Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Postavení privátní značky obchodního řetězce
KŘEMENOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá postavením privátní značky ve vybraném obchodním řetězci. Nejprve je práce zaměřena teoreticky za pomoci externích zdrojů. Popisuje koncept termínů jako značka, privátní značka či marketingový výzkum. Po teoretické části následuje část praktická. Zde je realizován marketingový výzkum, kde jsou za pomoci dotazníkového šetření zjištěny a zpracovány data. Práce také zahrnuje dotazník jako přílohu.
Postavení privátní značky obchodního řetězce
HÁLOVÁ, Kamila
Hlavním cílem bakalářské práce je zjistit postavení privátních značek ve vybrané maloobchodní jednotce prostřednictvím spotřebitelského vnímání. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je řešena problematika související s tématem práce, především pojmy značka a privátní značka. Vysvětleny jsou zde také některé důležité výrazy z marketingu. Praktická část je založena na marketingovém výzkumu, který je proveden formou osobního dotazování. V závěru práce jsou obchodnímu řetězci navržena doporučení vedoucí k rozvoji privátních značek.
Označování potravinářských výrobků značkami kvality
Černá, Pavlína ; Zadražilová, Dana (vedoucí práce) ; Sadílek, Tomáš (oponent)
Obsahem diplomové práce je problematika značek kvality potravin. Značky kvality jsou v České republice udělovány Ministerstvem zemědělství, soukromými organizacemi a své značky kvality mají i obchodní řetězce. Práce obsahuje příklady značek kvality potravin, které jsou udělovány různými organizacemi. Výzkumná otázka diplomové práce zní: "Preferují zákazníci při nákupu výrobky se značkami kvality?" Autorka zpracovala dotazníkový výzkum týkající se značky kvality Klasa, kterou uděluje české Ministerstvo zemědělství. Výsledky svého výzkumu porovnala s výsledky výzkumu týkajícího se značky Regionální potravina. Autorka dále ve své práci porovnává systémy potravinářských značek kvality v tuzemsku a v zahraničí. Část diplomové práce se zabývá i otázkou nákladů spojených s fungováním značek kvality. Zvláštní pozornost je věnována vlastním značkám potravinářských obchodních řetězců. Řetězce jsou totiž významnými hráči na potravinářském trhu, neboť se jedná o společnosti velké ekonomické síly.
Analýza nákupního chování u rychloobrátkového zboží v ČR
Bělíčková, Alena ; Kincl, Tomáš (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá analýzou nákupního chování u rychloobrátkového zboží v České republice a positioningem vybraných obchodních řetězců. Cílem práce je sledování míry korespondence nákupního chování zákazníků jednotlivých vybraných obchodních řetězců a positioningu těchto řetězců. Analýza nákupního chování je založena na dotazníkovém šetření na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Nákupní chování je popsáno vůči sedmi sledovaným segmentům, které definovala výzkumná agentura Incoma GfK. V práci jsou uvedeny a porovnány dvě metody analýzy nákupního chování -- přímá metoda založená na třídících pravidlech vytvořených dle popisu sledovaných segmentů a vybraných otázek z dotazníku a metoda využívající faktorovou a shlukovou analýzu. Pro hodnocení míry vlivu odpovědí na sledované segmenty byla použita vlastní hodnotící stupnice. Obdobně je pro jednotlivé obchodní řetězce na základě dostupných údajů (např. otevírací doba, cenová hladina, poskytované služby) pomocí vlastní hodnotící stupnice stanoven positioning vůči sledovaným segmentům. V závěru je posouzeno, zda positioning obchodních řetězců odpovídá nákupnímu chování daných segmentů.
Biopotraviny v maloobchodních řetězcích na českém trhu
Kubátová, Andrea ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Mikeš, Jiří (oponent)
Bakalářská práce "Biopotraviny v maloobchodních řetězcích na českém trhu" se zabývá postavením biopotravin v českém retailingu. Cílem této práce je zjistit zájem českých spotřebitelů o sortiment biopotravin nabízený v maloobchodních řetězcích působících na trhu České republiky. Dále je tato práce zaměřena na zmapování prostředí privátních značek těchto řetězců a zájem biospotřebitelů o ně. První kapitola přibližuje teoretické vyjádření značky a její význam pro praktické využití v marketingu. Tato kapitola se také zabývá teorií privátních značek a jejich významem pro maloobchodní řetězce. Druhá kapitola se zabývá ekologickým zemědělstvím a jeho produkty, biopotravinami. Hlavím úkolem této části práce je popis zásad bioprodukce a specifických vlastností biopotravin. Poslední kapitola pak analyzuje současnou situaci distribuce biopotravin v maloobchodních řetězcích a obsahuje vyhodnocení dotazníkového průzkumu provedeného mezi biospotřebiteli. Na závěr jsou zařazena doporučení vycházející v výsledků výzkumu.
Ekonomika a řízení vybraného maloobchodního řetězce
FLORIÁN, Zdeněk
Hlavním cílem této diplomové práce bylo vyhodnocení ekonomické situace ve vybraném maloobchodním řetězci působícím na trhu České republiky. Pro tyto účely byl zvolen maloobchodní řetězec Tesco. K dosažení vytyčených cílů byla realizována detailní finanční analýza a mezipodnikové srovnávání s hlavními konkurenty tohoto řetězce.
Vybrané aspekty dodavatelsko odběratelských vztahů retailu a jeho dodavatelů
Vejnarová, Alena ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Práce "Vybrané aspekty dodavatelsko-odběratelských vztahů retailu a jeho dodavatelů" definuje britský maloobchod se zbožím krátkodobé spotřeby. Představuje jak vládní instituce regulující dané odvětví, tak významná nezisková sdružení mající silný vliv na tržní dění. Seznamuje čtenáře s legislativou vážící se k problematice dodavatelsko-odběratelských vztahů, zejména se Sbírkou zásad jednání supermarketů a normou, která je její nadstavbou, Sbírkou zásad zásobování zbožím krátkodobé spotřeby. Analytická část zkoumá stav britského trhu na makroekonomické úrovni, načrtává strukturu odvětví maloobchodu s potravinami, popisuje dodavatelský řetězec, spotřebitelské chování, upozorňuje na vybrané trendy v oblasti cenové a výrobkové politiky a představuje subjekty, jež jsou zavázány ustanoveními Sbírky zásad zásobování zbožím krátkodobé spotřeby. Neméně významnými jsou poznatky o stavu konkurence na lokálních trzích a bariérách, které vstupu na tyto trhy brání. Přes zavedení právní regulace jsou vztahy mezi dodavateli a odběrateli nadále nevyrovnané a nespravedlivé. Práce předkládá i prognózy budoucího vývoje na maloobchodním trhu s potravinami ve Velké Británii.
Posouzení nákupní atmosféry pěti vybraných obchodních řetězců
Bínová, Darina ; Chylíková, Hana (vedoucí práce) ; Žižková, Zuzana (oponent)
Práce je rozdělena do dvou částí- teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá samotným pojmem "nákupní atmosféra" a popisem zvolených kritérií pro posouzení atmosféry v daných řetězcích. Praktická část popisuje subjektivní hodnocení těchto kritérií každé z prodejen a následné srovnávání prodejen z hlediska nákupní atmosféry.
Analýza privátních značek v prostředí českého retailingu
Křepelová, Soňa ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je analýza privátních značek a vnímání privátních značek ze strany spotřebitelů. Teoretická část se zabývá značkami, strategickým řízením značek, privátními značkami, vývojem na světovém a českém trhu. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu výrobků privátních značek a výzkumu mezi koncovými spotřebiteli. Na základě analýzy je navrženo doporučení obchodním řetězcům ke zvýšení podílu privátních značek na celkových prodejích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.