Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 314 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Hons, Marie
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Vývoj postoje k bolesti zad u studentů fyzioterapie
Bláhová, Zuzana ; Kavka, Tomáš (vedoucí práce) ; Obešlo, Marek (oponent)
Pozadí: Existují důkazy, že přesvědčení fyzioterapeuta ovlivňuje jeho postup terapie u pacientů s bolestí zad. Základy těchto přesvědčení získáváme již během studia vysoké školy. Prozatím nebylo v České republice zkoumáno, jaká přesvědčení nám předá odborné studium a jaký je jejich následný vývoj. Cíle: Tato práce má za cíl zmapovat vývoj postojů k bolesti zad a znalostí souvisejících s neurofyziologií bolesti u studentů fyzioterapie v České republice a zda je mezi těmito znalostmi korelace. Účastníci: Studenti fyzioterapie v 1., 3. a 5. (2. navazujícího magisterského) ročníku, vysokoškolští studenti laici ve věkovém rozmezí 22-26 let (kontrolní skupina) Metodika: 1) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Back-Pain Attitudes Questionnaire (Back-PAQ), 2) vyplnění přeloženého a kulturně adaptovaného dotazníků The Neurophysiology of Pain Questionnaire (NPQ) Výsledky: Do studie bylo zahrnuto 251 respondentů. V kontrolní skupině bylo průměrně dosažené skóre 107 bodů (SD 8.47) a.k statisticky významnému snížení skóre v Back-PAQ došlo až v 5. ročníku studia fyzioterapie na 95.4 bodů (SD 12.5, p < 0.01). V případě NPQ dosáhla kontrolní skupina skóre 6.92 (SD 3.65) a k...
Problematika ošetřování cizinců během hospitalizace
VÍTKOVÁ, Aneta
Bakalářská práce se věnuje problematice ošetřování cizinců během hospitalizace. Volba tématu je podložena čím dál častějším setkáváním zdravotníků s pacienty jiných kultur. Tento fakt je do značné míry ovlivněn migrací, kdy cizinci cestují za prací, ale také za kvalitou českého zdravotnictví. Cílem bakalářské práce je zmapovat komplexně problematiku ošetřování cizinců a poukázat na výzvy nebo oblasti, které by bylo možné z pohledu kvality péče o cizince zlepšit. Empirická část byla složena z kvalitativního i kvantitativního šetření. Pro kvantitativní šetření byl zvolen nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce. Skládal se z 26 otázek a byl distribuován mezi sestry na chirurgické a ortopedické oddělení a na chirurgické či ortopedické JIP nemocnic v kraji Vysočina. Celkem se dotazníkového šetření zúčastnilo 102 respondentů. Výsledná data byla zpracována v programu MS Excel za pomocí kontingenčních tabulek a grafů. Kvalitativní šetření probíhalo formou pozorování, pro jehož uskutečnění bylo vybráno chirurgické oddělení, kam často dojíždí pacienti z ciziny na plánované výkony. Výsledky dotazníkového šetření jednoznačně nepoukazují na to, že by sestry s delší praxí měli více vědomostí v oblasti péče o cizince. Ukazuje se zde například to, že téměř polovina výzkumného souboru nezná specifika jiných kultur. Jsou však schopni řešit případné jazykové bariéry. Z pozorování můžeme vyzdvihnout komunikaci sester s pacienty, která probíhala bez větších potíží a také využívání služeb tlumočníka. Sestry si mezi sebou předávaly potřebné informace a dokázaly tak pacientům poskytnout vhodnou péči. Bakalářská práce může být podkladem pro další vzdělávací materiály a přispět tak do procesu zkvalitňování péče o cizinci.
Jak ovlivnila sociální práce osobní život sociálních pracovníků
KUKLOVÁ, Barbora
V diplomové práci popisuji charakteristiku sociální práce, sociálního pracovníka a nízkoprahového zařízení. Zaměřuji se na obecné stimuly v oblasti sociální práce, které se mohou podílet na vlivu sociální práce do osobního života. Těmi stimuly jsou role sociálního pracovníka, pracovní podmínky a důležité dokumenty v oblasti sociální práce, supervize, hranice mezi sociálním pracovníkem a klientem, péče o sebe a další faktory. V hlavní části práce se věnuji třem psychologickým aspektům, jako jsou osobnost, hodnoty a postoje, které se také mohou podílet na přesahu sociální práce do osobního života. V závěru práce popisuji pozitivní psychologii a propojení pozitivní psychologie se sociální prací. Poslední podkapitolou jsou rozbory sond respondentů doložených odbornou literaturou. Cílem práce je zjistit, jak ovlivňuje sociální práce osobní život sociálních pracovníků. Zaměřuji se záměrně na vybrané obecné stimuly a psychologické aspekty, které mohou zabránit velkému přesahu sociální práce do osobních životů pracovníků. K teoretickému základu práce jsem provedla výzkumnou sondu s pěti respondenty z nízkoprahových zařízení. K získání potřebných dat jsem využila metodu polostrukturovaného rozhovoru. Zvolila jsem záměrně vybrané otázky, které vedly k zjištění cíle.
Vnímání zdraví a nemoci romskou minoritou.
MLEJNKOVÁ, Silvie
Romská minorita se od majoritní společnosti odlišuje především historií, charakteristikou, tradicemi a zvyky, ale zejména i vnímáním, které se promítá do přístupu ke zdraví a nemoci. Je důležité mít alespoň minimum znalostí ohledně jiných kultur, protože i s takovými pacienty se ve zdravotnických zařízeních setkáváme. Teoretická část bakalářské práce s názvem Vnímání zdraví a nemoci romskou minoritou se věnuje historii, ale i současnosti. Pozornost je dále věnována charakteristice, definici zdraví a nemoci, se kterou souvisí i faktory, které zdraví a nemoc ovlivňují. Vnímání zdraví a nemoci má také vliv na poskytování ošetřovatelské péče. Tou se zabývala poslední kapitola bakalářské práce. Celkem byly stanoveny tři cíle, a to popsat, jak Romové vnímají zdraví, druhým cílem bylo popsat, jak Romové vnímají nemoc, a posledním třetím cílem bylo popsat, jak postoj ke zdraví a nemoci ovlivňuje přístup Romů k prevenci. Praktická část bakalářské práce byla následně zpracována pomocí kvalitativního výzkumného šetření, konkrétně pomocí polostrukturovaných rozhovorů s Romy ve věku od 18 do 50 let žijících v Jihočeském kraji. Celkem proběhlo 10 rozhovorů s romskými příslušníky. Získané informace byly dále analyzovány formou tužka a papír, následně roztříděny do kategorií a podkategorií. Z výzkumu vyplynulo, že romská minorita vnímá zdraví jako hodnotu, která zaujímá místo v hodnotovém systému velmi vysoko. Ovšem nebylo na prvním místě. První místo zaujímala rodina. I přesto, že si Romové zdraví velmi váží, postoj k jeho udržení je zanedbatelný. Jejich nezdravý životní styl často nekorespondoval s výpověďmi ohledně hodnoty zdraví. Romové si nejčastěji nemoc pojí s bolestí, která je omezuje v běžných denních činnostech, a proto mnohdy užívají velké množství analgetických přípravků. Překvapivé výsledky byly získány z oblasti prevence, kde bez jednoho informanta všichni docházeli na pravidelné preventivní vyšetření. Výsledky mohou být využity v odborném článku nebo ve výuce, například ve výchově ke zdraví.
Sexualita mentálně postižených uživatelů centra STROOM DUB o.p.s.
ŠVECOVÁ, Nikola
Diplomová práce je zaměřena na téma Sexualita mentálně postižených uživatelů centra STROOM DUB o.p.s. Jejím cílem je identifikovat sexuální zkušenosti uživatelů centra a zjistit, jaký postoj k sexualitě uživatelů má personál centra. Dalším cílem bylo zjistit, jaká rizika spojená se sexualitou potenciálně hrozí uživatelům. Diplomová práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zaměřuje na základní vymezení mentálního postižení, pojmy spojené se sexualitou. Další část je orientována na práci se sexualitou v rámci zařízení, na postoje personálu a na dilemata spojená se sexualitou. Poslední kapitolou v teoretické části je představení centra STROOM DUB o.p.s. a protokol o sexualitě. Výzkumná část se týká daných cílů a výzkumných otázek. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli uživatelé centra mají sexuální zkušenosti a o jaké sexuální zkušenosti jde. Druhým hlavním cílem je identifikovat postoj personálu k sexualitě uživatelů. Byly stanoveny dvě výzkumné otázky. První otázka: Mají uživatelé centra STROOM DUB o.p.s. sexuální zkušenosti a jaké sexuální zkušenosti mají? Druhá otázka: Jaký postoj má k sexualitě uživatelů personál centra STROOM DUB o.p.s.? Ve výzkumné části je popsán způsob, jak je práce zpracována, jaké metody boudou použity a popisuje výzkumný soubor respondentů, díky kterým tato práce vznikla. Použita je metoda kvalitativního výzkumu. Výzkumný soubor je volen záměrným výběrem uživatelů, který tvoří 2 ženy a 2 muži. Druhý výzkumný soubor tvoří 4 zaměstnankyně centra. Všichni oslovení respondenti jsou seznámeni s cíli této práce a výzkumnými otázkami. Jako technika pro sběr dat je zvolen polostrukturovaný rozhovor. Rozhovory jsou vedeny v klidném prostředí přímo v centu STROOM DUB o.p.s. Jejich analýza je provedena v programu Atlas.ti 8. Výsledky práce popisují sexuální zkušenosti uživatelů a pocity spojené se sexualitou, dále navazuje téma sexuální výchovy a téma vztahů. Druhá část výsledků prezentuje postoje personálu k sexualitě, sexuální asistenci, identifikuje rizika a zkoumá postoj rodičovství uživatelů.
Postoje rodičů a pedagogů MŠ k zájmovému vzdělávání dětí předškolního věku
DEUTSCHOVÁ, Michaela
Práce se zabývá postoji rodičů a pedagogů MŠ k zájmovému vzdělávání dětí předškolního věku. První část práce vymezuje předmět zkoumání: věnuje se definici postojů a jejich funkce a charakterizuje vzdělávání pro děti předškolního věku mimo mateřskou školu a v mateřské škole. Dále představuje výsledky výzkumného šetření a tyto propojuje s dalšími teoretickými poznatky o vývoji předškolního dítěte, hře a obsahu předškolního vzdělávání. Diskutovaná je otázka, zda z hlediska vývojových potřeb u předškolního dítěte postačuje vzdělávání v MŠ, nebo zda je zájmové vzdělávání vhodným doplňkem vzdělávání předškolního.
Postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením
REISINGEROVÁ, Alena
Cílem této bakalářské práce je zjistit postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracována na základě aktuální literatury a zabývá se jedincem se zdravotním postižením, definicí zdravotního postižení a osobností jedince se zdravotním postižením. Dalším tématem je žák se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho možnosti vzdělávání a inkluzivní vzdělávání. Poslední kapitola je zaměřena na problematiku postojů, jejich změnu a postoje společnosti k jedincům se zdravotním postižením. Závěr této kapitoly i celé teoretické části se zabývá prosociálním chováním a morálkou v období dospívání. Praktická část je zpracována na základě kvantitativního výzkumného šetření a jejím cílem je zjistit postoje žáků 2. stupně základní školy ke spolužákům se zdravotním postižením.
Tvorba a využití didaktických her ve výuce českého jazyka pro 3. ročník ZŠ
Hrubá, Anna ; Hájková, Eva (vedoucí práce) ; Doležalová, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na tvorbu a využití didaktických her ve výuce českého jazyka pro 3. ročník ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají učitelé 3. ročníku ZŠ k didaktické hře v hodinách českého jazyka, a to prostřednictvím vybraného souboru didaktických her. Dalším cílem bylo zjistit, jak žáci 3. ročníku ZŠ vnímají využití didaktické hry v hodinách českého jazyka. Dále jsem se také zaměřila na zdroje, ze kterých mohou učitelé čerpat inspiraci do výuky. Konkretizačním úkolem bylo vytvoření souboru didaktických her, na který odkazuje hlavní cíl práce. Teoretická část je členěna do třech kapitol, ve kterých se zabývám hrou, didaktickou hrou a tvorbou a využitím didaktické hry. V praktické části jsem vytvořila soubor didaktických her, od kterého se odvíjel výzkum. Pro výzkumné šetření jsem zvolila kvalitativní výzkum, jako metody získávání dat jsem použila polostrukturovaný rozhovor s učiteli a dotazník s žáky 3. ročníku ZŠ. Analyzovaná data mi umožnila odpovědět na předem stanovené výzkumné otázky a splnit cíle práce. Z výzkumného šetření vyplynulo, že učitelé zaujímají kladný postoj k didaktické hře a uvědomují si její hodnotu. Žáci 3. ročníku vědí, že se učí a vnímají využití didaktické hry v českém jazyce taktéž pozitivně. KLÍČOVÁ SLOVA Didaktická hra, tvorba a využití, 3....
Vliv zdravotní gramotnosti žáků vybrané základní školy na jejich životní styl
Koky, Aneta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností žáků 2. stupně základního vzdělávání a jejím vlivem na jejich životní styl. Cílem práce bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti žáků, jaký životní styl vedou a zda jejich znalosti a dovednosti v oblasti zdraví ovlivňují jejich životní styl. Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly týkající se zdraví, zdravotní gramotnosti a jejím modelům, ovlivňujícím faktorům a životního stylu. Dále teoretická část zpracovává vývojová specifika žáků 2. stupně základního vzdělávání. V praktické části je uvedena stručná charakteristika školy, na které byl výzkum realizován. Šetření bylo realizováno kvantitativním výzkumem - metodou dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem - rozhovory s žáky. Výzkumu se zúčastnilo 67 žáků ve věku 11-15 let. Žáci prokázali velmi dobrou úroveň teoretických znalostí v oblasti zdraví. Výsledky šetření odhalily, že aplikace těchto vědomostí do reálného života u některých žáků není ideální, přesto je snaha a úsilí o zlepšení jejich životního stylu znatelná.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 314 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.