Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21,593 záznamů.  začátekpředchozí21584 - 21593  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.54 vteřin. 

Diagnostika v dalším vzdělávání
Míka, Jan ; Večeřa, Ivo (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Práce se snaží o nalezení obecného optimalizovaného modelu vzdělávání dospělých. Při přemýšlení vycházíme z definice příjemců na současném trhu se vzděláváním. Poté se na základě komplexního přehledu a následného kritického posouzení známých i méně známých typologických nástrojů (MBTI, Keirsey, Kolb, LS) zamýšlíme nad nejvhodnějším přístupem ke kategorizaci příjemců dalšího vzdělávání. Docházíme k přesvědčení, že existující nástroje, ač pro vzdělávání validní, nejsou pro andragogickou praxi nejvhodnější, a to především kvůli složitosti aplikace. Na závěr navrhujeme zjednodušený přístup vycházející zjungovské teorie osobnosti a nastiňujeme obecný systém výuky, který by se mohl ukázat jako efektivní. Práce může posloužit jako teoretické východisko k empirickému výzkumu, který by ověřil především vhodnost navrhovaného systému výuky jednotlivým empiricko-teoreticky stanoveným skupinám, případně jako návod pro začínající praktiky.

Optimalizace obsazení turnusů řidičů autobusové dopravy
Sokol, Petr ; Štěpán, Josef (oponent) ; Bartušek, Bohumír (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je vytvořit algoritmus pro určování optimálního plánu přidělení řidičů a vozidel na předem dané schéma jízd. Naším cílem při tvorbě plánu je minimalizace přímých nákladů spojených s přepravou. Zároveň se snažíme vytvořit vyvážený plán, s ohledem na vytížení řidičů a vozidel. Struktura problému plánování byla matematicky popsána sestavením rozsáhlého lineárního modelu, jehož součástí jsou algebraické formulace jednotlivých omezení, která je nutné v automobilové dopravě dodržovat. V tomto modelu figurují binární a reálné proměnné, jedná se tedy o model smíšeného celočíselného programování. O řešení celočíselných úloh se dá říci, že je obecně mnohem komplikovanější než řešení úloh bez celočíselných omezení. K praktickému řešení úlohy byl použit optimalizační software GAMS, který pro řešení celočíselných úloh používá algoritmus větvení a mezí. V GAMSu byl, na základě výše zmíněného modelu, sestaven programový kód, který je schopen pro sérii vstupních dat určit optimální plán obsazení jízd. Součástí práce je i několik vyřešených vzorových úloh.

Oceňování ve finančním účetnictví
Hrubošová, Kristýna ; Činčura, Jindřich (vedoucí práce)
Práce se věnuje problematice oceňování ve finančním účetnictví. Věnuje se především popisu charakteristik oceňovacích základen i možnostem jejich použití při oceňování podle Mezinárodních účetních standardů IAS/IFRS i podle české účetní legislativy. Pozornost je věnována jak prvotnímu ocenění majetku a dluhů v účetnictví, tak také ocenění následnému a zachycení přeceňovacích rozdílů. Práce také zdůrazňuje účetní předpoklady a zásady, z nichž je nutné při oceňování ve finančním účetnictví vycházet, a zmiňuje některé problémy s oceňováním spojené.

Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Šilha, Ivo ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Růžička, Květoslav (oponent)
59 9. Závěr Záměrem této diplomové práce bylo popsání mezinárodní úpravy přepravy zboží, a pokus o její komparaci o poskytnutí určitého uceleného pohledu na tuto problematiku i pro širší okruh čtenářů z řad subjektů, jež se zabývají přepravou zboží fakticky. Proto byly v úvodu práce zmíněny teoretické základy, na kterých je tato mezinárodní úprava postavena a vysvětleny instituty a pojmy užívané touto právní úpravou tak, aby čtenář mohl vnímat jednotlivé mezinárodně unifikované úpravy v širším kontextu. Specifika tvorby této mezinárodní úpravy a její multinacionální původ způsobují, že právo mezinárodní přepravy tvoří svébytný a specifický právní obor odlišný od právní úpravy známé ve vnitrostátním právu. Následnou vnitrostátní aplikací tohoto právní oboru, resp. jednotlivých mezinárodním úmluv, však dochází k jejich určitému sbližování, které však ne vždy může vést ke kladnému výsledku. Zvláště odlišné chápání jednotlivých právních institutů obsažených v obou druzích úprav může často vést ke komplikacím při jejich praktické aplikaci. Proto je nutné se věnovat vysvětlování těchto specifik a odlišností, zejména "laické" veřejnosti. Zároveň ona multinacionálost těchto mezinárodních úprav může způsobovat problémy i profesionálům, když jednotlivá ustanovení těchto úmluv můžou být v různých státech chápana...

Česká adaptace dotazníků učební motivace Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS)
KOVÁČOVÁ, Klára
Bakalářská práce zjišťuje platnost vlastního překladu dotazníku učební motivace PALS v českých podmínkách. Metoda vychází z teorie cíle Carol Dweckové a je jí věnována teoretická část práce spolu se základním přehledem v oblasti školní motivace. Výzkum byl proveden na vzorku 549 žáků 8. a 9. ročníků a výsledky byly porovnány s původní studií Carol Midgleyové et al. (2000). Po provedení faktorové analýzy a analýzy reliability je zřejmé, že je třeba použité položky zjednodušit a více přizpůsobit českému jazyku, ale i přesto výsledky výzkumu ukazují, že tato metoda dobře rozlišuje cíle i v českých podmínkách a po získání dalších výzkumných dat je její platné využití v praxi možné.

Metodika pro budování inovativního softwarového produktu
Novák, Adam ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Mittner, Jan (oponent)
Tato práce se zaměřuje na oblast metodik pro budování softwarových produktů v kontextu inovací. Úvodní část práce rozebírá oblast inovací a kreativity. Dále je zdůvodněno, proč jsou stávající metodiky pro budování inovativního softwarového produktu nedostatečné, a je nutné vytvářet metodiku novou. Hlavním cílem této práce bylo navrhnout metodiku pro budování inovativního softwarového produktu. Tomu se věnuje další část práce. Nová metodika vychází ze stávajících agilních metodik vývoje informačních systémů, nejlepší praxe v oblasti inovačního managementu a přístupů v oblasti startupů. Na základě nich jsou stanoveny požadavky a vybrány jednotlivé komponenty, ze kterých je nová metodika vytvořena. Pro novou metodiku byl také připraven model v nástroji Eclipse Process Framework Composer. Následně byla metodika ověřena u potenciálních uživatelů.

The Irish Peasant Novels of Emily Lawless Hurrish: A Study & Grania: The Story of an Island
Bonnerová, Kateřina ; Wallace, Clare (vedoucí práce) ; Pilný, Ondřej (oponent)
Tato diplomova praee si vytyka za eil zaprve zasadit irskou spisovateIku Emily Lawless, (1845 - 1913), do Iiterarnfho a historieko-poIitickeho kontextu jeji doby a zadruhe detaiIne rozebrat jeji dva romany pojednavajfci 0 soueasnem irskem venkovu a jeho obyvatelfch. Autorka byla ve sve dobe znama, jejf diIa eetl dokonce tehdejsf britsky predseda vIMy, William Gladstone, kdyz si pfipravovaI podklady pro prosazenf easteene vladni samostatnosti pro Irsko v londynskem parlamentu. Anglicka etenarska verejnost prijala oba romany s nadsenim, tehdejsi kritiky hovofily 0 nezaujatosti, s jakou se Lawless podarilo priblfzit tehdejsf irskou realitu a utrpenf irskyeh roIniku anglickemu etenari, a pomoci mu tak lepe pochopit politicke a soeialnf denf v sousednfm Irsku. Zamerem teto prace je pokusit se definovat, jaky obraz irskeho venkovana Lawless vytvarf a porovnat jej s nazory a se ztvarnenimi stejneho tematu jej fmi soueasniky. Irsky venkov se totiz v dobe irskeho "narodniho obrozenf" stal vzorem a vysnenym zakladem pro budouci samostatny mirodni stat. Ponevadz ale zakladem kazdeho mlrodniho statu musf nutne by! presne definovany narod, potYkalo se Irsko v prllbehu celeho devatenaeteho stoletf az do poeatku stoleti dvacateho s otazkou, jak a na eem irskou totoznost postavit. Tuto skuteenost dale stezoval fakt, ze...

Obraz , fotografie v koncepcích základní školy
Macháčková, Zuzana ; Šamšula, Pavel (vedoucí práce) ; Novotná, Magdalena (oponent)
Anotace: Macháčková, Z.: Obraz, fotografie v koncepcích základní školy [Diplomová práce] Brno 2012 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 114 s. Cíl práce: Na základě studia doporučené a další literatury pojednat stručně o proměnách fotografie (fotografie analogová a digitální, fotografické typy a žánry) a naznačit specifika fotografické tvorby v komparaci s klasickými výtvarnými médii. Uvážit i výrazové možnosti manipulované fotografie (úprava fotografií na PC, koláž, fotomontáž atd.) se zřetelem k možným využitím fotografie na 1. st. ZŠ. Zamyslet se i nad možnostmi organických mezipředmětových vztahů mezi výtvarnou výchovou a dalšími předměty. Na základě prostudování Rámcového vzdělávacího programu pro 1. stupeň základní školy a poznatků ze svého studia navrhnout didaktický projekt pro výtvarnou výchovu na prvním stupni základní školy, který by využíval současných možností digitální fotografie jako specifického a dostupného výtvarného média, a tento projekt ověřit v praxi. Soustředit se při tom na etudy a experimenty, které by žákům umožnily využít fotografie jako dostupného nástroje k poznávání výtvarné tvorby a vlastní výtvarné činnosti. Výsledky: Realizace navrženého autorského projektu využívajícího digitální fotografii jako prostředek k výtvarným činnostem...

Modelling 3D Forest Structure for Improved Retrieval of Forest Biophysical Properties
Janoutová, Růžena ; Albrechtová,, Jana (oponent) ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
The main goal of the thesis was to improve quantitative estimation of vegetation parameters of spruce stand using spectral simulations of three-dimensional radiative transfer model. In the first step, the precise computer 3D model of a spruce tree was created. Since implementation of such precise representation was computationally too demanding for a larger forest canopy, the 3D model had to be simplified. The optimal simplification was found using available spectral airborne data and through comparison with the original 3D spruce model. The optimal simplification yielded an acceptable compromise between computation requirements and accuracy of radiative transfer simulations reproducing the forest stand reflectance. The optimized simplification was subsequently used in retrievals estimating the vegetation parameters from a spectral satellite image. Accuracy of the estimates was validated through comparison with field measurements of retrieved parameters.

Hospodářský vývoj Finska
Chmel, Ondřej ; Kučerová, Irah (vedoucí práce) ; Karpová, Eva (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit hospodářský vývoj finské ekonomiky po druhé světové válce s konkrétním zaměřením na období od závěru 80. let do současnosti. V diplomové práci bude analyzován vývoj hlavních makroekonomických ukazatelů v čase v reakci na vývoj v Evropě, ve světě i domácí scéně. Diplomová práce se především zaměřuje na vysvětlení současné prosperity finské ekonomiky a úspěchu v mezinárodních srovnání úrovně konkurenceschopnosti. V této souvislosti je nutné zhodnotit příčiny, které vedly nejen k restrukturalizaci výrobní základny, ale také ji umožnily. Pro pochopení transformace finské ekonomiky na znalostní ekonomiku je nutné pochopit hlubokou hospodářskou krizi v počátku 90. let, která se stala motorem pro mnoho důležitých změn v následujícím období. Tyto změny umožnily silný rozvoj informačních a komunikačních technologií.