Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Klamlivá reklama vo vzťahu ku konkurencii
Gašparová, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku klamavé reklamy. Teoretická část se zabývá reklamou, jejími druhy a způsoby regulace. Také je zde historický přehled regulace reklamy a část o implementaci komunitárního práva do české legislativy. Praktická část uvádí různé případy reklamy, konkrétně rozhodnutí Rady pro reklamu. V závěru je zahrnuté doporučení pro management podniku, jako zadavatele reklamy, a také pro podnik, který je poškozován reklamou konkurence.
Teoretické a praktické aspekty prosazování práva vybranými dozorčími orgány pro oblast kapitálového trhu v ČR, Francii a USA
Šovar, Jan ; prof. JUDr. Jan Dědič (vedoucí práce)
Dílo se zaměřuje na aplikaci pravomocí, jimiž příslušné autority v České republice, Francii a Spojených státech zajišťují plnění norem veřejného práva v oblasti finančního trhu (regulatory law enforcement). Práce rozebírá relevantní teoretické přístupy k právní regulaci a následně klíčové právní činitele, které mají na prosazování práva dozorčími orgány v praxi vliv. Pojem ?prosazování práva? (law enforcement) má v práci širší vymezení a neobsahuje jen sankční pravomoci orgánu dohledu, ale také úkony představující faktickou (neformální) správní činnost a správní úkony s nižší intenzitou právních účinků. Studie zdůrazňuje požadavek proaktivního charakteru správních úkonů; důraz je kladen na přístup k prosazování práva založený na hodnocení rizik (risk based approach) pro cíle dohledu.
Porovnání etických a právních pravidel upravujících reklamu
Hübnerová, Daniela ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Wimrová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá reklamou zaměřenou na děti a porovnává právní a etickou regulaci, jimiž je reklama upravena. Nejdříve práce stručně představí regulaci, která se věnuje reklamě, poté se již zaměří na působení dětské reklamy a na specifickou úpravu týkající se právě reklamy, jejímiž adresáty jsou děti. Dále se věnuje významu právních a etických pravidel, které reklamu regulují, a porovnává obsah obou typů regulace opět v zaměření na děti. V této práci jsou také obsaženy příklady rozhodnutí dozorových orgánů ohledně škodlivosti konkrétních reklam a rozbor vybraných v současnosti vysílaných dětských reklam. Důležitou součástí této práce je také výzkum ohledně působení a dopadů reklamy na děti a informovanosti veřejnosti o regulaci dětské reklamy.
Reklamní trh v Bulharsku a jeho právní regulace
Tzvetanova, Neli ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Winter, Filip (oponent)
Cílem této práce je představit bulharský reklamní trh z několika různých hledisek. Čtenář bude mít možnost se seznámit s vývojem reklamy od počátku svého vzniku a pak následně až do roku 2010 na území Bulharska. Je zde možné nalézt porovnání výdajů na reklamu a její rozložení podle jednotlivých mediatypů na bulharském a českém reklamním trhu. S oblastí reklamy jsou spojené také kulturní odlišnosti dané země, a proto jsou také vysvětlené v druhé kapitole. Právní a etickou regulací se zabývá větší část diplomové práce, kde jsou nastíněné hlavní rozdíly v porovnání s Českou republikou. Závěr práce je věnovaný samoregulaci reklamy, představované Národní radou pro samoregulaci v Bulharsku a Radou pro reklamu v České republice.
CHUDOBA A PŘEDLUŽENOST ČESKÝCH DOMÁCNOSTÍ
Mastná, Markéta ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Veverková, Soňa (oponent)
Diplomová práce řeší problematiku chudoby v souvislosti s předlužováním českých domácností. Chudoba je charakterizována jako výrazný společenský handicap vedoucí až k sociálnímu vyloučení. Předlužení označuje finanční situaci, kdy domácnosti nemohou dostát svým finančním závazkům, a proto se týká zvláště domácností s nízkými příjmy. V české společnosti se začal tento jev rozšiřovat až po roce 2000. Téma diplomové práce je zaměřeno na zhodnocení vývoje předlužení českých domácností formou analýzy na základě konkrétních dat a údajů, rozsahu tohoto problému a na odhad jeho dalšího vývoje. Analyzuje ohroženost domácností úpadkem do dluhové pasti. Zabývá se ekonomickými dopady státní zadluženosti v kontextu se zadlužením českých domácností. Pozornost je věnována rostoucí nezaměstnanosti jako jedné z nejvýraznějších příčin vedoucích do stavu chudoby a následně k nežádoucímu zadlužení, čímž ukazuje zjevnou souvislost mezi nezaměstnaností a předlužením. V souvislosti s těmito jevy je v diplomové práci kladem důraz na individuální odpovědnost a celoživotní vzdělávání jako prevence a řešení nezaměstnanosti a předlužení. Fenomén předlužení českých domácností je chápán jako varovný signál současné doby.
Neetičnost v získávání informací o spotřebitelích
Fischerová, Kristýna ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Trepešová, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vymezením neetických postupů využívaných v marketingu. Přímý marketing založený na vlastnictví a tvorbě databází obsahujících informace o spotřebitelích je jednou z oblastí, která vyvolává úvahy nad etickými normami. Práce pojednává o tvorbě databází, jejich datových zdrojích a postupech, mj. telemarketingu. Nevyžádaná obchodní sdělení a spam jako fenomén moderní společnosti patří také mezi neetické jednání. V textu je i vymezení proti autorizovaným reklamním sdělením a vysvětlení pojmů režim opt-in a opt-out. Práce přináší základní přehled o právní regulaci v této oblasti. I předávání osobních údajů mezi společnostmi je často využívaným postupem, který těží z nepozornosti nebo neinformovanosti spotřebitelů.
Právní a etické otázky regulace reklamy zaměřené na děti
Bínová, Eva ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Vávra, Oldřich (oponent)
Práce se zabývá vlivem reklamy na děti a její regulací. Vytyčuje hlavní problémové oblasti spojené s vývojem dítěte.
Regulace reklamy na vybraných trzích
Přibylová, Jana ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce) ; Winter, Filip (oponent)
Diplomová práce pojednává o systémech regulace reklamy v Evropské unii a na vybraných trzích, jimiž jsou Česká republika a Německo. Okrajově se zabývá právní regulací a podrobněji zkoumá etickou samoregulaci. Na základě vybraných kritérií je provedena analýza stížností doručených samoregulačním organizacím v České republice a v Německu a následně jsou výsledky z obou zemí porovnány. Součástí jsou rovněž příklady, kdy došlo k provinění proti etickým pravidlům samoregulace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.