Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Psychosociální situace seniorů s tělesným postižením
Kaiserová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Kaiserová: Psychosociální situace senioru s telesným postižením. Praha, PedF UK, 2011. Predložená bakalárská práce se zabývá problematikou získaného telesného postižení v dospelosti a stárí a jeho dopadem na osobnost jedince. Dále se zabývá problematikou cukrovky, jejími komplikacemi a syndromem diabetické nohy.
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením
Zikl, Pavel
Komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením Pavel Zikl Hlavním tématem práce je komplexní péče o děti s kombinovaným mentálním a tělesným postižením. Teoreticko-metodická část je zaměřena na užívanou terminologii, odhad počtu těchto žáků v našich školách a zejména na komplexní péči/rehabilitaci. V textu je akcentována léčebná složka komplexní péče a možnosti její realizace ve školách (metody léčebné rehabilitace využitelné ve školách, polohování). Ve druhé části práce jsou prezentovány výsledky realizovaných výzkumů, které se týkají edukace a komplexní péče o děti s mentálním a kombinovaným postižením. Jedná se o dva na sebe navazující výzkumy, kde je použita odlišná metodologie. Prvním je výzkum kvantitativní (deskripce a analýza vzdělávání žáků s mentálním a kombinovaným postižením integrovaných v běžných školách) a následují výsledky výzkumu kvalitativního (analýza a komparace vzdělávání žáků s kombinovaným postižením ve školách speciálních a běžných). Závěr obsahuje shrnutí výsledků a diskusi k nim.
Ucelená rehabilitace dětí a mládeže s kombinovaným postižením
Linková, Marie ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tato práce pojednává v teoretické části o ucelené rehabilitaci dětí a mládeže s kombinovaným postižením v České republice se zaměřením na pedagogickou a sociální složku ucelené rehabilitace. V práci je prezentován fenomén kombinovaného postižení, možnosti vzdělávání dětí a mládeže s tímto postižením a systém sociálních služeb pro tuto cílovou skupinu. Jsou charakterizovány metody podpory dětí a mládeže s kombinovaným postižením (bazální stimulace, fyzioterapie, animoterapie a muzikoterapie). Praktická část práce sestává z výzkumného šetření, které proběhlo ve vybraném zařízení formou hloubkových rozhovorů s pracovníky, analýzou dokumentů a pozorováním; šetření je zaměřeno na způsob realizace metod podpory uživatelů zařízení a na zjištění toho, zda jsou metody aplikovány v souladu s principy ucelené rehabilitace.
Chronická zácpa jako bio-psycho-sociální problém komplexní rehabilitace seniorů
ROŽĎALOVSKÁ, Petra
Biologické změny související s vyšším věkem se projevují obecně zpomalením fyziologických funkcí, zejména zpomalením střevní peristaltiky. Objevují se tedy často problémy s vyprazdňováním a ty mají za následek zácpu, která se může být opakovaná a dlouhodobá a stává se chronickou. Vyprazdňování patří k základní lidské potřebě, navozuje pocit uspokojení. Pokud je narušeno, ovlivňuje seniora i po psychosociální stránce. V teoretické části své bakalářské práce věnuji pozornost cílové skupině seniorům a příslušným oborům související se seniory, gerontologii a geriatrii, období lidského života stárnutí a stáří, v neposlední řadě pojmu ucelená rehabilitace a její vážnosti. Uvádím definici zácpy, její rozdělení, diagnostiku, prevenci i léčbu. Důsledkem životních i zdravotních změn se mění i kvalita života seniora. Praktická část mé práce byla zaměřena na dva cíle. 1. cíl mapoval u respondentů frekvenci výskytu chronické zácpy, 2. cíl hodnotil u respondentů, v jaké míře chronická zácpa ovlivňuje kvalitu života seniorů. Z výzkumu vyplývá, že praktické poznatky se pojí s teorií. Vhodnou prevencí bychom měli usilovat o snížení frekvence zácpy seniorů a tím zároveň eliminovat zhoršování kvality jejich života.
Další vzdělávání sociálních pracovníků v denních stacionářích pro klienty od 1 roku do 26 let
BÍLKOVÁ, Ladislava
Bakalářská práce zjišťuje přínos dalšího vzdělávání pro sociální pracovníky v denních stacionářích pro klienty od 1 roku do 26 let. Teoretická část popisuje vzdělávání obecně, odlišnost andragogiky, faktory a motivaci podílející se na učení dospělých. Uvádí požadavky na vzdělání a celoživotní vzdělávání sociálních pracovníků, jaké kompetence rozvíjí sociální pracovník celoživotním vzděláváním, osobnostní rozvoj a s tím spojené hodnoty důležité pro sociální práci. Dále se zabývá denním stacionářem, náplní jeho práce a podporou klientů v ucelené rehabilitaci ve vztahu vzdělávání sociálních pracovníků a mezioborové spolupráce. Výzkumná část zjišťuje přínos dalšího vzdělávání pro sociální pracovníky.
Vliv nemoci Canavanové na život dítěte a jeho rodinu.
STAVINOHOVÁ, Alena
Tato bakalářská práce se zabývá jedincem s nemocí Canavanové. Jedná se o velmi vzácné kombinované postižení, při kterém je jedinec plně odkázán na péči jiné osoby. Jedinec s tímto postižením je po celý život přibližně na úrovni dvouměsíčního dítěte a to jak v oblasti psychického, tak fyzického vývoje. Hlavním cílem práce je popsat tuto vzácnou nemoc. Dílčím cílem je popsat některé kompenzační pomůcky, které jedinec s nemocí Canavanové může užívat, popsat možnosti vzdělávání a dávky pro osoby se zdravotním postižením, díky kterým jim může být zajištěna i péče v rodinném prostředí. Téma jsem si zvolila kvůli velké vzácnosti této nemoci a nevědomí společnosti, co tato nemoc obnáší. Díky dlouhodobé spolupráci s rodinou, ve které dívka s nemocí Canavanové žije, jsem mohla využít informace nashromážděné od narození dívky až po současný stav, kdy je dívce osm let. V teoretické části za pomoci odborné literatury popisuji dosavadní poznatky o Canavanově chorobě, zabývám se jednotlivými projevy, jako jsou např. mentální postižení, tělesné postižení a epilepsie. Další část bakalářské práce je zaměřena na rodinu s dítětem se zdravotním postižením. Zabývám se zde narozením dítěte se zdravotním postižením, s tím spojenými fázemi vyrovnávání se s narozením dítěte s postižením a nevhodnými výchovnými styly. Dále zde popisuji jednotlivé dávky, na které má jedinec se zdravotním postižením nárok. Třetí část obsahuje téma ucelené rehabilitace. Popisuji zde jednotlivé prostředky ucelené rehabilitace, mezi které řadíme léčebné prostředky, sociální prostředky, pedagogické prostředky a pracovní prostředky. Ve čtvrtém bodu teoretické části se zabývám oblastí vzdělávání dětí a žáků se zdravotním postižením. Popisuji zde důležitost včasné intervence jak pro jedince se zdravotním postižením, tak pro jeho rodinu, jednotlivé vzdělávací programy a to především Rámcový vzdělávací program a Školní vzdělávací program. Zabývám se možnostmi vzdělávání dětí a žáků se zdravotním postižením a to jak v oblasti předškolního vzdělávání, tak v oblasti základního vzdělávání a s tím spojených způsobů plnění povinné školní docházky. Popisuji školy samostatně zřízené pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, možnost integrace, činnost asistenta pedagoga, individuální vzdělávací plán a školská poradenská zařízení, která plní důležitou roli např. při integraci dětí, žáků a studentů. Všechny výše zmíněné oblasti týkající se vzdělávání dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami doplňuji zákony a vyhláškami, které je upravují. Praktická část bakalářské práce je rozdělena na dvě části. První část obsahuje případovou studii rodiny dívky s nemocí Canavanové. Případová studie obsahuje osobní anamnézu, kde podrobně popisuji nelehký průběh zjišťování této nemoci. Dále obsahuje rodinnou a sociální anamnézu, která popisuje rodinnou situaci a bytové podmínky, ve kterých dívka s nemocí Canavanové žije. Zabývám se zde i školní docházkou dívky a jednotlivými oblastmi, ve kterých je vzdělávána. Zvlášť zde charakterizuji vývoj dívky od narození až po současný zdravotní stav a užívané léky. Do praktické části jsem dále zařadila dávky, které dívka pobírá, a užívané kompenzační pomůcky. Pro ucelenou představu jednotlivých kompenzačních pomůcek jsem do textu vložila fotografie daných pomůcek, které zde popisuji. Na některých fotografiích je se souhlasem matky i dívka s nemocí Canavanové. Druhá část praktické části obsahuje dva polostrukturované rozhovory s matkami, kterým se narodilo dítě s nemocí Canavanové. Cílem těchto rozhovorů bylo získat a porovnat odpovědi na předem stanovené otázky. Tato práce by mohla být informačním zdrojem pro rodiče, kterým se narodí dítě s nemocí Canavanové nebo i jinak těžce zdravotně postižené dítě. Mohla by být přínosná i pro kohokoliv, kdo by se o této nemoci chtěl dozvědět podrobnější informace.
Vybrané složky ucelené rehabilitace u osob s tělesným postižením - analýza v ARPIDĚ, centru pro rehabilitaci osob se zdravotním postižením, o.s.
ŠKOPKOVÁ, Blanka
V bakalářské práci je nejprve zpracováno zdravotní postižení a v souvislosti s tímto zmíněna klasifikace funkční schopnosti disability a zdraví. Dále je zde shrnuta mezinárodní klasifikaci poruch, zdravotní postižení a znevýhodnění jako sociální událost. Následuje část, která je věnována ucelené rehabilitaci. V další kapitole je popsána rehabilitace léčebná a s ní souvisejících pojmy. Zmiňuji také rehabilitaci pedagogickou, kde jsou vysvětleny její cíle, prostředky, formy vzdělávání a současně je osvětlen pojem pedagogická integrace. Zaměřila jsem se též na rehabilitaci sociální - uvedla jsem její cíle a poskytované sociální služby, rehabilitaci pracovní, kde je zmíněna historie zaměstnávání osob se zdravotním postižením i současnost této problematiky. V závěru teoretické části je zpracována rehabilitace psychologická a volnočasová, v souvislosti se kterou jsou nastíněny aktivity vykonávané zdravotně postiženými. Praktickou část tvoří výzkum, který byl realizován v centru ARPIDA formou analýzy dat klientů, ve kterém jsem se zaměřila na jednotlivé složky ucelené rehabilitace.
Uplatňování forem ucelené rehabilitace v domově pro seniory.
ŠTRAMBERSKÁ, Iva
Tato bakalářská práce se zabývá uplatňováním forem ucelené rehabilitace v péči o seniora. Hlavním úkolem této práce je zjistit především informovanost o uplatňování forem ucelené rehabilitace v péči o seniora a to u pracovníků Domova pro seniora Kaplice, který se nachází v Jihočeském kraji. První úsek teoretické části je věnován charakteristice ucelené rehabilitace, především poté charakteristice forem ucelené rehabilitace. Jedná se o kombinované a koordinované použití prostředků léčebných, sociálních, pracovních a pedagogických, za účelem dosažení optimální funkční zdatnosti organismu. Léčebná složka ucelené rehabilitace zahrnuje diagnostická a terapeutická opatření, která zlepšují funkčnost organismu. Další nezbytnou složkou ucelené rehabilitace je rehabilitace sociální. Cílem této formy je proces integrace jedince a následné zajištění právní ochrany a rovněž finanční podpory osob se zdravotním postižením. Další složkou je pedagogická rehabilitace. Efektivita této formy ucelené rehabilitace je patrná především v dětství a dospívání. Poslední složkou je pracovní rehabilitace. Jejím cílem je podporovat osoby se zdravotním postižením a zlepšit jejich pracovní uplatnění na trhu práce. Druhý úsek teoretické části blíže popisuje problematiku stárnutí a stáří, a to vzhledem ke změnám, ke kterým v těchto etapách života dochází. V průběhu stárnutí dochází k úbytku duševních sil a k řadě destruktivních procesů v rámci psychických funkcí. Stáří je provázeno rovněž řadou změn, které se odehrávají v sociální situaci člověka. Především se jedná o odchod do penze. Ten s sebou přináší řadu změn, které nemalým způsobem ovlivňují i ekonomickou situaci člověka. Poslední úsek teoretické části se zabývá ústavní péčí o seniora. Praktická část této práce popisuje názory dotazovaných respondentů na uplatňování forem ucelené rehabilitace v péči o seniora. Pro zjištění potřebných informací byla použita metoda kvalitativního šetření, a sice metoda dotazování. Dále byla použita technika polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovor se konal celkem s pěti respondenty. Jednalo se o zaměstnance Domova pro seniory Kaplice. Získaná data byla následně zpracována metodou vytváření trsů. Data byla rozdělena do jednotlivých skupin na základě podobnosti výroků, které se vztahovaly k jednotlivým okruhům rozhovoru. V rámci výzkumu byla stanovena hlavní výzkumná otázka, konkrétně: Jaká je informovanost o uplatňování forem ucelené rehabilitace v péči o seniora. Následně byly stanoveny čtyři dílčí výzkumné otázky. Z výzkumu vyplynulo, že v rámci péče o seniora jsou uplatňovány především formy léčebné a sociální rehabilitace, které odpovídají jeho potřebám. Jedná se především o zdravotnickou péči a aktivizační činnosti, které značným způsobem ovlivňují kvalitu života u seniorů. Pedagogická a sociální forma není v péči příliš zastoupena, a to především z důvodu nezájmu ze strany klientů, který pramení z jejich zdravotního stavu. Respondentky vnímaly ucelenou rehabilitaci jako komplexní péči, která pomáhá jedinci zlepšit jeho zdravotní stav, řadily ji však do zdravotnického prostředí. O možnostech pracovní či pedagogické rehabilitace se nezmiňovaly. Tato bakalářská práce může sloužit jako informační prostředek pro vedení Domova pro seniory Kaplice. Ze získaných poznatků lze rovněž uspořádat odborný seminář pro pracovníky Domova pro seniory Kaplice.
Raná péče v duchu uceleného systému rehabilitace v centru Arpida, o.s.
JANOŠÍKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá sociální službou rané péče, která je poskytována nestátní neziskovou organizací, centrem Arpida, o.s.. Zařízení nabízí pomoc rodinám, kterým se narodilo dítě s postižením, mladistvým a mladým dospělým s tělesným a kombinovaným postižením. V teoretické části práce se věnuji problematice narození dítěte s postižením, neboť tato skutečnost přináší rodinám neočekávanou zátěž. Dále popisuji realizaci služby rané péče, a to v celosvětovém kontextu, ale především se zaměřuji na specifika rané péče na území našeho státu. Stěžejní část literární rešerše se bezprostředně zabývá ranou péčí, která je poskytována centrem Arpida, o.s., v duchu uceleného systému rehabilitace. Je zde nastíněn její samotný význam pro zlepšení stavu a fungování celé rodiny. Poukázáno je na otevřenou budoucnost postižených dětí, které zde mají možnost využít následné péče a vzdělávání. Přibližuji také rozdílnost rané péče, která je poskytována tímto zařízením, oproti dalšímu zřizovateli - Středisku pro ranou péči. Práce v pomáhajících profesích je nelehkým úkolem, proto se zabývám i možnými riziky, které se mohou během jejího vykonávání objevit. Cílem výzkumné části je proniknout do života klientů rané péče, snažit se pochopit jejich pocity a potřeby, které mají v závislosti na využívání služby. Ovšem z druhé strany je důležité zaměřit se také na pracovníky, neboť právě na nich závisí kvalita poskytovaných služeb a tak i oni nám přináší cenný vhled do dané problematiky. Tato kombinace názorů klientů a poskytovatelů nám pomáhá uchopit tuto situaci v celé její komplexnosti.Díky tomu, že výzkum přináší celistvý obraz rané péče, odhaluje místa, na která je vhodné se zaměřit, aby bylo dosaženo co nejlepší kvality služby. Ve výzkumné části je aplikován kvalitativní typ výzkumu. Jako metodu získávání dat jsem zvolila dotazování, a to techniku polostandardizovaných rozhovorů. Tyto rozhovory byly dále rozpracovány a bylo jich využito pro vyhodnocení závislosti kvality služby na kritických znacích prostřednictví metody Quality Function Deployment.Výzkum probíhal přímo v zařízení centra Arpida, o.s.. během měsíce března. Z oslovených šesti rodičů, kteří se účastnili příslušného rehabilitačního pobytu, byli ochotni zapojit se do mého výzkumu čtyři. Druhý výzkumný soubor byl sestaven z pracovníků, kteří během pobytu přicházejí do kontaktu s klienty nejčastěji (kromě odborných lékařů) ? sociálního pracovníka, všeobecné sestry, dvou speciálních pedagogů, fyzioterapeuta, ergoterapeuta. Výsledky výzkumu ukázaly procentuální vyjádření závislosti kritických znaků na kvalitě služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.