Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Za první linií, Rehabilitace v době pandemie Covid-19
Novotná, Klára ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Wohlmuth Markupová, Jana (oponent)
Práce dokumentuje na základě 13 rozhovorů se zdravotníky, kteří jsou součásti multidisciplinární rehabilitační péče na různých pozicích a mohou tedy z různých pohledů reflektovat, dopad pandemie Covid-19 na oblast zdravotnictví (konkrétně rehabilitační medicíny a tělovýchovného lékařství). Kromě dopadů na odborně-profesní rovinu měla práce za cíl zaznamenat také subjektivně vnímaný dopad na osobní život narátorů. Realizace rozhovorů pomocí metody orální historie probíhala na počátku roku 2022, tedy po 2 letech života s pandemií, kdy stále platila přísná omezení. Práce přináší svědectví o prožívání pandemie u zdravotníků za tzv."první linií", kterým nebylo v médiích věnováno tolik pozornosti. Zkušenosti narátorů se pak snaží zasadit do kontextu českých reálií a porovnat s výsledky z obdobných zahraničních studií o pandemie mezi zdravotníky.
Prožitek ve výtvarném díle a v galerijním prostoru
Havránková, Simona ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Teoretická část práce se skládá ze tří vzájemně provázaných oblastí. Patří mezi ně výstavní prostor, výstava jako médium a kurátorství. Součástí zvolených témat je představení vývoje výstavního prostoru. Dále se práce zabývá faktory, které proměňují celkový zážitek z návštěvy nebo ovlivňují divákův prožitek z vystaveného díla. Kapitola výstavy v roli zprostředkovatele předkládá nejčastější příčiny odmítavého postoje veřejnosti. Ve třetí části je zpracováno kurátorství, kde jsou představeny pozice kurátora. Součástí praktické části je návrh na různá řešení instalace v prostoru a nabízí návrhy, jak propojit výstavní prostor s uměleckými díly. Ve spojení s řešenou problematikou odpojení široké veřejnosti od umění se práce dále zabývá tvorbou jako formou zážitku. Cílem bylo navrhnout možné řešení, které by skrze galerijní edukaci mohlo napomoci k lepším vztahům mezi veřejností, galerií a současným uměním. Praktická část dále obsahuje autorský projekt, ve kterém je vytvořen návrh kurátorské koncepce, ke které jsou v didaktické části navrženy tematické řady. Podstatou všech zvolených témat bylo nacházet souvislosti v různých oblastech týkajících se umění a uvažovat o výstavě více pedagogicky. Prvek, který propojuje jednotlivé části bakalářské práce je prožitek diváka. Cíl práce by se dal shrnout jako...
Všechna moje začínající já
Staňková, Barbora ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
V jakých situacích ocitala? Jak je svojí í k této profesi dnes s ? Jaké zásadní pedagoga formují? transitivním a transformativním obdobím, které je é pro i z í z minulosti, které samotnému práce se pohybuje mezi Opírá se o , které Margit Titlové, Rineke Dijkstry, Marlen Dumas, Cindy Sherman, Christiana Boltanski aj. moje stíny, kterými zobrazuji gesta a í .
Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou
Kameníková, Lucie ; Pokladníková, Jitka (vedoucí práce) ; Mencáková, Andrea (oponent)
Univerzita Karlova, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Student: Lucie Kameníková Vedoucí diplomové práce: PharmDr. Jitka Pokladníková, Ph.D. Název diplomové práce: Zkušenosti pacientů léčených akupunkturou Úvod: Akupunktura i další metody komplementární a alternativní medicíny (KAM) nabývají na významu. V České republice doposud nebyla provedena studie, která by se zabývala informovaností a zkušenostmi pacientů s akupunkturou a jinými metodami KAM a také otázkou, zda by se i po vlastní zkušenosti na tyto metody opět obrátili. Cíl: Posouzení zkušeností s akupunkturou u pacientů trpících migrénou. Oblastmi zájmu byly informovanost pacientů o akupunktuře, jejich motivace vyzkoušet akupunkturu jako alternativní metodu své léčby, jejich zkušenosti s dalšími metodami KAM a chování v budoucnosti po absolvování akupunktury. Metodika: V období od 19. 9. 2015 do 18. 5. 2016 byly vedeny s vybranými pacienty semistrukturované rozhovory. Přepsané rozhovory byly kódovány v programu MAXQDA 12 a vyhodnoceny metodou obsahové analýzy. Výsledky: Byla identifikována témata související s informovaností pacientů v oblastech KAM, včetně akupunktury, dále důvody, které vedly k vyhledání této terapie a informace, jak by se léčili po zkušenostech s akupunkturou v budoucnu. Závěr: Jak vyplynulo z dalšího zkoumání v rámci...
Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela
NOVÁČKOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce s názvem Růst a utváření učitelské role v souvislosti s poutní cestou do Santiaga de Compostela se v teoretické části nejprve zabývá pojmy spojenými s osobností učitele. Popisuje učitele jako profesi, jeho postavení ve společnosti a jaké jsou motivy proč si zvolit právě tuto profesi. Dále je v práci popsána profesní dráha učitelů. Tuto dráhu můžeme rozdělit na začínajícího, zkušeného a konzervativního učitele. Dalším tématem této části je stres a syndrom vyhoření a poslední kapitola první části se věnuje utvářením učitelské role a sebereflexi v profesním vývoji, s čímž je spojen model ALACT. Další kapitola je věnována osobnostnímu rozvoji, konkrétně sebepoznání a bytí člověka v přítomnosti. Poslední kapitola popisuje samotnou pouť do Santiaga de Compostela. V úvodu kapitoly jsou rozděleny možné trasy, které do Santiaga de Compostela vedou. Následuje výčet symbolů, které se k cestě vážou a jsou zde také kapitoly o ubytování a motivaci poutníků. Empirická část se věnuje analýze výpovědí tří poutnic, které pouť do Santiaga de Compostela vykonaly. Před poutí a také nyní vykonávají učitelskou profesi a snaží se postihnout, jak se během pouti a v důsledku poutě proměnilo jejich prožívání a názory, a to prostřednictvím kvalitativní výzkumné metody interpretativní fenomenologické analýzy (IPA). Výzkumné otázky zněly: VO1: Jaký byl rozdíl v přístupu k učitelské profesi po absolvování cesty? VO2: Jak se změnil pohled na sebe po absolvování cesty? VO3: Jaké byly silné momenty a prožitky v průběhu cesty? VO4: V jakých oblastech ovlivnila cesta život informanta? Výsledky nám přinášejí pohled na zkušenosti poutníků s absolvováním poutní cesty do Santiaga de Compostela. Dokládají nám jasné změny, které poutníci prožili v důsledku absolvování poutě. Nejdůležitější změny proběhly v rámci jejich profese učitele, rodiny a vlastní sebereflexe. Právě ta ovlivnila jejich životy nejvíce, díky ní pak mohly probíhat změny i v dalších odvětvích jejich života. Přínos této práce spočívá v tom, že nám výsledky výzkumu dokazují převážně pozitivní změny po absolvování poutní cesty. Lze se domnívat, že i čtenářům této bakalářské práce by cesta do Santiaga de Compostela přinesla blahodárné účinky nejen na jejich fyzické, ale i psychické zdraví.
Metody zážitkové pedagogiky a jejich využití v hodinách hudební výchovy
SLAVÍKOVÁ, Tereza
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou především principy zážitkové pedagogiky. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část seznamuje čtenáře se základními pedagogickými pojmy, vývojem hudební výchovy a s pojmem zážitková pedagogika. Praktická část je zaměřena na práci s žáky prvního stupně základní školy v hodinách hudební výchovy. Cílem je ukázat některé ze zážitkových metod, které lze využít k efektivnější a zábavnější výuce hudební výchovy.
Péče o pacienty na High-Flow Nasal Oxygen terapii během pandemie COVID-19 z pohledu sester standardního oddělení
Škodová, Tereza ; Arientová, Simona (vedoucí práce) ; Míca, Patrik (oponent)
Diplomová práce se zabývá zkušenostmi sester standardního oddělení s péčí o COVID-19 pozitivní pacienty, kteří byli pro respirační selhání na podpoře vysokoprůtokovým kyslíkem (HFNO).Výzkumné šetření probíhalo na Klinice infekčních nemocí v Ústřední vojenské nemocnici, kde se tato léčebná metoda implementovala během pandemie COVID-19. Práce je členěna na dvě části, kde se v teoretické části věnuje onemocnění COVID-19, HFNO terapii, přístroji AIRVO 2 a samotné péči o pacienty během pandemie. Druhá část je část praktická, která probíhala jako kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum prostřednictvím rozhovorů se sestrami. Cílem práce bylo zjistit, jak sestry standardního oddělení pohlížejí na péči o pacienty vyžadující HFNO podporu a současně zjistit, zda je vhodné, aby tito pacienti byli hospitalizování na standardním oddělení. Klíčová slova: HFNO terapie, COVID-19, standardní oddělení, sestry, zkušenosti
Prožívání atopického ekzému z perspektivy mladých dospělých žen
Poláková, Erin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předložená diplomová práce je zaměřena na problematiku atopického ekzému. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti mladých dospělých žen s atopickým ekzémem, a to s důrazem na jejich subjektivní prožívání tohoto onemocnění. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část práce uvádí čtenáře do tématiky. Vymezuje pojem atopický ekzém, popisuje jeho specifika, formy, etiopatogenezi a možnosti léčby. Dále se zabývá psychosomatickým přístupem jako jedním z možných nahlížení na toto onemocnění. V teoretické části jsou rovněž zohledněny psychosociální aspekty atopického ekzému včetně vlivu diagnózy na kvalitu života dospělých pacientů. Na teoretickou část navazuje část empirická. Zde jsou prezentovány výsledky kvalitativní studie, v jejímž rámci bylo realizováno osm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými ženami, kterým byl v průběhu života diagnostikován atopický ekzém. Analýzou získaných dat bylo identifikováno devět hlavních kategorií, které zachycují individuální prožitky žen s atopickým ekzémem. Jedná se o kategorie specifika ekzému, spouštěcí faktory, ekzém překážkou, emoce spojené s ekzémem, metody zvládání ekzému, reakce okolí, ekzém a partnerský vztah, zkušenost se zdravotnickým systémem a přínosy ekzému. V závěru práce jsou získaná data komparována s teoretickými...
Práce s biblickým textem v hagioterapii a v individuální imaginativní interpretaci
Zuzánková, Anna ; Racková, Barbora (vedoucí práce) ; Stretti, Sylvie (oponent)
Diplomová práce se zabývá dvěma metodami práce s biblickým textem v sociální práci, existenciální hagioterapií a imaginativní interpretací. Primárním cílem práce je: Deskripce zkušeností, které zažívají účastníci hagioterapeutické skupiny a účastníci individuální imaginativní interpretace s biblických textem v 2Sam 11. Cílem sekundárním je: Validace metody individuální imaginativní interpretace na základě hagioterapie. Hagioterapie představuje již ucelenou a strukturovanou metodu práce ve skupině, metoda imaginativní interpretace je metodou v praxi prozatím neužívanou a představuje individuální práci. Diplomová práce tuto metodu představuje ve světle již funkční metody. Teoretická část se zabývá představením obou dvou metod a jejich zasazením do kontextu sociální práce. Jsou zde uvedeny společné a rozličné prvky metody hagioterapie a imaginativní interpretace. V závěru této části jsou uvedeny možné výklady textu. Teoretická část definovala pojmy, které byly zásadní pro zodpovězení základní výzkumné otázky. Základní výzkumná otázka zní: "Jakou žitou zkušenost mají věřící účastníci hagioterapeutické skupiny a věřící účastníci individuální imaginativní interpretace s biblickým textem v 2Sam 11?" Její odpovědi se věnovala část empirická za pomocí metody interpretativní fenomenologické analýzy. Výzkum...
Rizika, prožitek a benefity skialpinistické túry
Patera, Jiří ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Brtník, Tomáš (oponent)
10 Abstrakt Název: Rizika, prožitek a benefity skialpinistické túry Cíl: Cílem práce je zjistit pocity, rizika a benefity během skialpinistické túry. Metody: V závěrečné části jsme použili jednu z dotazníkových technik a to anketu. Jedná se o kvantitativní výzkum. Ke zpracování výsledků bylo použito grafové znázornění. Výzkumný soubor se skládá ze 337 respondentů ve věku 18-72 let. Výsledky: V této práci jsme se dozvěděli, že většina skialpinistů považuje za největší prožitek z túry přírodu. Dále většina skialpinistů neví, co je green exercise, 61 % skialpinistů bere jako největší subjektivní nebezpečí riziko terénu a největší objektivní riziko vnímají laviny (66 %). Téměř všichni se shodli, že největším benefitem se jim jeví zlepšení nálady díky vyplavování endorfinu. Závěr: Díky vytvořené anketě jsme zjistili, jaké benefity a rizika vnímají skialpinisté jako nejpodstatnější. Dle našeho zjištění patří mezi největší fyziologické benefity vyplavování endorfinů a s tím spojené zlepšení nálady. Mezi nejobávanější objektivní rizika zařadili respondenti laviny, u subjektivních rizik nejčastěji skialpinisté zaškrtli neznalost terénu. Klíčová slova: objektivní rizika, subjektivní rizika, lavina, zážitek, green exercise

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.