Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23,041 záznamů.  začátekpředchozí23012 - 23021dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.57 vteřin. 

Iterative solution of singular systems with applications
Blaheta, Radim ; Jakl, Ondřej ; Starý, Jiří ; Turan, E.
This contribution concerns the iterative solution of singular systems which arise in many applications. Let us mention the following: - solution of PDE problems with pure Neumann boundary conditions (which is our main aim), see [7], [8], [20]. Such problems have a specific role in numerical upscaling, see [6], - solution of Neumann type subproblems in domain decomposition techniques as FETI, Neumann-Neumann, BDDC methods, see [22], [16], - analysis of Markov chain problems, computation of stochastic vector, see e.g. [18], [19], - computer tomography [15], [14] and inverse problems [4], [21].
Plný tet: UGN_0426825 - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF

Bridge-hledání optimálních strategií
Cejnar, Pavel
Předkládáme teoretický model hry Bridge a její zjednodušené varianty. Na tomto teoretickém modelu konstruujeme algoritmus optimální protistrategie hráče proti dané strategii, dále algoritmus založený na iteraktivní metodě Brown-Robinson pro nalezení optimální strategie hráčů a také rozšírení této metody. V příloze jsou popsány algoritmy používané v komerčně prodávaných programech, jež pracují na heuristických principech.

Semi-adaptivní slovníkové kompresní metody
Urban, Tomáš ; Lánský, Jan (vedoucí práce) ; Dvořák, Tomáš (oponent)
Cílem této diplomové práce bylo navrhnout a experimentálně ověřit postupy vedoucí k vytvoření a kompresi slovníku ze vstupního souboru případně proudu dat, tak aby vstupní soubor po rozdělení na elementy tohoto slovníku byl optimalizován pro následné kompresní algoritmy. Vechny uvaoované metody procházejí vstup nadvakrát. Informace o vstupu získané při prvním průchodu využívají k zefektivnění druhého přechodu. Vytvořený slovník je součástí komprimovaného výstupu, proto je velmi důležitá jeho velikost. První část naš práce popisuje rozšíření již existujících metod TD2 a TD3[4] pro použití nad neomezenou abecedu. Metodu TD2 využíváme k uložení slovníku. Druhá část zkoumá možnosti vytvoření optimálního slovníku a způsob rozdělení vstupu pomocí toho slovníku bez rozlišování slov, slabik. Všechny operace jsou uvažovány nad relativně neomezenou abecedou unicodu. Pro experimenty byl použit modulární program XBW, navržené postupy byly realizovány a otestovány jako modul toho programu.

Testování SW pro převod mezi rastrovou a vektorovou grafikou
Mináriková, Monika ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Kunstová, Renáta (oponent)
Tato práce se zabývá především testováním SW pro převod mezi rastrovou a vektorovou grafikou a je rozdělena do dvou částí. V metodologické části jsou uvedeny způsoby ukládání obrazových informací v počítači, vysvětluje rozdíly mezi základními typy počítačových grafik, rastrovou a vektorovou, a charakterizuje jejich nejznámější formáty. Praktická část je věnována testování a srovnání vybraných SW podporujících proces trasování. Na základě výsledků jsou stanoveny obecné závěry o možnostech, které tento způsob automatické vektorizace nabízí. Pro hodnocení a porovnání SW je zvoleno vícekriteriální hodnocení založené na pětibodové stupnici. Parametry hodnocení jsou následně rozděleny do dvou kategorií na hodnocení SW a výstupů z procesu trasování. Pro trasování jsou vybrány čtyři druhy grafiky a to jednoduché černobílé logo, barevné logo, čárový nákres a fotografie s jednoduchým motivem. V závěru práce jsou vyhodnoceny a shrnuty výsledky šetření.

Počítačové hry a simulace (se zaměřením na MMOG)
Šach, Martin ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem této práce je nejen popsání obecnějších charakteristik Massive Multiplayer Online Games (včetně jejich třídění, nevyjímaje platforem, na kterých jsou provozovány), ale také jejich začlenění do všeobecně širšího rámce -- do kyberprostoru. Kyberprostor zde prostupuje všemi snahami o doporučení a specifika her. Je základní složkou, autoritou, ke které se všechny části práce odvolávají a vrací. A s tím také souvisí druhý a hlavní cíl, a sice nutnost, do tohoto virtuálního světa -- kyberprostoru, zařadit hráče. Pokusit se nalézt jeho touhy a tužby, jeho skutečnou povahu. Ať už se tak tedy děje pomocí popisů rozličných herních zařízení a způsobů připojení jejich uživatelů do kyberprostoru, či rozšiřováním obzorů čtenáře na jemu dosud neznámá místa, je celá práce vedena snahou o jediné. Aby ten, kdo podrobně toto pojednání prostuduje, byl sám schopen si odpovědět na otázku, zda hráči dostávají od hry to, co chtějí. A to dříve než si přečte kapitolu závěrečnou.

Mobilní hardwarové řešení pro práci se zvukem
Liška, Jakub ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem bakalářské práce je nalezení optimálního řešení pro mobilní nahrávání a zpracování zvuku pomocí počítače. Na základě definovaných potřeb hledáme vhodná řešení. Výpočet řešení provádíme pomocí multikriteriálního výběru. Konkrétně hledáme počítač a externí zvukovou kartu. Hlavním kritériem je kvalita výstupu, tedy pořízené nahrávky. Práce hledá primárně mobilního řešení. Výsledkem práce je nalezení vhodného počítače a zvukové karty. Jedná se tedy o hardwarový set, který můžeme využít na amatérské nebo poloprofesionální úrovni. Práce popisuje více možných řešení a poukazuje na výhody a nedostatky jednotlivých možností.

Návrh počítačové sítě multifunkčního domu
Gruberová, Nelly ; Melega, Tomáš (oponent) ; Ondrák, Viktor (vedoucí práce)
Cílem práce je analyzovat a následně navrhnout univerzální kabeláž pro multifunkční dům, ve kterém sídlí nejmenovaná firma a čtyřčlenná rodina. Obsah první části práce je analýza současného stavu, který je nevyhovující. Druhá část se zabývá teoretickými východisky, která využijeme ve třetí části, kde je vlastní návrh řešení. Konkrétní postupy a prvky jsou obsaženy v poslední části práce.

Návrh a realizace inovace školní počítačové sítě
Kolbe, Stanislav ; Pinkas, Otakar (vedoucí práce) ; Šmejkal, Ivo (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a realizací infrastruktury v menší školní síti. Cílem práce je jednak zanalyzovat současný stav pevné sítě, identifikovat zdroje problémů a odstranit je. Dalším cílem práce je navrhnout a postavit bezdrátovou síť. Tato práce se skládá z několika částí. Na úvod nastíním postupy používané při návrhu sítě. V další části budou teoreticky vysvětleny některé aspekty pevné sítě. V třetí části bude popsáno navržené řešení problému pevné sítě. Ctvrtá část se zabývá bezdrátovými technologiemi a nakonec bude popsáno řešení výstavby bezdrátové sítě

Network Repository for Performance Evaluation Results
Ondroušek, Pavel ; Kalibera, Tomáš (oponent) ; Tůma, Petr (vedoucí práce)
Pro měření výkonu softwarových systemů se používá benchmarkovaní. Benchmarkovaní vytváří velké množství dat, které je třeba ukládat, zpracovávat a vyhodnocovat. Network Repository slouží jako úložiště výsledků vznikajících během benchmarkovani. Cílem diplomové práce je navrhnout a naimplementovat datové úložiště podporujicí různé druhy výsledků s možností konfigurace jejich formátu. Uložené výsledky je možné dále zpracovávat, vyhodnocovat a používat jako zdroj pro generovaní grafických výstupů. Součástí diplomové práce je návrh a implementace obecného frameworku pro ukládání a vyhodnocovaní dat benchmarků a vytvoření vzorové konfigurace pro vybrané formáty dat výsledků benchmarků.