Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití Vertex a Pixel shaderu v OpenGL pro 3D zobrazení 3D obrazových dat v medicíně
Vaďura, Jiří ; Španěl, Michal (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá akcelerovaným zobrazováním 3D medicínských dat, např. z počítačové tomografie, pomocí grafického procesoru a s použitím rozhraní OpenGL. Nezpracované řezy jsou načteny do grafické paměti a zobrazeny metodou ray-casting. Cílem je kvalitně zobrazit 3D data a zároveň umožnit plnou interakci. K dispozici je několik režimů zobrazení jako MIP, simulace rentgenového zobrazení a realistické stínování.
Vizualizace šíření ultrazvuku v lidském těle
Klepárník, Petr ; Jaroš, Jiří (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje 2D a 3D vizualizaci výstupů softwarového balíku k-Wave, který slouží k simulaci šíření ultrazvuku v lidském těle. Balík k-Wave běžně generuje specifická výstupní data nadměrných velikostí (v řádu desítek GB), proto je třeba řešit předzpracování těchto dat. Vizualizace těchto dat má za cíl usnadnit uživatelům zkoumání výsledků simulace. Práce se odvíjí od formátu simulačních dat - HDF5, hledá nejvhodnější způsob pro rychlé čtení těchto dat. Hlavní částí práce je návrh a popis implementace konzolové aplikace pro předzpracování rozměrných simulačních výstupů z k-Wave a aplikace s grafickým uživatelským rozhraním pro interaktivní zobrazování předzpracovaných dat. Nejpodstatnějšími funkcemi těchto aplikací je podvzorkování dat, změna formátu jejich uložení, zobrazování 2D řezů, planární a volumetrické zobrazení, animace průběhu simulace. Navržená implementace umožňuje průchod vizualizovanou doménou o velikosti jednotek GB s latencí v řádu ms - toto významně zefektivňuje práci vědcům a lékařům v oblasti HIFU.
Zobrazení 3D scény ve webovém prohlížeči
Sychra, Tomáš ; Kršek, Přemysl (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce diskutuje aktuální možnosti zobrazení akcelerované 3D scény ve webovém prohlížeči a krátce shrnuje technologie pro zobrazení medicínských dat. V druhé části práce je navržena a implementována aplikace, která umožňuje prohlížení volumetrických medicínských dat přímo v okně prohlížeče, bez nutnosti instalace. Aplikace je postavena na technologiích WebGL, Javascript a grafickém enginu O3D API.
Zobrazování medicínských dat v reálném čase
Lengyel, Kristián ; Havel, Jiří (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace na zobrazování medicínských dat v reálném čase. První část projektu je zaměřena na metody získávání medicínských dat v praxi a na možnosti vizualizace rozsáhlých objemových dat v počítači s využitím známých renderovacích přístupů. Podobné aplikace se používají mimo medicíny i v jiných oblastech, jako např. v chemii na zobrazování molekulárních struktur nebo mikroorganizmů. Další část projektu bude zaměřena na výhody vizualizace volumetrických dat pomocí programovatelného hardwaru a na nové metody paralelizace algoritmů na grafické kartě pomocí technologie CUDA a OpenCL. Výsledná aplikace bude zobrazovat medicínské objemové data na základě vybrané metody urychlené pomocí programovatelných shaderů, přičemž časově náročné operace budou paralelizované na grafické kartě.
Vizualizace objemových dat pomocí volume renderingu
Kazík, Jiří ; Švub, Miroslav (oponent) ; Kršek, Přemysl (vedoucí práce)
V teoretické části se práce obecně zaměřuje na problematiku zobrazování objemových dat, vzájemně srovnává a hodnotí jednotlivé přístupy a čtenáři tak poskytuje dobrou základní orientaci v tematice. Podrobně jsou pak analyzovány metody vizualizace objemových dat pomocí mapování textur a pomocí hardwarově akcelerovaného vrhání paprsku. Metoda vrhání paprsku je následně využita pro implementaci grafického systému navrženého v této práci. Práce se dále zaměřuje na využití méně výkonného hardware pro volume rendering, možné metody optimalizace a dynamickou změnu kvality zobrazení.
Visualization and Modelling of Molecules and Crystalles
Bubník, Václav ; Chudý, Robert (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Applications for visualization and modelling of molecules are not using the full potential of modern graphics hardware developed for demanding needs of computer games. The goal of this project is to design an intuitive interface including new widgets specialized to atomic structure editing with visualization which uses the hardware available in modern graphics cards. It is particularly focused on high precision of modeling, usually available only in professional CAD programs.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí21 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.