Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh a konstrukce výměníku tepla
Teofil, Daniel ; Vojáčková, Jitka (oponent) ; Foral, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh, výpočet a zkonstruování tepelného výměníku pro účely výuky na pracovišti UEEN. Úvodní část se zabývá významem tepelných výměníků v průmyslu, výchozími podmínkami pro konstrukci a zvolením řešení zadání. Další část se podrobněji věnuje výpočtům prostupu tepla a chování teplonosných médií při jejich průtoku tepelným výměníkem. Následně je uveden popis konstrukce výměníku. V závěru práce jsou zkoumány rozdíly mezi teoreticky vypočtenými a naměřenými výstupními teplotami tepelného výměníku.
Technologie výroby titanového výfuku
Hrubý, Patrik ; Slaný, Martin (oponent) ; Zouhar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zameriava na technológiu výroby titánového výfuku pre dvojtaktný spaľovací motor. Obsahuje popis jednotlivých výrobných operácií. Podrobne analyzuje problematiku tvárnenia tenkostenných dielov výfuku za účelom eliminácie vzniku odpruženia a nachádza možné riešenie problému.
Srovnání vybraných způsobů ocenění pro nemovitost typu rodinný dům v Kroměříži a okolí
Štípalová, Hana ; Klika, Pavel (oponent) ; Hlavinková, Vítězslava (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou metod ocenění a jejich vzájemným srovnáním. Práce je sestavena od historického vývoje oceňování nemovitostí, úpravy oceňování v mezinárodních oceňovacích standardech, definování základních pojmů a rozbor metod ocenění pro nemovitost typu rodinný dům. Diplomová práce analyzuje postup a zdroje, které potřebujeme pro sestavení ocenění, na základě toho hodnotí, která z metod je nejnáročnější. V práci je oceněno deset rodinných domů z lokality Kroměříž a okolí. Hlavní cíl je potvrdit a vysvětlit vliv polohy a okolí nemovitosti na její prodejnost a cenu. Na závěr práce je provedeno srovnání metod ocenění na základě získaných poznatků.
Parní kotel na spalování kontaminovaného dřeva
Mazal, Lubomir ; Skála, Zdeněk (vedoucí práce)
Hrozba vyčerpání zásob fosilních paliv je hnací silou diverzifikovat zdroje energie nejen v České republice potažmo v Evropské unii, ale i celém světě. Jedním z těchto možných zdrojů jsou právě biomasové kotle. Díky vládní podpoře výstavby ekologických energetických zdrojů došlo v posledních letech k rozmachu výstavby těchto kotlů. Ať už se jedná o spalování čisté biomasy nebo pouhé přimíchávání biomasy k fosilním palivům, jde nám především o náhradu fosilních paliv a biomasové kotle jsou ideálním řešením. Mezi jejich velké výhody patří velké snížení emisí, hlavně sloučenin síry, ekologické uzavření koloběhu CO2 a odpadnutí nákladů na likvidaci vyhořelých zbytků.
Řešení elektrických rozvodů v rodinném domě
Zelenka, Michal ; Dostál, Lukáš (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá elektroinstalací v rodinném domě. První část této práce slouží jako podklad pro návrh a realizaci elektroinstalace v rodinném domě. Uvádí nejdůležitější požadavky na jednotlivé části silových domovních elektrických rozvodů podle platných českých technických norem. Práce také popisuje nejdůležitější způsoby ochrany, zejména ochranu proti nadproudům a ochranu před úrazem elektrickým proudem. Další část práce je věnována návrhu konkrétního projektu elektroinstalace v rodinném domě podle normativních požadavků. V závěru práce je provedena výpočetní kontrola projektu elektroinstalace.
Asynchronní motory malého výkonu
Chvatík, Štěpán ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá jednofázovým asynchronním motorem a je rozdělena do pěti kapitol. V úvodu je stručně popsána jeho konstrukce a provedeno srovnání s motorem trojfázovým. První kapitola popisuje vznik točivého magnetického pole motoru, způsoby získávání záběrného momentu, vliv zapojení na vlastnosti motoru, a porovnání momentových charakteristik. Ve druhé kapitole je rozebrán jednofázový asynchronní motor s pomocnou fází a trvale připojeným kondenzátorem, jeho výpočet a provozní optimalizace. Třetí kapitola se pak zabývá stanovením obecných zásad a postupem výpočtu jednofázového asynchronního motoru s pomocnou fázi. Čtvrtá část je ověřuje správnost těchto postupů na vybraném motoru, kdy jsou provedeny výpočty na základě vstupních parametrů tohoto motoru, které jsou následně porovnávány s výstupními parametry předepsanými výrobcem. Ověření relevantnosti deklarovaných parametrů je v poslední kapitole podpořena měřením na samotném stroji a jeho následném vyhodnocení.
Analýza bimetalové spouště
Zelenka, Michal ; Augusta, Zbyněk (oponent) ; Valenta, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tepelnou spouští v elektrických samočinných spínacích přístrojích. První část práce slouží jako podklad pro návrh bimetalového prvku v tepelné nadproudové spoušti spínacího přístroje. Uvádí parametry a výpočtové vztahy nutné k návrhu bimetalu. Práce dále popisuje princip tepelné spouště a možná konstrukční řešení. Hlavní část je věnována analytickému návrhu tepelné spouště v kompaktním jističi pro zadaný typ bimetalu a požadované pracovní charakteristiky a následnému ověření vypracovaného návrhu měřením. Jedná se zejména o měření závislosti průhybu a síly na oteplení. V následující části byl vytvořen numerický model chování bimetalu, na kterém byla provedena simulace průhybu. V závěru práce je provedeno porovnání výsledků získaných z analytického návrhu s výsledky získanými měřením a simulací.
Metodika stanovení ceny letové hodiny letounu
Cichy, Radim ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je specifikace jednotlivých činností a položek v oblasti provozních a fixních nákladů, souvisejících s kalkulací ceny za letovou hodinu. Na základě jednotné metodiky, je u vybraných nejčastěji využívaných letounů, používaných k získání pilotní kvalifikace pro jednomotorové a vícemotorové letouny s pístovými motory, stanovena reálná cena letové hodiny. Výsledná částka je dále porovnána s nabízenými cenami komerčních společností v ČR.
Stanovení parametrů křivky krevního tlaku pro řízení ventilace při anestézii u koní
Horský, Martin ; Provazník, Ivo (oponent) ; Čmiel, Vratislav (vedoucí práce)
Předložená práce řeší problematiku sledování hemodynamických parametrů při umělé ventilaci při anestezii u koní. Výsledkem práce je rozšiřující modul pro aplikaci Datex-Ohmeda S/5 Collect, který z průběhu tlakové křivky stanovuje hodnoty potřebné k optimální ventilaci. Úvodní kapitola obsahuje obecný fyziologický úvod. Je zde popsána definice krevního tlaku, popis srdečního cyklu, popis tlakové křivky. Dále se věnuje popisu hemodynamických veličin, jako je tlaková amplituda, tepový objem a hodnotám jejich variabilit. Druhá kapitola se věnuje problematice měření krevního tlaku u koní. Uvedeny jsou jak neinvazivní, tak invazivní metody. Třetí kapitola rozebírá důvody kolísání krevního tlaku během ventilace. V poslední čtvrté kapitole je popsán realizovaný rozšiřující modul, který slouží ke sledování hemodynamických parametrů z průběhu tlakové křivky.
Analýza kritických míst křížení silniční a železniční dopravy v Jihomoravském kraji
Chlup, Daniel ; Ptáček, Petr (oponent) ; Libertín, Josef (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provést analýzu třech autorem vybraných míst křížení silniční a železniční dopravy řízené institucemi Jihomoravského kraje. Jsou vybrány železniční přejezdy, na kterých došlo v posledních pěti letech ke střetu silničního a železničního vozidla s následkem úmrtí některého z účastníků. Dalším kritériem výběru přejezdu je typ použitého zabezpečovacího zařízení. Vybrané přejezdy zastupují základní, běžně používané typy. Je vybrán přejezd zabezpečený pouze výstražnými kříži, přejezd zabezpečený světelným zabezpečovacím zařízením a přejezd vybavený světelným zabezpečovacím zařízením doplněným o závorová břevna. Teoretická část se zabývá základními parametry železničních přejezdů, jejich dělením, číslováním, systémem funkce a značením pro účastníky provozu. V praktické části jsou použity matematické výpočty nezbytné pro posouzení bezpečnosti na vybraných přejezdech a stanovení možností odvrácení střetu oběma účastníky provozu. Nápravná opatření jsou navrhnuta pro všechny tři přejezdy s přihlédnutím k jejich finanční náročnosti. Pro vybrané přejezdy je vytvořen polygon s pomocí programu Virtual Crash 3.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.