Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 32 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh rozvoje interkulturní kompetence managementu ve společnosti IKEA
Pluskal, Petr ; Krejčí, Jan (oponent) ; Konečná, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce pojednává o jednotlivých prvcích interkulturní komunikace a zábývá se formami rozvoje interkulturní kompetence. v konkrétní firmě tyto manažerské kompetence analyzuje a nakonec definuje potřeby jejich rozvoje. Návrh vzdělávacího kurzu je sestaven tak, aby rozvojové potřeby mohli být uspokojeny.
Interkultúrne špecifiká komunikácie v organizácii
Kákošová, Eva
Tato bakalářská práce se zabývá odlišnostmi v konání jedinců v interkulturním prostředí s cílem specifikace klíčových poznatků, které objasňují problematiku při komunikaci dvou kultur v rámci jedné organizace. Teoretická část vychází z poznatků interkulturní komunikace a interkulturní psychologie. Je strukturalizovaná na tři části, kde se každá část systematicky zaměřuje na vysvětlení a výklad teoretických poznatků ve prospěch klíčového výrazu zvoleného tématu. První část se zabývá především podstatou interkulturní komunikace, interkulturních bariér při komunikaci a jejím významem v pracovním prostředí. Druhá část porovnává kulturní rozdíly mezi českou a německou společností vztahující se ke kulturním dimenzím a standardům na základě výzkumů Geerta Hofstedeho a Nového se Schroll-Machl. Třetí pasáž z teoretické části se věnuje interkulturním kompetencím a metodám interkulturního tréninku. V praktické části jsou interpretovány výsledky z rozhovorů, které byly zrealizovány ve spolupráci s německými a českými lékaři na německé klinice. Bakalářská práce je zaměřená na zmapování názorů a vnímaní, jakožto identifikaci problémů mezi českými a německými pracovníky ve společném pracovním prostředí.
NGOs in Ethiopia - The Case of People in Need
DAVIDOVÁ, Klára
Cílem diplomové práce je především interkulturní náhled na české humanitární pracovníky, kteří pracující pro českou organizaci Člověk v tísni. Humanitárními pracovníky jsou myšleni ti, kteří se účastní misí v Etiopii nebo kterým byla dána možnost zůčastnit se mise. Mým záměrem je prozkoumat manažery misí, projektové experty, administrativní pracovníky, inženýry, speciální techniky, sociální pracovníky, dobrovolníky a stážisty. Zaměřila jsem se na neziskovou organizaci Člověk v tísni, jelikož patří k největším humanitárním organizacím v České republice a protože má v Etiopii stabilní misi. Mým záměrem je analyzovat české pracovníky organizace Člověk v tísni, kteří pracují či pracovali na misi v Etiopii nejdéle 12 měsíců. Mé výzkumné otázky jsou zaměřeny na nesnáze těchto pracovníků ve spojení k integraci do rozlišné kultury, transnacionálním praktikám a stupeňi propojení k světu, společnosti a zemi. Jako teoretický základ jsem zvolila teorii transnationalismu.
Program rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku
NOVÁKOVÁ VUKANOVIČOVÁ, Renáta
Hlavním cílem této práce je navržení vzdělávací nabídky, která se bude týkat rozvoje interkulturních kompetencí se zaměřením na rozvoj citlivosti vůči rozdílnému životnímu prostředí u dětí předškolního věku. V teoretické části se zabývá charakteristikou dítěte v období předškolního věku, objasňuje pojem učení v mateřské škole, věnuje se interkulturní psychologii, interkulturnímu výcviku a roli pedagoga při osvojování interkulturních kompetencí. Praktická část je rozpracována do šesti bloků, které jsou prakticky vyzkoušeny s dětmi předškolního věku. V poslední části práce jsou shrnuty uskutečněné aktivity a je zde uvedena kauzuistika týkající se citlivého vnímání prostředí rozdílných koutů naší planety dětmi v Mateřské škole v Čejeticích.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Literární text v hodinách španělštiny jako prostředek rozvoje interkulturní kompetence
ČADOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá využitím literárních textů pro podporu rozvoje interkulturní kompetence, která je definována jako jeden z předpokladů ke správnému používání cizího jazyka v komunikačních situacích v přímé souvislosti se znalostí kultury a reálií. V teoretické části jsou představeny teorie a metodické přístupy k práci s literárním textem a přesná definice interkulturní kompetence. Součástí kvalifikační práce je rovněž praktická část, kde jsou navrženy konkrétní didaktické jednotky s analýzou.\\
Užití učebnic anglického jazyka k rozvíjení interkulturních kompetencí žáků
VITÁKOVÁ, Jitka
Tato diplomová práce se zabývá užitím učebnic anglického jazyka k rozvíjení interkulturních kompetencí u žáků druhého stupně základních škol. V teoretické části jsou stručně nastíněny hlavní dokumenty, z nichž vychází požadavky na výuku anglického jazyka na základních školách. Dále jsou v této části uvedeny souvislosti mezi multikulturalismem a interkulturní kompetencí a proč je nutné se multikulturní výchovou zabývat. Praktická část se zaměřuje na výzkum této problematiky a je rozdělena do dvou hlavních částí. První je orientována na porovnání tří druhů učebnic, které se používají pro výuku anglického jazyka a druhá část je praktickou ukázkou aplikace multikulturní výchovy v hodinách anglického jazyka za použití jedné z porovnávaných učebnic.
Angličtina pro cestovní ruch
JELÍNKOVÁ, Renata
Diplomová práce je zaměřena na oblast ESP, tedy English for Specific Purposes (angličtina pro specifické účely), konkrétně na angličtinu pro potřeby cestovního ruchu. Dalším specifikem je zaměření se na jednoho konkrétního studenta, jde tedy o přípravu individuálního kurzu. Diplomová práce se zabývá analýzou potřeb studenta, vytvářením sylabu kurzu a přípravou učebního materiálu. Po prostudování teoretické literatury jsou analyzovány potřeby konkrétního studenta zejména z hlediska jazykových potřeb, řečových dovedností a interkulturní kompetence. Analýza je prováděna pomocí řízeného rozhovoru a syntetizována v případové studii. Na základě výsledků analýzy je navržen jednosemestrální sylabus pro tento kurz. V souladu se sylabem je vytvořen konkrétní plán hodin obsahující téma, cíl, řečové dovednosti, jazykové prostředky a připravený učební materiál.
Interkulturní výchova a její využití ve volném čase dětí a mládeže
TYKVARTOVÁ, Oľga
Práce se zabývá vymezením interkulturní výchovy a základních pojmů, které jsou v rámci její teorie často užívány a způsoby její aplikace v rámci školního a mimoškolního vzdělávání. Mapuje aktuální situaci v oblasti interkulturního vzdělávání v Evropě a České republice. Vyústěním práce je nástin aplikace interkulturní výchovy do volnočasové sféry současné mládeže.
Švédské kulturní standardy
Šolc, Vlastimil ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Cílem práce je identifikovat švédské kulturní standardy z českého pohledu. Tyto standardy pak mohou být užitečnou součástí interkulturních tréninků připravovaných pro české manažery, podnikatele a pracovníky, kteří se budou připravovat na konfrontaci a komunikaci se Švédy nebo na delší pobyt ve Švédsku. Vytvořené švédské kulturní standardy také obsahují rady a doporučení pro efektivnější a účinnější komunikaci se Švédy, které je možné aplikovat jak v pracovním tak i osobním styku. Teoretická část se věnuje procesům sociální interakce a interkulturní komunikace a dále konceptům kulturních dimenzí a kulturních standardů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 32 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.