|
Automatizovaná tvorba testů ze středoškolské fyziky
Krásný, Kamil ; Šimek, Václav (oponent) ; Kaštil, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá analýzou, návrhem a implementací systému pro automatizovanou tvorbu testů ze středoškolské fyziky, který bude nasazen do reálného provozu. Úkolem aplikace je poskytnout učitelům prostředí pro tvorbu a tisk testů a jejich následné testování studenty. Systém je realizován pomocí webových technologií HTML, CSS, PHP, MySQL a JavaScript.
|
|
Posouzení informačního systému firmy a návrh změn
Mikloško, Pavel ; Inštitoris, Jaroslav (oponent) ; Koch, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá posúdením a analýzou súčasného stavu informačného systému vybranej organizácie SOŠ Pod Bánošom Banská Bystrica a následným návrhom zmien, ktoré boli podmienené výsledkami zhodnotenia uskutočnenej analýzy. Teoretická časť práce je zameraná na vysvetlenie pojmov informačného systému, jeho zložiek, prvkov, funkcií, významu pre organizáciu a bezpečnosti, taktiež na teoretický popis dátových tokov, EPC a ER diagramov. Praktická časť je venovaná samotnej analýze informačného systému organizácie, popisu procesov v organizácii a návrhu zmien v informačnom systéme.
|
| |
| |
| |
| |
|
B + B BARCELONA
Kasková, Michaela ; Rudiš, Viktor (oponent) ; Koleček, Ivan (vedoucí práce)
Návrh budovy střední školy na předměstí Barcelony, v místě, kde pobřeží přechází v pahorky. Návrh využívá potenciálu místa a novým zastavěním vytváří sérii veřejných prostorů různých charakterů. Nejvýznamnější je nové náměstí, které se stává centrem čtvrti. Škola se do něho otevírá a je jeho součástí.
|
|
Tvorba rozvrhu střední školy s využitím lineárního programování
Kozárová, Barbora ; Skočdopolová, Veronika (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Sestavení školního rozvrhu obnáší poskládání vyučovacích hodin do pěti pracovních dnů tak, aby v každé třídě byly vyučovány předměty předepsané Školním vzdělávacím programem ve správném počtu hodin a ke každé hodině byl přiřazen vyučující a číslo učebny, ve které bude výuka realizována. Je však potřeba dodržet, aby ve vzniklém rozvrhu nevznikaly kolize nebo naopak zbytečné časové prodlevy v rozvrzích žáků i vyučujících, aby byly dodrženy podmínky stanovené legislativou a aby zároveň bylo vyhověno co možná nejvíce požadavkům ze strany vedení, vyučujících, popřípadě žáků či jejich rodičů. V této práci je navržen matematický model pro tvorbu rozvrhu střední školy, který byl vytvořen za pomoci systému MPL for Windows a dat poskytnutých Gymnáziem Chomutov.
|
|
Chovatelské kroužky na středních školách v Plzeňském kraji
TOCHOROVÁ, Pavla
Jedním z problémů současné školy je relativně velké množství teoretického učiva, které je nedostatečně uváděno do praktických souvislostí s běžným životem žáka. Přitom osobní zkušenost s reálnými přírodninami má ve výuce biologie svoji nezastupitelnou úlohu na každém stupni vzdělávání. Přímý kontakt se zájmovým organismem může žákům zprostředkovat chovatelský kroužek, jehož provozovatelem mohou být i vzdělávací nebo volnočasové instituce. V úvodu této práce se zaměřuji na možnosti pedagogického využití chovatelského kroužku na středních školách a na obecné podmínky jeho fungování. Cílem samotné bakalářské práce je výzkum rozšíření chovatelských kroužků na středních školách Plzeňského kraje a na jeho základě popsat základní modely jejich fungovaní, hodnocení studenty a nejčastěji chované druhy živočichů.
|
|
3D tisk a jeho využití v technickém vzdělávání
HŘAVA, Jan
3D tisk je technologie, s jejíž pomocí se prostřednictvím specifického zařízení vytvářejí trojrozměrné objekty z vhodného materiálu. Tisk po vrstvách je řízen ovládací elektronikou na základě programové předlohy. Cílem bakalářské práce je zpracovat tuto novou technologii z pohledu softwarového vývojáře a designéra výrobků či součástek pomocí 3D aplikací se zaměřením na možné využití v oblasti technického vzdělávání. V práci budou představeny technické principy 3D tisku, přehled dostupného software a hardware, použitelných materiálů a návrh konkrétního výrobku včetně jeho praktické realizace. V rámci bakalářské práce bude ve spolupráci s vyučujícími odborných předmětů na vybraných technicky zaměřených středních školách Jihočeského kraje vytvořen návrh možného zařazení této technologie do výuky s problematikou souvisejících předmětů.
|