Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 165 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamické prvky vozidel Formule 1
Mazáč, Petr ; Beran, Martin (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vypracováním rešerše na téma aerodynamické prvky vozidel Formule 1. Začátek práce je věnován základům aerodynamiky a vytváření přítlaku. Poté se zabývá vývojem aerodynamiky od počátku Formule 1 až po současnost. Následuje kategorizace jednotlivých aerodynamických prvků, které se vyskytly na monopostech, jak v současnosti, tak v minulosti, a jejich konstrukční popis. Shrnuje také aktivní aerodynamické prvky.
Ejektory a jejich využití v průmyslu
Zejda, Vojtěch ; Hájek, Jiří (oponent) ; Vondál, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce má za cíl seznámit čtenáře s ejektorovými čerpadly. Popisuje jejich princip činnosti, výhody a nevýhody a problematiku jejich použití v různých aplikacích. Hlavní nevýhodou ejektorů je jejich nízká účinnost, a tak je jejich využití možné jen v natolik specifických aplikacích, ve kterých není účinnost rozhodujícím faktorem. Proto jsou dále uvedeny příklady použití různých typů ejektorů v průmyslových procesech. Na těchto příkladech jsou v neposlední řadě demonstrovány všechny obtíže a důvody, proč je pro danou aplikaci výhodnější použít právě ejektor, a nikoli jiný typ čerpadla. Tato práce se dále zabývá návrhovými metodami ejektorů a na ukázkovém příkladě porovnává vhodnost jejich použití. Ukazuje se, že ne všechny metody jsou pro návrhy ejektorů vhodné, neboť velmi záleží na předpokládaném tvaru řešeného ejektoru. Na závěr je porovnána i energetická náročnost ejektoru oproti běžným odstředivým čerpadlům a prokázána energetická nevýhodnost ejektorů.
Sací potrubí zážehového závodního motoru
Novosad, Zdeněk ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a posoudit vliv tvaru vtokové části a délky sacího potrubí na dynamiku proudění v sacím traktu a plnící účinnost motoru. Pro vytvoření CFD modelu bylo použito metody reverzního inženýrství 3-D skeneru Atos a modelování v prostředí programu Pro/Engineer. Zkušební sací trakt byl vytvořen metodou Rapid prototiping. V přední části práce je provedena rešerše nožných konstrukčních řešení sacích traktů soudobých automobilů.
Optimalizace sacího kanálu spalovacího motoru
Michal, Tomáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na optimalizaci sacího kanálu moderního spalovacího motoru. Popisuje sestavení 3D modelu v prostředí softwaru Pro Engineer na základě reálné geometrie získanou reverzním inženýrstvím systémem ATOS a metodou CFD simuluje proudění sacím traktem. Na konci práce jsou porovnány výsledky počítačové simulace s reálnou zkouškou na průtokoměru.
Teplotní analýza synchronního stroje
Bartoň, Petr ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá analýzou oteplení a chlazení synchronního stroje. Oteplení je způsobeno ztrátami stroje vznikajících pří přeměně elektrické energie na energii mechanickou. Na stroji pak může být dosaženo vysokých hodnot teploty, které mohou vést až ke zničení stroje. Pro teplotní analýzu je použita transientní teplotní analýza pracující na základě metody konečných prvků programu Ansys Workbench. Vhodným nástrojem sloužícím pro výpočet proudění může být použití modulu CFX v programu Ansys Workbench. V praktické části byl změřen model pro nezatížený alternátor s proudem pouze v budicím vinutí a po té byly naměřené hodnoty porovnány s výsledky tranzientní teplotní analýzy. Rychlost a průběh proudění strojem bylo zanalyzováno modulem CFX.
Výpočet chlazení transformátoru
Hetflajš, Martin ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Diplomová práce vyšetřuje vliv nuceného proudění vzduchu z ventilátorů na chlazení výkonového transformátoru. Pro analýzu byl použit výpočetní program ANSYS CFX, který využívá metodu konečných objemů pro výpočty dynamických vlastností tekutin. Práce je uvedena základními pojmy z oblasti proudění tekutin, teplotních polí a teorie transformátorů. Samotná simulace je rozdělena na analýzu proudění přes levou a pravou sestavu radiátorů.
Analýza tepelných vlastností synchronního stroje
Paszek, Michal ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
V této práci bude provedena analýza tepelných vlastností synchronního stroje v programu Ansys Workbench na zjednodušeném modelu synchronního trakčního motoru. Nejprve se provede teplotní analýza bez chlazení, následně analýza proudění vzduchu a nakonec teplotní analýza s chlazením pro otáčky ventilátoru 1500 min-1 a 3000 min-1. V druhém bodě bude popsán princip, konstrukce a ztráty vzniklé na synchronním stroji. Třetí kapitola bude popisovat pojmy jako teplo, teplota, přenos tepla, druhy šíření tepla, měrná tepelná kapacita, emisivita a tepelná vodivost. Ve čtvrté kapitole dojde k seznámení s programem Ansys Workbench, s metodou konečných prvků a s Ansys CFX. V páté kapitole bude popsán postup, jak provést teplotní analýzu bez chlazení na vytvořeném modelu motoru. V šesté kapitole bude popsán postup, jak provést analýzu proudění vzduchu na vytvořeném modelu motoru. Analýza proudění bude provedena pro otáčky ventilátoru 1500 min-1 a 3000 min-1. V sedmé kapitole budou porovnány výsledky proudění vzduchu a tlakového pole v modelu motoru. V osmé kapitole bude provedena teplotní analýza s chlazením pro otáčky ventilátoru 1500 min-1 a 3000 min-1 na vytvořeném modelu motoru. V deváté kapitole se porovnají výsledky teplot a tepelných toků získaných z teplotní analýzy bez chlazení, s chlazením při otáčkách ventilátoru 1500 min-1 a 3000 min-1 pro stálý chod s plnými ztrátami, polovičními ztrátami a pro přerušovaný chod s plnými ztrátami po dobu 9000 sekund (2 hodiny 30 minut).
Thermal Calculations of Permanent Magnet Motors in High Current Technology
Deeb, Ramia ; Singule, Vladislav (oponent) ; Duroň,, Jiří (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
This dissertation focuses on magnetic, thermal, and cooling calculations of servo motor with permanent magnets (M718 I servo motor produced by VUES company). These calculations are achieved using dedicated software based on numerical methods of finite elements (FEM) and finite volumes (FVM). The 2D (two dimensional) magnetic analysis of the motor is computed using FEMM (finite element method magnetics). 3D (three dimensional) magnetic analysis is computed too using ANSOFT software. From the performed analyses, distribution of the magnetic field inside the servo motor, the circumferential distribution of the magnetic flux density in the air gap center are obtained. Eddy current losses are calculated depending on the magnets dimensions and the value of the air gap magnetic flux density. Joule losses are also calculated using ANSOFT for 3D model. Two cooling models are designed for the servo motor. In the first one, internal cooling system is used. Some modifications (openings in the motor frame and radial fan mounted on the motor shaft inside the frame) are added to the motor original model. In the second model, external cooling system is used. For this type, cooling slots are added to the original frame and radial fan is mounted on the motor shaft out of the frame. Fluid flow and thermal transient analyses are computed for the original motor and for the modified one (internal cooling and external cooling model) using ANSYS Workbench program. Heat characteristics of the original servo motor are measured using different sensors. Finally, an evaluation of the different results is performed. This work was performed at the Faculty of Electrical Engineering and Communication, within doctoral study program “Electrical Engineering and Communication” with the branch of “Power Electrical and Electronic Engineering”. A substantial part of this work was supported by the Centre for Research and Utilization of Renewable Energy (CVVOZE), under projects CZ.1.05/2.1.00/01.0014 and FEKT S-11-9.
Návrh hlavy válce typu triflux pro zážehový motor
Provazníková, Martina ; Rasch, František (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá podstatou a možnostmi dnešní počítačové dynamiky tekutin neboli CFD. Dále se věnuje návrhu sacích kanálů hlavy válce typu triflux, a to na základě hlavy válce Škoda 1,2 HTP převedené do digitální podoby 3D skenerem. Po vytvoření modelu s klasickým umístěním sacích kanálů a modelu se sacími kanály systému triflux je provedena simulace proudění těmito kanály pomocí CFD programu.
Návrh systému vytápění základní školy
Pánková, Pavlína ; Vyhlídalová, Karolína (oponent) ; Horká, Lucie (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh vytápění stávajícího objektu základní školy. Práce se skládá ze třech částí. V první teoretické části se zabývám způsoby přenosu tepla, vliv zákrytů na otopná tělesa a určením výkonu sálavé a konvekční složky. Druhá výpočtová část řeší návrh vytápění vzdělávacího zařízení ve třech variantách návrhu zdroje tepla. Varianta jedna se skládá ze šesti tepelných čerpadel. Druhá varianta zohledňuje kombinaci přímého výparu pro vzduchotechnické jednotky a vytápění pomocí tepelných čerpadel. Třetí varianta počítá s instalací plynových kondenzačních kotlů. V závěru druhé části je sepsána technická zpráva, přiložená výkresová dokumentace a příloha s návrhem vytápění bytu. Poslední třetí část se věnuje experimentálnímu měření, ve kterém byl zjišťován vliv předsazené desky na výkon otopného tělesa.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 165 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.