Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 196 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení drsnosti povrchu a její vliv na únavovou životnost
Dziubek, Jan ; Chamrad, Jakub (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vlivem drsnosti povrchu na únavovou životnost. V bakalářské práci je blíže specifikováno hodnocení povrchu profilovou metodou podle normy ČSN EN ISO 4287. V rámci práce byly zjištěny parametry drsnosti u vzorků s různým opracováním povrchu. Následně byly pro vzorky s různým opracováním povrchu sestrojeny a porovnány mezi sebou Wöhlerovy křivky.
Hnací ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru
Vítek, David ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem hnacího ústrojí pětiválcového zážehového hvězdicového motoru se zadanými parametry pro hlavní válec (vrtání, zdvih, atd.). Práce je rozdělena na několik částí: kinematika hvězdicového motoru, tvorba 3D modelů, silové působení na ojnice, vyvažování motoru. Poslední část práce je věnována tvorbě MKP modelu, napěťové analýze a stanovení únavové bezpečnosti u vybraných dílů.
Inženýrský proces vývoje klikových hřídelí
Škrášek, Roman ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vývoje klikových hřídelí pro spalovací motory. Popisuje jednotlivé dílčí kroky konstrukčního procesu a zaměřuje se na pouţití moderních metod, které tento proces výrazně zkracují a zkvalitňují. Dále se zaměřuje na únavovou ţivotnost klikových hřídelí a na metody jejího ovlivnění.
Statická analýza výtokového kanálu z betonu
Skalník, Stanislav ; Nováček, Jan (oponent) ; Zich, Miloš (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá statickou analýzou spojenou s výtokovým kanálem plavební komory. Podkladem pro práci byl návrh zesílení pomocí celozávitových předpínacích tyčí a výkresová dokumentace stávajícího stavu. Cílem práce bylo představení problematiky spojené s kotvením předpínacích tyčí soudržností ve stávající betonové konstrukci, zejména pak testování na zkušebních blocích v laboratoři pro ověření vhodného řešení. V návaznosti na získaná data provést analýzu a porovnání na modelech řešených nelineárním výpočtem v programu ATENA Science. Následně je provedena analýza modelu stávajícího stavu výseku výtokového kanálu rovněž nelineárním výpočtem s vyhodnocením jeho chování na extrémní zatížení. Tento model je následně doplněn o zesílení pomocí předpínacích tyčí s aplikací poznatků spojených s modely zkoušky vytržení. Model předepnutého výseku výtokového kanálu tak přestavuje simulaci provedení na samotné plavební komoře. Práce je doplněna o výkresy zkušebního bloku a zesílení výtokového kanálu.
Posouzení asfaltového koberce drenážního a tenkého s asfaltem modifikovaným přísadou TecRoad
Kaška, Zdeněk ; Telecký, Jiří (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na návrh a určení vlastností asfaltového koberce drenážního a asfaltového betonu pro velmi tenké vrstvy s přísadou TecRoad. Pro popis vlastností je stanovena odolnost vůči vodě, ztráta částic, tuhost, únavové a nízkoteplotní charakteristiky a odolnost vůči trvalým deformacím. Následně jsou směsi porovnány a jsou zpracována doporučení pro použití při údržbě a opravě vozovek.
Studie rozmístění dílů SCR systému na traktoru s pevnostní analýzou vybraných komponentů
Polnický, Václav ; Hrdlička, Zdeněk (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá úpravou výfukového systému pro splnění emisních norem Stage IV. Jsou probrány mechanismy vzniku emisních složek a systémy nutné pro jejich snížení. Součástí je analýza umístění komponent systému vstřikování AdBlue. Stěžejní část práce se zabývá konkrétním konstrukčním řešením výfuku obsahující filtr pro zachycení pevných částic, stejně tak jako filtr pro redukci oxidu dusíku. Je provedena pevnostní analýza zahrnující problematiku vibrací, svarů, únavy a živostnosti. Práce je vytvořena pro firmu Zetor Tractors a.s. .
Klasifikace a hodnocení opotřebení kolejnic
Nohel, Rostislav ; Frýza, Josef (oponent) ; Galas, Radovan (vedoucí práce)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na opotřebení kolejnic. V práci se čtenář nejprve seznámí se základními pojmy kolejové dopravy jako je názvosloví kola a kolejnice, adheze, součinitel adheze, kontaktní plocha, skluz, trakční křivka a opotřebení. Následně jsou v práci popsány základní typy opotřebení materiálu (adhezívní, abrazívní a únavové), které nastávají při kontaktu kola a kolejnice. V další části je práce zaměřena na analýzu jednotlivých kolejnicových vad vzhledem k místům, kde vznikají. Výstupem bakalářské práce je přehled a popis nejběžnějších vad kolejnic, které zpravidla způsobuje únavové opotřebení.
Ojnice plynového vidlicového šestnáctiválce
Laštovica, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ojnice stacionárního motoru, její napěťovou analýzou a stanovením bezpečnosti. Práce je rozdělena na několik částí. Na začátku je krátká rešerše konstrukce ojnic a popis motoru. Poté jsou stanoveny hlavní rozměry pístní skupiny a ojnice a je vytvořen její 3D model. Dále jsou vypočítány síly v klikovém mechanismu působící na ojnici. Následující část se zabývá napěťovou analýzou vytvořeného modelu pomoci MKP a ze získaných hodnot napětí je ve vybraných místech ojnice stanovena bezpečnost k mezi únavy. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky z analýzy napětí a ze stanovené míry bezpečnosti.
Plán prohlídek a údržby draku malého dopravního letounu s využitím moderních přístupů
Koštial, Rostislav ; Petrásek, Miloslav (oponent) ; Třetina, Karel (oponent) ; Hlinka, Jiří (vedoucí práce)
Rychlý vývoj letectví v oblasti malých dopravních letadel (FAR 23/ EASA CS-23) výrazně zvyšuje požadavky na údržbu letadel. Tento rozvoj přináší implementaci způsobů údržby, které byly ještě donedávna výhradně aplikovány v kategorii velkých dopravních letadel (FAR 25/ EASA CS-25). Výrobci letadel postupně ustupují od současné praxe údržby typu HARD TIME a aplikují způsoby údržby závislé na stavu udržovaného objektu. Rozvoj konstrukcí koncepce DAMAGE TOLERANCE proces přejímání údržby založené na skutečném stavu objektu urychluje. Výrobci letadel dále hledají způsoby integrace požadavků na údržbu konstrukcí typu DAMAGE TOLERANCE do procedur plánovaní údržby. Jedním z přístupů, který řeší oba výše uvedené problémy je přístup k údržbě MSG-3, který je dnes standardem u letadel kategorie FAR 25/ EASA CS-25. Jediný problém, který MSG-3 detailně neřeší je otázka vhodných inspekčních metod použitých pro konkrétní část letounu. Tuto otázku lze vyřešit aplikací Vícekriteriálního Hodnocení Variant (VHV) pro inspekční metody konstrukcí letounu.
Design pracovního exoskeletonu
Kasarová, Dominika ; Chorý, Tomáš (oponent) ; Škaroupka, David (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with the design of an exoskeleton for the upper part of the body, which is primarily focused on overhead work. The first part of the thesis contains a thorough analysis of both existing products and potential product in the future. The kinematics of the human body and technological possibilities are investigated, and subsequently, using Design Thinking methods the product that considers ergonomic, technical and hygienic requirements is designed. Furthermore, individual adaptability and spatial non-limitation is solved, thus the final product is user-friendly and competitive on the market.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 196 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.