Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 127 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Návrh stezky pro cyklisty, bruslaře a pěší kolem řeky Svratky v Bystrci
Fischer, Michal ; Wendrinski, Jacek (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se formou studie zabývá návrhem cyklostezky a stezky pro bruslaře a chodce podél toku řeky Svratky. V současnosti se v daném okolí nachází pouze komunikace pro pěší. V této práci je zpracováno nové řešení, které je rozděleno do tří úseků. Návrh prvního a třetího úseku počítá s vybudováním dvou nových cyklostezek a druhý úsek kopíruje stávající komunikaci.
Sportovně rekreační centrum Vsetín, Ohrada
Mozolová, Monika ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Řešené diplomové práci předcházel specializovaný ateliér, zaměřený na vypracování urbanisticko-architektonického návrhu v oblasti „Vsetín – Ohrada". V této před-diplomové práci jsem zpracovávala především analýzy a předběžný návrh území. Projekt se zabývá územím v jižní části města Vsetín, jeho hranice jsou tvořeny Vsetínskou Bečvou ze severozápadní strany, rychlostní komunikací I. třídy ze strany severovýchodní a areálem vodáren z jihu. Základním cílem návrhu je přilákat do klidné přírodní oblasti více návštěvníků, kterým se poskytne velké množství venkovních i vnitřních aktivit, které se v areálu dají provozovat. Areál je oddělen mostem a průmyslovou zónou od okraje města a tím pádem postrádá návaznost na městskou zástavbu. Návrh je tedy řešen jako samostatný urbanistický celek, který svým výrazem odráží přírodní výraz celého území. Výhodou daného místa je již zmíněná řeka Bečva protékající přímo daným areálem a cyklostezka lemující pravý břeh této řeky. Objekty s přihrnutou zeminou pro vytvoření svahů s pobytovými plochami tvoří mimo jiné hlukovou a estetickou bariéru od města, stáčející pozornost k řece a přírodě. Zatravněné svahy budou vytvořené ze zeminy získané ze současného valu pod hledištěm kolem spartakiádního stadionu a výkopových prací nově navržených budov. Tyto valy také vizuálně sjednocují objekty, přispívají k organickému a přírodnímu vzhledu celého návrhu, vytváří pobytové plochy pro diváky a navrací prostoru travnaté plochy, které byly odebrány pro výstavbu objektů.
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/.
Krejčová, Zdenka ; Ing. arch. Petra Žalmanová, Ph.D (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Architektonická studie cyklistického stadionu /dráhy/ Favorit Brno /na volné ploše v Brně Komárově/. Urbanistickým problémem současného území je špatný technický stav budov, nevyhovující funkce objektů. Hlavní část práce je věnována návrhu nového cyklistického stadionu, který patří TJ Favorit Brno. Hala by měla splňovat dostatečnou kapacitu a zázemí pro konání mezinárodních sportovních utkáni v cyklistice a atletice. Zároveň by měla být využitelná i pro menší závody a jiné akce. Dalším požadavkem je, aby stadion mohl nabízet dostatečné zázemí pro domácí cyklistický klub TJ Favorit Brno, jehož domácím místem je v současnosti cyklistický stadion na brněnském Výstavišti. Tento stadion je v současné době nevyhovující, slouží pouze jako tréninková dráha, nesplňuje podmínky podle parametrů mezinárodní federace UCI. Pozornost si v neposlední řadě zaslouží návrh variabilního prostoru haly, který bude sloužit atletice případně dalším sportovním akcím. Cyklistický stadion je umístěn v severní části areálu. Důraz je kladen na rozptylové plochy v přímém okolí stadionu, snadnou orientaci a rozmístění vstupů ze všech stran objektu, a také oddělení sportovců od diváků. Hlavním výrazovým prvkem exteriéru je prosklená fasádní stěna, s předsazeným perforovaným plechem, která zajišťuje noční osvětlení a uvádí návštěvníky do děje. Atraktivitu celého areálu zvyšuje nově navržený park, kavárna a odpočinkové plochy. Celkový areál bude oddělen od dopravy. Na jeho okraji vzniknou 2 parkovací plochy s dostatečnou kapacitou pro celý areál. Doprava uvnitř areálu bude přístupná pouze pro obsluhu a provoz.
Cyklostezka Blansko – Nový Hrad
Efenberk, Tomáš ; Patočka, Miroslav (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zpracováním projektové dokumentace koridoru pro chodce a cyklisty na trase Blansko ČKD – Nový Hrad. Jedná se o společnou obousměrnou stezku pro chodce a cyklisty vedoucí podél toku řeky Svitavy a železniční trati č. 260 Brno – Česká Třebová a krajské silnice II/379. Součástí návrhu budou případné lávky přes řeku Svitavu a další stavební řešení umožňující překonání náročného terénu v problematickém úseku. Součástí diplomové práce je koncept variantního směrového řešení trasy a odůvodnění výběru podrobněji řešené varianty.
Řešení dopravy v centru Havlíčkova Brodu
Tobek, Miroslav ; Lýsek, Tomáš (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Náplní práce je řešení dopravy v centru města Havlíčkův Brod. Zejména se jedná o úpravu pozemní komunikace II/150, která spočívá ve změně organizace dopravy v ulicích Dolní, Žižkova a Na Ostrově ze stávajícího obousměrného provozu na jednosměrný provoz s tím, že se zmíněné ulice upraví na obdobu velkého kruhového objezdu. Úpravou dojde k zpřehlednění, usměrnění a zvýšení plynulosti a bezpečnosti provozu, zejména ve vztahu k chodcům a cyklistům. Dalším úkolem práce je revitalizace veřejných ploch před kulturním domem Ostrov a propojení stávajících cyklostezek na obou březích řeky Sázavy. V této souvislosti práce taktéž řeší návrh úpravy dešťové kanalizace, nadzemního vedení nízkého napětí, veřejného osvětlení, sdělovacích kabelů, světelné signalizace hasičů a nízkotlakého plynovodu.
Ekonomická efektivnost a finanční proveditelnost investičního projektu
Žniva, David ; Sabo, Jakub (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ekonomickou efektivností a finanční proveditelností veřejného investičního projektu. V teoretické části je popsán základní rozdíl mezi soukromým a veřejným sektorem z hlediska realizace investičního projektu a následně i samotný životní cyklus projektu stavby. Dále jsou zde vysvětleny základní pojmy veřejných investic a typy hodnotících metod veřejných projektů. Poslední kapitola teoretické části je věnována detailnějšímu popisu jednotlivých kroků analýzy nákladů a užitků, která je využita v praktické části práce. Cílem praktické části bylo na základně vybraného veřejného projektu vyhodnotit jeho ekonomickou efektivnost. Tohoto hodnocení bylo dosaženo díky výsledným ukazatelům finanční a ekonomické analýzy. V závěru praktické části je posouzena finanční proveditelnost vybraného projektu na základně dvou rozdílných zdrojů financování, a to v podobě poskytnutých dotací a úvěru.
Návrh udržitelné městské struktury - na bázi středověkého města - pro 21.století.
Dutka, Tomáš ; Erben, Adam (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Zadáním diplomové práce byl návrh udržitelné městské strukturu na bázi středověkého města v Náměšti nad Oslavou. V rámci práce jsem se snažil najít nejvhodnější řešení pro toto území, které je od města odříznuto železničním koridorem a navrhnout novou městskou čtvrť na principech středověkého města, která bude provázána se stávajícím městem. Navržená zástavba městských bloků je vystavěna na systému platforem, které vyrovnávají terén v rámci bloku a umožňují optimální parkování a využití komercí. Tato zástavba je doplněna několika bloky s viladomy a komplexem městských lázní. V návrhu je podpořena výstavba cyklostezek, které propojují části řešeného území s rekreačním rybníkem Rathan. Součástí návrhu je i velký park s rozhlednou a se sportovištěm na horizontu města u městských lázní. Důraz byl kladen i na veřejný prostor náměstí u nového nádraží, který slouží pro shromažďování lidí za příležitostmi kultury a zábavy. Prostor by funkcí neměl konkurovat stávajícímu historickému Masarykovu náměstí, které plní funkci reprezentativní a správní.
Návrh cyklotrasy k poznávání a určování základních terénních tvarů
Tolášová, Pavlína ; doc.Ing.Dalibor Bartoněk, CSc. (oponent) ; Fišer, Zdeněk (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá navrhnutím cyklostezky pro poznávání základních terénních tvarů v Jedovnicích a okolí s hlavním důrazem na využití v cykloturistice. Pozornost je věnována především popisu a charakteristice jednotlivých základních terénních tvarů. Bakalářská práce se také zabývá historickým vývojem krajiny Moravského krasu. Cílem práce je vytvoření průvodce po naučné stezce, kde bude ukázán průběh trasy a turistické zajímavosti nacházející se na ní a v okolí.
Okružní křižovatka ulic Jihlavská – Kamenice - Dlouhá v Brně
Coufalíková, Iva ; Smělý, Martin (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Předmětem práce je projektová dokumentace návrhu změny stávající světelně řízené průsečné křižovatky na spirálovou okružní křižovatku. V návrhu je navržena komunikace pro pěší, cyklistickou dopravu a zastávky pro městskou hromadnou dopravu. Automobilová doprava bude usměrněna pomocí ochranných, dělících ostrůvků. V zájmovém úseku byla naměřena intenzita stávající dopravy. Stávající i nově navržený stav je modelován pomocí programu Aimsun, jehož prostřednictvím ověřujeme vhodnost nově navrženého řešení.
Stanovení ekonomické efektivnosti veřejného projektu
Fischer, Alan ; Dufek, Zdeněk (oponent) ; Korytárová, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení ekonomické efektivností veřejně prospěšného investičního projektu. Práce je rozdělena na dvě části. První část je teoretická, kde je popsána studie proveditelnosti, analýza nákladů a užitků a kriteriální ukazatelé sloužící finančnímu a ekonomickému posouzení. Náplní druhé části, která je praktická, je zpracování CBA skutečného veřejného projektu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 127 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.