Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 70 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Náhrada šroubového spoje dílců světlometu plastovým trnem
Lysa, Bohuslav ; Píška, Miroslav (oponent) ; Polzer, Aleš (vedoucí práce)
Diplomová práce zabývající se problematikou náhrady šroubového spoje dílců světlometu plastovým trnem. Obsahuje analýzu technologie světlometu včetně popisu předepsaných zkoušek životnosti. Na základě analýzy jsou vypracovány návrhy možných řešení trnů se zohledněním vlastností plastových materiálů. Vybrané části analýzy byly ověřeny prototypovými díly a výpočtovými simulacemi MKP v programu SimDesigner využívající 3D modely zpracované v CAD systému Catia v5. Součástí práce je studie proveditelnosti formy vstřikovacího nástroje plastového trnu dle navržených řešení, a technicko-ekonomické zhodnocení případného nasazení do výroby.
Deformačně napěťová analýza a hodnocení mezních stavů částí tlustostěnného potrubí v oblasti creepu.
Zouhar, Michal ; Petruška, Jindřich (oponent) ; Hlavoň, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá deformačně napěťovou analýzou částí tlustostěnného potrubí. Jsou řešeny rozměrové řady (charakterizovány poměrem D/d) tří těles, přímý válec, anuloid s konstantní tloušťkou (oblouk) a anuloid s proměnnou tloušťkou stěny (ohyb). Nejdříve je řešena velikost vnitřního tlaku kdy dojde k plně plastickému stavu u těchto těles. Velikost mezního tlaku je stanovena analyticky, numericky a příslušnými normativními vztahy. Výsledky a průběhy napětí jednotlivých řešení jsou vzájemně porovnány. Dále jsou tato tělesa řešena v creepové oblasti, jsou zatížena maximálním přípustným vnitřním tlakem dle normy po dobu 200 tisíc hodin - doba provozu součástí. Zkoumáno je místo maximálního ekvivalentního creepového přetvoření a místo maximálního ekvivalentního napětí. V těchto místech jsou vypsána hlavní napětí v závislosti na poměru D/d. Výsledky a průběhy napětí jednotlivých rozměrových řad jsou vzájemně porovnány. Z dostupných zdrojů literatury je zvolena podmínka dosažení mezního stavu, podle které je provedeno hodnocení dosažení mezního stavu u jednotlivých těles.
Pevnostní analýza a optimalizace rámu samonakládacího transportéru balíků
Hovádek, Pavel ; Kovář, Stanislav (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou a optimalizací rámu samonakládacího transportéru balíků. Obsahuje analýzu původního stavu, navržené změny a kontrolu optimalizovaného rámu.
Vliv excentricity na radiální síly v asynchronním motoru
Formánek, Jakub ; Hájek, Vítězslav (oponent) ; Janda, Marcel (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je seznámit se s vlivy excentricity na radiální síly působící v asynchronním motoru. Vzhledem k tomu, ţe tento typ motorů patří k nejčastěji pouţívaným a nejvíce rozšířeným strojům vůbec, je vhodné zjišťovat velikost těchto sil a posuzovat jejich vliv na celkový provoz stroje. V této práci je zjišťování radiálních sil prováděno pomocí počítačové simulace v programu ANSYS Maxwell, za pomocí konečněprvkových modelů vytvořených v modulu Rmxprt. Tyto modely jsou vytvořeny na základě několika reálných asynchronních strojů s definovanými velikostmi excentricit. V poslední části je pak provedeno měření výchylek pomocí vibrometru na reálném stroji.
Analýza ztrát asynchronních motorů malého výkonu
Mach, Martin ; Záskalický, Pavel (oponent) ; Voženílek, Petr (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Hlavními cíli této dizertační práce jsou analýza ztrát malého asynchronního motoru a studium opatření, která by vedla ke snížení ztrát a zvýšení účinnosti. Studovány byly následující způsoby snižování ztrát: snížení odporu statorového vinutí, prodloužení magnetického obvodu, úprava počtu závitů, použití měděné klece, optimalizace tvaru drážek, žíhání plechů a použití plechů s nižšími měrnými ztrátami. Analýza ztrát a studium možností jejich snižování je provedeno experimentálně. Aby bylo možné studovat vliv výše uvedených způsobů snižování ztrát, bylo vyrobeno celkem jedenáct různých vzorků motorů. Výsledky měření a analýzy ztrát těchto vzorků jsou v práci uvedeny. Při řešení práce bylo rovněž využito simulací metodou konečných prvků. Pomocí simulací metodou konečných prvků byl proveden rozbor ztrát analyzovaného motoru, včetně detailů, které nebyly zjištěny pomocí měření, např. rozdělení ztrát v železe mezi rotor a stator. Dále byly simulace metodou konečných prvků využity při analýze vlivu technologie výroby na parametry motoru. V rámci této analýzy byly uvažovány následující vlivy: skutečný tvar magnetického obvodu, nýtování statorového svazku, dopad střihu na vlastnosti materiálu a umístění statorového svazku do elektricky vodivé kostry. Výsledky této analýzy jsou v práci uvedeny.
Návrh vysokootáčkového asynchronního motoru
Svoreň, Jan ; Ondrůšek, Čestmír (oponent) ; Vítek, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá rozborem problematiky vysokorychlostních asynchronních motorů. V úvodu je probrána základní koncepce asynchronních motorů s ohledem na konstrukční zvláštnosti vzhledem k vysokým otáčkám a napájení z měniče frekvence. Dále se prozkoumaly problematické oblasti při návrhu a jejich řešení. Provedlo se měření ztrát klasického asynchronního motoru. Z měření se zjistila změna podílu jednotlivých ztrát pro klasický a vysokorychlostní asynchronní motor. U vyrobeného laboratorního vzorku vysokootáčkového motoru se upřesnil výpočet činného odporu a rozptylové reaktance rotoru z plného materiálu s vrstvou mědi. Pomocí metody konečných prvků se ověřily výsledky numerického výpočtu a navrhly se úpravy laboratorního vzorku pro zlepšení jeho parametrů.
Návrh nového řešení těsnění nastavovacího šroubu světlometu
Lysa, Bohuslav ; Mrázek, Dušan (oponent) ; Samek, František (vedoucí práce)
Bakalářská práce zabývající se problematikou těsnění nastavovacího šroubu světlometu. Obsahuje analýzu uložení těsnícího O-kroužku a analýzu zajištění nastavovacího šroubu v pracovní pozici. Na základě analýzy je vypracován nový návrh rozměrového uložení těsnícího O-kroužku, a nový návrh zajištění nastavovacího šroubu. Vybrané části analýzy byly ověřeny výpočtovými simulacemi MKP v programu SimDesigner využívající 3D modely zpracované v CAD systému Catia v5. Součástí práce je studie proveditelnosti úpravy formy vstřikovacího nástroje nastavovacího šroubu dle navrženého řešení.
Náhrada kovových ocasních ploch letounu VUT 100 kompozitními
Berka, Martin ; Cejpek, Jakub (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitní vodorovné ocasní plochy letounu VUT 100. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Je navržena vnitřní konstrukce stabilizátoru a pravého výškového kormidla. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Jsou vytvořeny MKP modely stabilizátoru a pravého výškového kormidla v systému MSC Patran a následně provedena pevnostní kontrola těchto modelů pro vybrané případy zatížení za pomoci softwaru MSC Nastran a COMPOST.
Návrh trupu a systému řízení letounu VUT 081 Kondor
Kalný, Jan ; Šplíchal, Jan (oponent) ; Mališ, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem kompozitního trupu a zástavby řízení letounu VUT 081 Kondor. Je proveden výpočet zatížení a výběr rozhodujících případů zatížení. Jsou navrženy vnitřní nosné plochy trupu s ohledem na základní ergonomické požadavky posádky. Jsou vybrány konstrukční materiály a proveden návrh skladby kompozitních materiálů. Je vytvořen MKP model trupu v systému MSC Patran/Nastran a provedena pevnostní kontrola konstrukce pro vybrané případy zatížení.
Utilization of cone penetration tests in the load-transfer method for bored large diameter piles
Štetiar, Juraj ; Koudela, Pavel (oponent) ; Chalmovský, Juraj (vedoucí práce)
This thesis is focused on the use of the results of cone penetration tests and the method of transfer functions for the design of drilled large-diameter piles. The introductory part clarifies the theoretical basis of cone penetration testing, method of transfer functions, various material models and the regression coefficients in the nonlinear method of pile settlement calculation. The theoretical introduction will be followed by other chapters in which the theory is applied to specific practical cases. The third part consists of geotechnical interpretation of the results of two static load tests in two different localities using graphical and numerical outputs (limit load curves, force distribution along the length of the pile, dependences of displacements and deformations on the pile depth, shaft frictions and more). The next part deals with the evaluation of the CPT at the site of the load test and the compilation of the calculation profile at the site based on the obtained data. In the fifth part there will be an inverse analysis of load tests using the method of transfer functions in the software developed at the Institute of Geotechnics, Faculty of Civil Engineering, Brno University of Technology. An inverse analysis of load tests using finite elements method and obtained data from the CPT can be found in chapter 6. Within this analysis, several material models will be applied and compared to the issue. This analysis will be followed in the fifth part by a comparison of direct correlation methods for determining the ultimate pile shaft friction from CPT data with the results of inverse analysis by MTF to determine the most suitable method. Finally, from the obtained data the regression coefficients will be adjusted for the calculation of the second limit state of lone piles by a nonlinear method (according to Masopust).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 70 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.