Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multilateralismus v sousedské politice Evropské unie
Prošková, Barbora ; Weiss, Tomáš (vedoucí práce) ; Šlosarčík, Ivo (oponent)
Tato práce se věnuje multilateralismu ve vztazích Evropské unie s východním regionem Evropské politiky sousedství od roku 2003 do roku 2010 a jejím cílem je dokázat, zda existují multilaterální styky mezi danými aktéry, případně v jaké míře se odehrávají. V hlavní kapitole práce jsou zkoumány vztahy mezi Evropskou unií s jejími východními sousedy ze třech pohledů dle definice multilateralismu. Třemi kritérii ke studii jsou institucionalizace vztahů, počet aktérů a získání benefitů z probíhajících vztahů. Výzkumná kapitola práce dochází k závěru, že ve vztazích Evropské unie a východních sousedů existují multilaterální styky, které byly prohloubeny především po zavedení Východního partnerství. Poslední kapitolou práce je interpretace dat, věnující se evaluaci zjištěných poznatků s přihlédnutím k současným vědeckým debatám na dané téma.
Mexico and its insertion into International Global System.
Ivanovic, Marija ; Gotz Betancourt, Shirley (vedoucí práce) ; Zajíček, Miroslav (oponent)
This thesis examines the case of Mexico as middle power. More precisely, it tries to see what were the limitations and possibilities that Mexico faced in the period 2000-2012, while trying to engage more in the international system and rise its international profile. The PAN governments that were in power at that time devoted much of their energy trying to better international position of Mexico, and implicitly the thesis will answer the question of how successful were their strategies.
Bezpečnostní a strategická kultura USA během 2. volebního období Baracka Obamy
Kafková, Markéta ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Eichler, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá bezpečnostní a strategickou kulturou USA v 2. volebním období Baracka Obamy, tedy v letech 2012-2016. Stanovuje hypotézu, že bezpečnostní a strategická kultura Obamovy administrativy v těchto letech vykazovala znaky multilateralismu, upřednostňovala k řešení konfliktů politická řešení a uchylovala se k použití soft power oproti hard power. Práce se bude snažit o potvrzení této hypotézy na základě diskursivní analýzy projevů a smluv. Vychází z teorie bezpečnostní a strategické kultury a pomocí kritérií, jakými jsou unilateralismus oproti multilateralismu, preventivní působení oproti preemptivním úderům a politická řešení oproti militarismu, vyhodnocuje druhé volební období Baracka Obamy v úřadu prezidenta Spojených států amerických.
The Russian- Chinese relations since the end of bipolar world
Bastova, Vita ; Maslowski, Nicolas (vedoucí práce) ; Cibulková, Petra (oponent)
[21:34:43] Uliana: Rusko-Čínské vzájemé vztahy se odlišují komplexními vztahy, které se rozvili po Studené Válce. Přechod v moci v mezinárodním systému stanovil směr Ruska a Číny na cestě blížší kooperaci, jejimž cílem je snížení vlivu Spojených Států. Uzávření deklaraci o přátelství se stálo první stupeňi na cestě k spolupráci, která se dneska považuje za nejstabilnější. Táto diplomová práce se bude opírat o teorie realizmu, který také pomůže ocenit Rusko-Čínské vztahy přes pragmatickou prizmu realistů. Pomocí analýzy vztahů ve světovém kontextu s následným přechodem do regionálního kontextu se snážím ohodnotit Rusko-Čínské vztahy s pomocí různých přístupů a hlavně se budu opírat o teorie balance moci. Popsání strategické spolupráce, která je podporována ideí multipolárního světa a mnohostránní diplomacií jako prostředku posunování nacionálních zájmů, výzkum přejde k analýzě bilateralních vztahů s orientací na otázky bezpečnosti, ekonomie a politiky. Na závěr bude návrhnuta prognóza dálšího možného rozvoje vztahů a budou popsány výsledky, ke kterým Rusko a Čína dospěly dnes.
Multilaterální řešení bezpečnosti na Korejském poloostrově
Šturmová, Tereza ; Dubský, Zbyněk (vedoucí práce) ; Trávníčková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce se zabývá Šestistrannými rozhovory se Severní Koreou o jejím jaderném programu mezi USA, Čínskou lidovou republikou, Ruskou federací, Japonskem, Korejskou republikou a Korejskou lidově demokratickou republikou. V první kapitole jsou představena teoretická východiska, kterými jsou multilateralismus a režim nešíření jaderných zbraní. Ve druhé kapitole je analyzována situace v Severní Koreji z hlediska politického režimu a jaderného programu. V poslední kapitole jsou přestaveny nejvýznamnější diplomatické iniciativy, jejichž cílem mělo být ukončení severokorejského jaderného programu s největším důrazem na Šestistranné rozhovory. V závěru práce je navržena změna přístupu k Severní Koreji s ohledem na změnu priorit, která by mohla vést k úspěšnějším diplomatickým jednáním v budoucnosti.
Nové trendy diplomacie - good governance
Ďurková, Petra ; Peterková, Jana (vedoucí práce) ; Druláková, Radka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá domněnkou, zda je multilaterální diplomacie možným prostředkem pro prosazování dobrého vládnutí. V první části je objasněn vznik, definice i kritika koncepce good governance. Další část se zaobírá proměnami diplomacie a mezinárodních vztahů po studené válce. Diplomacie v současné době musí reagovat na globalizaci, interdependenci, technologický rozvoj, změnu mezinárodního prostředí či nárůst počtu aktérů mezinárodních vztahů. Poslední část práce je věnována multilaterální diplomacii, mezinárodním organizacím a především jejich propojení s good governance. Na základě svých poznatků jsem v práci došla k závěru, že multilaterální diplomacie může být vhodným nástrojem i k prosazování cílů dobrého vládnutí a spravování státu. Nejlepším prostorem pro využití multilaterální diplomacie jako prostředku pro prosazování good governance jsou mezivládní organizace.
BRIICS: unilaterální nebo multilaterální cesta politického a ekonomického vzestupu
Makhalova, Evgeniya ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Cihelková, Eva (oponent)
Hlavním cílem práce je určit postavení skupiny BRIICS na mezinárodní aréně a odhadnout, zda se ekonomický a politický vzestup daných ekonomik potenciálně skrývá v užší multilaterální spolupráci anebo v jednotlivých vlivech na svět. Zároveň tato práce odpovídá na otázku, jestli státy BRIICS mají dostatečný potenciál pro diktování svých podmínek v dialogu s mezinárodními organizacemi a se světovým společenstvím. Kromě toho jsou definována různá pojetí rozvojových zemí a jejich základní kategorizace a následně jsou vyčleněny nejrychleji se rozvíjející ekonomiky neboli tzv. emerging markets. Práce také zkoumá vliv vnitřních problému sociálního, demografického a politického charakteru na existenci bloku BRIICS.
Víceúrovňová ekonomická governance: příklad jihovýchodní Asie
Wagnerová, Markéta ; Hnát, Pavel (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce je zaměřena na charakteristiku ekonomické governance, jejích úrovní a změn, ke kterým došlo v souvislosti s událostmi v jihovýchodní Asii v letech 1997/1998. Podrobněji je rozebrána úloha jednotlivých úrovní při řešení asijské finanční krize, která ukázala slabiny ekonomické governance. V reakci na tuto krizi došlo k mnohým změnám. V rámci regionu jihovýchodní Asie byly tyto změny zaměřeny na reformu Mezinárodního měnového fondu, vznik regionální spolupráce v daném regionu a reformy v rámci jednotlivých států. Součástí práce je i zhodnocení vývoje governance ve státech jihovýchodní Asie podle světových ukazatelů governance WGI.
Multilaterálny liberalizmus na prahu nového tisícročia
Jusko, Radoslav ; Neumann, Pavel (vedoucí práce) ; Šaroch, Stanislav (oponent) ; Kosír, Igor (oponent) ; Sipko, Juraj (oponent)
Multilaterálne obchodné rokovania sú výrazne ovplyvnené rôznymi formami spolupráce medzi krajinami a medzinárodnými organizáciami. Existuje široké spektrum rozdielov v spolupráci medzi Uruguajským a Dožškým kolom multilaterálnych obchodných rokovaní. Multilaterálne fóra rozvinutých krajín nie sú schopné poskytnúť dostatoční podnety rokovaniam, postoje rozvojových krajín musia byť v širšej miere zohľadňované. Existujú rozdiely v rámci formovania koalícií krajín, ktoré sú rozšírenejšie a majú významnejší vplyv, hoci primárne pri vymedzovaní rokovacej agendy. Rovnako zmenou prešli politiky medzinárodných organizácií, ktorých priamy aj nepriamy vplyv je badateľnejší. Hoci finančná kríza viedla k odklonu od otázok multilaterálnych obchodných otázok, od roku 2009 sú badateľné signály, že by mohlo dôjsť k naštartovaniu rokovaní vedúcich k úspešnému ukončeniu Dohy.
WTO a integrační seskupení: vztah multilaterální a regionální liberalizace
Peřina, Matěj ; Cihelková, Eva (vedoucí práce) ; Bič, Josef (oponent)
Práce se zabývá multilateralismem a regionalismem jakožto dvěma hlavními přístupy k liberalizaci mezinárodního obchodu. Zatímco mnohostranná liberalizace probíhá v rámci jediné instituce -- Světové obchodní organizace, regionalismus je realizován celou řadou integračních seskupení. NAFTA je příkladem komplexní regionální integrace, pokrývá celou Severní Ameriku a zahrnuje jak rozvojové, tak vyspělé země. Přínos multilaterální liberalizace světovému hospodářství může být ilustrován podstatnou redukcí cel a následným rapidním růstem obchodu a světového HDP. V současné době je kvůli zablokovanému katarskému kolu liberalizace ve WTO v útlumu. Prospěšnost NAFTA pro členy této integrace je diskutabilní, nicméně NAFTA může poskytovat svým členům platformu pro rychlejší liberalizaci v době pomalu postupující liberalizace mnohostranné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.