Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sledování motorických schopností a dovedností u dívek 8 - 10 let v kurzu dětského rekreačního aerobiku
Soukupová, Vendula ; Holá, Iveta (vedoucí práce) ; Novotná, Viléma (oponent)
Název: Sledování motorických schopností a dovedností u dívek 8 - 10 let v kurzu dětského rekreačního aerobiku. Cíl práce: Cílem práce je zjištění úrovně motorických schopností a dovedností na počátku kurzu dětského rekreačního aerobiku a následné porovnání po 6 měsících jeho pravidelného navštěvování. Úroveň rozvoje se zjišťovala vybranými motorickými testy (T1-T10) u skupiny dívek (n = 62) z kurzu dětského rekreačního aerobiku. Metoda: Pro naplnění cíle práce bylo použito měření dílčích motorických schopností a dovedností na základě Iowa Brace testu, Eurofit test a Unifit testu 6-60. Dále byla provedena analýza výsledků pomocí matematicko-statistických metod. Výsledky: Přes malý výzkumný soubor byl výsledek u jednoho testovacího cviku ze čtyř, který je kvantitativně hodnocen, určen jako statisticky významný. Ostatní výsledky testů se zlepšily, případně přiblížily průměrným hodnotám vzhledem ke zbytku výzkumného souboru. Výsledky testovacích cviků hodnotící motorické dovednosti, které byly vyhodnoceny kvalitativním způsobem, dopadly pozitivně. Všechny dovednosti zaznamenaly nárůst probandů, kteří si je osvojili. Testování vypovídá o zlepšení motorických schopností a dovedností po 6 měsících absolvování kurzu dětského rekreačního aerobiku. Klíčová slova: Dětský rekreační aerobik; motorické...
Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu
Helebrantová, Soňa ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce "Diagnostika vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů se zaměřením na preferenci horních či dolních končetin při sportu" v teoretické části shrnuje všechny dostupné informace o etiologii, diagnostice a léčbě vývojové dyspraxie. Praktická část se věnuje využití diagnostického testu Movement Assessment Battery for Children 2, který je určený k identifikaci motorických poruch u dětí. Vzhledem k tomu, že je vývojová dyspraxie velmi často spojena s poruchami pozornosti, jsme použili k testování ještě Test pozornosti d2. Byly potvrzeny potíže s pozorností u jedinců se zhoršenými pohybovými schopnostmi. Nebyl zjištěn signifikantně významný rozdíl v celkové úrovni pohybových dovedností házenkářek v porovnání s fotbalisty. Při hodnocení jednotlivých komponent se však u házenkářek ukázaly významně lepší výsledky v oblasti jemné motoriky.
Úroveň motorických dovedností a pohybové aktivity u dětí školního věku (9-11 let).
Šorna, Tomáš ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Úroveň motorických dovedností a pohybové aktivity dětí školního věku (9-11 let) Autor: Bc. Tomáš Šorna Vedoucí práce: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. Cíle: Cílem práce je týdenní monitorování pohybové aktivity (PA) dětí školního věku a zjištění úrovně jejich motorických dovedností s ohledem k jejich věku. Současně je cílem zjistit charakter vzájemných vztahů mezi ukazateli pohybové aktivity a motorických dovedností. Metody: Sledované soubory tvořili žáci třetích, čtvrtých a pátých tříd (n=73; 10,3 ± 0,8 let) základní školy v Příbrami. K získání potřebných dat pohybové aktivity bylo využito akcelerometrů Actigraph GT3X. Ke zjištění motorických dovedností byl využit test TGMD-2 (Test of Gross Motor Skills - 2nd edition). Výsledky: Průměrná hodnota středně až vysoce intenzivní PA přesáhla doporučenou minimální hranici pro rozvoj zdraví (70 ± 38,7 minut). V motorickém testu dosáhlo 70% dětí podprůměrného až velmi slabého skóre. Středně silný vztah (p < 0,01; r = 0,405) byl zjištěn mezi PA (průměrné denní množství středně až vysoce intenzivní PA) a motorickými dovednostmi (celkový výkon v testu TGMD-2). Efekt věku nebyl zjištěn mezi dětmi (9, 10 a 11 let) ve výkonu v lokomotorickém ani manipulativním testu. Jinými slovy, nebylo prokázáno, že s přibývajícím věkem se významně zvyšuje úroveň dovedností....
Srovnání výsledků testů MABC-2 a IOWA BRACE testu v kategoriích základen HC Motor České Budějovice
HEŘMÁNEK, Richard
Cílem práce bylo prokázat korelační závislost mezi výsledky testové baterie MABC-2 (Movement Assesment Battery for Children-2nd edition) a Iowa Brace testu u hráčů ledního hokeje ve věkovém rozpětí 6 - 9 let. Testování se zúčastnilo 90 dětí, které pravidelně navštěvují hokejové tréninky HC Motor České Budějovice. Základem hodnocení jsou kvantitativní výsledky, které jsou prezentovány pomocí tabulek. Výsledné hodnoty byly porovnány s výsledky jiných autorů. Následně byly obě testové baterie vzájemně proměřeny pomocí Spearmanova korelačního koeficientu a Wilcoxonova pořadového testu. Korelační závislost byla prokázána u všech kategorií základen. Závislost pomocí Wilcoxonova testu byla potvrzena pouze u mladších kategorií (U6 a U7) u dvou starších kategorií potvrzena nebyla. Práce prokázala, že existuje korelační shoda mezi výsledky testové baterie MABC-2 a Iowa Brace testem. Měření proběhlo na základní škole Grünwaldova v Českých Budějovicích.
Vliv motorických dovedností na sociální začleňování u osob s kombinovaným postižením
ČERMÁKOVÁ, Eva
Práce se zabývá vlivem motorických dovedností na sociální začlenění u osob s kombinovaným postižením. Postupně jsou vysvětleny základní pojmy: zdravotní postižení, kombinované postižení, sociální začlenění a motorické dovednosti. Dále jsou zde charakterizovány osoby s těžkým kombinovaným postižením mentální a tělesné složky. Jsou také rozpracovány některé aspekty pro jejich sociální začlenění, pro sociální práci s nimi a pro nácvik pohybových dovedností. Na vybraném sociálním zařízení Stacionáři Človíček je ukázáno, jakým způsobem a za jakých okolností je možné nacvičovat motorické dovednosti v sociální službě. Nakonec jsou uvedeny dvě kazuistiky. Na nich je prezentován vliv pohybových aktivit na sociální začlenění u lidí se zmiňovaným postižením.
Porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských i mimopražských basketbalových přípravkách
Tesaříková, Linda ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Jahodová, Gabriela (oponent)
V diplomové práci porovnání úrovně pohybových schopností a basketbalových dovedností dívek v pražských a mimopražských basketbalových přípravkách je popsána krátce historie světového i českého basketbalu, současná organizace basketbalu v ČR, věkové zvláštnosti dětí ve věku 11 let, etapy sportovní přípravy v basketbale a dále jsou definovány pohybové schopnosti. V praktické části je řešena otázka úrovně pohybových schopností dívek ve věku 11 let, otázka úrovně basketbalových dovedností dívek v 11 letech v pražských basketbalových přípravkách a mimopražských basketbalových přípravkách. Cílem diplomové práce je zjistit, zda úroveň pohybových schopností pražských a mimopražských basketbalových přípravek je shodná a zda úroveň basketbalových dovedností mimopražských basketbalových přípravek je nižší než úroveň pražských basketbalových přípravek. Veškeré naměřené hodnoty jsou analyzovány pomocí matematicko-statistických metod. Při testování pohybových schopností jsem využila testové baterie UNIFITTEST. Na základě naměřených výsledků jsem sestavila tabulky a grafy. Výsledky potvrzují, že úroveň pohybových schopností dívek MBP a PBP je shodná a že úroveň basketbalových dovedností je u PBP nepatrně vyšší než u MBP. KLÍČOVÁ SLOVA pohybové schopnosti, basketbalové dovednosti, historie basketbalu, organizace...
Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií
Morávková, Markéta ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Diplomová práce Hodnocení vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií Abstrakt Diplomová práce se zabývá možným výskytem vývojové dyspraxie u dětí s vývojovou dysfázií. Teoretická část práce shrnuje poznatky o problematice vývojové dyspraxie, někdy též nazývané jako vývojová porucha koordinace. Současně je v práci také popsa- ná vývojová dysfázie, kterou se zabývá především logopedie a ve fyzioterapii je méně známá. Provázaností obou poruch se věnuje poslední kapitola teoretické části. Cílem praktické části je zhodnotit motorické dovednosti u dětí s vývojovou dysfázií pomocí diagnostické baterie Movement Assessment Battery for Children 2. Při vyhodnocování výsledků jsme použili zahraniční normy a zároveň nově publikované české populační normy. V rámci výzkumu bylo vyšetřeno 89 dětí s průměrným věkem 69 měsíců. První skupina obsahovala 41 dětí s vývojovou dysfázií. Ke skupině byla vytvořena kontrolní skupina čítající 48 dětí. Výzkum ukázal statisticky významný rozdíl v motorických do- vednostech dětí s vývojovou dysfázií oproti kontrolní skupině a to jak dle české tak za- hraniční normy. Nicméně neprokázali jsme rozdíl v motorických dovednostech mezi dysfatickými chlapci a dysfatickými dívkami. Stejně tak nebyl prokázán rozdíl mezi pětiletými a šestiletými dysfatickými dětmi. Naopak se nám podařilo...
Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou
Kadečková, Anna ; Kokštejn, Jakub (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Hodnocení motorických dovedností a tělesného složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou Cíle: Zjistit úroveň pohybových dovedností a tělesné složení u dětí s organizovanou pohybovou aktivitou. Metody: Výzkumný soubor zahrnoval 29 předškolních dětí (4-6 let). Hodnocení úrovně vybraných motorických dovedností dětí předškolního věku bylo realizováno pomocí testové baterie MABC - 2 (Henderson et al., 2007) - Movemet Assessment Battery for Children - Second Edition. U dětí bylo dále hodnoceno tělesné složení (tloušťka kožních řas a index BMI). Výsledky: Úroveň základních motorických dovedností z oblasti hrubé motoriky (míření, chytání, házení) a rovnováhy se významně nelišila od populačního průměru dětí v ČR (50. Percentil). Výsledky tak signalizují optimální rozvoj základních motorických dovedností předškolních dětí. Ukazatele tělesného složení (tloušťka kožních řas a index BMI) poukázaly na zdravou tělesnou hmotnost předškoláků s pravidelnou organizovanou aktivitou. Klíčová slova: Předškolní věk, hrubá motorika, rovnováha, tělesné složení, motorické dovednosti
Vývoj motorických dovedností u dětí 1. stupně z hlediska testů školní zralosti
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mého šetření bylo zjistit úroveň motorických dovedností a školní zralosti u dětí předškolního a prvostupňového věku. Diplomová práce se skládá z části teoretické a části praktické. V rámci teoretické části jsem zahrnula problematiku motoriky, školní zralosti, charakteristiky předškolního a prvostupňového období. V praktické části jsem využila metodu testování jemné a hrubé motoriky u dětí z hlediska testů školní zralosti. Vyhodnocené výsledky jsem porovnala mezi jednotlivými ročníky navzájem a s odbornou literaturou. Klíčová slova: motorika, motorický vývoj, motorické dovednosti, školní zralost

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.