Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Biologie krys z rodu Rattus se zaměřením na potravní preference
Voráčková, Petra ; Frynta, Daniel (vedoucí práce) ; Telenský, Petr (oponent)
Rod Rattus patří do nejrozsáhlejší savčí čeledi zvané Muridae, konkrétně do podčeledi Murinae. Potkan (Rattus norvegicus) a krysa obecná (Rattus rattus) jsou neznámější druhy rodu Rattus. Ačkoli je dnes laboratorní potkan široce využívaným modelovým organismem, divoké druhy rodu Rattus způsobují rozsáhlé ekonomické škody v zemědělství, zejména v jihovýchodní Asii. Tito komenzální hlodavci jsou také obávaní přenašeči zoonotických onemocnění, kterými se může člověk nakazit. Jedním ze způsobů, jak redukovat jejich populace, je studium přenosu potravních preferencí. Sociální učení a předávání zkušeností o potravě ostatním jedincům je u rodu Rattus obecně známý fenomén. Nejen díky tomu je tento rod jedním z nejúspěšnějších v živočišné řiši.
Socializační procesy v průběhu adaptace dítěte v mateřské škole
Šafránková, Tereza ; Koťátková, Soňa (vedoucí práce) ; Opravilová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá socializačními procesy dítěte předškolního věku a to v období okolo třetího roku. První, teoretická část se zabývá socializací osobnosti globálně a vyzdvihuje význam socializace pro zdravý psychický vývoj jedince a důležitost znalosti otázky socializace pro pedagogickou praxi. Tyto poznatky dále rozvádí v kontextu na situaci, kdy dítě vstupuje do mateřské školy a pozvolna se odpoutává od rodiny a tím se dostává do nové vztahové roviny mimo rodinný kruh. Socializaci v prostředí mateřské školy ovlivňuje mnoho vnitřních a vnějších faktorů. Na těchto faktorech záleží, zda se dítě, přicházející do nového prostředí, začlení bez jakýchkoli potíží. Pokud se potíže při začleňování do nového prostředí vyskytnou, ovlivňují tyto faktory rovněž dobu, jak dlouho tyto potíže přetrvají a jakým způsobem se s nimi dítě vypořádá. Vstup do mateřské školy může usnadnit Adaptační program pro rodiče s dětmi. Prostřednictvím tohoto podpůrného programu mohou děti po boku blízké osoby postupně poznat prostředí mateřské školy ještě před nástupem školní docházky. Druhá část diplomové práce je věnována výzkumu. Zkoumá, zda Adaptační program realizovaný před vstupem do mateřské školy vstup do této instituce usnadňuje. Sleduje rozdíly v začleňování do nového prostředí u dětí, které prošly adaptačním...
Vliv filmových a seriálových postav na formování osobnosti adolescenta v České republice
Fajmonová, Lucie
Ústředním tématem bakalářské práce jsou audiovizuální média a jejich vliv na adolescenty. Dále se zabývá rolí těchto médií v procesu sociálního učení. Cílem teoretické části bakalářské práce je zjistit a popsat současný stav této problematiky. Objasňuje také, jakou pozici film zaujímá v rámcových vzdělávacích programech a školních vzdělávacích programech. Úkolem praktické části je prokázat, zda preferovaný žánr seriálu může u adolescentů ovlivnit vnímání důležitosti cílových hodnot. Pro sběr dat je využito kvantitativního průzkumu. Výchozím nástrojem sběru dat je dotazník vytvořený pro účely zkoumání. Zjištěné poznatky směřují k doporučením pro pedagogickou praxi.
Sociální sítě ve vzdělávacím procesu
Prosek, Petr ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Tato práce představí teorii sociálního učení. Definuje vzdělávací proces a vzdělávací teorii konektivismu. Práce dále představí ICT prostředky vzhledem k jejich využitelnosti ve vzdělávacím procesu a dle definovaných kritérií. V empirické části této práce bude představena případová studie, vlastní elektronický dotazník zaměřující se na věkovou kategorii vysokoškolských studentů, který zanalyzuje jaké ICT prostředky tato věková kategorie využívá a porovná se sekundárními daty.
Analýza ICT nástrojů podporujících Social Learning
Brychta, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této bakalářské práce je prokázat propojenost informačních a komunikačních technologií s psychosociální stránkou jedince. Práce je zaměřena na ICT prostředky, které svými funkcemi podporují sociální učení. V úvodu teoretické části práce jsou přiblíženy pojmy sociální učení a socializace. Dále jsou popsány teorie sociálního učení podle jejich prvních protagonistů. Práce také blíže popisuje nová média a jejich výčet, poskytuje definici termínu sociální sítě, uvádí jejich historii a rozdělení. Dále následuje analýza vybraných ICT prostředků podporujících sociální učení. Názorný přehled využívání počítačů a internetu poskytují statistické údaje ČSÚ. V závěru teoretické části práce jsou reflektovány změny, které s sebou ICT prostředky přinášejí. Projevují se především ve způsobu komunikace a možnosti dosazování si modelů chování z virtuálního světa. Praktická část práce obsahuje výsledky dotazníkového šetření. Cílovou skupinou tohoto šetření byla hlavně mladá generace, u které se osobnost jedince teprve rozvíjí, a proto využívání ICT prostředků má podstatný vliv na jejich sociální učení.
Rozvoj prosociálního chování v mateřské škole
HLAVOVÁ, Martina
Cílem práce je poukázat na možnosti mateřské školy při formování prosociálních postojů a chování u dětí předškolního věku a pokusit se ověřit účinnost jiné časové formy působení na děti než denní. Teoretická část se zabývá socializací dítěte v prostředí mateřské školy s akcentem na sociální učení a vztahy mezi vrstevníky a upozorňuje na význam empatie pro budování sociálních vztahů ve třídě MŠ. V praktické části je realizován dlouhodobý projekt na půl roku, ve kterém byly jedenkrát týdně děti vyučovány prosociálnímu chování pomocí dramatických her a prací s příběhy. V závěru je vyhodnocena účinnost projektu.
Socializace dítěte v mateřské škole
DOLEŽALOVÁ, Miluše
Cílem mé bakalářské práce je popsat proces socializace dítěte v mateřské škole a pojmenovat prostředky, které mohou tento proces zkvalitnit. V teoretické části jsem definovala základní pojmy související se socializací dítěte v mateřské škole a poukázala na požadavky, které v této oblasti klade na předškolní vzdělávání Rámcový program pro předškolní vzdělávání. V části praktické jsem uvedla výsledky svého dlouhodobého pozorování procesu socializace v mateřské škole u čtyř dětí. Na základě tohoto pozorování a zkušeností z pedagogické praxe jsem navrhla prostředky podporující socializaci dítěte v mateřské škole.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Primární prevence sociálně patologických jevů u dětí v předškolním věku
SEMERÁDOVÁ, Dagmar
Práce se věnuje problematice primární prevence sociálně patologických jevů v souvislosti s rozvojem osobnosti dítěte předškolního věku. V teoretické části se zabývá vymezením pojmu primární prevence sociálně patologických jevů a přibližuje význam vhodných činností a výchovných postupů u předškoláků, jak v mateřské škole, tak i v rodině. V praktické části jsou pak zkoumány postoje rodičů dětí do šesti let věku k primární prevenci sociálně patologických jevů a rizikové faktory, které v současnosti charakterizují rodinné zázemí předškoláka.
Ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených pomocí pohybových aktivit v Prachaticích.\\
VOPELKOVÁ, Kateřina
Cílem této diplomové práce je ověření intervenčního programu pro integraci osobnosti a rozvoj zdraví mentálně postižených. Tělovýchovný intervenční program byl aplikován po dobu 5 měsíců jedenkrát týdně jednu hodinu ve Speciální škole v Prachaticích. Experimentální skupina je složena z 10 žáků této školy se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 17 let. Cílem mé práce bylo zjistit, zda se probandi experimentální skupiny zlepší ve vybraných testech motorické kompetence v ukazatelích sociálního učení po provedení intervenčního programu. K testování byly použity standardizované testy. Pro porovnání byla vytvořena kontrolní skupina taktéž ze žáků Speciální školy v Prachaticích se středně těžkým mentálním postižením ve věku 10 {--} 18 let. K vyhodnocení získaných dat jsem použila statistické metody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.