Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 234 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Model energetického systému s vodíkovou akumulací
Vávra, Robert ; Macháček, Jan (oponent) ; Radil, Lukáš (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce, je vytvoření modelu akumulace vodíku v open source programu Open Modelica. Práce obsahuje celkový návrh jednotlivých dílčích částí systému, zdroje výkonu, elektrolyzéru, nádrže, bloku metanizace a teoretické podklady k jejich vytvoření.
Vodíková energetika
Kocman, Lukáš ; Pospíšil, Jiří (oponent) ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Čím dál tím větší uplatnění vodíku v moderní energetice, se stalo motivem pro napsání této práce. Práce je zaměřena na vodíkovou energetiku a jejím cílem bylo zpracovat rešerši technologií získávání vodíku, využití vodíkových technologií v současné energetice a přínosu vodíku k akumulaci energie. Tato práce, kromě popisu současných vodíkových technologií, také obsahuje příklady zařízení a projektů využívající vodík, se kterými se můžeme v dnešní době setkat. Rešerše výše zmíněných technologií ukázala, že přes některé své nedostatky, má vodík v dnešní energetice značné uplatnění, které v následujících letech podle očekávání poroste.
Vodíkový autobus
Kopecký, Petr ; Březina, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vodíkovými autobusy, jejich koncepcí, vlastnostmi, praktickým uplatněním a ekonomikou provozu. Pojednává také o bezpečnosti a vodíkové infrastruktuře, zejména o výrobě, skladování a využití vodíku, přičemž jsou zmíněny i budoucí možnosti. Různá technická řešení jsou hodnocena s ohledem na specifika autobusů. Nabízí tak všeobecný přehled problematiky vodíkových autobusů a související infrastruktury.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).
"Power-to-Gas" technologie pro ukládání elektrické energie
Gálíček, Radomír ; Špiláček, Michal (oponent) ; Poláčik, Ján (vedoucí práce)
Změna klimatu je stále palčivějším globálním problémem, který vyžaduje inovativní technická řešení. Pokud by se v souvislosti se snižováním plynných emisí uhlíku významně zvýšil podíl obnovitelných zdrojů, vyvstala by potřeba akumulace, což by mohlo znamenat po-sun k vodíkovým technologiím. Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi souvisejícími s přeměnou elektřiny na výhřevný plyn tzv. Power to gas. A v souvislosti s touto technologií je taktéž uveden souhrn metod výroby, skladování a přepravy a zmíněné aspekty vodíkové infrastruktury jsou zhodnoceny z technického a ekonomického hlediska. Ze způsobů výroby vodíku je v současnosti nejvyužívanější výroba z fosilních paliv, ovšem výroba pomocí elektrolýzy nebo biologických metod se jeví jako nadějné varianty v blízké budoucnosti. S vodíkem rovněž souvisí problematika palivových článků, jejichž využití na poli kogeneračních jednotek malých výkonů se těší v posledních letech dynamickému rozvoji. V praktické části je navrhnuta vodíková akumulační jednotka pro modelový RD, která je určená pro sezónní akumulaci energie z OZE. Je provedeno zhodnocení několika navrhovaných variant. Nejvýhodnější je porovnána s tradičním úložištěm využívajícím lithiové baterie, kdy výhodou baterií se ukazuje být jejich flexibilita, ovšem pro dlouhodobou akumulaci je výhodnější vodíková akumulace.
Alternativní pohony
Přikryl, Karel ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje jednotlivé typy alternativních pohonů s ohledem na životní prostředí a obnovitelné zdroje energie. Dále popisuje jejich funkčnost a nedostatky. Konkrétně se věnuje popisu elektrických vozidel.
Elektrody pro elektrolyzér
Kaňa, Ondřej ; Knotek, Tomáš (oponent) ; Sedlaříková, Marie (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám výrobou elektrod pro elektrolyzér. Zabývám se zvětšováním povrchu elektrod použitím nikl – zinkových galvanických a chemických povlaků. Na elektrody např. z ocelového plechu jsem nanesl galvanickým nebo chemickým pokovením tenkou vrstvu slitiny Ni-Zn. V alkalickém hydroxidu jsem odleptal zinkové komponenty z povrchu a tím jsem vytvořil porézní povrch. Elektroda má z makroskopického hlediska stejné geometrické rozměry, ale z mikroskopického hlediska má větší povrch a tedy i funkční plochu. V důsledku toho se dosáhne větší produkce vodíku při nezměněných rozměrech elektrolyzéru.
Energetická účinnost využití vodíku v dopravě
Mikulenka, Karel ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá analýzou soudobých možností využití vodíku v dopravě. Vodík je vědeckou obcí považován za možnou odpověď na stále se zvyšující emise z dopravy a jejich negativní dopad na životní prostředí. V práci jsou uvedeny nejvýznamnější výhody používání vodíku jakožto paliva pro dopravní prostředky ve srovnání s jeho hlavními protějšky: konvenčními spalovacími motory a bateriovými elektromobily. Práce popisuje oba možné způsoby získávání energie z vodíku přímo ve vozidle, kterými jsou spalování a palivové články a dále analyzuje současné možnosti konečného potenciálního zákazníka v oblastech dostupnosti vozidel a čerpacích stanic. Závěrem popisuje obecně problematiku zavedení vodíkové dopravy v České republice – její energetickou náročnost a zejména účinnost, a to v kontextu kompletního vodíkového hospodářství.
Palivové články
Ralbovský, Peter ; Škvařil, Jan (oponent) ; Chroboczek, Libor (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologii palivových článků, jejich principem a rozdělením. Také je zde uveden postup pro získání vodíku ze zemního plynu jako paliva. Dále jsou zde uvedeny výhody a nevýhody palivových článků. V závěru práce jsou uvedeny aplikace palivových článků a jejich využití v kogeneraci a trigeneraci.
Vodíkové palivové články
Kejval, Dan ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Nahrazení současných paliv a pohonů představuje v nynější době jeden ze zásadních úkolů nejen pro výrobce dopravních prostředků, ale také v energetice. Celý svět se snaží omezit produkci skleníkových plynů, zatěžujících životní prostředí, a co nejrychleji přejít na zdroje, které nebudou produkovat žádné škodlivé emise. Jedním z nich jsou vodíkové palivové články, na něž se tato bakalářská práce zaměřuje a také vysvětluje, jakým způsobem se vodík vyrábí a skladuje. Ukazuje, na jakém principu fungují, jaké existují soudobé konstrukce, a rovněž hodnotí jejich účinnost. Podle teploty a materiálu elektrolytu je lze rozdělit na různé typy, které umožňují široký rozsah výkonností a jejich použití. Díky tomu se toto zařízení začíná rozšiřovat jak v ČR, kde je snaha nejprve rozšířit hromadnou dopravu o autobusy na vodíkové palivové články, nebo také u zahraničních výrobců vozidel, kde automobilky jako Toyota a Hyundai už v současné době sériově vyrábí osobní i nákladní vozidla či autobusy s tímto zdrojem elektrické energie.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 234 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.