Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv metod RWCT na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku
Halamová, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá rozvojem slovní zásoby dětí předškolního věku. Zaměřuje se na řeč jako takovou. Na její vývoj v souvislosti s myšlením a na vývoj z ontogenetického hlediska. Dále mapuje pohled na vývoj řeči v minulosti a v současné době. Pak následuje část, která se zabývá programem RWCT. Práce se snaží nastínit základní myšlenky tohoto programu a jeho uplatnění v mateřské škole. Pokouší se přiblížit nové přístupy a metody v rozvoji jazyka a řeči a nastínit základy tohoto programu. Diplomová práce se dále zabývá porovnáním tohoto programu s programem Začít spolu, jenž z programu RWCT vychází. Dalším bodem práce bylo porovnání cílů programu RWCT a Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání, kde je poukázáno na návaznost programu RWCT s cíli Rámcově vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání . V praktické části diplomová práce zjišťuje na vzorku dvou mateřských škol, zda má použití metod RWCT v mateřské škole kladný vliv na rozvoj vybraných komunikačních dovedností dítěte předškolního věku. Zaměřuje na využití konkrétních metod programu RWCT v mateřské škole. Diplomová práce si klade za cíl dokázat, že metody programu RWCT kladně podporují celkové komunikační dovednosti a schopnosti dětí předškolního věku.
Posuzování potřeb zájemců o pobytovou sociální službu pro seniory a naléhavosti jejich umístění
VÍTOVÁ, Jaroslava
Práce se zabývá problematikou posouzení potřeb seniorů ve vztahu k naléhavosti jejich umístění do pobytové sociální služby. Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách přinesl významné změny zejména ve způsobu zajišťování si potřebné pomoci především nákupem sociálních služeb prostřednictvím příspěvku na péči jako sociální dávky. Předpoklad setrvání seniorů v přirozeném prostředí, za nutné podmínky rozvoje terénních sociálních služeb, a tím i snížení zájmu o pobytové sociální služby pro seniory, ve své podstatě nebyl naplněn. Počet evidovaných zájemců o pobytové sociální služby z řad seniorů vysoce převyšuje kapacity jednotlivých zařízení. Při posuzování potřeb seniorů z hlediska umístění do pobytové sociální služby je potřeba chápána jako nedostatek, jehož odstranění či podpora při jeho saturaci vede k zajištění jistoty a bezpečí. Míra podpory při naplňování potřeb může být různá. Výše příspěvku na péči a tedy stanovení stupně závislosti není jediným kritériem pro přednostní umístění do pobytové služby. Nepříznivá životní situace seniora nemusí být v přímém vztahu se stupněm závislosti. Rovněž vysoký počet bodů získaných při posuzování míry samostatnosti a soběstačnosti podle vypracovaného metodického materiálu pobytové služby, včetně posouzení objektivních podmínek seniora neznamená vysoký stupeň naléhavosti přijetí. V práci byly použity kvalitativní výzkumné strategie, a to obsahová analýza, případová studie a kvalitativní evaluace. Požadavky pobytové služby na objektivní posouzení a výběr seniora na uvolněné místo v zařízení, tedy redukce počtu zájemců z celkového počtu několika stovek, na skupinu s vyšší naléhavosti k přijetí, vedly k vytvoření metodického materiálu zahrnujícího celý standard jednání se zájemcem o službu, vytvoření způsobu bodového hodnocení pro výběr zájemců. Jedním z cílů práce bylo provedení kvalitativní evaluace metodického materiálu konkrétní pobytové služby pro seniory. Dalším cílem práce bylo posoudit potřeby seniorů před nástupem do pobytové sociální služby. Byla provedena jednak obsahová analýza záznamů sociálních šetření, kdy jako nejvýznamnější potřeba seniorů, vyvstala potřeba zajištění jistoty a bezpečí. Senioři podávají žádosti o pobytovou sociální službu, ačkoli tuto službu fakticky využívat nechtějí, jde o projev obavy z budoucnosti, což ovšem znamená významné ovlivnění počtu evidovaných žádostí. Je potřebné na jedné straně přijímat člověka jako plnohodnotnou, samostatnou, svobodnou a odpovědnou bytost, a to v jakémkoli věku, avšak na druhou stranu citlivě vnímat nejrůznější limity a omezení vyplývající z přirozeně nastupujícího stáří. V komunikaci se starým člověkem velice často zpracováváme dvě extrémní skutečnosti. V oblasti samostatnosti a soběstačnosti se senioři přeceňují nebo naopak významně podceňují. Pokud by bylo posuzování v uvedených oblastech soustředěno pouze na sebehodnocení bez objektivního vnímání skutečnosti, popřípadě bez reflexe nejbližšího okolí seniora, s velkou pravděpodobností by výsledek posuzování byl významně zkreslen. Kvalita posuzování potřeb, úroveň sociálního šetření je přímo odvislá od znalostí, schopností a dovedností sociálního pracovníka, přičemž mezi velmi důležité schopnosti patří schopnost reflexivity.
Profesionalita manažerů
Kostolanský, Petr ; Donocik, Radek (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o klíčových kompetencích manažera, tedy o souboru mezioborově přenosných schopností a dovedností denní potřeby. Obsahuje návody, doporučení a prostředky ke zvýšení efektivity práce manažera prostřednictvím zlepšování jeho klíčových kompetencí.
Vliv práce a pracovní činnosti na sebepojetí mentálně postiženého člověka.
CHMELÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce Vliv práce a pracovní aktivity na sebepojetí mentálně postiženého člověka se zabývá zapojením lidí s mentálním postižením do určité pracovní aktivity, ať již v rámci zaměstnání či pracovní terapie a vlivem této činnosti na vlastní sebepojetí člověka. Práce je zaměřena na popis okolností, které doprovázejí současnou oblast problematiky osob s mentálním postižením a jejich integraci do společnosti v rámci jejich zapojení na pracovní trh. Dále jsou v práci zpracována také oblast sebepojetí a její popis z hlediska humanistické psychologie. Vlastním cílem výzkumné práce je pak zjistit, jaké oblasti života osob s mentálním postižením se nejvíce změnily po jejich nástupu do zaměstnání či po začátku vykonávání pracovní rehabilitace. Jak tyto změny působí na sebepojetí těchto osob. Výzkumná část práce tak přinese přehled nejdůležitějších oblastí změny sebepojetí, které si jednotlivci po nástupu do zaměstnání či pracovní terapie osvojili.
Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí
DVOŘÁKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem Aktivita, samostatnost a tvořivost dětí a dospělých v mimoškolním prostředí je zaměřena právě na rozvoj dovedností, které byly exponovány do titulu práce. Teoretická část se proto věnuje vymezení základních pojmů a přístupů různých věd či autorů. Důležité je také poukázat na rozdíly mezi formálním, neformálních a informálním vzděláváním. Od tohoto rozdělení přechází práce k vymezení role mimoškolního vzdělávání v rámci využití volného času. Lidé tráví svůj volný čas různými způsoby, a proto jsou v další části zmíněny i prostory a prostředí, kde lze volnočasové aktivity provozovat. Při vzájemném kontaktu a komunikaci osob by měla fungovat určitá nepsaná pravidla, a proto si teoretická část práce všímá i prosociálního chování, které bývá často cílem etických výchov. Toto chování je zaměřeno především na spolupráci a schopnost dialogu. Praktická část má poté za úkol sestavení katalogu her, které by nejen podporovaly rozvoj prosociálního chování, ale zejména přispívaly k rozvíjení aktivity, samostatnosti a tvořivosti u různých věkových skupin. K výslednému projektu se v závěru práce vyjádří i fundovaní odborníci a zváží její přínos.
Krizová připravenost obce s pověřeným obecním úřadem Březnice vyplývající z Krizové plánu ORP Příbram
PINKAVA, František
Diplomová práce analyzuje přípravu obce s pověřeným obecním úřadem na krizové situace, která vychází z krizového plánu obce s rozšířenou působností. Výsledkem této práce je pak plán krizové připravenosti pro danou obec, který lze aplikovat v praxi. Celou diplomovou práci lze rozdělit do několika částí. První část je teoretická, jejímž účelem je shrnout poznatky o krizovém řízení a analýza literatury vztahující se k oblasti krizového managementu. Zabývám se zde současným stavem krizové dokumentace. Jsou zde vymezeny nejdůležitější pojmy vztahující se k tématu práce a jsou definovány vazby mezi nimi. Nejdůležitějšími pojmy jsou hrozby, rizika, Integrovaný záchranný systém, mimořádná událost a krizová situace. V dalších částech kapitoly se zabývám metodikou zpracování plánů krizové připravenosti, která se mi stala předlohou k samotnému vytvoření tohoto plánu pro obec s pověřeným úřadem Březnice. Zpracování této části práce je založené na sběru a třídění dat, kdy jsem postupoval především faktografickou-analytickou metodou. Důležitá byla i konzultace s odborníky, jelikož některé zdroje nebyly vždy aktuální díky časté změně právních předpisů. Sběr dat byl tedy proveden kvalitativní formou, kdy jsem pracoval s jednotlivými platnými zákony, nařízeními vlády, vyhláškami, jinými právními normami a s daty dostupných literárních zdrojů, odborných publikací, včetně informací z internetových stránek, především z oficiálních stránek jednotlivých složek IZS a Ministerstva vnitra. V samotné výzkumné části je pak charakterizováno město Březnice, pro které je plán krizové připravenosti zpracováván. Je zde uvedena všeobecná správní charakteristika města s obcemi, které pod město spadají, dále jeho demografie, infrastruktura, geografická a klimatická charakteristika. Jsou zde graficky znázorněné důležitá zařízení z pohledu ochrany obyvatelstva, jako jsou školy, školská zařízení a sociální zařízení, a dále jsou zde charakterizovány složky Integrovaného záchranného systému ve městě spolu s prostředky, které jsou jim k dispozici. Důležitou částí diplomové práce je analýza rizik, která mně byla poskytnuta Hasičským záchranným sborem ČR z Krizového plánu ORP Příbram, a stala se zásadním zdrojem ke zpracování této práce. Analýza rizik identifikuje 14 hrozeb, které se ve správním obvodu ORP Příbram mohou vyskytnout. Za nejdůležitější část diplomové práce považuji analýzu rizik města Březnice. Ne všechny hrozí i ve správním obvodu města Březnice, ale v tomto správním obvodu se vyskytují jiné hrozby, které krizový plán ORP nepodchycuje. Zde jsem došel právě k zásadnímu zjištění, že krizové plány obvodu ORP jsou obecné a nedostačující k přípravě řešení vzniku krizových situací správních obvodů obcí s pověřeným úřadem. Ke zjištění jsem došel díky provedené SWOT analýze, díky které jsem objevil hrozby, kterými se krizový plán nezabýval. V dalších částech kapitoly jsem jednotlivé zjištěné hrozby analyzoval z typových plánů a zjišťoval negativní dopady na obyvatele a fungování obce. Na základě těchto zjištění jsem plánoval opatření, která by se v případě vzniku krizové situace měla provést a je zde uveden i postup aplikace daných opatření. Spolu s tím je zde uvedena i odpovědná osoba za aplikaci těchto opatření. Ze 14 hrozeb z analýzy rizik je zpracováno pro ORP Příbram 9 mimořádných událostí, které řeší 9 typových plánů. K těmto 9 řešeným mimořádným událostem jsem dle své provedené SWOT analýzy vypracoval stejným způsobem 6 závažných hrozeb, které považuji za závažné, a orgány krizového řízení v obci by se jimi měly zabývat. Při zpracování úniků nebezpečných látek jsem pracoval se systémem TEREX.Výsledkem diplomové práce je několik zjištění a samotný návrh Plánu krizové připravenosti pro obec s pověřeným úřadem Březnice.
Palestine – history, religion and democracy as obstacles to independence
Engler, Matej ; Novotná, Yvona (vedoucí práce) ; Volenec, Otakar (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematický vývoj ohledně palestinské samostatnosti. Prezentuje tři hlediska, v nichž jsou rozebrány důvody, ke zhodnocení tématu práce. V první části práce je popsán historický vývoj konfliktu se zaměřením na dopady vývoje nejen politické scény Izraele na samotnou Palestinu, ale i vývoj oblasti jako takové a vývoj na mezinárodním poli. Náboženství, jako dominantní prvek politiky nejen Izraele, ale i mnohých fundamentalistických hnutí v Palestině, je rozebráno ve druhé části práce. Tato část se zaměřuje na definování Islámu a judaismu, jejich rozdílů, ale i společných prvků. Poslední část práce popisuje krátký demokratický vývoj na palestinských územích. Všechny tři aspekty mají za cíl vysvětlit, zda je možné, aby byla Palestina samostatná a v oblasti zavládl dlouhodobý mír.
DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému
CHLEBNÍČKOVÁ, Petra
CHLEBNÍČKOVÁ, P., DALTONSKÝ PLÁN, jeho realizace a aplikace jako vyučovacího systému. České Budějovice 2007. Diplomová práce. Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích. Pedagogická fakulta. Katedra pedagogiky a psychologie. Vedoucí práce prof. Dr. G. Švejda, CSc. Tato práce mapuje realizaci a aplikaci daltonského plánu jako vyučovacího systému v českých a zahraničních školách. Zabývá se zejména dopadem, který má uplatňování principů tohoto systému na učitele a ředitele škol, ale především na žáky a jejich rodiče. Charakterizuje specifika daltonského plánu v České republice a kontrastuje tato specifika především s daltonem v Holandsku, ale i v jiných zemích světa. Teoretická část práce shrnuje fakta týkající se historie, principů, osobností a míst spojených s daltonem. Praktická část se věnuje podrobněji vlastním metodám aplikovaným na různých školních úrovních, přínosu a problémům spojeným s uplatňováním daltonské metody ve školách. Tato práce také obsahuje myšlenky a citace některých učitelů daltonských škol, které jsem navštívila během své praxe a v rámci shromažďování podkladů. Také obrazová příloha práce fakticky dokladuje život na daltonské škole v České republice.
Nezávislost dětí se sluchovým postižením ve vztahu k přípravě na budoucí povolání
MĚCHUROVÁ, Gabriela
Práce se zabývá dětmi ve věku 14 - 15 let, které trpí sluchovým postižením kompenzovaným sluchadlem. Teoretická část zahrnuje charakteristiku sluchového postižení a dalších informací souvisejících s tématem práce. V praktické části je představen provedený výzkum, vyhodnocení a závěry.
Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. st. ZŠ
ŠIMKOVÁ, Jana
Téma této diplomové práce je Využití tvořivých metod ve výuce slohu na 2. stupni ZŠ. Zabývá se výzkumem stavu slohové výchovy na vybraných školách, používanými metodami. Navrhuje nová řešení, jak zábavněji vyučovat a nenásilně připoutat žáky k předmětu. Zaměřuje se zejména na výběr vhodných témat a slohových útvarů s konkrétními ukázkami, zároveň podává základní teoretické údaje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.