Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 180 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.07 vteřin. 
Tanec v Brně
Bala, Filip ; Maršíková, Hana (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
„Ideální současné taneční divadlo“ je výzkumnou otázkou předdiplomové práce, která je zpracována v knižní podobě. Diplomová práce „EUFONIE | POHYB | PROSTOR“, se zabývá prototypem, jenž zároveň reaguje na urbanistickou strukturu města Brna. Z problematiky konkrétního řešení následně vyplynuly další otázky, nejen kvůli komplexnosti zadané lokality, ale také díky nové vizi fungování divadelního světa skrze využití autonomních technologií.
Tanec v Brně
Papcun, Peter ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Současné taneční divadlo čelí problémům nedostatečné infrastruktury a nevhodných prostor pro svá představení. Klasické divadelní budovy a jiné transformované prostory často nevyhovují specifickým potřebám tanečního umění. Nedostatek nových, speciálně navržených prostor v České republice vede k migraci tanečníků do zahraničí případně do Prahy. V této práci jsem se věnoval analýze současné problematiky tanečního divadla a zároveň jsem se zaměřil na analýzu řešené parcely. Na základě těchto analýz jsem vypracoval návrh nového divadla, který reflektuje zjištěné problémy, nabízí řešení a vybočuje ze standardních představ o divadle. Cílem mého návrhu je vytvořit prostředí, které bude v souladu s požadavky a potřebami tanečního divadla v současnosti. Při navrhování divadla jsem zohlednil estetické, funkční a technické aspekty s cílem vytvořit prostor, který umožní prezentaci tanečních představení v nejlepší možné formě. Výsledkem je komplexní návrh divadla, který je založen na důkladné analýze a zároveň přináší inovativní řešení pro taneční divadlo v současnosti. Stavba má být zakomponována do měřítka města Brna a stát se nedílnou součástí jeho života.
Tanec v Brně
Ondřejová, Daniela ; Páterová, Kateřina (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout divadelní budovu pro tanec, v centru Brna, na okružní třídě v části Roosveltovy ulice, v parku Danuše Muzikářové. Návrh navazuje na předdiplomní projekt na téma Ideál: taneční divadlo, které zkoumá historii a současnost scénického prostoru pro tanec, různé způsoby využití prostoru, divadelní technologie, ekonomickou náročnost udržitelnosti kulturní stavby i srovnání se zahraničím. Především se v ní nachází rozhovory s lidmi, kteří se soudobého tance všelijak dotýkají. Navazuji především na historický vývoj a rozhovory a přikláním se k názoru, že taneční divadlo v České republice nemá zdaleka tak širokou diváckou základnu, jak by mohlo mít. Proto navrhuji přímo centrum pro tanec, kde se všemožnými způsoby snažím moderní taneční divadlo lidem přiblížit. Jde o novou formu tanečního představení, proto jsem se na návrh divadla chtěla dívat jiným pohledem, než je tomu běžné. V teoretické části jsem se zaměřovala na japonské tradice spojené s tanečním představením a celkové vnímání prostoru a architektury. Z těchto tezí jsem si poté zvolila principy, které jsem použila v návrhu diplomního projektu.
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.
Lektor moderního tance jako pedagog volného času
PRŮŠOVÁ, Monika
Práce se zabývá lektorem moderního tance, který působí jako pedagog volného času. Autor zde vymezuje moderní tance, popisuje jeho historický vývoj a charakterizuje specifika tohoto sportovního odvětví. Také se zaměřuje na tanec jako náplň zájmové činnosti. V práci je pojednána stručná charakteristika zájmového vzdělávání zaměřeného na tanec a didaktika zájmové činnosti. Dále se zaměřuje na děti ve věku od šesti do jedenácti let. Stručně charakterizuje vývoj a fyzické schopnosti. Opomenuty nejsou ani metody a přístup pedagoga volného času k dětem zmíněného věku. Poslední kapitola se věnuje pedagogovi volného času. V této pasáži je stručně vymezena náplň jeho práce a působnost. Dále se zaměřuje na roli pedagoga volného času v zájmovém vzdělávání zaměřeném na tanec.
Osobní význam volnočasové taneční aktivity pro neprofesionální tanečníky
HLAVÁČOVÁ, Nikola
Bakalářská práce se zabývá tématem tance a pojednává o neprofesionálních tanečnících a jejich významech k taneční volnočasové aktivitě. Práce je složena ze dvou částí vzájemně se propojujících. V teoretické části se zabývám taneční volnočasovou aktivitou a osobností pedagoga volného času jakožto tanečního lektora. Práce se následně soustředí na determinanty rozvíjející osobnost během taneční volnočasové aktivity a následně taktéž poukazuje na význačné psychosociální potřeby v tomto kolektivním sportu. Ve výzkumné části byla použita metoda kvalitativního výzkumu ve formě rozhovorů, které byly následně vyhodnoceny pomocí tematické analýzy dat. Výzkumná část se zabývá prožitými zkušenostmi neprofesionálních tanečníků s taneční volnočasovou aktivitou a jejich subjektivními významy, které ve svém životě této taneční volnočasové aktivitě přikládají.
Zjištění nejčastějších funkčních poruch pohybového systému dětí navštěvujících taneční studio No Limit v Českých Budějovicích
ŠTINDLOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zabývá zjištěním funkčních poruch pohybového systému, které se vyskytují nejčastěji u tanečnic navštěvujících taneční studio No Limit. Testování se zúčastnilo 12 dívek, které byly podrobeny vybraným standardizovaným testům. Na základě vyhodnocení vstupního testování u jednotlivých probandek, byla zpracována jejich osobní charakteristika a popis zjištěných poruch. Poté byl navrhnut soubor kompenzačních cvičení, který byl zaveden do tréninkové jednotky. Kompenzační program měl být aplikován po dobu 8 týdnů, vždy po tanečním tréninku 2krát týdně. Vlivem pandemie koronaviru však musel být kompenzační program předčasně ukončen a nebylo možné ověřit jeho účinnost pomocí výstupního testování shodného se vstupním. O to více se diplomová práce zabývá výsledky vstupního testování, provázaností jednotlivých výsledků testů mezi sebou u jednotlivých probandek a celkovou charakteristikou testovaného souboru. Hodnocení držení těla metodou Jaroše a Lomíčka prokázalo, že dobré (téměř dokonalé) držení těla mělo 50 % děvčat, vadné držení těla 42 % děvčat a velmi špatné držení těla mělo 8 % děvčat. Hypermobilita byla prokázána minimálně v jedné zkoušce u 100 % děvčat. Naopak svalové zkrácení nebylo vlivem početné hypermobility nějak zvlášť výrazné. Nejvýraznější bylo u 50 % děvčat zkrácení trojhlavého svalu lýtkového a u 33 % děvčat zkrácení zdvihačů lopatek. V testech svalového oslabení bylo nejčastější u 75 % děvčat oslabení svalů hýžďových, u 50 % děvčat oslabení dolních fixátorů lopatek a u 50 % děvčat oslabení přímého svalu břišního.
Práce v dětském folklorním souboru s dětmi předškolního věku
BOŽOVSKÁ, Kristýna
Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem práce je poukázat na možnosti využití lidového folkloru při práci s předškolními dětmi. V teoretické části se věnuji základnímu představení jihočeského a západočeského folkloru s důrazem na folklor blaťácký, jeho sběratelům a možnostem v edukačním procesu. V praktické části popíši práci s dětmi předškolního věku v rámci dětského souboru Javoráček. Zkušenosti získané z práce ve folklorním souboru přenesu k vytvoření integrovaného celku s názvem "Malí muzikanti", který se pokusím realizovat s dětmi předškolního věku v mateřské škole.
Regulace a restrikce zábavních aktivit v prostředí Jednoty bratrské v předbělohorském období
Růčková, Markéta
Snahou Jednoty bratrské, jakožto církevního uskupení, bylo utváření křesťanského společenství podle biblického obrazu apoštolské církve, v němž je svrchovanou autoritou Písmo, které zároveň slouží jako nejvyšší měřítko správného konání na všech úrovních. Tomu mělo být přizpůsobováno i chování všech jejích členů. Ačkoli sociální struktura členů Jednoty se v průběhu její existence měnila, pro všechny své údy uplatňovala bez rozdílu společenského stavu a sociálního postavení zásady řádu a kázně, jejichž charakteristickým rysem je důraz na mravní kvalitu života, poslušnost a plnění Božích přikázání. Na základě pramenů normativní povahy, pocházejících z pera bratrských představitelů či vydaných v rámci synodních usnesení, i pramenů narativních, zejména kázání, lze sledovat, jak Jednota nahlížela na zábavní aktivity svých údů, oslavy spojené s životními událostmi člověka, svěcení svátků či na provozování hudby a her. Nastavená striktní pravidla však nutně vedly k jejich porušování při uplatňování v praktickém životě

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 180 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.