Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řízení tvorby umělecké sbírky jako investiční příležitosti
Kálalová, Jana ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu sběratelství umění, které za určitých podmínek může být bráno jako alternativní investice. Cílem této práce je prozkoumat možnosti sbírání a investování v kontextu českého i světového trhu s uměním a určit, zdali je sbírání umění vhodnou investicí, která může v budoucnu přinést sběrateli zisk. Dalším cílem je tvorba doporučení, která pomohou sběrateli vytvořit kvalitní sbírku s ohledem na zvyšování její budoucí hodnoty, ať už z důvodu jejího následného zpeněžení, nebo jen z pohnutek čistě sběratelských. Práce je rozdělena do několika částí, v první je popsáno sběratelství jako takové, druhy sbírek, významní sběratelé a také institucionalizované podoby sbírek v České republice i v zahraničí. Následně popisuji trh s uměním v podobě jeho nákupních kanálů i s jejich výhodami a nevýhodami pro sběratele. Dále se pak věnuji tvorbě cen na trhu s uměním, která je základem pro následnou kapitolu o investování do umění, ve které popisuji druhy a pravidla investování a poté se dostávám i k pravidlům při řízení tvorby umělecké sbírky všeobecně, s důrazem na její zhodnocení. Nakonec uvádím praktický příklad vývoje tržních cen uměleckých děl známého českého umělce, kde jsou aplikována předchozí teoretická východiska o investování do umění a budování umělecké sbírky. Práce je doplněna o názory odborníků z praxe ve formě expertních rozhovorů, jejichž praktické poznámky průběžně doplňují text v celé práci.
Verifikace expertních odhadů: české malířství v aukcích
Macková, Jaroslava ; Schwarz, Jiří (vedoucí práce) ; Šťastný, Daniel (oponent)
Vypovídací schopnost předaukčních odhadů ve srovnání s hedonickým modelem konečné ceny je testována na datech českých malířů dražených v českých a zahraničních aukčních síních. Odhadní ceny nezahrnují plně informace dostupné z veřejných databází, které vstupují do konečné ceny. Příčiny diferencí jsou zkoumány odděleně na vzorku dat z českých a zahraničních dražeb u prodaných děl (OLS se zahrnutím instrumentální proměnné) a zvlášť se zahrnutím neprodaných děl u vzorku zahraniční databáze (Heckitův model). Stejný autor se ukázal jako nejvýraznější příčina diferencí v obou databázích (v zahraničí až po zahrnutí neprodaných děl). Techniky a nosiče, které obvykle vedou k vyšším cenám (akryl, olej, plátno) vedou též k větší míře odlišnosti konečných a odhadních cen. Potvrdil se vliv nejstarších zahraničních aukčních domů, které v konečných cenách často přesahují odhadní ceny. V českém prostředí výrazný vliv některé aukční síně na diferenci odhadů a konečných cen nebyl zaznamenán.
Is Fine art a viable alternative investment?
Thomas, Vincent ; Štěrbová, Ludmila (vedoucí práce) ; Cunnac, Marie (oponent)
Předmětem práce je trh s uměním jako investiční příležitost. Nezabývá se uměleckými charakteristikami trhu, ale soustřeďuje se jen na podnikatelské a ekonomické aspekty trhu s uměleckými díly jako s obchodovatelným zbožím. Naším cílem bude určit zda je nebo není trh s uměleckými díly vhodným investičním prostředkem, nabízejícím zajímavou možnost investiční diverzifikace. Práce zkoumá blíže poslední finanční krizi ve snaze porozumě mechanismu, který ovlivňuje finanční trhy a umění. Toto je základem vytvoření investičního portfolia zahrnujícího umění. Závěrem práce jsou některá doporučení jak docílit efektivnějších než očekávaných výnosů.
Trh s výtvarným uměním v České republice
Zvelebilová, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Práce mapuje a srovnává činnost prodejních galerií a aukčních síní u nás. Tento přehled je doplněn popisem, jak fungují muzea umění a jakou roli mají na trhu s výtvarným uměním. Charakterizuje specifika českého prostředí a jejich dopad na trh s výtvarným uměním. Základem práce jsou rozhovory s galeristy a odborníky doplněné o informace z odborných periodik a knih. Všechny dílčí kapitoly jsou autorkou hodnoceny v rozsahu jejích osobních zkušeností s tématem. Závěrem práce je shrnutí poznatků a úvah a návrh na zpracování podtémat, která z této práce vycházejí.
České umění na domácím a světovém trhu
Bacíková, Jana ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Štemberk, Jan (oponent)
Předmětem bakalářské práce je analýza českého a světového trhu uměním v letech 2007 až 2012. Zkoumání je doplněno o problémy, které se na daných trzích vyskytují. Dále jsou popisovány institucionální podoby trhu se zaměřením na Českou republiku. Poslední část práce se zabývá problematikou českého umění na světových trzích.
Umění jako investice
Paterová, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Juračková, Simona (oponent)
Tématem bakalářské práce je umění jako investice. Definuje a popisuje základní pojmy a hlavní aktéry figurující na trhu s uměním. Zahrnuty jsou údaje nejen ze světového trhu s uměním, ale pro srovnání jsou přiložené také údaje vztahující se k České Republice. V další části jsou popsány metody a praktické kroky, které se využívají při oceňování uměleckých děl. Ke konci práce jsou uvedeny strategie pro investice do umění a předpokládaný vývoj trhu s uměním do budoucna.
Míra návratnosti investic do obrazů a determinanty jejich tržní ceny v ČR
Tomandlová, Tereza ; Hudík, Marek (vedoucí práce) ; Schwarz, Jiří (oponent)
Cílem práce je hlouběji prozkoumat potenciál českých obrazů jako alternativního investičního aktiva. Základním stavebním kamenem celé práce je tzv. hedonický model, s jehož pomocí odhaduji jak hlavní determinanty prodejní ceny českých obrazů (technika malby, její velikost, autor, aukční síň), tak i jejich míru návratnosti. Pozorovanou návratnost posléze porovnávám jak s globální mírou návratnosti umění, tak s běžnými investičními instrumenty jakými jsou zlato a burza cenných papírů. Zároveň odpovídám na otázku, jaký vliv mají na trh s uměním ekonomické ukazatele růst HDP a inflace, kdy provedená zkoumání naznačují pozitivní vliv HDP na trh s obrazy. Po prozkoumání výše zmíněných otázek jsem dospěla k závěru, že umění, i přes jeho relativně nízkou návratnost, je vhodným investičním statkem. Jeho výhody, jako investičního aktiva, vidím především v možnosti diverzifikace portfolia, kterou poskytuje zejména díky neprovázanosti s akciovým trhem. Zároveň mohou české obrazy velmi dobře sloužit jako uchovatel bohatství.
Trh reálných aktiv - Investice do umění
Zheltysheva, Victoria ; Zetek, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce zkoumá odvětvtí ekonomiky umění za pomocí všeobecného přehledu již existujících pravidel, které fungují na trhu s uměním a snáží se odpovědět na jednu z nejdiskutovanějších otázek - zda investice do umění představuje atraktivní alternativu v připade součastí dobře-diverzifikovaného portfolia běžných akcií a dluhopisů.
Strategie podnikání prodejní galerie v Praze a specifika jejího provozu
Prokůpek, Marek ; Vojík, Vladimír (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice podnikání soukromých prodejních galerií. Teoretická část práce se zabývá výběrem vhodné právní formy pro podnikání soukromých prodejních galerií, sestavením podnikatelského plánu, finančním plánem a finančním zajištěním podniku. Dále jsou v teoretické části zmíněny specifika podnikání soukromých prodejních galerií a nové trendy na trhu umění. Aspekty popsané v teoretické části jsou v praktické části aplikovány na příkladu založení konkrétní soukromé prodejní galerie v Praze.
Marketingová činnost prodejní galerie
Ferencová, Dagmar ; Černá, Jitka (vedoucí práce) ; Pešek, Ondřej (oponent)
Cieľom diplomovej práce bolo analyzovanie situácie na súčasnom slovenskom trhu s umením a charakteristika subjektov, ktoré sa venujú predaju umeleckých diel. Práca sa zaoberá konkrétnymi marketingovými problémami v tejto oblasti. V závere je analyzovaná Matica slovenská ako významná inštitúcia Slovákov s dlhoročnou tradíciou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.