Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porovnání letecké nehody ultralehkého letadla a letecké nehody kluzáku
KUBIŠOVÁ, Lucie
Tématem této diplomové práce je porovnání letecké nehody ultralehkého letadla a letecké nehody kluzáku. V teoretické části je popsané civilní letectví - organizace zabývající se letectvím, letiště na území České republiky, plochy pro sportovní létající zařízení na území České republiky či informace o ultralehkém letadle a bezmotorovém letadle (kluzák). Dále je v teoretické části zmíněn integrovaný záchranný systém (základní a ostatní složky integrovaného záchranného systému) a zásah složek integrovaného záchranného systému u mimořádné události: letecká nehoda. Výzkumná otázka této práce se zabývá tím, zda se liší vyšetřovací postupy a závěrečné zprávy Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod u leteckých nehod ultralehkých letadel a leteckých nehod kluzáků s ohledem na odlišné parametry, technické vlastnosti a kapacitu míst uvedených letadel. Odpověď na zmíněnou otázku zní, že postupy ani závěrečné zprávy se nijak neliší. Rozdíl spočívá pouze ve výsledcích a závěrech leteckých nehod. Odchylky v závěrečných zprávách nesouvisí s technickými odlišnostmi uvedených letadel, ale souvisí s faktory, které ovlivňují vznik letecké nehody (provozovatelé, způsobilost letadel k letu, osvědčení pilotů o jejich zdravotní způsobilosti, platnost pilotních průkazů, vliv meteorologické situace, vliv lidského faktoru). Druhý cíl se zaměřuje na vyhodnocení zásahu jednotek požární ochrany u mimořádné události - nehoda sportovního letadla. Výsledkem rozboru tohoto vyhodnocení je zjištění, že na místo zásahu se během dvanácti minut dopravila jednotka sboru dobrovolných hasičů Strunkovice nad Blanicí a až jako druhý se na místo zásahu dostavil Hasičský záchranný sbor územního odboru a stanice Prachatice. Plošné pokrytí území jednotkami požární ochrany je dle této informace jednoznačně důležité a významné.
Koncepční návrh výkonného kluzáku s pomocným elektrickým pohonem (dle EASA CS-22)
Hlůšek, Josef ; Sklenář, Filip (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje koncepčnímu návrhu kluzáku s elektrickým pohonem dle předpisu CS-22. Je zpracován statistický rozbor kluzáků s pomocným pohonem, který je použit pro stanovení základních návrhových parametrů, ze kterých koncepční návrh vychází. Na základě analytické poláry odhadu odporu jsou vypočteny letové výkony, zejména dolet a vliv solárních panelů na dolet. Práce obsahuje konstrukční návrh zástavby akumulátorů do křídla.
Metodika pilotního výcviku na kluzácích
FORMÁNEK, David
Tato bakalářská práce se zabývá výčtem a porovnáním původních metodik a textů používaných k výcviku létání na kluzácích od poloviny 20. a počátkem 21. století. Práce obsahuje popis kladů a záporů metodik a textů z hlediska výuky létání a vlastní návrh výukových materiálů a metodiky létání založený na teoretických a praktických zkušenostech. Vlastní návrh obsahuje vybrané kapitoly týkající se základního a pokračovacího výcviku. Součástí práce je evaluace metodik aktivním instruktorem létání a žákem začínajícím pilotní výcvik.
Možné způsoby získání průkazu způsobilosti CPL (A) s kvalifikací MEP land a IR/MEP a jejich srovnání
Boček, Filip ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá srovnáním možných způsobů získání CPL(A) a ME/IR se zaměřením na vhodnost postupu získání pro různé věkové kategorie a různé finanční možnosti. Dále zahrnuje výhody předchozí praxe z jiné kategorie letadel.
Aerodynamic analysis of morphing geometry application to sailplane winglet design
Malinowski, Matěj ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This master’s thesis deals with aerodynamic analysis and optimisation of sailplane winglet. Winglet is considered with ability of in-flight shape changing and optimisation process is focused to revealing of optimal shapes for different flight regimes. First part of thesis describes current efforts in the field of design and development of winglets with variable geometry. Second part is focused on the description of winglet function, followed by third part which describing optimisation methods, which may be used for the winglet optimisation. Description of the aircraft fitted with winglet chosen for the optimisation process is next part of thesis followed by airworthiness requirements for the category of chosen aircraft. Model of typical flight of this aircraft is next part. Rest of the thesis is organized according to the process of searching optimum winglet shapes. Wing and winglet parametric CAD model description is followed by CFD model creation process and CFD simulation pre-processing description. Optimisation process details are revealed in the penultimate chapter. The final part of the thesis contains evaluation of the optimisation process results.
Aerodynamický návrh transsonického bezpilotního kluzáku
Kóňa, Marián ; Pejchar, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamický návrh transsonického kluzáku, za účelem následování dopravního letounu v cestovním režimu. Cílem práce je provést základní geometrický návrh letounu s ohledem na Whitcombovo pravidlo ploch, provést hmotnostní rozbor a vypočítat jeho poláru. Hmotnostní rozbor zahrnuje určení polohy těžiště s ohledem na zásobu podélné statické stability. Polára letounu je určena pro cestovní režim, tedy režim následování dopravního letounu.
Koncepční návrh vlečného letounu podle CS-VLA
Marek, Ondřej ; Urík, Tomáš (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem letounu určeného pro vlekání kluzáků. Na základě rešerše používaných vlečných letounů v českých aeroklubech a na základě rozboru požadavků na vlečné letouny je zpracován koncepční návrh nového letounu. Dále je v souladu s předpisem CS-VLA (certifikační specifikace pro velmi lehké letouny) určeno zatížení motorového lože a zpracován jeho konstrukční návrh a pevnostní kontrola. Součástí této práce je i 3D model letounu a 3D model motorového lože.
Návrh referenčních modelů kluzáku L23 Blaník
Šenkýř, Miroslav ; Mališ, Michal (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
Cieľom diplomovej práce je vytvorenie použiteľných referenčných modelov klzáku L-23 Super Blaník a ich využitie pri rámcovom návrhu technológie výroby, ktorá zlepší presnosť a zmenší prácnosť výroby. Práca v úvode opisuje históriu samotného klzáku a historický prehľad prenosu geometrie z hľadiska konštrukcie. Nasledujúca kapitola práce sa zaoberá opisom referenčných modelov a pravidiel ich tvorby. Časť opisujúca súradné systémy je úzko spojená z predchádzajúcou kapitolou. Ďalšia časť práce je venovaná významu referenčných modelov v životnom cykle výrobku. Samotná tvorba a ladenie referenčných modelov klzáku je opísaná v ďalšej kapitole tejto prace. Predposledná kapitola sa venuje experimentu, ktorý umožnil kontrolu referenčného modelu a výrobku. Záver práce opisuje návrh technológie výroby pri využití preverených referenčných modelov a moderných nástrojov CAD systémov, ktoré spresňujú a uľahčujú výrobu. Pri vytváraní referenčných modelov bolo hlavným cieľom vytvorenie kvalitných a použiteľných plôch. Taktiež návrh technológie výroby bol spracovaný tak aby zaručil zlepšenie a zjednodušenie výroby.
Návrh wingletu pro kluzák LS-3
Koutník, Tomáš ; Šošovička, Róbert (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem wingletu pro kluzák LS-3. Popisuje výběr metody pro stanovení hlavních parametrů wingletu na zálkadě zvoleného kritéria pro porovnání výkonů modifikovaného letadla s letadlem s původním křídlem. Obsahuje také rozbor zatížení křídla a stanovení limitů provozu kluzáku s wingletem.
Použití nelineární teorie nosné čáry při aerodynamickém návrhu kluzáku
Schoř, Pavel ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Tato diplomová práce naznačuje jakým způsobem je možné použít modifikovanou teorii nosné čáry ři předběžném aerodynamickém návrhu kluzáku. Je ukázáno, že lze dosáhnout poměrně přesných výsledků, při menší výpočetní náročnosti ve srovnání s CFD metodami. .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.