Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Afázie u dospělých osob
Dudková, Jana ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na speciální pedagogiku - logopedii a shrnuje poznatky o etiologii, klasifikaci a symptomatologii afázie, dále se věnuje různým přístupům k diagnostice a terapii. Práce předkládá vytvořený terapeutický materiál, jehož užití v logopedické praxi je ilustrováno pomocí případových studií pěti osob s afázií.
Logopedická intervence u osob po cévní mozkové příhodě
Dušková, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob po cévní mozkové příhodě. Cílem práce je analýza komunikačních schopností u osob po cévní mozkové příhodě. Na základě této analýzy byl pro dva konkrétní jedince vytvořen terapeutický materiál, který se následně v rámci logopedické terapie ověřoval. Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část na základě současného stavu poznatků zpracovává problematiku cévní mozkové příhody a neurogenních poruch komunikace u osob po cévní mozkové příhodě. Praktická část je realizována pomocí kvalitativně zaměřeného šetření s využitím případových studií, pozorování a tvorbou vlastního terapeutického materiálu. Případové studie podrobněji popisují logopedickou terapii a práci s vytvořeným terapeutickým materiálem. Z výzkumného šetření vyplývá, že vytvořený terapeutický materiál je v praxi použitelný. KLÍČOVÁ SLOVA cévní mozková příhoda, afázie, dysartrie, terapeutický materiál, případová studie
Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie
Fridrichová, Petra ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Hodnocení designu terapie neurogenních poruch komunikace v oblasti klinické logopedie si klade za cíl zjistit, jaký vliv má logopedická reedukace na zlepšení komunikační schopnosti u osob se získanou neurogenní poruchou řečové komunikace. Dále zjišťuje, zda sehrává v průběhu terapie role prostředí klienta, jestli je úspěšnost terapie ovlivněna zdravotním stavem pacienta a do jaké míry jsou klienti motivováni k terapii. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z prostudované literatury o neurogenních poruchách komunikace, afázii a dysartrii. Každá kapitola se pak věnuje terminologickému vymezení a definici, etiologii, symptomatologii (u afázie), klasifikaci, diagnostice a terapii. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Jsou zde stanoveny cíle, uvedena metodologie, charakteristika výzkumného vzorku a místa šetření. Následuje zpracování čtyř případových studií. U kterých jsou popsána terapeutická sezení a individuální práce s klienty. KLÍČOVÁ SLOVA Neurogenní poruchy komunikace, afázie, dysartrie, logopedická terapie
Logopedická intervence u osob se získaným poškozením mozku
Ondrejková, Monika ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Kopečný, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u osob se získaným poškozením mozku. Teoretickou část tvoří tři kapitoly, které čtenáře seznamují s teoretickými východisky nutnými pro pochopení zkoumaného okruhu problémů. Přibližuje problematiku vzniku a následky tohoto onemocnění a poukazuje na přístupy v terapii, které lze u osob s tímto postižením realizovat. Výzkumná část práce si klade za cíl analyzovat možnosti logopedické intervence u vybraných osob s afázií. Výsledná data se shodují na tom, že pro efektivní logopedickou terapii je nutný jednak individuální přístup, ale i samotná motivace pacienta. Součástí práce je rovněž vlastně vytvořený soubor cvičení, kterým se potvrdila účinnost rozvoje kognitivních funkcí u osob s afázií. Empirická část práce je realizována v rámci kvalitativního výzkumu a využívá metod zúčastněného pozorování, rozhovoru, dotazníkového šetření, analýzy průběhu a výsledků činnosti, dokumentace a odborné literatury.
Čeština v afázii: co říkají offline experimenty?
Flanderková, Eva ; Mertins, Barbara (vedoucí práce) ; Nebeská, Iva (oponent) ; Lehečková, Helena (oponent)
$EVWUDNW 3 HGNOiGDQi SUiFH Pi GY čiVWL WHRUHWLFNRX NDSLWRO\ ± D H[SHULPHQWiOQt ND SLWRO\ ± 3UYQt NDSLWROD VKUQXMH WpPD D FtO SUiFH D VH]QDPXMH V REVDKHP D čOH Q QtP NDSLWRO QiVOHGXMtFtFK 'UXKi NDSLWROD XYiGt GR SUREOHPDWLN\ DIi]Lt D MHMLFK Yê]NXPX Y UiPFL NRJQLWLYQt Y G\ Y\NOiGi )RGRU$Y NRQFHSW PRGXODULW\ D GYD PRGHO\ SURGXNFH D SRUR]XP Qt HčL NWHUp ] NRQFHSWX PRGXODULW\ Y\FKi]HMt 7 HWt NDSLWROD SRMHGQiYi R KLVWRULL ]NRXPiQt DIi]Lt D KLVWRULL OLQJYLVWLFNp DID]LRORJLH ýWYUWi NDSLWROD SUREtUi W\SRORJLL V\QGURP$ DIi]LH SiWi NDSLWROD VH Y QXMH DJUD PDWLVPX ([SHULPHQWiOQt čiVW MH XYHGHQD NDSLWRORX SRMHGQiYDMtFt R GHPRJUDILL HWLRORJLL D GLDJQy]H WHVWRYDQêFK SDFLHQW$ .DSLWRO\ ± VH Y QXMt QiVOHGXMtFtP H[SHULPHQW$P SRMPHQRYiQt VXEVWDQWLYHP D VORYHVHP VSRMRYiQt VORY V REUi]N\ NDWHJRUL]DFH VXEVWDQWLY D VORYHV K\SRWp]D Y\PD]iYiQt VWRS SRVX]RYiQt JUDPDWLč QRVWL DNWXiOQt čOHQ Qt Y WQp 3 LSRMHQD MH ]iY UHčQi GLVNXVH .OtčRYi VORYD čHãWLQD NRJQLWLYQt Y GD PRGXODULWD DIi]LH DID]LRORJLH DJUDPDWLVPXV SRMPHQRYiQt VSRMRYiQt VORY V REUi]N\ NDWHJRUL]DFH K\SRWp]D Y\PD]iYiQt VWRS SRVX]RYiQt JUDPDWLčQRVWL DNWXiOQt čOHQ Qt Y WQp
Návrh a realizace reedukační pomůcky pro osoby s afázií
Pražská, Tereza ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na současnou problematiku afázie v kontextu různých vědních disciplín a afaziologických směrů. Zabývám se zde klasifikací afázií, diagnostikou, terapií a využíváním pomůcek v terapii afázie. Praktická část se týká projektu - návrhu a realizace reedukační pomůcky pro osoby trpící afázií s názvem Soubor sekvencí dějových obrázků. V závěrečné kapitole se pak věnuji bližšímu popisu této pomůcky a přikládám ji k nahlédnutí v příloze. Cílem mé diplomové práce bylo rozšířit nabídku reedukačních materiálů pro osoby s afázií v našich podmínkách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
K sémantickým parafáziím
Žihlová, Lenka ; Stehlíková, Olga (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Bakalářská práce K sémantickým parafáziím shrnuje dostupnou mezioborovou literaturu, která se zabývá sémantickými parafáziemi a lexikální sémantikou obecně. Zabývá se lexikálně-sémantickým systémem a projevy jeho možných neuronálních poruch u speciálních populací. Z těchto jazykových poruch se detailněji zaměřuje na lexikální substituce a především sémantické parafázie u afatiků. Popisuje možnosti diagnostiky a terapie lexikálně-sémantických poruch u afatiků se zaměřením na tento typ parafázií. V práci jsou uváděny příklady parafázií z projevů českých afatiků získané v rámci jejich terapeutických sezení s klinickým logopedem. Klíčová slova afázie, parafázie, lexikální sémantika, neurolingvistika
Návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie
Maňáková, Kateřina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce na téma návrh terapeutických materiálů pro klienty s diagnózou afázie přináší podrobnější seznámení se samostatně vyčleněným odvětvím logopedie, které představuje afaziologie. První část práce čtenáře seznamuje s teoretickými podklady k problematice afázie, zabývá se základním vymezením afázie, etiologií, symptomatologií. Přibližuje také možnosti diagnostiky a terapie afázie, v neposlední řadě se věnuje diferenciální diagnostice. Druhá část práce blíže pojednává o Bostonské klasifikaci afázie, seznamuje čtenáře s východisky, o která se opíraly samotné návrhy a tvorba terapeutických materiálů. Podrobně popisuje samotný proces navrhování terapeutických materiálů a poté uvádí konkrétní navržené materiály s možným postupem práce. Přílohy diplomové práce obsahují ukázky námi navržených a vytvořených terapeutických materiálů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.