|
Příčiny drop-outu u volnočasových aktivit dětí
HOTOVÁ, Andrea
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku drop-outu dětí staršího školního věku od volnočasové aktivity. Práce zjišťuje, z jakých konkrétních důvodů děti v tomto věku od svých volnočasových aktivit upouštějí. Téma volného času a jeho náplně je aktuální, volný čas je nedílnou součástí života dětí, je tedy důležité, zabývat se otázkou, proč od volnočasové aktivity upouštějí a co jim může napomoci v jejich setrvání.
|
|
Sportovní hala a její zázemí pro základní školu Hudcova 35, Brno
Hlobilová, Lucie ; Klimecký, Martin (oponent) ; Gerö, Jiří (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce je navržení sportovní haly pro základní školu v Brně – Medlánkách. Tomuto zadání předcházel školní projekt v rámci zimního semestru, kde bylo za úkol zpracování rozvojového území s cílem navržení urbanistické struktury pro umístění sportovní haly. Plocha sportovní haly měla být umístěna, v co nejkratší docházkové vzdálenosti od základní školy. Dále pak strukturu vhodně doplnit o další funkce, a to na základě provedených analýz. Plocha pro umístění sportovní haly je v současné době tvořena převážně zemědělskou plochou s náletovou zelení. Terén je mírně svažitý a klesá ze západu na východ. Území je vymezeno ze severní strany stávající zástavbou objektů, z východní strany obslužnou komunikací a ze západu parkem. Cílem diplomové práce je navržení sportovní haly s jednoduchým provozem, tak aby byla zachována její samostatnost i při odpoledním/večerním provozu např. volnočasové aktivity sportovních klubů. V objektu se nachází hrací plocha s tribunou pro diváky, šatny s hygienickým zázemím, víceúčelový sál, kabinety pro učitele a bistro. Jelikož se stavba nachází v převážně zelené lokalitě, snažila jsem se o její zasazení do terénu a splynutí s okolní přírodou pomocí navržení biosolárních střech a zelených fasád. Tyto části živé fasády vyvažují prosklené plochy, kterými je do objektu přiváděno přirozené světlo a vytváří ideální klimatické podmínky pro sportovní aktivity. Živé fasády budou vytvářet příjemné klima i do budoucna v případě realizování zástavby na rozvojovém území. Snahou projektu je využití a zatraktivnění celého území a kvalitní propojení se stávající zástavbou.
|
| |
|
Secesní umění ve volném čase dětí
Lachnit, Ondřej ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na secesní umění ve volném čase. V první části, která je teoretická, se zaměřuji na vymezení pojmů volného času, funkcí volného času a vstupní charakteristikou secese, kde se zabývám především dekorativními prvky, jako jsou štuková, malířská a sochařská výzdoba, vitráže, kovové prvky a svítidla. Praktická část se věnuje projektu, který jsem vytvořil pro volnočasové pedagogy a učitele výtvarné výchovy. Na základě vytvořeného projektu jsem s lektory kroužků a učiteli výtvarné výchovy diskutoval nad vytvořeným projektem a bakalářkou práci doplnil jejich výstupy. Koncept projektu je rozdělen do čtyř bloků, které na sebe vzájemně navazují a je určen pro žáky druhého stupně. V prvním bloku se zaměřuji nad hledáním znaků secese s procházkou k architektuře v Praze. Druhý blok se věnuje poznáváním secesních šperků a jeho tvorbě. Třetí blok je zaměřený na architekturu a tvorbu modelu. Poslední, čtvrtý blok se věnuje tématu vernisáže a její přípravy a celkové reflexe všech bloků.
|
|
Jak může způsob trávení volného času žáka ovlivnit jeho úroveň práce s turistickou mapou
Škvorová, Tereza ; Hanus, Martin (vedoucí práce) ; Vágner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje trávení volného času žáků, a jejich vlivu na úroveň práce s turistickou mapou. Součástí této práce je rozbor jednotlivých mapových dovedností. Z různých úhlů pohledu je diskutována problematika volného času. V empirické části jsou nejprve uvedeny výsledky týkající se testu na práci s turistickou mapou a dotazníku na způsob trávení volného času. Dále jsou zhodnoceny výsledky zaměřené na problematiku působení volnočasových aktivit žáka na jeho práci s turistickou mapou. Z výzkumu je zřejmé, že nejlepších výsledků dosáhli ti žáci, kteří využívají mapy v rámci jejich volného času. Pozitivní vliv na práci s mapou má také čtení, sport a hraní na počítači, tabletu či telefonu. Klíčová slova: Volný čas, základní škola, střední škola, mapové dovednosti
|
|
Vývoj volnočasových aktivit v Horní Plané za posledních 100 let
NOVÁ, Veronika
Tato bakalářská práce se zabývá volnočasovými aktivitami ve městě Horní Planá. Nejprve definuje pojem volný čas a zájmová činnost. Poté se věnuje historickému vývoji volného času. Další část se zaměřuje na život v pohraničí ve 20. století a událostmi, které jej výrazně ovlivnily. Následuje část, kde je popsaná historie Horní Plané a místních škol. V poslední části je zmapován vývoj volnočasových aktivit, zařízení, spolků a tradičních společenských akcí ve městě.
|
|
Celotáborová hra - metodika a praxe
RAKUŠAN, Matyáš
Tato bakalářská práce se zabývá fenoménem celotáborových her, které doprovázejí letní dětské tábory. Nejprve se seznámíme s pojmy jako volný čas, tábor a hra, které úzce souvisí s celotáborovou hrou a pomohou nám pochopit principy její přípravy. Další část je věnována charakteristice vybraných spolků, které využívají celotáborové hry pro svoji činnost na táborech, které organizují. Dále následuje srovnání metodik příprav, realizace a závěru celotáborových her dle literatury, které jsou zmíněny v první části této práce, s postupy jednotlivých spolků.
|
| |
|
Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině
KŘÍŽOVÁ, Aneta
Práce s názvem Vybrané hudební činnosti využitelné ve školní družině se zabývá školní družinou jako místem pro volný čas a hudebními aktivitami, které lze zde aplikovat. Tato teoretická práce v úvodních kapitolách popisuje základní charakteristiku cílové skupiny, školní družinu jako místo pro volný čas a současně jako zařízení pro zájmové vzdělávání a také hudební činnosti, které zde mohou probíhat. V další části práce zde popisuji vlastní návrh hudebních činností pro školní družinu, který může posloužit jako inspirace nejen vychovatelkám.
|
|
Vektorová grafika ve volnočasovém vzdělávaní
VOLFOVÁ, Terezie
Práce se zabývá tvorbou výukového kurzu se zaměřením na vektorovou grafiku v rámci volnočasových aktivit. Úkolem kurzu je osvojení si základních nástrojů a funkcí v grafickém programu Adobe Illustrator. Pochopit, jak funguje vektorový program a samotný vektor, jaké má využití vektorová grafika. Teoretická část představuje termíny volný čas, pedagogika volného času, mládež, zájmové činnosti, výtvarná výchova, vektorová grafika, barvy a formáty. Praktická část se zaměřuje na samotný kurz, kde se účastnící během tří setkání učí tvořit ve vektorovém programu.
|