Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22,469 záznamů.  začátekpředchozí22460 - 22469  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.55 vteřin. 

Kooperativní učení a vyučování v primární škole
Zerzánová, Jaroslava ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ústředním tématem mé diplomové práce je kooperativní učení a vyučování v primární škole se zaměřením na 1. třídu základní školy. V teoretické části se věnuji klíčovým pojmům, proměnám ve vnitřní strukturaci vzdělávací soustavy, historii, strategiím a dalším aspektům souvisejícím se skupinovou prací a kooperací. V praktické části se zaměřuji na mapování stavu a smyslu kooperace a její změny během školního roku v 1. ročníku základní školy. Ve svém výzkumu popisuji a analyzuji konkrétní metody a techniky kooperativního vyučování uplatňované v 1. ročníku ZS a jejich přínos pro rozvoj kooperativních a sociálních dovedností žáků. Pro výzkumné šetření mi budou sloužit metody pozorování, rozhovoru a dotazníku. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Návrh semestrálního kurzu vybraných témat filosofie sportu pro výuku v anglickém jazyce
Klímová, Martina ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Bednář, Miloš (oponent)
Návrh semestrálního kurzu vybraných témat filosofie sportu pro yýuku v anglickém jazyce Cíle práce: Diplomová práce je zaměřena na vytvoření návrhu sedmi devadesátiminutových seminářů pro zahraniční studenty Fakulty tělesné výchovy a sportu, Univerzity Karlovy, primárně pro účastníky programu Socrates. Záměrem práce je vytvořit kompletní podklady k semestrálnímu kurzu vybraných témat z filosofie sportu zpracované v anglickém jazyce. Cílem je vytvořit optimální strukturu a charakter výuky založený na aktivitě studentů, na dovednosti formulovat svůj názor a vést diskusi k tématu. Diskuse k zadaným filozofickým problémům jsou založeny na pluralitě možných pohledů. Klíčová slova: Filosofie, sport, etika, tělesné postižení, olympismus, násilí, existencialismus, východní kultura. THESIS ANNOTATION: Project of Semestral Course from Selected Topics of Philosophy of Sport for English Speaking Classes The aim ofthe thesis is to create a project ofseven ninety-minute-long seminars for foreign students at Faculty of Sport and Physical Education, Charles University, primary for Socrates students. The desirable goal is to produce a basic data for a semestral course of selected topics froni Philosophy of Sport. The intention is to work out an optimum structure and character ofthe course, where the students will...

Věty Hellyho typu a zlomkového Hellyho typu
Tancer, Martin
Simpliciální komplex je d-reprezentovatelný, pokud je nervem souboru konvexních množin v Rd. Klasická Hellyho věta říká, že pokud d-reprezentovatelný komplex obsahuje všechny možné stěny dimenze d, potom se už nutně jedná o plný simplex. Hellyho věta má mnoho zobecnění; uvedeme stručný přehled některých z nich. Třída d-reprezentovatelných komplexů je podtřídou d-kolabovatelných komplexů, a ta je podtřídou d-Lerayových komplexů. Pro d 1 uvedeme příklad komplexů, které jsou 2d-Lerayovy, ale nejsou (3d 1)-kolabovatelné. Pro d 2 uvedeme příklad komplexů, které jsou d-Lerayovy, ale nejsou (2d 2)-reprezentovatelné. Navíc pro d 3 dokážeme, že naposledy zmiňované komplexy jsou také d-kolabovatelné. Na závěr prezentujeme jednoduchý důkaz kombinatorické Alexandrovy duality. Ta je totiž užitečným topologickým nástrojem pro kombinatoriku, například pro topologické verze Hellyho věty.

Hmatová kniha jako jeden z nástrojů rozvoje dítěte se zrakovým postižením
FLÍČKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se věnuje tématu hmatových knih jako jednoho z nástrojů rozvoje dítěte se zrakovým postižením. Teoretická část bakalářské práce je členěna čtyř kapitol, které se zabývají jedincem se zrakovým postižením, klasifikací zrakově postižených osob, specifickým vývojem dítěte se zrakovým postižením v předškolním věku, dále hmatovým vnímáním v životě člověka se zrakovým postižením, oblastí tyflografiky a výrobou knih s hmatovými ilustracemi. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, jaký názor mají rodiče dětí se zrakovým postižením na hmatové knihy a jaké možnosti nabízí tato kniha pro jejich dítě v praxi. Ke zjištění tohoto cíle jsem si stanovila sedm výzkumných otázek. První výzkumná otázka se zaměřovala na to, kde mohou rodiče dětí se zrakovým postižením zapůjčovat hmatové knihy. Druhá výzkumná otázka se týkala toho, zda jsou nabízené knihy kvalitní, pro dítě a jeho rodiče zajímavé a množství v oběhu dostatečné. Třetí výzkumná otázka byla zaměřena na odlišnosti způsobu čtení hmatové knihy dle stupně zrakového postižení a pohlaví dítěte. Čtvrtá otázka se týkala reakce dítěte na hmatovou knihu při prvním kontaktu a následné práci. Pátá výzkumná otázka se zaměřovala na to, zda mají hmatové knihy dle názoru rodičů pro jejich děti nějaký přínos. Za pomoci šesté výzkumné otázky jsem zjišťovala, jaké oblasti jsou rozvíjeny pomocí této knihy u předškolního dítěte se zrakovým postižením. Sedmá výzkumná otázka byla zaměřena na zjišťování faktorů, které ovlivňují práci předškolního dítěte se zrakovým postižením s hmatovou knihou. Cílovou skupinu, která byla předmětem zkoumání, utvořili rodiče dětí se zrakovým postižením v České republice a nevidomý chlapec předškolního věku. Ke zpracování této bakalářské práce byly využity techniky kvalitativního přístupu. Data byla sbírána pomocí polostandardizovaných rozhovorů se zákonnými zástupci dětí se zrakovým postižením, pozorováním a analýzou dokumentů. Většina rodin s dítětem se zrakovým postižením si nechává knihy zasílat poštou. Čekací doba na danou knihu se odvíjí od toho, zda je k dispozici. Z odpovědí rodičů je patrné, že knih mají pro potřeby svého dítěte dostačující množství. Hmatové knihy jsou z jejich pohledu kvalitně zpracované. Nejčastěji uváděnou odpovědí bylo, že rodič čte dítěti příběh v knize, snaží se ho vtáhnout do děje, vysvětluje a pomáhá s hmatovým čtením. Nevidomé děti se na obrázku zaměřují nejprve spíše na detail. Při hmatovém prohlížení neznámých materiálů nemají děti respondentů problémy s materiály v knize. Většina rodičů odpověděla, že jejich děti čtou jednu knihu několikrát za sebou. Rodiče vidí přínos hmatových knih především v tom, že spojuje sluchový vjem s vjemem hmatovým, rozvíjí jemnou motoriku, komunikaci, myšlení, fantazii, seznamuje dítě s novými předměty prostřednictvím příběhu a přibližuje mu svět lidí bez zrakového postižení. Z výzkumu je patrné, že při čtení hmatové knihy je podporován rozvoj jemné motoriky, řeči a komunikace, orientace na ploše, časoprostorové orientace, hmatové a sluchové percepce, paměti, myšlení, pozornosti, ale i sociálních vztahů. Na průběh čtení má vliv řada faktorů, jako např. motivace ke čtení, zájem jedince, osoba, která s dítětem pracuje, pozornost, zvolené místo, poloha dítěte u čtení, aktuální nálada, zdravotní stav a samotné provedení knihy.

Česko-čínské partnerství a manželství
ZHAO, Ting
Cílem této bakalářská práce je popsat jak vnímají a prožívají česko-čínské partner-ství/manželství jeho aktéři. Práce má dvě části. Teoretická část tvoří východisko pro následné empirické šetření. Ujasňuje pojmy, motivace seznámení, význam smíšené manželství a život čínské menšiny v Čechách. Praktická část popisuje výzkum. Byl vy-užit kvalitativní výzkum metodou dotazování. Rozhovorem pomocí osmi otázek byla získána informace od devíti respondentů - Čechů a Číňanů, kteří jsou účastníci uvede-ného typu vztahu. Jejich názory a zkušenosti jsou analyzovány metodou trsů. Výsledky výzkumu přinesly náhled do vztahu a soužití česko-čínského partnerství. Z výzkumu vyplynulo, že většina aktérů česko-čínského sňatku předtím, než vstupovala do vztahu, se postupem času navzájem poznávala. Výzkumem jsem zjistila třináct druhů motivací k seznámení. Některé jsou charakteristické pouze pro sňatky s cizinci. Většina dotázaných se však seznámila s partnerem/kou náhodně shodu okolnosti. Z výpovědí dotázaných vyplynulo dvacet jedna konkrétních problémů ve vztahu. Tyto problémy jsou povahy sociální, kulturní i běžně se vyskytující mezi partnery. Postoje rodičů part-nerů jsou různé. Příčinou odmítavé reakce jsou obavy o štěstí svých potomků, či před-sudky vůči cizincům. Na veřejnosti se páry obvykle cítí dobře. Jen občas se setkávají s negativními odezvami. Partneři ke komunikaci využívají češtinu, čínštinu a angličtinu. Podle výpovědi dotázaných tento typ soužití jim ve většině případů nezměnil obvyklý životní styl. Výjimka je pouze stravovaní. Ostatní oblasti soužití jsou individuální a standardní. Názor dotázaných na tento typ sňatku není jednotný. Někteří si myslí, že hranice kulturního rozdílu se nedají překonat. Jiní hledí pozitivně, že kultury jsou vzá-jemně doplňující. Když člověk umí tyto rozdíly využít, obohatí jimi život. Výsledky výzkumu rozšiřují znalosti o národnostně smíšených sňatcích a mohou sloužit jako podklad pro další výzkum.

Floristický průzkum části povodí řeky Oslavy mezi obcemi Velké Meziříčí a Vaneč
BORŮVKOVÁ, Zuzana
Práce se zabývá popisem vegetace v části povodí řeky Oslavy mezi obcemi Velké Meziříčí a Vaneč. Výzkum proběhl ve vegetačních sezónách 2006 a 2007. Ve formě rešerše jsou charakterizovány geomorfologické, geologické, půdní, klimatické, hydrografické poměry a základní fytogeografická charakteristika této oblasti. Vybrané druhy zjištěných rostlin byly charakterizovány a jejich výskyt je znázorněn ve schematických mapách oblasti. Bylo zde zjištěno 327 druhů rostlin. V příloze jsou uvedeny schématické mapy s místy výskytu některých druhů rostlin a fotografická dokumentace území.

Výstavba rychlostní komunikace R35 v koridoru Vysoké Mýto - Staré Město
Čermák, Michal ; Šauer, Petr (vedoucí práce) ; Hadrabová, Alena (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na analýzu reálného rozhodovacího procesu v oblasti výstavby dopravní infrastruktury. Pokusím se v ní zaměřit na jednotlivé fáze procesu, které jsou nezbytné k nalezení optimální varianty vedení dopravního koridoru - zanesení plánované stavby do územního plánu, strategické posouzení vlivů tohoto plánu na životní prostředí (SEA), posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA), územní a stavební řízení. Dále se pokusím na základě vytyčených ukazatelů zjistit, zda bylo nalezeno optimální řešení, tedy řešení kombinující ekonomický, environmentální, sociální a technický aspekt výstavby. Vezmu přitom v úvahu rozhodování nejen na místní, ale i regionální a celostátní úrovni.

Vady řeči v souvislosti s mentálním postižením
ŠIMÁNKOVÁ, Věra
Tématem bakalářské práce jsou vady řeči v souvislosti s mentálním postižením. Cílem mé práce je přiblížit nejčastější kombinace postižení a jejich dopad na řeč jedince. Zaměřila jsem se na charakteristiku mentálního postižení a na vady řeči, se kterými se v této souvislosti můžeme setkat, dále na edukaci osob a možnosti využití alternativní a augmentativní komunikace. Teoretická část práce je doplněna o případové studie.

Osobnostní a sociální aspekty opory u vybraných sociálních rolí v šikaně.
ŠTĚPNIČKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se zabývá sociální oporou vybraných rolí, které se vyskytují v šikaně- rolí oběti a obránce. Práce je členěna na dvě na sebe navazující části, a to část teoretickou a část praktickou. V úvodu teoretické části jsem představila problematiku šikany a identifikovala role, které mohou být u šikany přítomné. Dále se zaměřuji na charakteristiku pojmu sociální opora, zachycuji její podoby, účastníky a v neposlední řadě také jejich zvláštnosti v dětském věku. Praktická část je složena ze smíšených (kvantitativních a kvalitativních) výzkumných metod. Předmětem kvantitativního výzkumu je nejprve odhalení potencionálních rolí v šikaně v třídním kolektivu a následně zjišťování míry vnímané sociální opory obránců a obětí od učitelů a spolužáků. Kvalitativní výzkum slouží jako doplnění, je zaměřen na názory a postoje obránců a obětí na chování v šikaně.

Zdravý životní styl mladé populace
Ženíšková, Petra ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lenka, Lenka (oponent)
Diplomová práce popisuje zdravý životní styl mladé populace. Teoretická část vysvětluje základní pojmy související s tímto tématem, zdůrazňuje hlavní zásady zdravého stylu života a popisuje rizikové chování v dospívání. Dále je v teoretické části věnována pozornost jednotlivým programům a projektům podporující pohyb a zdravou stravu u mládeže. Kromě legislativního rámce a financování zkoumané instituce je v poslední kapitole vymezena institucionální analýza Bronislawa Malinowského. Empirická část spočívá v aplikaci institucionální analýzy Bronislawa Malinowského do praxe, konkrétně na Základní školu Město Touškov. Na základě této analýzy je provedený kvalifikovaný odhad, zda si tato instituce plní své veřejné poslání z hlediska zdravého životního stylu. Je posouzeno, zda má instituce dostatek prostředků pro plnění poslání. Součástí empirické části je zhodnocení vlivu školy na tělesný stav žáků, což je měřeno prostřednictvím BMI. Rovněž je popsáno opatření pro podporu a rozvoj sportující mládeže, které škola aplikuje na žáky již od 1. ročníku. Po celkovém vyhodnocení je v závěru navrženo doporučení.