Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Moderní metody vizualizace proudění
Pištěcká, Kateřina ; Koutník, Tomáš (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je pojednání o metodách vizualizace proudění využívaných v aerodynamických tunelech a případně při letových zkouškách. V první části práce jsou popsány jednotlivé metody s ohledem na jejich vhodnost aplikace, požadavky a případná omezení. Druhá část práce je věnována výběru vizualizační metody vhodné pro řešení konkrétního problému obtékání v aerodynamickém tunelu Leteckého ústavu VUT v Brně.
Aerodynamika vozidel
Mužíková, Markéta ; Klimeš, Lubomír (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou aerodynamiky vozidel osobních, závodních, tak i nákladních. Na základní teoretické poznatky navazují jednotlivá řešení používaná v praxi u konkrétního typu vozidla. Pro vytvoření uceleného přehledu o tomto tématu je zde popsáno testování vozidel v aerodynamických tunelech a numerické modelování s využitím výpočetní techniky.
Formula SAE aerodynamic optimization
Fryšták, Lukáš ; Lajza, Ondřej (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
This work focuses on wind tunnel testing of a 25% scale model of a Formula SAE race car. In the first part, Formula SAE competition is introduced and role of aerodynamics within this competition is described. That is followed by review of the theoretical background that is relevant to the presented experiment. In the second part, the experiment itself is described and results presented. As part of this work, a six component strain gauge force balance was designed, manufactured, and calibrated. Wind tunnel testing was done in four different configurations to determine the influence of inverted wings and floor with diffuser on aerodynamic performance of the car.
Proudění kolem wingletu
Grešáková, Kristýna ; Rudolf, Pavel (oponent) ; Sluše, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je v první části zaměřena na proudění kolem wingletu a jejich využití. Druhá část práce zpracovává přehled modelovými zkouškami, měřením rychlosti a vizualizací. Závěrečná část se zabývá reálným experimentem v aerodynamickém tunelu.
Citlivost vozidel na boční vítr
Vančura, Jan ; Dundálek, Radim (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na vytvoření metodiky umožňující spolehlivě hodnotit citlivost vozidel na boční vítr. Součástí práce je vytvoření matematického modelu vozidla zahrnující aerodynamické síly a provedení validace technickým experimentem definovaným v ISO 12021. Na základě modelu je provedena citlivostní analýza jednotlivých vstupů na hodnoticí kritéria citlivosti vozidla na boční vítr, na jejímž základě je určena celková chyba modelu způsobena chybou vstupních parametrů. V závěru práce je popsán vztah mezi bodově měřeným tlakem na povrchu jednotlivých aerodynamických variant vozidla a veličinami popisující jeho samotný pohyb.
Návrh zařízení pro měření aerodynamických sil a momentů v aerodynamickém tunelu
Brožek, Petr ; Matějů, Jiří (oponent) ; Lajza, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem speciálního zařízení pro měření aerodynamických sil a momentů působících na chladiče v aerodynamickém tunelu a vytvořením základního obslužného programu v prostředí LabView. Součástí diplomové práce je i analýza pro předpověď velikosti odporových sil testovaných chladičů.
Aerodynamická interakce dvou vozidel
Tárnok, Gábor ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je věnována problematice aerodynamická interakce dvou vozidel, modelovaní pomocí CFD softwaru, jak se chová vozidlo v úplavu.
Comparison of panel codes for aerodynamic analysis of airfoils
Bilčík, Adam ; Schoř, Pavel (oponent) ; Popela, Robert (vedoucí práce)
The purpose of this study is to create an overview of currently the most used panel codes for computation of aerodynamic characteristics of 2D airfoils. Description of the basic principles of panel code, comparison of various implementation and evaluation (accuracy, applicability) for typical tasks. In this thesis there were used three different panel codes: Xfoil, JavaFoil and XFLR5. Thesis was enriched by measurement in wind tunnel.
Metody pro stanovení aerodynamických vlastností vozidel
Páleš, Patrik ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Čavoj, Ondřej (vedoucí práce)
Zámerom tejto bakalárskej práce je popis metodiky využívanej na meranie aerodynamických vlastností vozidiel. Presné stanovenie aerodynamických charakteristík vozidla vyžaduje použitie sofistikovaného skúšobného vybavenia a náročné inžinierske postupy. Výskum prebieha prostredníctvom kombinácie viacerých prístupov. Výpočtové modelovanie turbulentného prúdenia je založené na použití turbulentných modelov RANS, LES a DNS. V aerodynamických tuneloch sa sleduje rozloženie tlaku na povrchu karosérie a prúdenie v jej okolí, pričom vizualizácia prúdenia prebieha prostredníctvom optických (PIV, LDA) a neoptických metód. Experimentálne testovanie na vozovke sa zameriava na smerovú stabilitu vozidla a jeho citlivosť na bočný vietor, taktiež sa testuje chladenie, tepelný manažment motora a mnoho ďalších parametrov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.