Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zobrazení lidského těla v médiích a jeho vnímání mládeží
Pavlíková, Barbora ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Cílem této práce je zjistit, jak mladiství pohlíží na problematiku zobrazování lidského těla v médiích. Teoretická část této práce se zaměřuje na vývoj vizuálních médií s důrazem na rozšiřující se možnosti selekce a úprav vizuálů za pomoci moderních technologií. Dále jsou zde zmínky o vlivu zobrazování krásy a ošklivosti lidského těla v médiích na vnímání druhých osob i sebe samých. V praktické části je podrobně rozepsána metodika kvalitativní formy výzkumného šetření, respektive získávání dat pomocí ohniskových skupin, a práce s mladistvými participanty. Zároveň jsou zde analyzovány výsledky výzkumného šetření, které bylo prováděno se žáky základní školy ve věku 13 až 14 let. Výzkumné šetření se zaměřovalo na pojetí krásy a ošklivosti lidského těla v mediálních prezentacích. Mladiství respondenti hodnotili tyto vizuály nejen po vizuální stránce, ale měli za úkol vybraným zobrazeným osobám přiřadit také charakteristické vlastnosti a témata, která by dle jejich názoru taková osoba mohla prezentovat druhým. Bylo zjištěno, že mladiství respondenti vnímali ženskou krásu stereotypněji, nežli mužskou, kladli důraz na decentnost a zaměřovali se nejen na to, jak osoba na vizuálu vypadala, ale také na pozadí a design fotografie.
Proměny sportovního diskurzu v české kultuře od 30. let do 50. let 20. století.
BEČKA, Tomáš
Sport v české literatuře je poměrně běžným tématem. Autoři se často zaměřují na kolektivní sporty, jakými jsou hokej či fotbal, nebo na individuální, například gymnastiku. Pomocí sportu se vytvářejí různé příběhy, které v sobě nesou rozdílné myšlenky. Tato diplomová práce si tak klade za cíl zdokumentovat, jak se proměňoval obraz sportu v české literatuře během třicátých, čtyřicátých a padesátých let dvacátého století. Práce se dále zabývá vysvětlením, co vlastně sport představuje a jak lze na sportování nahlížet, neboť toto téma je taktéž spojené s kultem lidského těla. Vybraná literární díla pak zkoumají zobrazení sportu a interpretace, ke kterým můžeme docházet. Práce však nestuduje pouze literárními texty, ale i filmová zpracování sportovních děl a jejich narativní vzorce.
Kresba jako prostředek k zjištění znalostí žáků základní školy o stavbě lidského těla
ČURDOVÁ, Hana
Prezentovaná bakalářská práce vyhodnocuje kresby žáků základní školy ve vztahu k posouzení jejich znalostí z oblasti biologie lidského těla. Do výzkumu bylo zapojeno celkem 120 žáků - 60 žáků z 6. ročníku a 60 žáků z 8. ročníku. Pro získání dat byl použit dotazník s předtištěnou siluetou lidského těla, do které žáci měli zakreslit a popsat vnitřní struktury lidského těla, jež pokládají za důležité a funkčně je poté propojit do orgánových soustav. Následně si libovolně zvolili dvě orgánové soustavy, které zakreslili do dalších dvou siluet a detailně je popsali. Vyhodnocení bylo provedeno na základě předem stanovených kritérií, která byla založena na vyhodnocení kreseb v rámci výzkumu Reiss a Tunnicliffe (2001). Ve vytvořených kresbách byly také sledované vybrané miskoncepce žáků o stavbě lidského těla. Při zjišťování počtu zakreslených vnitřních struktur v první souhrnné kresbě dosahovali žáci šestých ročníků nejčastěji úrovně zahrnující 8 - 9 nakreslených vnitřních struktur, zatímco žáci osmých ročníků dosahovali v nejvyšší míře úrovně nižší, zahrnující zakreslení 6 - 7 vnitřních struktur. Při analýze všech vnitřních struktur se v kresbách obou ročníků nejčastěji objevoval zakreslený mozek a srdce. Z hlediska chybně umístěných vnitřních struktur obsahovala většina kreseb šestého ročníku více chybně zakreslených struktur než kresby žáků osmých ročníků. Při posouzení funkčního propojení vnitřních struktur do jednotlivých orgánových soustav bylo zjištěno, že žáci šestých a osmých ročníků ve velké většině nedokázali propojit vnitřní struktury tak, aby tvořily kompletní orgánové soustavy. Při výběru soustav v druhé části dotazníku se v šestém ročníku objevila nejčastěji soustava trávicí a dýchací, v osmém ročníku žáci volili soustavu dýchací a nervovou.
Social Body : the post internet feminist art in the context of Xenofeminism Manifesto and Michael Foucault’s “History of Sexuality”
Jarosz, Anna ; JANOŠČÍK, Václav (vedoucí práce) ; Stejskalová, Tereza (oponent)
Svou analýzu začínám historickou specifičností těla, ktéeré je formováno různými historickými režimy. Chci otevřít perspektivu těla, jehož materialita by nebyla redukována na biologickou esenci. Tato perspektiva je spojená s problémem společenské kontroly skrze tělo, sexualitu a gender. Právě tak je chápáno v xenofeministickém manifestu, který je hlavním zdrojem mé bakalářské práce.
"Neither here nor there"
Hannon, Margaret ; PŠENIČKA, Martin (vedoucí práce) ; RAISOVÁ, Michaela (oponent)
Throughout this thesis I have been trying to clarify for myself what I am doing and why. I have had the profound privilege of being able to begin again. A poem captured what I felt about being in this liminal phase. I knew I wanted to explore what I was learning in DAMU fully and concretely. I needed to learn how to be still and wait. I realised how fundamental breathing is in connecting mind and body, and I learnt what a bane the ego can be. I mean ego in the colloquial, not psychoanalytical, sense. It is only by detaching from the criticisms, positive and negative, of others (including mine) that I have any hope of cultivating my own voice. I wrote out of myself and through the process of writing I was more open to the lessons I was being taught every day in classes, and readings. The secret lies in not caring whether I am great or not. Being great is not what is important. Being your self is. As a teacher said, ‘It is difficult, and very easy.’ I finally came to the point when I had written about myself enough. It is time to locate the centre of attention in the world, the audience.
Sochařská inspirace v tématu tělesnosti v performativní praxi
Silich, Sviatlana ; BAŽANT, Jan (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
Hlavním obsahem mé diplomové práce je reflexe, zmapování příprav a realizaci projektu The Figs, založeného na tématu vnímání těla a tělesných strachů, a dalších uskutečněných projektů, které se tématu fyzičnosti tykaly. Pak také reflexe mých zkušeností spolupráce se studentkou ateliéru sochařství a práce s materiálem. Paralelně se zmiňuji a rozebírám jednotlivá díla vybraných významných umělkyň, které pracovaly s performativními, časově závislými (time-based) uměleckými formami. Zabyvám se otázkou, jak vytvořené objekty následně zapojit do performance, a jakým způsobem potom objekty ovlivňují průběh performance. Samostatnou kapitolu věnuji materiálu a jeho výběru, včetně práce s vejcem jako materiálem. V textu reflektuji vlastní zkušenosti jako autora a performera. Analyzuji vývoj tvůrčího procesu ve všech fázích, rozebírám jednotlivé scény a zdůvodňuji konečný výběr prvků.
Vztah těla a technologií ve scénickém prostoru
Jan Märcová, Sára ; ADÁMEK, Jiří (vedoucí práce) ; MAZÚCH, Branislav (oponent)
Tato diplomová práce je snahou o reflexi využití současných digitálních technologií ve scénickém prostororu a jejich vlivu na hereckou práci. Ve zkratce pojmenovává vývoj a principy neomediálních děl, stejně jako formu Live Cinema a to převážně v divadelním kontextu. Zkoumá postavení reálných, živých objektů/subjektů v kontrastu s imateriálními a virtuálními obrazy, které jsou tvořeny světlem nebo zvukem. Způsoby a možnosti vzájemného vlivu technologií a těl jsou v práci popisovány na příkladech inscenací z českého divadelního kontextu. Jakým způsobem digitální technologie proměňují hereckou práci? Narušují základní divadelní vztah mezi tělem herce a tělem diváka? Jsou mediální formy divadla destrukční pro jeho „liveness“? A jakým způsobem se proměňuje divácké vnímání? Tyto a podobné otázky jsou stěžejní pro předloženou diplomovou práci.
Mediální mýty o zdraví a lidském těle
Jeníková, Anna ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
V diplomové práci se zabývám současnými mediálními mýty o zdraví a lidském těle, jejichž šíření mezi širokou veřejností usnadnil nástup online médií. Ta umožňují mnohavrstvou diskusi napříč sociálními skupinami. Online příspěvky nabízí rychlý zdroj a velké spektrum odpovědí či inspirace i v otázkách zdraví a lidského těla, obvykle bez nároků na doložení zdrojů, odkud informace pocházejí. V práci se soustředím konkrétně na diskusi o detoxikaci organismu převážně v lifestylových online médiích určených pro ženy. Současné diskuse na toto téma ukazují, že snadný přístup k informacím vyvolal ve společnosti vlnu tzv. "sebeléčení" popisovaného jako situaci, v níž lidé konzultují své problémy primárně s online obsahy, a až poté, pokud vůbec, se svým praktickým lékařem či jiným odborníkem. Přestože byly některé mýty vědecky vyvráceny, mají stále své "zastánce", kteří mohou představovat zcela legitimní vědění. Samotné slovo "mýtus" nebo "polopravda" či "pověra" je diskurzivně specifické, zatížené a reprezentuje určitou ideologii. V mnoha otázkách zdraví a lidského těla existuje celá řada argumentů, kterými disponují obě strany (např. jak zastánci, tak odpůrci detoxikace). Tuto extrémní polarizaci budu sledovat v diplomové práci, která není obhajobou ani expertních ani alternativních hlasů, či tzv. "experts by...
Tvorba a ověření didaktických materiálů k tématu podpůrné prostředky ve sportu a jejich působení na lidský organismus
Mezuliáníková, Diana ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Diplomová práce se zabývá výživovými prostředky ve sportu, jak povolenými tak zakázanými, tedy dopingem. Je zaměřena na zařazení problematiky sportovních doplňků do výuky přírodovědně zaměřených předmětů na středních školách. Teoretická část obsahuje analýzu rámcových vzdělávacích programů pro gymnázia a sportovní gymnázia, rešerši literatury na téma podpůrných prostředků ve sportu a teorii k prováděnému didaktickému výzkumu. V praktické části je vyhodnocení dotazníkového šetření, zjišťující znalosti žáků ohledně doplňků výživy zaměřující se na sport a vyhodnocení evaluačního dotazníku, který sloužil jako zpětná reflexe při ověření didaktických materiálů. Dále je v praktické části vytvořený odborný text pro učitele, prezentace s didaktickými poznámkami, pracovní list včetně autorského řešení a didaktická hra ověřující znalosti po realizaci výuky.
Výtvarné vyjádření jako prostředek zjišťování znalostí vybraného tématu u žáků 1. stupně ZŠ
KAVKOVÁ, Šárka
Předkládaná diplomová práce se zabývá analyzováním znalostí a představ žáků o orgánových soustavách člověka. Znalosti jsou ověřovány na základě spontánní produkce dětské kresby pomocí tematicky zaměřeného didaktického testu. V práci je použit průřezový výzkum zahrnující celkem 118 žáků od prvního do pátého ročníku primární školy. Pro výzkumný záměr byl dán žákům čistý papír formátu A4 a byli vyzváni k nakreslení orgánových soustav ve svém těle. Ze souboru výkresů a společných znaků byly vytvořeny hodnotící tabulky. Z výsledného vyhodnocení výzkumu vyplývá, jaké mají žáci v jednotlivých ročnících povědomí o orgánových soustavách člověka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.