Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 125 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Osobnost trenéra
Kubec, Jiří ; Buzek, Mario (vedoucí práce) ; Frýbort, Pavel (oponent)
Název: Osobnost trenéra Cíle: Cílem této práce je shromáždit informace o typech a rolích trenéra. Dále zjistit vlastnosti a chování ideálního trenéra jak při tréninku, tak v utkání. Metody: Použil jsem metodu dotazování a obsahové analýzy. Metoda obsahové analýzy byla využita především v teoretické části a metoda dotazování ve výzkumné části. Výsledky: Byly zjištěny hlavní vlatnosti a způsoby chování trenéra, kterým dávají respondeti přednost a preferují je. Klíčová slova: trenér, tým, role, trénink, chování
Přechod žáků mezi základní a střední školou z hlediska výuky matematiky
Rašovský, Matěj ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Tato práce má za cíl zhodnotit vliv přechodu žáků ze ZŠ na SŠ z hlediska matematiky. Byly vybrány 3 dívky ze stejné třídy devátého ročníku ZŠ, které přešly na stejnou SŠ do stejné třídy. Pomocí dotazníků a didaktického testu z matematiky, které byly zadávány v září 2014 a v lednu 2015, se hodnotil vliv jejich přechodu na SŠ z hlediska didakticko-psychologického a matematického. Vybrané dotazníky byly rovněž dány jejich učitelům matematiky. Následně se všechny dotazníky porovnaly pro každé období a vyvodily závěry. Přechod měl pro dívky převážně negativní účinek. Dívky stagnovaly ve znalostech matematiky ze ZŠ, přístup k učiteli se zhoršil vlivem jeho větších nároků. Je zde předpoklad, že toto období je přechodné a dívky nakonec svůj postoj k matematice postupem času změní k lepšímu. KLÍČOVÁ SLOVA: Vzdělávání, přechod, učení, školní vzdělávací program, osobnost, chování
Sledování chovu žirafy Rotschildovy (Giraffa camelopardalis)
Stibůrková, Miroslava ; Řezníček, Jan (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Moje diplomová práce se zabývá sledováním žirafího stáda (zejména tří jedinců - samce Johana, samice Nory a mladé samice Apoleny) v Pražské zoologické zahradě v období od léta 2012 do jara 2013. Chování třech vybraných jedinců je pro lepší přehlednost zpracováno a prezentováno formou grafů a tabulek. V práci je zahrnut přehled žirafovitých kopytníků, jejich popis a areál výskytu. Jsou zde uvedeny také zoologické zahrady chovající žirafy a podmínky jejich chovu.
Diference v rodinném chování a postojích rozdílných vzdělanostních skupin
Kubincová, Michaela ; Hamplová, Dana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Markéta (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, jak vzdělání ovlivňuje postoje k rodičovství, reálné chování a jaký byl vývoj reálného chování a postojů v kontextu vzdělání v posledních 20 letech. Teoretická část práce shrnuje poznatky českých sociologů, proč se česká společnost z pohledu rodičovství mění a jaký vliv má vzdělání jedince na postoj k rodičovství. Ekonomická změna společnosti, změna hodnot jedince a kombinace těchto dvou faktorů může podle českých vědců za změny v rodičovství, které probíhají od roku 1989. První část analytické práce se zaměřuje na popis reálného vývoje porodnosti, který je doplněn grafy. Druhá část je orientovaná na vzdělání žen podle jejich rodinného chování. Z analýzy vyplynulo, že se liší rodinné chování žen podle jejich vzdělání, jak podle počtu dětí, tak v určité míře i podle rodinného stavu. Třetí část analytické práce je postavena na kvantitativní analýze dat. Tato analýza se zaměřuje na postoje různých vzdělanostních skupin. V této analýze jsou využita data z výzkumu ISSP Rodina (1994, 2002, 2012). Analýzy jsou prováděny pomocí procent, šancí, frekvenčních a kontingenčních tabulek, faktorové analýzy i je využita vícerozměrné regrese. Stěžejním bodem je zkoumání vývoje názoru na rodičovství a postojů k tradičním postojům k dětem a konzervativnímu pohledu na roli matky....
Pozorování herního chování mláďat ve skupině goril v ZOO Praha
Svátková, Barbora ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Vančatová, Marina (oponent)
Gorily, jakožto největší primáti patří mezi zvláště ohroženou skupinu živočichů. Ve volné přírodě dochází k neustálému úbytku jejich přirozeného životního prostředí v důsledku vytěžování dřeva deštných pralesů. Tito živočichové žijí výrazně sociálním způsobem života. Pro rozvoj sociální komunikace mezi jedinci má u mláďat stěžejní roli herní chování a to jak mezi mláďaty samotnými, tak mezi mláďaty a dospělými jedinci. Bylo provedeno pozorování goril s cílem popsat herní chování nedospělých jedinců ve skupině goril v zoo Praha v průběhu dvou měsíců. Pozorování probíhalo v závislosti na počasí především ve vnitřním výběhu. V práci byl zmapován výskyt herního chování u mláďat a pražské zoologické zahradě. Bylo zjištěno, že četnost výskytu herního chování závisí na věku i pohlaví mláděte a že hra je většinou iniciována starším nedospělým samcem. Prvotní předpoklady že mláďata jsou nejaktivnější v herním chování, že nedospělí samci jsou v provokaci ke hře iniciativnější než nedospělé samice a že hra mladých samců bývá aktivnější než hra mladých samic byly pozorováním potvrzeny. Dále se ukázalo se, že dospělí jedinci se do hry aktivně nezapojují často přerušují herní kontakty mláďat odstrčením nebo odchodem. Klíčová slova: gorila nížinná, chování, mládě, hra
Behaviorální projevy bolesti u potkanů
Zámečník, Jakub ; Vaculín, Šimon (vedoucí práce) ; Boukalová, Štěpána (oponent)
Cílem této bakalářské práce je shrnout dosavadní poznatky týkající se behaviorálních projevů bolesti u potkanů. Práce je zaměřena na potkany, jelikož ty jsou jedny z nejvíce užívaných laboratorních zvířat, a mohou se v některých pokusech setkat i s bolestí. Z různých projevů bolesti jsou vybrány právě behaviorální, které jsou poměrně dobře rozpoznatelné a vyhodnotitelné. Nejdříve jsou uvedeny nezbytné základy souvisejícími s fenoménem bolesti, s jeho pojetím u zvířat, s klasifikací, s fyziologií či třeba se způsoby, jakými se u potkanů experimentálně bolest vyvolává. V druhé polovině jsou pak postupně probrány jednotlivé behaviorální projevy bolesti s uvedenými příklady, za jakých podmínek byly sledovány. Hlavním tématem práce je tedy bolest a s ní související únikové reakce, postoj, vzhled a specifické pohyby potkana, dále je probrána vokalizace, změny v konzumaci jídla a vody, změny pohybové aktivita, úzkost, kognitvní funkce a mnoho dalších projevů. Práce může být cenným přínosem pro všechny pracovníky se zvířaty a svým rázem přispívá k welfare zvířat. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Effects of memantine and riluzole on learning deficits in an animal model of obsessive-compulsive disorder induced by 8-OH-DPAT sensitization
Mainerová, Karolína ; Stuchlík, Aleš (vedoucí práce) ; Kelemen, Eduard (oponent)
Obsedantně-kompulzivní porucha je chronické psychiatrické onemocnění. Vážně omezuje a mění kvalitu života. Léčba OCD je v této době založena na kombinaci antidepresiv a psychoterapie, presto spoustu pacientů zůstává bez úspěšné léčby, či s přetrvávajícími symptomy. Zvířecí modely založené na genetické, behaviorální, farmakologické a optogenetické manipulaci jsou úspěšným zdrojem pro výzkum tohoto onemocnění i jeho léčby. Chronická senzitizace serotoninových 1A a 7 - receptorů jejich agonistou 8-OH-DPAT ((8- hydroxy-2-(di-npropylamino)-tetralin hydrobromid) indukuje repetitivní a kompulzivní chování, považované za zvířecí analog symptomů OCD. V této práci byl zjišťován jeho vliv na učení a paměť v kolotočovém bludišti během úkolu aktivního vyhýbání se místu. Dalším cílem této práce bylo zjistit, zda společné podávání memantinu nebo riluzolu s 8-OH-DPAT zmírňuje kognitivní účinky a deficity v učení tohoto modelu. Měřená kritéria byla; celková vzdálenost, počet vstupů do zakázaného sektoru, maximální počet šoků a průměrná rychlost po šoku. Během habituační fáze byla zvířata sensitizována 8-OH-DPAT (s kontrolní skupinou, která dostávala pouze fyziologický roztok). Při akvizici byly zvířatům podávány dvě injekce, jedna s memantinem nebo riluzolem nebo fyziologickým roztokem a druhá s 8-OH-DPAT nebo...
Animální modely obsedantně-kompulzivní poruchy
Radostová, Dominika ; Stuchlík, Aleš (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jana (oponent)
Obsedantně-kompulzivní porucha (OCD) je velmi časté chronické onemocnění, které má široké spektrum projevů. Tato heterogenita symptomů OCD ztěžuje samotný výzkum stejně jako interpretaci získaných výsledků. Klinické studie pacientů jsou doplňovány novými poznatky o nemoci získanými studiem zvířecích modelů OCD, které jsou dnes neodmyslitelnou součástí studia OCD. Za dlouhou dobu probíhajícího výzkumu se rozvinulo mnoho genetických, behaviorálních a farmakologických animálních modelů. Mnohé práce nebyly po své publikaci nikdy dále rozpracovávány, naopak některé jsou studovány dlouhodobě. Hodnocení jednotlivých modelů je závislé na mnoha faktorech, a proto se také liší jejich kvalita, platnost a míra uplatnění ve výzkumu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv klomipraminu a risperidonu na učení a flexibilitu u animálního modelu obsedantně kompulzivní poruchy
Radostová, Dominika ; Stuchlík, Aleš (vedoucí práce) ; Kopřivová, Jana (oponent)
Chronická sensitizace dopaminových D2/D3 receptorů jejich agonistou quinpirolem (QNP) indukuje u potkanů kompulzivní kontrolování, které je považováno za model obsedantně-kompulsivní poruchy (OCD). Předchozí studie odhalila deficit v kognitivní flexibilitě u QNP sensitizovaných potkanů. Tato práce se zaměřila na určení, zda je tento deficit kognitivní flexibility zmírněn společným podáváním klomipraminu (CMI), risperidonu (RIS) nebo kombinací obou (CMI+RIS) a QNP léčby. Byla použita averzivně motivovaná úloha aktivního vyhýbání se místu na kolotočovém bludišti s tzv. přeučením. K měření výkonu byl hodnocen počet vstupů do šokového sektoru, kterému je zapotřebí se vyhýbat. Bylo využito šesti skupin léčených různými látkami: kontrolní skupina, QNP skupina, CMI skupina, skupina s kombinací QNP/CMI, skupiny s kombinacemi QNP/RIS a QNP/CMI/RIS. Překvapivě byla u QNP skupiny ve srovnání s kontrolní pozorováno horší akviziční učení pokud byly tyto dvě skupiny porovnávány samostatně. Nicméně, i tak předvedla podobně jako v předchozí studii QNP skupina ve srovnání s kontrolní horší výkon v první den přeučení. Při porovnání všech skupin bylo zhoršené počáteční učení pouze u skupiny dostávající kombinaci QNP/CMI ve srovnání s kontrolní skupinou. První den přeučení měla pouze QNP skupina výrazně vyšší počet vstupů než...
Funkce neurogeneze v dospělém mozku
Šejnová, Gabriela ; Stuchlík, Aleš (vedoucí práce) ; Melkes, Barbora (oponent)
Neurogeneze v dospělém mozku savců byla objevena v druhé polovině 20. století a od té doby jsou zkoumány její mechanismy, regulace i možné funkce. Dosud známe fyziologický průběh vzniku neuronů, víme, co jej může ovlivňovat, ale v čem tkví jeho role je stále předmětem diskuzí. Tato bakalářská práce je zaměřena pouze na neurogenezi v gyrus dentatus v hipokampu, párové struktuře nacházející se ve střední části spánkového laloku. Popsány budou jak dosavadní poznatky a výzkumné modely, tak i předpokládaná funkce. Ta je v současnosti spatřována například v separaci vzorců, podpoře paměťového rozlišení, určování časového kontextu nebo v konsolidaci vzpomínek. Tyto hypotézy jsou poměrně variabilní v důsledku široké škály výzkumných metod a jejich interpretací, ve své podstatě si však navzájem neodporují. Klíčová slova: neurogeneze, funkce, chování, hipokampus, učení

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 125 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.