Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Matematický model kvadrokoptéry
Gajdošík, Martin ; Veigend, Petr (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření matematického modelu kvadrokoptéry a jeho následná simulace v prostředí MATLAB a Simulink. Dále se bude zabývat návrhem a implementací autonomního řídícího systému pomocí něhož budeme provádět letové testy ve dvou letových konfiguracích. Tyto konfigurace budou s jedním nebo se dvěma motory vpředu stroje. Podíváme se také na výpočetní náročnost tohoto modelu a možnosti dalšího rozšíření.
Využití kamery kvadrokoptéry pro sledování kontextu scény ve venkovním prostředí
Běl, Petr ; Materna, Zdeněk (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem a implementací uživatelského rozhraní pro ovládání kvadrokoptéry mobilním zařízením. Nejdůležitějším aspektem návrhu je schopnost sledování scény kamerou nesenou kvadrokoptérou. Zvolené kritérium bylo řešeno ovládáním gesty kreslenými na displej zařízení, a tedy vypuštěním zbytných grafi ckých ovládacích prvků. Komfort sledování scény je zajištěn více módy letu za použití stejné sady gest. V práci je pro spojení robota s mobilním zařízením zvolena platforma Robot Operating System. Její přenesení na mobilní zařízení bylo uskutečněno knihovnou RosJava pro zvolený operační systém Android. Hlavním přínosem je vytvoření mobilní aplikace umožňující pilotovat kvadrokoptéru a pozorovat přenášený obraz z její kamery nerušený ovládacími prvky. Tato přednost je důležitá především pro zařízení s menšími displeji, jako jsou například chytré telefony.
Určení lokalizace dronu pomocí navigačních systémů
Nosál, Jan ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou lokalizace dronu pomocí navigačních systémů, se kterými jsou schopny pracovat navigační moduly, které byly testovány. Dále je řešena problematika záznamu dráhy letu a určení náklonu a směru letu dronu. Drony se stávají stále populárnějšími zařízeními, která jsou používána pro vojenské, zemědělské a především pro komerční účely. Tato práce shrnuje informace o nejvyužívanějších navigačních systémech, se kterými se setkáváme každý den, a to především v automobilech a letadlech. Pro řešení problematiky lokalizace dronu byly testovány dva navigační moduly. Moduly jsou schopny pracovat s až pěti navigačními systémy, a to GPS, Glonass, Galileo, Beidou a QZSS a zároveň dokáží komunikovat s mikrokontrolérem Arduino a IMU jednotkou pro určení pozice dronu.
Určování letové výšky dronu pomocí různých senzorů
Gábrle, Martin ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Práce řeší problematiku měření aktuální výšky dronu s co největší přesností za účelem udržení dronu v určité výšce po delší dobu letu. K ní jsou využity 2 barometry, přičemž jeden se bude nacházet na dronu a druhý bude na zemi udávat nulovou hladinu nadmořské výšky. 
Design of quadcopter contol sytem with visual guidance
Pokorný, Ondřej ; Věchet, Stanislav (oponent) ; Andrš, Ondřej (vedoucí práce)
This thesis deals with the design and comprehensive implementation of a quadcopter control system with visual guidance towards a printed marker. The system consists exclusively of low-cost, commercially available hardware and open-source or custom software. The units used are, for example, microcomputer Raspberry Pi 3 Model B, microcontroller Arduino Nano, flight controller Omnibus F3, etc. In the first part, the structure of the system is outlined and the properties and functions of the components described. Following is an overview of the communications used and their versions specific to flying platforms. Finally, the architecture of the custom software is described together with the inner workings of the single parts and the reasons for their presence in the code. The second part details the use of the ArUco augmented reality library for pose estimation, including the measures introduced to compensate for the inherent flaws of this system. This part also contains a description of the control algorithm development and of the subsequent testing of the implemented solution, as well as suggested further steps.
Systém řízení letových charakteristik autonomního dronu
Červenka, Ondřej ; Strnadel, Josef (oponent) ; Šimek, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je sestavení dronu a následná implementace bezpečnostního opatření při ztrátě signálu z RC vysílače a stabilizace v prostoru pomocí GPS a dostupných senzorů. Práce se postupně zabývá historií a vývojem dronů, jejich konstrukcí a součástí, ze kterých se samotný dron skládá. Praktická část se zabývá sestavením dronu, implementací autonomního chování a testováním celkového produktu.
Design multikoptéry
Picek, Matěj ; Pelikán, Petr (oponent) ; Zdařil, Zdeněk (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zaměřil na návrh elektrické multikoptéry pro běžné a pokročilé uživatele. Hlavním záměrem bylo přinést jednoduché a praktické řešení dronu, které bude odpovídat současným funkčním a estetickým standardům průmyslového designu v leteckém průmyslu. Celý koncept dronu je navržen tak, aby jeho uživateli co nejvíce zpříjemnil a zefektivnil používání a přenos. Díky své jednoduchosti, malým rozměrům a skladné konstrukci dron zabere minimální prostor při přepravě a je téměř okamžitě připravený k použití.
Řídící deska pro kvadrokoptéru
Tilgner, Martin ; Kříž, Vlastimil (oponent) ; Burian, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a realizací řídicí desky pro dron typu quadrotor. Cílem práce je navrhnout a vyrobit řídicí jednotku schopnou stabilizace dronu a komunikace s nadřazeným systémem. Předpokládá se použití opensource firmware pro řízení letounu. Celá práce je rozdělena na pět částí. První část se věnuje principu letu kvadrokoptéry a vytvoření jednoduchého fyzikálního modelu kvadrokoptéry. Druhá část se věnuje motorům pro malé letecké stroje a řídicí elektronice, která je pro ně vhodná. Ve třetí části je věnována pozornost snímačům potřebným pro stabilizaci letu a jejich výběru. Čtvrtá část se věnuje návrhu a realizaci DPS řídicí desky pro kvadrokoptéru a v páté části je pozornost věnována řídicímu software.
Biometrické rozpoznávání 2D obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře
Mikundová, Lea ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozpoznáním obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře. Teoretická část je rešerší současně nejpoužívanějších metod pro detekci a rozpoznání obličeje a jejich porovnání. Dále jsou popsané možnosti snímání z kvadrokoptéry. Praktická část se zabývá samotnou implementací algoritmů pro detekci a rozpoznání za pomoci knihovny OpenCV a vyhodnocení úspěšnosti algoritmů v závislosti na vzdálenosti a úhlu kvadrokoptéry ke snímané osobě.
Bezpečné řízení letu drona s využitím měření ze sonarů
Benkő, Krisztián ; Maršík, Lukáš (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom, implementáciou a testovaním protinárazového systému pre bezpečné riadenie kvadrokoptéry. Systém je implementovaný pomocou ROS frameworku, v ktorom sa spracovávajú vstupné údaje z klávesnice a sonarov, potom sa vykoná výpočet a výstupom je ovládanie motorov. Kvadrokoptéra sa dokáže bezpečne pohybovať vo vnútornom prostredí. Dôraz sa kládol na rýchlosť výpočtu pohybu a testovanie systému. Dron je možné ovládať pomocou klávesnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.