Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 37 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Farmacie ve středoškolském učivu chemie
Petřeková, Veronika ; Klímová, Helena (vedoucí práce) ; Šulcová, Renata (oponent)
Diplomová práce se zabývá zařazením tématu Léčiva a Farmacie do středoškolského učiva. Práce je rozdělena do čtyř částí. První se zabývá obsahem učiva léčiva v kurikulárních dokumentech. Ve druhé části se věnuji srovnání vzdělávacích systémů v České republice a Slovinsku a analýze českých a slovinských učebnic pro střední školy a gymnázia. Třetí část práce s názvem Farmacie práce obsahuje odborný text pro učitele středních škol a gymnázií. Jsou v ní obsaženy základní informace o tomto odvětví a materiály, které mohou být využity při výuce. Součástí výukových materiálů je deset laboratorních prací.
Produkce mikrobiálních enzymů a jejich stabilizace enkapsulací
Hazuchová, Eva ; Němcová, Andrea (oponent) ; Márová, Ivana (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá produkcí mikrobiálních enzymů a jejich následnou stabilizací prostřednictvím enkapsulace. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na mikrobiální enzymy, zejména extracelulární hydrolázy, jejich producenty a vlastnosti. V rámci teorie je rovněž diskutována možnost aplikace enzymů v oblasti farmacie a medicíny. Experimentální část diplomové práce byla zaměřena na samotnou produkci mikrobiálních enzymů a jejich stabilizaci. Sledovány byly produkce proteolytických a lipolytických enzymů v závislosti na čase a použitém kultivačním substrátu. Nejvyšší produkce enzymů byla zaznamenána u plísně Aspergillus oryzae při kultivaci na pšeničných otrubách 3. den kultivace. V rámci experimentální části byla dále provedena identifikace, izolace a purifikace enzymů. Podstatnou částí experimentu byla stabilizace naprodukovaných mikrobiálních enzymů prostřednictvím enkapsulace. Připraveny byly alginátové částice, stanovená enkapsulační účinnost se pohybovala v rozmezí 55 až 70 %. S nejvyšší účinností se enkapsulovaly enzymy plísně Aspergillus oryzae. Následně byla ve dvou prostředích (ve vodě a v gelu) v průběhu šesti týdnů sledována dlouhodobá stabilita enkapsulovaných enzymů a srovnána se stabilitou enzymů volných. U volných enzymů došlo během skladování k výraznému poklesu enzymových aktivit, a to především v rozmezí čtvrtého a šestého týdne uchovávání. U enkapsulovaných enzymů byl naopak pozorován nárůst enzymových aktivit. Stabilita byla studována rovněž z pohledu stability částic samotných. Obecně vyšší stabilitu vykazovaly částice uchovávány v prostředí gelu. V předložené diplomové práci bylo testováno i potenciální využití enzymů ve farmacii, jakožto látek podporujících trávení. Dle dosažených výsledků by testované částice s enkapsulovanými mikrobiálními enzymy mohly být vhodné pro vybrané farmaceutické aplikace.
Optimalizace výrobního procesu ve společnosti
Vrána, Jakub ; Novák, Viktor (oponent) ; Videcká, Zdeňka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá řízením a organizací výrobního procesu, se zaměřením na neproduktivní činnosti. Obsahuje analýzu současného stavu v podniku Teva Czech Industries s.r.o. (dále TCI) a návrhy na zlepšující opatření. První kapitola předkládá teoretická východiska pro zpracování práce. Popisuje PMT metody, konkrétně MTM a MOST, štíhlou výrobu se zaměřením na 5S, TPM a Kaizen. Druhá kapitola se věnuje podniku TCI, obsahuje hlavní předmět činnosti, organizační strukturu podniku a analyzuje současný stav. Zaměřuje se především na průběh kritické neproduktivní operace při výrobě a to přehazování a proces čištění. Třetí kapitolu v návaznosti na analytickou část tvoří navržená doporučení. Čtvrtá kapitola se věnuje závěrečnému zhodnocení.
Vývoj IT oddělení ve velkých organizacích
Tělecká, Tereza ; Potančok, Martin (vedoucí práce) ; Vosecký, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na oblast vývoje oddělení informačních technologií ve velkých organizacích se zaměřením na telekomunikace a farmacii. Cílem práce je provést analýzu slabých míst IT oddělení v modelové globální farmaceutické společnosti, navrhnout vylepšující opatření a následně je vyhodnotit. Úvodní část shrnuje historický vývoj informačních technologií a následně přibližuje vývoj IT v telekomunikacích. Další část se zabývá specifiky IT oddělení v globální farmaceutické společnosti. Předposlední kapitola interpretuje pojem management, firemní organizační struktury a management v IT. Nejpodstatnější částí je kapitola věnovaná modelové farmaceutické firmě Pharma, u které je definována charakteristika společnosti a IT oddělení a detekovány problematické oblasti. Pro tato slabá místa je navrženo a následně vyhodnoceno řešení.
Vliv marketingové komunikace na spotřební chování u vybraného otc léčiva
Koblížková, Beáta ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Krištofič, Lenka (oponent)
První část mé diplomové práce je věnována teoretickým poznatkům, které budou následně sloužit jako podklad pro zpracování části druhé. V této teoretické části jsou vymezeny základní pojmy, vztahující se k marketingové komunikaci. Tato část je dále zaměřena na hlavní specifika marketingové komunikace ve farmacii včetně legislativních omezení v České republice, na současný vývoj farmaceutického průmyslu a na trendy v této oblasti. Druhá část této práce je věnována praktickému využití poznatků z teoretické části práce. Za stěžejní oblast praktické části této práce považuji realizaci vlastního výzkumu, jehož hlavním úkolem bude zjistit, jaké povědomí mají respondenti z široké veřejnosti a odborníci o přípravcích značky Panadol určených pro děti a jaký vliv má současná marketingová komunikace na chování spotřebitelů. Na základě poznatků z teoretické části práce, podnětů získaných od respondentů z obou částí výzkumného šetření, po zhlédnutí doplňujících informací získaných z MML dat a s přihlédnutím k současnému využití komunikačních nástrojů společnosti GlaxoSmithKline, bude na závěr připraven vlastní návrh využití těchto komunikačních nástrojů. Ve vlastním výzkumném šetření bude použitá metoda adresného elektronického dotazování u respondentů ze široké veřejnosti, kterou bude doplňovat metoda osobního strukturovaného rozhovoru dotazovaných odborníků. V závěru diplomové práce provedu shrnutí hlavních poznatků z celé práce a rovněž připojím i vlastní náhled na dané téma.
Vliv marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu na rozhodování spotřebitele
Těšínská, Edita ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Diplomová práce představuje marketingovou komunikaci ve farmaceutickém prů-myslu z pohledu spotřebitelů. Zaměřuje se na to, jak spotřebitelé vnímají marketingovou komunikaci v této oblasti a jaký vliv má na rozhodování spotřebitele v případě nákupu volně prodejných léčiv. Cílem je zjistit, kdo je pro spotřebitele nejdůvěryhodnější zdroj informací, na základě kterého se rozhodují o nákupu volně prodejných léčiv, jaké postavení má marketingová komunikace v tomto procesu a jaké další faktory ovlivňují spotřebitele při výběru a nákupu volně prodejných léčiv. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je před-staven farmaceutický průmysl, marketingový mix a spotřební chování. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zkoumán cíl diplomové práce.
MARKETING ZAMĚŘENÝ NA PACIENTY S FENYLKETONURIÍ (PKU)
Lifková, Hana ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Šantavá, Michaela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dědičné metabolické poruchy fenylketonurie z marketingového hlediska. Teoretická východiska této práce poukazují na odlišnosti marketingového mixu ve farmaceutickém průmyslu oproti ostatním odvětvím. Na základě zmíněných poznatků je analyzován marketingový mix společnosti Nutricia ve vztahu k pacientům s fenylketonurií. V práci jsou využita, jak sekundární, tak i primární data. Mezi hlavní metody, které byly pro analýzu použity, patří komparace a telefonické dotazování. Práce přináší poznatky a doporučení ve vztahu k možným konkurenčním výhodám společnosti Nutricia, které jí mohou pomoci udržet její pozici tržního leadera i v budoucnu. Pozornost je ve větší míře věnována projektu Home Delivery a on-line komunikaci.
Možnosti marketingové orientace ve farmacii
Čapková, Martina ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Štěpánková, Věra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou marketingu ve farmacii, který se v mnoha ohledech odlišuje od marketingu běžného spotřebního zboží. Práce se soustředí právě na tato specifika. Zaměřuje se na jednotlivé nástroje marketingového mixu a vysvětluje jejich specifické rysy v souvislosti s aplikací na oblast farmacie. Práce shrnuje teoretické poznatky, které se k tématu vztahují, a vysvětluje rozsáhlou legislativu, která veškeré aktivity farmaceutického marketingu výrazně reguluje, platnou v České republice. Cílem analytické části práce je pak na příkladu farmaceutické společnosti Belupo navrhnout řešení dvou reálně existujících marketingových problémů s využitím poznatků části teoretické. Práce analyzuje neúspěšné uvedení produktu Simbela a navrhuje vlastní strategii uvedení na trh pro léčivý přípravek Belohair.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 37 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.