Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti fyzioterapie při vertebrogenních potížích spojených s bolestmi hlavy u dětí do 15 let
PROCHÁZKOVÁ, Nikol
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi fyzioterapie u dětí do 15 let, které trpí bolestmi hlavy spojenými s vertebrogenními problémy. V dnešní době, kdy děti sedí u počítačů a mobilních telefonů, často dochází k vadnému držení těla, které může bolest hlavy způsobovat. Nesprávným sedem dochází k ochabování trupového svalstva, předsunu hlavy a přetěžování svalových skupin v oblasti šíje. Cílem této práce bylo zmapovat problematiku vertebrogenních potíží spojených s bolestmi hlavy a navrhnout konktétní možnosti fyzioterapie pro zlepšení celkového držení těla. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoterické části je popsána anatomie páteře, spojení krční páteře a hlavy a příčiny vzniku bolestí hlavy. Část je věnována také možnostem fyzioterapie, které lze využít při terapii bolesti hlavy a vertebrogenních potíží.Praktická část byla zpracována formou kvalitativního výzkumu, obsahuje cíle práce, metodiku a výsledky výzkumu. Probandy byly tři děti ve věku 9 až 15 let, dva chlapci a jedna dívka. Terapie probíhala každý týden po dobu dvou měsíců. Na základě zpracování vstupního kineziologického vyšetření byl každému probandovi navržen krátkodobý a dlouhodobý rehabilitační plán a sestavena cvičební jednotka. Na závěr terapií bylo provedeno výstupní kineziologické vyšetření, porovnání výsledků a zhodnocení terapie probandy. Práce je doplněna fotodokumentací probandů při vstupním a výstupním vyšetření a ukázkou cviků.U všech probandů došlo k zmírnění bolesti hlavy, aktivaci správného dechového stereotypu a celkovému zlepšení držení těla.
Možnosti využití pomůcky Daflex na vadné držení těla dětí staršího školního věku
MARKOVÁ, Anežka
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi využití cvičební pomůcky Daflex ve fyzioterapii dětí staršího školního věku, jimž bylo diagnostikováno vadné držení těla. Zdravotní a rehabilitační pomůcka Daflex je originální cvičební pomůcka, která byla patentována v ČR v roce 2012. S diagnózou vadného držení těla se u dětí můžeme setkat poměrně často. Právě u této věkové skupiny dochází k rozvoji potíží, neboť nastávají změny nejen hormonální a psychické, ale zároveň je to období akcelerace růstu. Mohou nastat poruchy koordinace pohybu a svalové dysblance, jež jsou potencovány pasivním trávením volného času a nerovnoměrným zatížením určitých svalových skupin. Svalové dysbalance bývají způsobené i nevhodným tréninkem a přetěžováním mladých sportovců. Teoretická část je zaměřena na cvičení s pomůckou Daflex, techniky tréninku, způsoby úchopů i úvazů a zásady, jež by se měly při cvičení dodržovat. Jsou zde popsána specifika staršího školního věku a změny, které jsou pro tuto věkovou skupinu charakteristické. Dále se práce zabývá držením těla, jeho hodnocením a možnostmi kompenzačních cvičení s využitím pohybového programu Daflex System. Pro praktickou část práce byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu. Výzkum byl prováděn formou zpracování tří kazuistik a analýzou rozhovorů. Práce obsahuje vstupní a výstupní kineziologický rozbor, semistrukturovaný rozhovor s respondenty a jejich rodiči, návrh fyzioterapeutické cvičební jednotky a popis prováděné terapie s fotodokumentací jednotlivých cviků. Cílem práce bylo zmapovat možnosti využití pomůcky Daflex ve fyzioterapii dětí staršího školního věku a sestavit vhodný fyzioterapeutický plán pro individuální cvičení s touto cvičební pomůckou. Z výsledků vstupního vyšetření vyplynulo, že všechny sledované děti měly svalové dysbalance v oblasti šíje a horní hrudní páteře. Docházelo k přetížení extenzorů trupu i šíje a k ochabování mezilopatkových svalů, přičemž bylo možno sledovat předsun hlavy, protrakci ramenních kloubů a kyfotické držení hrudní páteře. Dvě ze sledovaných dětí měly hypermobilní ramenní klouby a u všech docházelo ke zkrácení některých svalových skupin- především ischiokrurálních svalů, horní části m. trapezius, m. sternocleidomastoudeus a m. levator scapulae. Při vstupním vyšetření byly děti vyfotografovány ve vzpřímeném stoji a tyto fotografie jsou uvedeny v přílohách práce. V počáteční fázi terapie byli všichni rodiče i děti seznámeni s rehabilitační cvičební pomůckou Daflex a s tréninkovou metodou Daflex System a dostali fotodokumentaci s popisem cviků. Poté následovaly cvičební jednotky, při kterých se postupně, podle zdatnosti dětí, přidávaly obtížnější cviky. Všechny děti se naučily základních deset cviků. V závěru terapie bylo zařazeno pět cviků individuálních pro každé dítě. Při posledním setkání byly vedeny rozhovory s dětmi i s rodiči, byl odebrán závěrečný kineziologický rozbor a proveden fotografický záznam. Ze závěrečného kineziologického rozboru lze vyčíst, že se v průběhu terapie zlepšil zdravotní stav dětí. Došlo k napřímení páteře, protažení zkrácených svalových skupin a k celkovému zlepšení držení těla. V rozhovorech děti uvedly, že se snažily cvičit pravidelně a jejich rodiče tuto informaci potvrdili. Dále rodiče uvedli, že cviky, které byly zvoleny, byly děti schopné poměrně dobře si zapamatovat, a že cvičení podpořilo motivaci dětí k pohybu. Cvičení se zdravotní a rehabilitační pomůckou Daflex je fyzioterapeutům dobrým nástrojem při práci a dětem vítaným zpestřením obvyklých cvičebních jednotek. Práce může být využita jako informační materiál pro studenty fyzioterapie i fyzioterapeuty v klinické praxi.
Zjištění nejčastějších funkčních poruch pohybového systému dětí mladšího školního věku, konkrétně v 5. třídách na základních školách v okrese Tábor
POPOVIČOVÁ, Žaneta
Tato diplomová práce se zabývá problematikou výskytu nejčastějších funkčních poruch pohybového aparátu u dětí v 5. třídách na základních školách v okrese Tábor. Výzkum byl proveden celkem na dvaceti dvou základních školách. Celkem bylo sledováno a hodnoceno 786 dětí z 36 pátých tříd v táborském okresu. Úkolem práce bylo zpracování literární rešerše na základě studia odborné české i cizojazyčné literatury. Dále pak získání souhlasu ředitelů škol a rodičů žáků s provedením výzkumu. V rámci našeho výzkumného šetření byla použita metoda testování standardizovanými testy pro vyšetření držení těla, dle Matthiase a Jaroše a Lomíčka. Součástí výzkumu bylo i měření váhy a výšky žáků a následný výpočet indexu BMI. Získaná data byla zpracována do tabulek a četnost poruch byla vyhodnocena v grafech. Celkové výsledky ukázaly rozdílné hodnoty hodnocení držení těla. Dle metody Jaroše a Lomíčka mělo dokonalé držení těla 19,24% dětí, dobré 72 %, vadné necelých 8 % a velmi špatné držení se objevilo u 1,52% vyšetřovaných. Matthiasův test ukázal u téměř 70 % dobré držení těla, u 29% žáků držení těla vadné a u 1% vadné držení těla s fixovanou odchylkou. Mezi nejčastější funkční poruchy tohoto výzkumného souboru patří především zvětšená bederní lordóza. Tímto výzkumem došlo k potvrzení důležitosti každodenní pohybové aktivity dětí a kompenzačního cvičení v boji proti funkčním poruchám.
Využití kompenzačního cvičení v basketbale
Kejha, Pavel ; Hráský, Pavel (vedoucí práce) ; Velenský, Michael (oponent)
Název: Využití kompenzačního cvičení v basketbale Cíle: Hlavním cílem této práce je ověřit účinnost kompenzačního cvičení na vybrané svalová partie, u vybraných basketbalistů. Metody: K získání výsledků byly použity funkční testy osového orgánu páteře a testování zkrácených svalových skupin dle Jandy (2004), které byli aplikovány na vybranou skupinu sedmi basketbalistu ze dvou různých týmů. Naměřené hodnoty zkrácených svalových skupin - vstupní měření (pretest) jsme porovnávali s výsledky naměřených svalových skupin (posttest) po skončení necelého tříměsíčního kompenzačního programu. Na základě výsledků vstupního testování byl navržen zásobník kompenzačních cviků, které měli hráči dodržovat s určenou pravidelností. Výsledky: Zjistili jsme, že po necelém tříměsíčním kompenzačním programu došlo ke zlepšení stavu zkrácených i oslabených svalových skupin. Výsledky jsou zaznamenány ve formě tabulek a grafů. Klíčová slova: kompenzační cvičení, basketbal, svalová dysbalance
Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku.
Stachová, Kateřina ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Hodnocení aktuálního stavu pohybového systému u dětí mladšího školního věku. Cíle: Cílem naší diplomové práce je zjistit aktuální stav pohybového systému dětí mladšího školního věku hodnocením držení těla u vybraného souboru a vytvořit vyrovnávací cvičení pro školní a družinové tělovýchovné chvilky. Metody: V naší práci jsme využili metodu aspekce, při které jsme pohledem sledovali odchylky v držení jednotlivých částí těla a jejich vzájemné postavení odděleně v předozadním a bočním pohledu s využitím testu Jaroše a Lomíčka, Kleina a Thomase. Výsledky: V rámci sledovaného souboru jsme zjistili, že více než polovina žáků má dobré držení těla. Avšak u 48,5 % dětí jsme vyvodili vadné držení těla. Zdravotní oslabení se vyskytovala především v oblasti břicha a pánve, v křivce zad a při pohledu zezadu měli žáci velmi často odstáté lopatky. Klíčová slova: tělovýchovná chvilka, vadné držení těla, svalová nerovnováha, kompenzační cvičení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.