Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vývoj aplikace pro zaznamenávání výsledků logopedické diagnostiky
HOLAKOVSKÁ, Eva
Bakalářská práce je zaměřená na vývoj aplikace pro uchování informací o klientech a jejich terapiích v rámci logopedické praxe. První část práce se soustředí na životní cyklus softwaru a jednotlivé kroky vedoucí k úspěšnému uvedení aplikace do provozu. Z této teoretické části vychází praktická část popisující vznik a vývoj softwaru pro zaznamenávání výsledků logopedické diagnostiky. Vyvinutý software je schopný uchovávat záznamy o klientech, anamnézách, artikulaci hlásek a jejich skupin, a také diagnostické záznamy z jednotlivých terapií. Z těchto záznamů pak aplikace dokáže vytvořit grafy ukazující klientův progres v rámci jednotlivých diagnostických rovin.
Školní zralost a připravenost z pohledu logopedů
Urbanová, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se věnuje školní zralosti a připravenosti z pohledu logopedů. Teoretická část se zaměřuje nejprve na dítě předškolního věku, jeho charakteristiku a vývoj ve všech oblastech, včetně řeči. Dále přibližuje poruchy řeči u dětí předškolního věku, kdy popisuje, co je to narušená komunikační schopnost a také se věnuje nejčastějším poruchám řeči u dětí předškolního věku. Poté práce přináší informace o logopedické prevenci, uvádí, jaké jsou její zásady a také přibližuje předškolní vzdělávání v kontextu logopedické prevence. Poslední kapitola se zabývá přípravou dítěte na nástup do první třídy, vysvětluje rozdíl mezi školní zralostí a školní připraveností dítěte, přibližuje školní nezralost a odklady školní docházky. Praktická část je zpracována za pomoci kvalitativního výzkumného šetření, kdy bylo využito strukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Respondenty tvořili logopedi působící v resortu zdravotnictví a také v resortu školství. Celkem se uskutečnilo 12 rozhovorů. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem se dá vhodně podpořit školní zralost dítěte a jeho příprava do první třídy tak, aby vše zvládlo bez obtíží. Dílčím výsledkem bylo vytvoření preventivně-informativní brožury na téma školní zralost a připravenost z pohledu logopedů, jejíž cílem je zejména rodičům pomoci se...
Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy
Drdová, Petra ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce na téma "Logopedická intervence v rámci ústavní výchovy" se věnuje problematice realizace logopedické intervence u dětí, vyrůstajících v zařízeních ústavní výchovy a vyžadujících logopedickou péči. Teoretická část se v jednotlivých kapitolách věnuje řeči a její funkci, popisuje ontogenetický vývoj řeči, narušenou komunikační schopnost a stručně charakterizuje jednotlivé druhy narušení. Zabývá se logopedickou intervencí v celé její šíři, tedy diagnostikou, terapií i prevencí. Součástí je i krátký vhled do systému logopedické intervence v zahraničí. V neposlední řadě se teoretická část práce soustředí na oblast náhradní výchovné péče a popisuje její vliv na vývoj dítěte. Cílem praktické části práce bylo zjistit poznatky o realizaci logopedické intervence ve vybraných zařízeních ústavní výchovy v Praze a ve Středočeském kraji. Výzkumné šetření bylo uskutečněno za využití kvalitativního a kvantitativního způsobu sběru dat - polostrukturovaný rozhovor a elektronické dotazníky. Závěr práce obsahuje odpovědi na předem stanovené výzkumné otázky a zároveň jsou zde formulována doporučení pro pedagogickou praxi. KLÍČOVÁ SLOVA Logopedie; logopedická intervence; narušená komunikační schopnost; náhradní péče; ústavní výchova
Stimulace polykání pomocí konceptu PNF u pacientů se získaným poškozením mozku
Matys, Václav ; Slámová, Adéla (vedoucí práce) ; Fabičovic, Klaudia (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno a příjmení: Václav Matys Vedoucí práce: Ing. Adéla Slámová Konzultant práce: Mgr. Ing. Jana Horynová Název bakalářské práce: Stimulace polykání pomocí konceptu PNF u pacientů se získaným poškozením mozku Porucha polykání se často vyskytuje jako komplikace u diagnóz spadajících do skupiny získané poškození mozku. V závažnějších případech se může jednat až o život ohrožující stav, především z důvodu rizika aspirace a následně možného vzniku zánětlivého onemocnění plic. Práce se zabývá možností terapeutického ovlivnění neurogenní dysfagie využitím prvků z konceptu proprioceptivní neuromuskulární facilitace - PNF. Navzdory faktu, že cvičení na podkladě PNF není v klinické praxi pro ovlivnění dysfagie příliš využívané, se jedná o velice efektivní a pro terapeuta relativně lehce zvládnutelný způsob léčby. Praktická část obsahuje zpracované kazuistiky dysfagických pacientů, u kterých byla aplikována terapie vycházející z konceptu PNF. Cílem bakalářské práce je vytvořit edukační materiál pro odbornou veřejnost, a to zejména pro fyzioterapeuty, ale i logopedy nebo ergoterapeuty, a podpořit tak mezioborovou spolupráci v péči o dysfagické pacienty. Výsledkem práce je sestavení terapeutické jednotky využívající prvky z konceptu PNF pro pacienty s neurogenní dysfagií. Z rozdílu hodnot...
Využití metody fonematického uvědomování dle D.B. Elkonina u dětí s poruchou plynulosti řeči
Malínská, Valentina ; Korandová, Zuzana (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou možnosti rozvoje fonematického uvědomování dle metody D. B. Elkonina u dětí s narušenou plynulostí řeči. Teoretická část práce se zabývá vymezením komunikační schopnosti obecně a jejím vývojem od počátku života, dále se zabývá specifikami jednotlivých jazykových rovin. V této části je pozornost věnována i dětem předškolního věku a popisu jejich řečového projevu. Poslední krátká kapitola charakterizuje narušenou komunikační schopnost obecně. Teoretická část se také zaměřuje z jednotlivých narušení komunikační schopnosti podrobně na poruchy plynulosti řeči, konkrétně koktavost a breptavost, a zaobírá se jejich definicí, etiologií, diagnostikou a terapií. V závěru práce je prostor věnován fonologickým schopnostem a samotné metodice dle D. B. Elkonina, jež tyto schopnosti rozvíjí. Empirická část bakalářské práce je realizována formou kvalitativního šetření a spočívá v analýze fonematického uvědomování před a po uskutečnění tréninku u sledovaných dětí. Jsou uvedeny anamnestické údaje jednotlivých dětí a jejich přímé pozorování během realizace tréninku a následné zhodnocení. Výsledek šetření dokládá zlepšení fonematického uvědomování a také vliv Elkoninovy metody na jazykové schopnosti jednotlivých dětí. Je uvedeno doporučení k úpravám realizace tréninku pro potřeby dětí s...
Vývoj komunikační schopnosti dítěte z pohledu rodičů
Beránková, Radka ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Komorná, Marie (oponent)
Diplomová práce logopedického zaměření se zabývá problematikou vývoje dětské řeči z pohledu rodičů. První kapitola je věnována teoretickému vymezení samotné komunikace a je zde vysvětlen rozdíl mezi jazykem a řečí. V závěru úvodní kapitoly je popsán komunikační proces a je zde také vymezena verbální a neverbální komunikace. Druhá kapitola teoretické části je zaměřena na vývoj řeči, který je rozdělen na přípravné období a stadia vlastního vývoje řeči. Součástí kapitoly je také vývoj řeči z pohledu jazykových rovin, a to včetně faktorů, které ho ovlivňují. Závěr teoretické části je věnován poruchám vývoje řeči. V rámci empiricky orientované části diplomové práce byl stanoven hlavní cíl, jehož záměrem bylo zjistit, zda se rodiče zajímají o vývoj řeči u svých potomků a jakou důležitost této problematice přikládají. Vedle hlavního cíle byl stanoven také cíl dílčí, v rámci kterého byly ověřeny základní znalosti respondentů ohledně vývoje dětské řeči. Jako součást praktické části byly také stanoveny čtyři hypotézy, jejichž platnost byla ověřena na základě výsledků vlastního dotazníkového šetření. Z metodologického hlediska bylo využito metody dotazníku. Součástí praktické části byla také tvorba informačního materiálu ve formě brožury, jejíž finální podoba byla ovlivněna výsledky získanými v průběhu...
Předčasné narození jako příčina vzniku narušené komunikační schopnosti
Šonská, Adéla ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Korandová, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku logopedie. Jejím cílem je zjistit, jakým způsobem se může předčasné narození odrazit při vzniku narušené komunikační schopnosti, bude přiblížena problematika předčasného porodu, psychomotorický a řečový vývoj u nedonošených dětí, který bude srovnán s vývojem řeči u dětí intaktních. Zároveň bude zjišťována celková úroveň a možnosti péče o předčasně narozené děti s narušenou komunikační schopností. Výzkumná část bude zpracována v souladu s kvalitativními výzkumnými metodami. Bude využit rozhovor a případová studie. Výzkumný vzorek budou tvořit respondenti ve věku od 4 do 6 let narozeni před 34. týdnem těhotenství a jejich rodiče. Klíčová slova: předčasné narození, porod, nízká porodní váha, nezralost, těhotenství, logopedie, vývoj řeči, narušená komunikační schopnost, logopedická intervence

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.