Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kontrola bezpečnostních prvků přípojných vozidel
Pavliš, František ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematiku bezpečnostních prvků návěsové a přívěsové techniky, zejména prvků na ochranu proti podjetí. První část se věnuje legislativním požadavkům, ze kterých tyto bezpečnostní prvky vycházejí. Náplní další části je konstrukční řešení ochranných podjezdových zařízení vybraných z portfolia firmy SVAN Chrudim s.r.o. V závěru práce je zpracována výpočtová část pro ověření dostatečné pevnosti podjezdových ochran.
Konstrukce přívěsného vozíku k velomobilu Pony 4
Hrdina, Petr ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá představením alternativních způsobů přepravy osob a zásilek v souvislosti s rostoucím povědomím o vlivu dopravy na životní prostředí a zhoršujícími se dopravními podmínkami ve velkých městech. Hlavním cílem práce je představit dostupné konstrukce nákladních kol a velomobilů, jejich příslušenství na trhu a navrhnout koncepční řešení pro výrobu přípojného zařízení pro nákladní kolo Pony 4. Toto přípojné zařízení umožní snadné a rychlé navýšení přepravní kapacity nákladního kola. Součástí práce je také konstrukce a výroba prototypu přípojného vozíku.
Zhodnocení konstrukčních řešení vybraných transportních přívěsů pro přepravu sklizňových adaptérů o šířce záběru větší než 9 m
PETRÁŇ, Pavel
Přívěsy pro přepravu sklízecích adaptérů sklízecích mlátiček zaznamenaly v posledních letech poměrně velké konstrukční a koncepční změny, které byly vyvolány potřebou zvětšování pracovních záběrů sklízecích adaptérů a jejich bezpečnou přepravou po komunikacích. Konstrukce různých výrobců se významně liší. V této práci se zaměřuji na současné nabídky na trhu přepravních zařízení pro adaptéry sklízecích mlátiček a jejich technická řešení. Práce se dále zaměřuje na zhodnocení koncepce a konstrukce přívěsů, vyhodnocení zkušeností uživatelů a analýzy vlečných křivek, které zásadně ovlivňují průjezdnost soupravy. Souhrn a vyhodnocení výše zmíněných vlastností pomůže provozovatelům při výběru těchto přepravních strojů.
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Design minikaravanu
Lob, Dominik ; Paliatka, Peter (oponent) ; Sládek, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá designem exteriéru a interiéru minikaravanu. Výsledný návrh je vytvořen s ohledem na poznatky z designérské a technické analýzy a přináší osobitý designérský přístup k řešení problematiky. Hlavním cílem práce bylo vyřešit ergonomické a tvarové problémy a zpopularizovat minikaravan na evropském trhu.
Technická exploatace a ekonomická efektivita traktorových souprav v dopravě
Svoboda, Michal
Diplomová práce podává čtenáři ucelený přehled o konstrukci zemědělských traktorů s ohledem na využití v dopravě a jejich ekonomické zhodnocení. Teoretická část práce se zabývá konstrukcí moderního traktoru a homologací pro provoz na pozemních komunikacích. Závěr práce je věnován praktickému měření traktorové soupravy v dopravě s ohledem na maximální rychlost soupravy 50 km.h-1, 40 km.h-1 a 40 km.h-1 při snížených otáčkách motoru.
Přívěs pro stavební stroje
Kramoliš, Robert ; Kubín, Martin (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
V diplomové práci se zabývám návrhem a dále pevnostní kontrolou hlubinného podvalníku s odnímatelným labutím krkem pro přepravu stavebních strojů. První část diplomové práce je věnována rešerši užívaných přepravníků v dnešní době a dále je shrnuta legislativa týkající se tohoto zařízení. V dalších částech je řešený konstrukční návrh přívěsu, tvorba výpočtového modelu a prezentace získaných výsledků. K diplomové práci jsou přiloženy výkresy celku a podsestava rámu.
Kontrola bezpečnostních prvků přípojných vozidel
Pavliš, František ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematiku bezpečnostních prvků návěsové a přívěsové techniky, zejména prvků na ochranu proti podjetí. První část se věnuje legislativním požadavkům, ze kterých tyto bezpečnostní prvky vycházejí. Náplní další části je konstrukční řešení ochranných podjezdových zařízení vybraných z portfolia firmy SVAN Chrudim s.r.o. V závěru práce je zpracována výpočtová část pro ověření dostatečné pevnosti podjezdových ochran.
Kontrola bezpečnostního mechanismu přípojných vozidel
Pantůček, Michal ; Kubín, Martin (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou bezpečnostního mechanismu, který je součástí nákladního automobilového přívěsu. Tento mechanismus zajišťuje bezpečné a pevné spojení kontejneru s přívěsem. Přepravovány jsou primárně odvalovací kontejnery dle německé normy DIN 30 722. V úvodní části práce je zpracován aktuální dopravní stav a nehodovost v České republice. Dále jsou definovány legislativní požadavky na bezpečnostní prvky přívěsové techniky pro silniční dopravu. Následuje rešerše průmyslových řešení zajišťovacích mechanismů. Poté byly provedeny výpočty pro zjištění potřebné velikosti zajišťovací síly. Následně byla analyzována kinematika mechanismu. Po kontrole kinematiky byla provedena pevnostní kontrola vybraných prvků mechanismu. Dále byla provedena optimalizace konstrukce příčníku, na kterou navazovala opět pevnostní kontrola. Pevnostní kontroly byly prováděny jak analytickou metodou, tak metodou konečných prvků. Na závěr byla vypracována výkresová dokumentace. Diplomová práce byla zpracovávána ve spolupráci s firmou SVAN Chrudim s.r.o.
Přepravník stavebních strojů
Kozel, David ; Robotka, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je konstrukční návrh přívěsu určeného k přepravě stavebních strojů po pozemních komunikacích. Konstrukční návrh zohledňuje legislativní požadavky pro danou kategorii přípojného vozidla. Práce zahrnuje pevnostní kontrolu rámu přívěsu pomocí metody konečných prvků. Na základě výsledků pevnostní kontroly jsou navrženy konstrukční úpravy rámu a opětovně proveden výpočet stavu napjatosti. Nedílnou součástí práce je vytvoření vybrané výkresové dokumentace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.