Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Řešení problémů pomocí MCTS
Malý, Dominik ; Hric, Jan (vedoucí práce) ; Majerech, Vladan (oponent)
Název práce: Řešení problémů pomocí MCTS Autor: Dominik Malý Katedra (ústav): Katedra teoretické informatiky a matematické logiky Vedoucí diplomové práce: RNDr. Jan Hric E-mail vedoucího: Jan.Hric@mff.cuni.cz Abstrakt: MCTS (Monte Carlo Tree Search) techniky jsou v současné době nejlepšími známými algoritmy pro počítačové řešení strategické deskové hry Go. Vzhledem k univerzálnosti a úspěšnosti těchto technik se však nabízí možnost užití i v jiných úlohách. Úkolem této práce je prozkoumat vhodnost MCTS pro řešení jiných problémů, konkrétně her jednoho hráče, jakými jsou například Sudoku nebo SameGame. Naprogramoval jsem počítačového hráče založeného na MCTS, který dokáže řešit úlohy tohoto typu a aplikoval ho na Sudoku a SameGame. Experimentálně jsem ověřil vhodnost různých rozšíření MCTS algoritmu na řešení těchto her a pomocí rozsáhlého testování porovnal také úspěšnost konkrétních nastavení výběrových UCT funkcí a užitých heuristik. V případě hry SameGame jsem navíc svůj algoritmus porovnal s jinými publikovanými výsledky zabývajícími se stejnou problematikou. Popsal jsem, jaké problémy musí programy řešící hry jednoho hráče pomocí MCTS překonávat, a jakými vlastnostmi by takovéto problémy obecně měly disponovat, aby na ně byly Monte Carlo techniky s úspěchem použitelné. Klíčová slova: MCTS, Go, Sudoku,...
Testování vývojové dyspraxie u dětí a adolescentů bojových umění - judo a taekwondo
Hrbková, Lucie ; Kraus, Josef (vedoucí práce) ; Zounková, Irena (oponent)
Cílem práce je zhodnotit úroveň motorických dovedností u dětí a adolescentů věnujících se judu a taekwondu a zjistit, zda se úroveň motorických dovedností liší mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD (z angl. Attention Deficit Hyperactivity Disorder) v porovnání s dětmi bez tohoto rizika. Dalším cílem je zhodnotit úroveň pozornosti a zjistit, zda koreluje s úrovní motorických dovedností. Studie se zúčastnilo celkem 65 probandů ve věku 9 - 13 let. Experimentální skupiny tvořily děti věnující se závodně judu (n = 35), děti věnující se závodně taekwondu (n = 19) a děti absolvující hodiny taekwonda v rámci tělesné výchovy a zájmového kroužku (n = 11). Pro zhodnocení motorických dovedností byl vybrán Test Movement Assessment Battery for Children 2. K odhalení podezření na riziko poruchy ADHD byl zvolen Test Go/NoGo a úroveň pozornosti byla vyšetřena pomocí Testu pozornosti d2. Signifikantní rozdíl ve prospěch judistů byl nalezen mezi výsledky motorických dovedností dětí a adolescentů v porovnání se závodní skupinou taekwondistů, kde p = 0,045 a také ve výsledcích jednotlivých komponent, a to v komponentě rovnováhy (p = 0,051). Signifikantní rozdíl byl nalezen v motorických dovednostech mezi dětmi s podezřením na riziko poruchy ADHD v porovnání s dětmi bez tohoto rizika ve skupině závodních a...
Strategická desková hra s neurčitostí
Sova, Michal ; Zbořil, František (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato páce řeší autonomní hraní hry Scotland Yard za využití metody strojového učení. Daný problém je vyřešen pomocí algoritmu Monte Carlo tree search. Algoritmus Monte Carlo tree search byl testován proti algoritmu Alfa-beta. Výsledky testování ukázaly, že navržený algoritmus je funkční, ale procento výher u algoritmu Monte Carlo tree search je nižší než u algoritmu Alfa-beta. Výsledkem práce je funkční verze systému, který hraje zjednodušenou verzi hry Scotland Yard autonomně. Dále práce obsahuje rozšíření hry Scotland Yard přidáním agentů a změnou parametrů. Rozšíření této verze pro algoritmus Alfa-beta nebylo úspěšné kvůli nedostatečné kapacity vlastních zdrojů. Naopak algoritmus Monte Carlo tree search se jeví v tomto ohledu úspěšnější.
Informační systém pro ubytovací služby
Bargl, Vojtěch ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářské práce se zabývá mikroservnisní architekturou. Hlavními cíli této práce je analýza architektury mikroslužeb, porovnání s architekturou monolitu a vytvoření ukázkového informačního systému za pomoci konceptů odhalené z architektury mikroslužeb. Tato práce vnáší pohled na objem práce, který tato architektura obnáší. Systém je uzpůsobený na správu apartmánů, uživatelů a rezervací. Text práce se zabývá nejdůležitějšími faktory získané z analýzy této archiktektury, procesem specifikace domény ubytovacích služeb a vývojem samotného systému za pomoci uplatnění těchto konceptů. 
Server for Continuous Integration
Šajdík, Michal ; Fiedor, Tomáš (oponent) ; Lengál, Ondřej (vedoucí práce)
This work contains description about the following topics: what kind of technologies and principles are needed for creation of a continuous integration server, already existing solutions, why there is a need to create a new one, and how to integrate continuous integration server which was created during this work, based on the information mentioned in this work, to a working environment. This work also shows effects and some side effects of correct and incorrect configuration of the mentioned continuous integration server. Mentioned continuous integration server is also able to run on MS Windows 10 and Linux without need to adapt a configuration for a specific operating system.
Information System for Monitoring and Detecting Black Dumps
Chmelický, Oliver ; Rychlý, Marek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
This thesis covers the process of reporting black dumps and organizing it`s collection. Platform creates an evidence about these collections and saves it in a database. At the same time thesis analysis and compares existing software solutions with similar purpose. The aim of the platform is to spread an awareness among people and nature lovers. The thesis also tries to show how modern technologies can help to protect environment
Podpora přípravku FITkit v prostředí Visual Studio Code
Chaloupka, Jan ; Mrázek, Vojtěch (oponent) ; Vašíček, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je návrh a implementace rozšíření do editoru Visual Studio Code, které umožní správu, editaci, překlad a simulaci FITkit projektů a jejich následné naprogramování do přípravku FITkit bez nutnosti instalace dalšího software. Překlad a simulace projektů je zajištěna dedikovaným serverem obsahující překladový software.
Modul pro transformaci dat pro digitální úřední desky
Leonov, Martin ; Burget, Radek (oponent) ; Rychlý, Marek (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo navrhnout a implementovat aplikaci umožňující univerzální přístup k datům ze systémů elektronické spisové služby a jejich následnou transformaci do jednotného formátu. Ze získaných poznatků o těchto systémech byly navrženy rozhraní pro stahování, ukládání a transformaci dat. Výsledky této práce poskytují uživatelskou konfiguraci a jednoduchou integraci nových zdrojů dat. Funkčnost byla ověřována nástroji pro průběžnou integraci a průběžné nasazení.
Properties Of Graphene Oxide Solutions
Mach, Radoslav
This paper deals with project based on researching of graphene oxide (GO) layers. Main subject is summarizing the basic factors having influence on graphene oxide solvents and its resultant applications on a substrate. There has been made a special substrate made of FR4 composite material for electrical measuring purposes. The goal of this project is creating of homogeneous layer for measuring physical properties of GO layers.
Artificial Intelligence for Go on Non-standard Topologies
Červeň, Martin ; Gemrot, Jakub (vedoucí práce) ; Brunetto, Robert (oponent)
Go je populární strategická hra pro dva hráče. Obvykle se hraje na čtvercové desce o rozměrech 19x19. Cílem této práce je vytvořit aplikaci umožňující uži- vateli hrát Go na jakékoli desce definované grafem, například na kouli nebo toruse. Vytvořili jsme webovou klient-server aplikaci napsanou v JavaScriptu a Node.js, která používá protokol Websockets pro rychlou komunikaci. Aplikace umožňuje uživateli hrát proti jiným hráčům na Internetu. Server může podporovat více souběžných her. Desky lze vytvářet modelovacím nástrojem Blender a poté je importovat do aplikace. Naše aplikace podporuje 3D vykreslování těchto desek ve webovém klientovi pomocí WebGL. Má responsivní ovládání umožňující změnu pohledu otočením, pohybem a zoomem. Uživatelé mohou také hrát proti umělé inteligenci. 1

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.