National Repository of Grey Literature 224 records found  beginprevious211 - 220next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
Analysis of music sales over the Internet
Štencel, David ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Struska, Zdeněk (referee)
The aim of this thesis is to create a comprehensive view of current developments in the music market, to explore the position of digital distribution in comparison to the distribution in the high street shops and to analyze current trends in the distribution of digital music. At the same time, this thesis could be interesting for readers because, today there is no current publication in Czech, in which the subject would be so comprehensively addressed. The goal of the first chapter is to briefly map the distribution of intangible goods and services over the Internet. The second chapter aims to analyze the distribution of digital music, to compare its success with distribution in the high street shops and examine current trends and possible future developments. The aim of the final chapter is to examine the services of the most important digital music distributors in the world as well the Czech market and also point out weaknesses and opportunities for improving customer service.
Sale of intagible goods through the Internet
Lichtenberg, Tomáš ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Jop, Miroslav (referee)
Prodej nehmotného zboží se zaměřením na hudbu, dále filmy, software, fotografie, elektronické knihy a informace. Analýza trhu, situace v ČR a SR. Vliv na marketing, zejména cenovou politiku a distribuci.
Obtaining, growing and maintainance of company's customers
Opatová, Barbora ; Jakubíková, Dagmar (advisor) ; Wiener, Martin (referee)
Cílem bylo navrhnout určitá doporučení pro společnost Hewlett-Packard s.r.o. v oblasti získávání a udržování zákazníků. V práci je vyjádřen vztah firmy k zákazníkům a možnostem ovlivňování zákazníků. Je zde představena společnost Hewlett-Packard s.r.o. a navrhnuty určitá doporučení v této oblasti.
Sale of the company in the term of taxation, accounting and law in The Czech Republic
Stiborová, Jana ; Martiník, Karel (advisor)
The graduation theses describes sale of a company in term of czech law, which is based on Commercial Code. The accounting passage deal with accounts of sellers and purchasers. Of course, there is also implied the tax questions.
Optimalizace nákladů společnosti ŠKODA AUTO a.s. v oblasti logistiky a prodeje ve vybraných zemích
Vejvoda, Tomáš ; Pernica, Petr (advisor) ; Vlček, Luboš (referee)
Diplomová práce analyzuje hlavní činnosti ve firmě Škoda Auto v oblasti distribuční logistiky a prodeje. Cílem práce je navrhnout optimalizaci klíčových procesů v distribučním řetězci Škoda Auto se zaměřením na prodej hotových vozidel a jejich přepravu k finálním zákazníkům. V neposlední řadě se práce zabývá možnostmi zlepšení plánování a dodávek vozidel zaváděním nových softwarových produktů a pružnějších metod objednávání.
Charakteristika prodeje koncovým zákazníkům s ohledem na národní zvyklosti Egypta
Zelenková, Andrea ; Boučková, Jana (advisor) ; Jirák, Jiří (referee)
Práce popisuje jednotlivé nástroje marketingového mixu, které jsou běžně užívány tradičními egyptskými obchody. Dále zachycuje rozdíly oproti české prodejní praxi. Předmětem zájmu je zde prodej oděvů a potravin. Jednotlivé kapitoly charakterizují vliv egyptské kultury na prodejní zvyklosti a obchodní jednání. Jde především o přiblížení uznávaných hodnot, náboženství (islám) a společenských pravidel.
Přímý prodej jako alternativa nabídky
Skála, Ondřej ; Kohlová, Lenka (advisor) ; Khelerová, Vladimíra (referee)
Práce se zabývá přímým prodejem jako alternativou nabídky zboží a služeb. Analyzuje toto odvětví, zabývá se etikou prodeje a uvádí využití přímého prodeje u společnosti Herbalife Int.
Zajištění prototypových dílů
Jirků, Roman ; Černá, Hana (advisor) ; Novák, Milan (referee)
Práce hodnotí oddělení nákupu v technickém centru podniku Škoda Auto a.s. Popisuje se zde proces nákupu a výběru dodavatelů.
Kritéria zákazníků při výběru prodejny - obchodního řetězce
Šímová, Václava ; Mottlová, Libuše (advisor) ; Chvojková, Helena (referee)
Tato práce se zabývá kritérii zákazníků při výběru prodejny v Benešově u Prahy, jejich kupním chováním a marketingem obchodu. Součástí je i marketingový výzkum na dané téma.
Mergers and acquisitions of companies from accounting and tax point of view
Řezáčová, Alena ; Vomáčková, Hana (advisor) ; Zelenka, Vladimír (referee)
This thesis describes the possibilities of combining of companies, their legal regulation and tax imppact according to laws of the Czech Republic, and the accounting handling of such corporate transactions under Czech accounting rules and under IFRS.

National Repository of Grey Literature : 224 records found   beginprevious211 - 220next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.