Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pokročilé algoritmy řízení teploty v místnosti
Glos, Jan ; Graf, Miroslav (oponent) ; Václavek, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá sestavením tepelného modelu konkrétní místnosti a návrhem algoritmů pro ohřev a chlazení této místnosti. Pro vytvoření přesného modelu je použito rozšíření Simscape pro Matlab/Simulink a model je sestaven výhradně podle reálných vlastností místnosti a jejích stěn (materiály, rozměry apod.). V rámci této práce jsou navrženy prediktivní (MPC - Model Predictive Control) a PI regulátory. Ve srovnání s původní regulací dosahují navržené regulátory lepší kvalitu regulace a prediktivní regulátory vycházejí v porovnání jako nejvhodnější. Kvůli přípravě na integraci splitové klimatizační jednotky, možnosti ovládání akčních členů pomocí MPC regulátoru realizovaného v Matlabu a kvůli nutnému rozdělení žádaných hodnot pro vytápění a chlazení bylo přepracováno softwarové vybavení kontroléru pro řízení technologií v místnosti.
Matematicko-fyzikální model nanopivovaru
Blaha, Vít ; Baránek, Radek (oponent) ; Kopečný, Lukáš (vedoucí práce)
Práce popisuje matematicko-fyzikální model nanopivovaru navržený v programu Matlab-Simulink. Je zaměřena na ohřev kapaliny v nádobě s tištěnými topnými spirálami a v nádobě s olejovou lázní. Vytvořené mo dely jsou verifikovány s reálnými soustavami. Na základě tohoto porovnání jsou zjištěny hodnoty neznámých parametrů navržených modelů. Ty jsou dále využity pro simulaci časové závislosti teploty kapaliny v měřených nanopivovarech při vystírce a rmutování. V závěru práce jsou porovnány oba typy ohřevu.
Modeling and Simulation of Mobile working machine Powertrain
Zavadinka, Peter ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Kriššak,, Peter (vedoucí práce)
This thesis deals with dynamic model creation of four wheel drive mobile working machine. The goal of the thesis is to create powertrain model of mobile working machine. The hydrostatic transmission part of the model was supplied by the Sauer-Danfoss company. The model of mobile working machine was created in MATLAB-Simulink environment. The thesis is also devoted to selection of hydrostatic transmission control type and design of control algorithm. An output is mathematical and physical powertrain model of four wheel drive mobile working machine with hydrostatic transmission control algorithm in MATLAB-Simulink environment.
Návrh měniče s použitím polovodičů na bázi SiC
Kharchenko, Vadym ; Procházka, Petr (oponent) ; Kuzdas, Jan (vedoucí práce)
Tato práce navazuje na semestrální projekt 2 ze zimního semestru letošního akademického roku. Cílem této diplomové práce je návrh měniče s použitím polovodičových součástek na bázi technologie SiC. Tento měnič je použit při konstrukci rychlonabíječky pro elektromobil. Při navrhování tohoto měniče je nutné vycházet z požadavku pro dodržení napěťové bezpečnosti. Je zde popsáno dimenzování výkonových součástek použitých při konstrukci tohoto zařízení, stanoveny jejich ztráty a určena celková účinnost měniče. Dále je zde navržen matematický model vysokofrekvenčního transformátoru a provedena jeho simulace v programu MATLAB-Simulink.
Dynamický model a odbuzení bezkartáčového synchronního generátoru
Chrobák, Petr ; Huzlík, Rostislav (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu matematického modelu synchronního stroje. Na základě analýzy je v práci sestaven matematický model hlavního a budicího synchronního generátoru v bezkartáčovém systému buzení. Matematické modely obou strojů jsou vytvořeny na základě soustav diferenciálních rovnic a jejich platnost je ověřena v programovém prostředí Matlab-Simulink. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část práce je zaměřena na odvození diferenciálních rovnic pro popis chování elektrických veličin stroje. Ve druhé části práce jsou sestaveny a simulovány matematické modely synchronních strojů v prostředí Matlab-Simulink, které jsou následně ověřeny analytickými výpočty vybraných ustálených a dynamických stavů. Poslední část práce je věnována návrhu a simulaci konceptu pro dosažení rychlého odbuzení budicího vinutí hlavního stroje v soustavě s bezkartáčovým systémem buzení.
Modulace v PLC systémech
Procházka, Vít ; Kouřil, Jiří (oponent) ; Krajsa, Ondřej (vedoucí práce)
V bakalářské práci je popsán princip a způsob komunikace po elektrické napájecí síti PLC, možnosti využití, jak v průmyslových aplikacích, ale hlavně v širokopásmových systémech, které mohou představovat slibnou konkurenci k tradičním širokopásmovým přístupům, např. přípojkám xDSL, aniž by bylo nutné instalovat nové vodiče, WIFI. Jsou popsány problémy, které se mohou vyskytnout v komunikačním kanálu z hlediska elektromagnetické kompatibility a různých druhů rušení. Pro přenos datového signálu není elektrická síť při kmitočtu 50 Hz (v USA 60 Hz) konstruována, zvláště pro vyšší kmitočty a zejména pro komunikaci v širším kmitočtovém pásmu. Tudíž je nutné implementovat techniky, při jejichž použití by bylo možné přenášet informační signál přes komunikační kanál s minimalizací problémů jako rušení, útlum vodičů, kompatibilita, bitová chybovost BER atd. Jsou rozebrány modulační principy, které v současné době se v uvažovaných systémech používají, popsány jejich vlastnosti, jako modulace s rozprostřeným spektrem DSSS, FHSS, tradiční OFDM, alternativní modulace FMT a DWMT s bankami filtrů. V poslední kapitole bakalářské práce jsou v programu Matlab-Simulink sestrojeny modely jednotlivých modulací, a v závěru uvedeny jejich výhody a nevýhody implementace v systémech PLC.
Control of salient PM machine using d-q frame machine model and Matlab Simulink
Dušek, Jiří ; Huták, Petr (oponent) ; Ondrůšek, Čestmír (vedoucí práce)
This thesis deals with permanent magnet synchronous machine (PMSM) and its modeling. There are mentioned ways of the advantages and use of permanent magnets in electric machines and machines which uses permanent magnets. The transformation of three-phase system to the dq0 reference frame using the Park’s transformation is described and used for description of PMSM. The equations in dq0 reference frame and equivalent circuit of PMSM in dq0 system are established. These equations takes in consideration copper and iron losses.. Due to derived equations and circuit, PMSM is described and model in Matlab –Simulink is realized. For both of models of machines are designed currents and revolutions controllers. For model of PMSM where losses are taken in consideration is more kinds of control strategies discussed and used. These strategies are compared between each other in this thesis. Also results of simulations of different states are given.
Modelování PLC komunikačního systému pro zajištění spolehlivosti komunikace
Procházka, Vít ; Mišurec, Jiří (oponent) ; Mlýnek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá popisem a vlastnostmi datové komunikace po silových vedeních, účelem a jejími výhodami a nevýhodami. Dále jsou zde popsány modulace a kanálové kódování, které jsou v PLC používány. Stěžejní část práce se zabývá návrhem modelu kanálu jako přenosové funkce pomocí dvou metod, kterými jsou echo model kanálu a výpočet ABCD kaskádních parametrů vedení.Po dokončení návrhu přenosové funkce byl sestaven model komunikace v Matlab-Simulink. V modelu byly použity úzkopásmové modulace a byla zkoumána chybovost přenášených dat. Nakonec byly všechny výsledky zpracovány graficky a vyhodnoceny.
Identifikace parametrů asynchronního motoru
Křížek, Tomáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce popisuje a realizuje (v programu Matlab-Simulink a v mikrokontroleru Freescale 56F8346) jednu off-line metodu identifikující parametry asynchronního motoru, které jsou nezbytné k implementaci vektorového řízení. Identifikační metoda identifikuje rozptylovou indukčnost, vzájemnou indukčnost a časovou konstantu rotoru. Představená metoda je zhodnocena, výhody a nevýhody této metody jsou ohodnoceny s ohledem na její možné použití na skutečném motoru. Experimentální výsledky a simulační schémata, které jsou představeny ukazuji proveditelnost metody. Diplomová práce je rozdělena na sedm kapitol. V druhé kapitole je popsán základní princip a modely asynchronního motoru . Třetí kapitola obecně popisuje identifikační metody. Čtvrtá, pátá a šestá kapitola pojednává o metodě, která je založena na práci autorů [4] a [5].
Drive Visualization of Four-Wheel Vehicle in Matlab-Simulink
Foriška, Aleš ; Klusáček, Ondřej (oponent) ; Zavadinka, Peter (vedoucí práce)
This thesis deals with the formation of four-wheel drive vehicle visualization in MATLAB-Simulink. The begining of thesis is dedicated to the theoretical study of the history, production and usage of virtual reality. Next chapters describe the creation of virtual model of the vehicle and scene using SolidWorks, its adjustment in the V-Realm Builder 2.0. and implementing in the Matlab-Simulink environment. Using Matlab-Simulink (a tool of the Virtual Reality Toolbox) vehicle dynamics model was modified and linked with the virtual model, what enables drive visualization of vehicle. At the end of this thesis is applied joystick connection with a dynamic model, the user can interfere with driving during the simulation.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.