmovým (Jan Němec - V žáru královské lásky 1990) zpracováním tohoto díla snažili nalézt stopy jeho učení o solipsismu a egodeismu, a to především ve stylu, kompozici a hlavních postavách. Vetší důraz byl kladen na postavu Helgy, jelikož nejvíce reprezentuje Klímovy filozofické názory. Nutně jsme se dotkli otázky vůle, autorit a posmrtného života. Klíčová slova: F. Nietzsche, lidé vyšší/nižší, solipsismus, egodeismus, ludibrionismus, posmrtný život, halucinace, femme fatale

Nevidět, natočit
Pecháčková, Marika ; KUBICA, Petr (vedoucí práce) ; RŮŽIČKOVÁ, Alice (oponent)
V textu se zabývám otázkou jak natočit situace, které ze své podstaty vylučují přítomnost kamery, které ale na druhou stranu její pozornost silně přitahují.

Producentská dramaturgie postavení producenta v českém filmovém p růmyslu a jeho vliv na projekty
Stránská, Martina ; KALLISTA, Jaromír (vedoucí práce) ; ŠUSTER, Jan (oponent)
S "producentskou dramaturgií" jsem se poprvé setkala během workshopu MidPoint, který se věnuje aktivnímu vzdělávání mladých režisérů, scénáristů a producentů. Takovému vzdělávání se věnují i další evropské workshopy (ACE, EAVE) určené pro mladé producenty. Producent zde není brán pouze jako investor, administrativní složka audiovizuálního díla, ale jako jeden ze stěžejních tvůrčích hybatelů projektu. zajímalo mě tedy, co se přesně termín ?producentská dramaturgie? míní, co všechno obsahuje a hlavně, jak se s ním zachází v producentské praxi. Práce vznikla z osobního zájmu o téma a osobní potřeby pojmenovat práci producenta.

Dynamics of the Wavy Film Flow Down an Inclined Plane. II. Extended Similarity Profile for Newtonian Liquids
Wein, Ondřej ; Tihon, Jaroslav
Macroscopic balance method is a classic approximation in the theory of wavy film flows, see Kapitza (1949), Prokopiou et al. (1991), Wein (1993), Hwang (1994). Due to the mathemati-cal complexity of the related Orr-Sommerfeld problem for non-Newtonian liquids, the macro-scopic balance could be the only accessible method of attacking the problem at present. In the present report, we try to improve the macroscopic balance (MB) method for the Newto-nian fluids by (i) including the effect of normal stress changes into the x-moment balance, and (ii) using more realistic estimate of the time-dependent velocity field. Within the 3rd-order long-wave asymptotic expansion, O(a3), the improved MB method provides the results (celerity, criti-cal Reynolds number, wave number, identical with the solution of the related Orr-Sommerfeld problem. The new results indicate that (i) the improved x-momentum macroscopic balance is a correctly formulated functional property of the velocity field, (ii) the similarity velocity fie ld assumption is too simplified to provide a reasonable estimates of the linear stability parameters within the 3rd-order analysis, (iii) the extended similarity profile, correct up to O(a2), guarantees the estimate of the three basic wave characteristics, c, Recrit, a, within the accuracy including O(a3) terms. Macroscopic balance method is a classic approximation in the theory of wavy film flows, see Kapitza (1949), Prokopiou et al. (1991), Wein (1993), Hwang (1994). Due to the mathemati-cal complexity of the related Orr-Sommerfeld problem for non-Newtonian liquids, the macro-scopic balance could be the only accessible method of attacking the problem at present. In the present report, we try to improve the macroscopic balance (MB) method for the Newto-nian fluids by (i) including the effect of normal stress changes into the x-moment balance, and (ii) using more realistic estimate of the time-dependent velocity field. Within the 3rd-order long-wave asymptotic expansion, O(a3), the improved MB method prov ides the results (celerity, criti-cal Reynolds number, wave number, identical with the solution of the related Orr-Sommerfeld problem. The new results indicate that (i) the improved x-momentum macroscopic balance is a correctly formulated functional property of the velocity field, (ii) the similarity velocity field assumption is too simplified to provide a reasonable estimates of the linear stability parameters within the 3rd-order analysis, (iii) the extended similarity profile, correct up to O(a2), guarantees the estimate of the three basic wave characteristics, c, Recrit, a, within the accuracy including O(a3) terms. Macroscopic balance method is a classic approximation in the theory of wavy film flows, see Kapitza (1949), Prokopiou et al. (1991), Wein (1993), Hwang (1994). Due to the mathemati-cal complexity of the related Orr-Sommerfeld problem for non-Newtonian liquids, the macro-scopic balance could be the only accessible method of attacking the problem at present. In the present report, we try to improve the macroscopic balance (MB) method for the Newto-nian fluids by (i) including the effect of normal stress changes into the x-moment balance, and (ii) using more realistic estimate of the time-dependent velocity field. Within the 3rd-order long-wave asymptotic expansion, O(a3), the improved MB method provides the results (celerity, criti-cal Reynolds number, wave number, identical with the solution of the related Orr-Sommerfeld problem. The new results indicate that (i) the improved x-momentum macroscopic balance is a correctly formulated functional property of the velocity field, (ii) the similarity velocity field assumption is too simplified to provide a reasonable estimates of the linear stability parameters within the 3rd-order analysis, (iii) the extended similarity profile, correct up to O(a2), guarantees the estimate of the three basic wave characteristics, c, Recrit, a, within the accuracy including O(a3) terms.

Corporate identity
Sajko, Michal ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Obsahom diplomovej práce je proces tvorby návrhu vhodnej identity organizácie s ohľadom na povahu jej činnosti a súčasné vnímanie zákazníkmi. Slúžiť by k tomu malo teoretické poznanie nástrojov firemnej identity, poznanie firmy s prihliadnutím na dvojročné skúsenosti a v neposlednom rade poznanie zákazníkov a ich názorov. Na konkrétnom príklade Filmového klubu VŠE sa pokúšam ozrejmiť princípy tvorby firemnej identity.

Film - skutečnost a fikce
Hlaváčková, Hedvika ; Adler, Rudolf (vedoucí práce) ; Hendrich, Vladimír (oponent)
Cílem mé teoretické práce je prozkoumat alternativní způsoby přístupu k tak zv. ?objektivní? realitě v dokumenárním filmu. Jinak řečeno: jde mi o zkoumání filmového přepisu na pomezí dokumantace a fikce. Jak se tyto dva postupy dají spojit a co se tím či oním získává a naopak co ztrácí.

Japanese war film
Kikta, Tomáš ; Labus, David (oponent) ; Tirala, Martin (vedoucí práce)
Práca je tematicky zameraná na japonský vojnový film. Jej autor prostredníctvom rozboru určitého počtu diel japonskej kinematografie s vojnovou tematikou poukazuje na kvality a špecifiká konkrétnych filmov. Cieľom analýzy jednotlivých snímkov je predovšetkým určiť, aké myšlienky a postoje sa daný film, resp. jeho režisér snaží ponúknuť divákovi a aké prostriedky filmového umenia na to využíva.

Společné a rozdílné aspekty filmové a divadelní produkce
Kadlecová, Radka ; Kallista, Jaromír (vedoucí práce) ; Ondřich, Zbyněk (oponent) ; Kopecký, Čestmír (oponent)
Tato magisterská práce se v obecné rovině snaží nalézt shody a rozdíly mezi filmovou a divadelní produkcí. Na začátku práce je stručné pojednání o filmu a divadle jako fenoménu takovém. V další části je popsána práce - funkce filmového a divadelního producenta. Následující kapitoly pojdenávající o hlavních členech filmového štábu a inscenačního týmu - jejich stručné charakteristiky, funkce, pravomoci. Další kapitoly se zaměřují na vlastní výrobu filmu - od předpřípravných a přípravných prací přes natáčení a dokončovací práce až po distribuci, a na realizaci divadelní inscenace - od dramaturgického plánu a inscenačního záměru přes přípravu a realizaci výroby až po zkoušky, premiéru a reprízy. V závěru práce jsou shrnuty poznatky, ke kterým studentka došla na základě studia této problematiky a sepsání magisterské práce.

České naturalistické venkovské drama v postmoderních inscenacích
Pokorný, Vít ; VEDRAL, Jan (vedoucí práce) ; FRANZ, Vladimír (oponent)
Disertační práce se pomocí zevrubné analýzy a četných příkladů pokouší představit několik postmoderních inscenací českého naturalistického venkovského dramatu. Podnětem k jejímu sepsání byla otázka, proč dramata autorů, lpějících na realistickém detailu a mimetické podstatě, přitahovala a stále přitahují pozornost esteticky nonkonformních a provokujících tvůrců, kritikou sdružovaných pod pojmem postmodernismus. Nejprve tedy představím postmodernu jakožto termín, související s novým filosofickým náhledem na vývoj euro-americké civilizace, a v souvislosti s tím i jako umělecký směr, který tyto myšlenky a teze esteticky uchopuje. A to nejen v kontextu světové historie a kultury, ale především té české. Po letmém nastínění poetiky realismu a naturalismu, což je nezbytné pro lepší pochopení hlavního tématu, předložím trpělivému čtenáři sedm analýz postmoderních inscenací venkovského dramatu. Na základě širší divácké a čtenářské zkušenosti, četných příkladů z postmoderní literatury, filmu, výtvarného umění a hudby, se pak budu snažit dospět k odpovědi na výše položenou otázku. Důležitým činitelem je pro mě především střet archetypální podstaty člověka a v současnosti proklamované absence nadosobního řádu, kterému člověk, i třeba proti své vůli, podléhá. Interpretované texty, které právě na tragickém agónu postav s láskou, vírou, zodpovědností nebo soucitem spočívají, představují pro postmodernisty evidentně ten nejlepší možný materiál. Na něm si mohou ověřit, zdali opravdu žijeme v době, kdy osobní svoboda zničila lidskou víru v nějaký vyšší smysl nebo zdali sexuální revoluce skutečně pohřbila metafyzickou podstatu lásky. Docházím tak k přesvědčení, že analyzované inscenace nám demonstrují postmoderního člověka jakožto schizofrenní bytost, všeobecným morálním klimatem přesvědčenou o tom, že žádný řád není všeplatný, přestože ve svém nitru po nějakém absolutním smyslu zoufale touží. Veden pozitivním duchem vlastní koncepce tzv. „velké vteřiny“, pokusím se obhájit své přesvědčení, že v tomto vyčerpávajícím zápase může umění představovat očistnou a oním kýženým ideálem člověka naplňující sílu.