Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozdíl v celkově vykonané práci při překonání jízdních odporů
CHADA, Stanislav
V diplomové práci se zaobírám porovnáním přímé energetické náročnosti vozidel se spalovacím motorem a elektromobilů. Snahou je teoretická kalkulace a zároveň její ověření v reálném provozu při působení jízdních odporů. Praktickému testování jsem podrobil Škodu Fabii třetí generace s motorem 1,2 TSI a BMW I3S. Následně dle naměřených hodnot následuje posouzení, která koncepce je energeticky náročnější a zároveň stanovení faktorů, které ovlivnily výsledek.
Stanovení emisí oxidu uhličitého v závislosti na velikosti jízdních odporů automobilu na vybrané dopravní trase
ZAJÍČEK, Tomáš
Diplomová práce pojednává o emisní složce oxidu uhličitého jako skleníkovém plynu, který tvoří v současné době celosvětový problém v podobě globálního oteplování. Oxid uhličitý (CO2) je produkován v největším množství uhelnými elektrárnami a dopravou zejména lodní, leteckou a silniční, která tvoří v této práci hlavní téma. Dnešní vozidla podléhají přísným emisním normám s hlavním požadavkem na snižující se maximální hranici produkovaného CO2 danou konstrukční technologií vozidel se spalovacími motory bez ohledu na okolní faktory ovlivňující tuto produkci. Cílem práce je stanovení emisní složky CO2 produkované automobilem Mitsubishi Space Star. S tímto automobilem byly provedeny tři měřené jízdy na pěti úsecích vybrané dopravní trasy s charakterem převýšení a rovin promítnutých do jízdních odporů automobilu v návaznosti na spotřebu a množství vyprodukovaného CO2. Celkové hodnoty jsou vyhodnoceny a diskutovány v kapitole diskuse.
Posouzení velikosti jízdních odporů automobilu v závislosti na vybrané dopravní trase
MASOPUST, Jan
Hlavním záměrem diplomové práce je analytická činnost ve vztahu k jízdním odporům, v závislosti na charakteru dopravní trasy, režimu jízdy a druhu užívaných osobních automobilů. Analýza směřuje k diferenciaci jízdních odporů a s nimi spojených technických a technologických faktorů, které určují velikost a možnosti řešení snižování jízdních odporů. Získání konkrétních veličin provedených analýzou vede ke stanovení velikosti jízdních odporů u vybraných vozidel a na celkové spotřebě energie pro pohyb automobilu. První část diplomové práce se opírá o adekvátní a příslušnou literaturu zaměřenou na analyzovaný předmět s přihlédnutím k hlavním faktorům, jako je například charakter dopravní trasy, prostředí a druh pohonu. Praktická část pojednává o měření jednotlivých druhů jízdních odporů na vybraném vzorku vozidel v závislosti na režimu jízdy a charakteru dopravní trasy.
Analýza vzniku blokovacích stop v závislosti na zpomalení vozidla
Svoboda, Lukáš ; Panáček, Vladimír (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. V první, teoretické části práce uvede čtenáře do dané problematiky a seznámí ho se základy fyziky působící v přímočarém neboli translačním pohybu vozidla a během jeho brzdění, jako je rozdělení pojmů adheze a tření, skluz, prokluz, jízdní odpory, výpočtové vztahy a jiné. Po kapitole mechaniky vozidla následují dvě pro tuto problematiku klíčové kapitoly, a těmi je kapitola o pneumatice, jejím složení a vlastnostech, a kapitola o ABS a jiných podstatných podpůrných brzdných systémech. Praktická část se zabývá měřením zpomalení, pozorování tvorby kluzné stopy na vozovce a následným vyhodnocením dat ve formě výpočtů a grafů.
Koncepční návrh dvoutoké převodovky
Kliš, Vojtěch ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem dvoutoké převodovky a následnou kontrolou vybraných navržených částí této převodovky. První část práce je věnována teorii řadicích ústrojí v automobilech a následnému rozboru již dostupných dvoutokých převodovek. Dále se práce zaměřuje již na samotný koncepční návrh, který vychází ze zvoleného vozidla, na kterém bude převodovka umístěna a jeho jízdních odporech. Na základě těchto výchozích hodnot je zvoleno odstupňování převodovky, které má vliv na jízdní dynamiku vozidla. S ohledem na zástavbový prostor je pak navrženo koncepční uspořádání převodovky. Dále se práce zabývá základním konstrukčním návrhem a výpočty jednotlivých funkčních částí převodového ústrojí. Poslední část práce je věnována kontrole vybraných konstrukčních uzlů pomocí metody konečných prvků provedených v softwaru Ansys Workbench. Celá práce tak popisuje jednotlivé kroky pro návrh základní koncepce dvoutoké převodovky a konstrukci jejich základních komponent.
Výpočetní model a analýza jízdní dynamiky vozidla
Mrázek, František ; Šimek, Václav (oponent) ; Strnadel, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje vytvoření výpočetního modelu a analýze jízdní dynamiky vozidla v souvislosti s principy a zákony, které úzce souvisí s jízdní dynamikou vozidla. Do modelu použijeme klíčové fyzikální jevy související s jízdní dynamikou vozidla, vhodné pro jejich modelování a analýzu. Model bude demonstrovat v několika vhodně zvolených situacích jízdní dynamiku vozidel a tím vytvoří možnost porovnat výsledky s daty získanými z volně dostupných publikací a testů.
Motorová jednotka teleskopického nakladače
Seják, Jan ; Škopán, Miroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a výběrem motorové jednotky teleskopického nakladače dle zadaných parametrů. První část se věnuje rešeršnímu rozboru a srovnání teleskopických manipulátorů podobné hmotnostní kategorie. Druhá část obsahuje návrhový výpočet výkonu motoru potřebného pro různé režimy stroje. Závěrem je pak výběr vhodné motorové jednotky vzhledem k vypočítaným hodnotám výkonů.
Koncepční návrh terénní buggy
Richter, Vojtěch ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je sestavení návodu pro konstrukci terénní buggy. Jedná o rešerši použitých řešení, avšak nechybí zde ani výpočty klíčových komponent. Práce je rozdělena do pěti hlavních částí. V první části je provedena rešerše komponent závodního vozidla a jsou zde uvedeny některé vztahy pro výpočet důležitých parametrů. Dále se jedná o rozmístění a rozměry základních komponent a rámu. V tomto okruhu je také řešeno uložení motoru. Třetí okruh této práce je věnován výpočtu potřebné hnací síly vozidla a parametrů brzdového systému s ohledem na zvolené pohonné ústrojí. V závěru je rozebraná koncepce zavěšení, odpružení a tlumení s přihlédnutím na příznivou kinematiku systému.
Introduction of loadcase „Creeping“ to a multi-body simulation
Volek, Matěj ; Lošák, Petr (oponent) ; Březina, Lukáš (vedoucí práce)
This master thesis is focused on implementation of the process simulating the “Creeping” loadcase into the existing interface used for multi-body simulation of vehicle drivetrain. The “Creeping” was defined as driving a vehicle without hitting a gas pedal in low gears. It was decided to simulate this state by introducing forces of the Driving resistance – Air Drag force Fa, Rolling Resistance force Fr and horizontal part of the Gravity force Fgx. These forces were modelled in SimulationX software and model for “Creeping” loadcase in SimulationX was defined – it was based on change of the angle of the hill grade, which gives the results needed for the Creeping behavior. Then Matlab files needed for the run and post processing of the simulation were created, which analyze the results in dependency on time or mean engine torque. Then the correctness of the process was controlled in comparison with experimental data. This comparison showed that the process is working without major problems; the results showed similar trend, but they were influenced by the lack of the input data from the experiment.
Analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních
KLÍMA, David
Tato diplomová práce na téma analýza hlavních vlivů ovlivňujících spotřebu energie v jedoucích dopravních zařízeních má za cíl poukázat na vliv jízdních odporů a jiných veličin na celkovou spotřebu energie. V první části se práce zabývá teorií o silniční dopravě, teorii jízdních odporů a také ekonomikou jízdy a měření spotřeby paliva. Druhá část se zabývá výpočtem odporů vybraných automobilů a jejich spotřebou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.