Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,859 záznamů.  začátekpředchozí20830 - 20839dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.66 vteřin. 

Krizová intervence dětí se syndromem CAN
Paulů, Alexandra ; Koťa, Jaroslav (oponent) ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce)
Diplomová práce na téma "Krizová intervence dětí se syndromem CAN" je čistě teoretická. První část nabízí deskripci základních pojmů týkajících se problematiky syndromu CAN, analýzu statistických dat a přehled současné legislativy. Část druhá pojednává o krizové intervenci, především o její konkrétní podobě u týraných, zneužívaných a zanedbávaných dětí a o činnosti institucí, které těmto dětem pomáhají. Poslední kapitola je věnována Azylovému domu pro děti v Praze, jeho aktivitám a spolupráci s dalšími organizacemi ze soukromého i státního sektoru.

Návaznost sociálních služeb na výchovná zařízení
Lívancová, Martina ; Vorlová, Marie (vedoucí práce) ; Koláčková, Jana (oponent)
Jedinec z úplné a funkční rodiny je v osmnácti letech v podstatě dospělý člověk, který má zkušenosti, informace a prožitky. Riskuje, poznává a osamostatňuje se, ale i když se mu první pokusy "vlastního života" nezdaří, zjistí, že ještě není ten správný čas odejít z domova, vždycky se může vrátit domů. S "dospělým" jedincem, který právě opustil dětský domov či výchovný ústav je to jiné. Opustí jediný "domov" a když se zmýlí, nemá se kam vrátit. Je nutností, aby mu ještě někdo pomohl dál, ale jeho "domov" se uzamkl dovršením osmnáctého roku. Kdo nabídne pomoc takovému člověku bez rodinného zázemí, bez jistoty a opory a v neposlední řadě i bez finančního zabezpečení? Pro zmapování a nástin řešení této problematiky jsem si vybrala místo svého bydliště - Český Brod a jeho okolí. Zajímalo mě, kdo zde nabízí pomoc mladým lidem, kteří opustili dětský domov či výchovný ústav. A jak se vyvíjejí osudy těchto mladých lidí, kteří si musejí najít své místo ve společnosti a zařídit si svůj vlastní život. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Analýza sociálně-výchovných činností ve Středisku výchovné péče Klíčov- Pontis
Balek, Michal ; Mašát, Vladimír (oponent) ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji činnosti Střediska výchovné péče Klíčov - PONTIS, což je internátní preventivně výchovné oddělení pro děti a mládež s poruchami chování, kde pracuji na pozici asistent výchovného pracovníka se zaměřením na sportovní činnosti. První část mé práce je rozdělena do 3 kapitol a obsahuje základní fakta a pojmy, týkající se sociálních a psychologicko-behaviorálních poruch klientů našeho střediska, sociálně výchovné činnosti v obecné rovině a rovněž středisek výchovné péče v systému podpory, péče a edukace. V druhé části, rozdělené do 7 kapitol, pojednávám o konkrétních cílech a systému činnosti našeho střediska a o praktických otázkách a problémech, s nimiž je možné se zde setkat.

Kvalita života u dětí v domovech pro děti ve věku od 10 - 18 let v Jihočeském kraji
BLÁHOVÁ, Věra
V bakalářské práci se pojednává o kvalitě života dětí ve věku 10 až 18 let v dětských domovech. K úkolům patřilo zjistit, jak děti v domovech nahlížejí na svoje zdraví, jak se zde cítí a co prožívají. Ústředními body práce tedy jsou: dítě, kvalita života a zdraví, rodina a potřeby. V teoretické části je charakterizováno dětské období ohraničené věkem 10 až 18 let, vymezen pojem rodina a typy dětských domovů. S tímto tématem souvisí pojem zdraví a kvalita života. Přiblíženy jsou potřeby a hodnoty, které jsou pro děti důležité. Praktická část se zabývá zpracováním výsledků z dotazníku z pěti zkoumaných dětských domovů, prostřednictvím standardizovaného dotazníku ComQOL 1997 - přeloženého do češtiny a upraveného pro české prostředí. Cílová skupina - pubescentní dívky a chlapci ve věku 10-14 let, adolescentní dívky a chlapci ve věku 15-18 let z vybraných dětských domovů: Dětský domov Zvíkovské Podhradí, Dětský domov Písek, Soukromý dětský domov Zbytniny - Koryto 32 s.r.o., Prachatice, Dětský domov a Školní jídelna, Boršov nad Vltavou, Dětský diagnostický ústav, dětský domov se školou, středisko výchovné péče, ZŠ a školní jídelna Homole. Cílem práce je zjistit, jaké mají děti v životě nejdůležitější hodnoty a jak se cítí zdravé. Z výzkumu vyplynulo, že pubescentní a adolescentní dívky (95 %) a pubescentní a adolescentní chlapci (90 %) preferují jako nejdůležitější hodnotu rodinu. Adolescenti se celkově cítí zdravěji (dívky 100% a chlapci 95%) než pubescenti (dívky 71% a chlapci 92%). Výsledky jsou zajímavou sondou do života dětí v ústavní výchově v Jihočeském kraji a ráda bych pokračovala ve výzkumu ve své diplomové práci.

Specifika účtování a financování vybrané příspěvkové organizace
ZELENÁ, Kateřina
Předmětem diplomové práce je financování a účetnictví vybrané příspěvkové organizace. Vybranou příspěvkovou organizací je Měststký dům dětí a mládeže Týn nad Vltavou, který je střediskem volného času, které poskytuje zájmové vzdělání, především dětem a mládeži ve všech věkových kategoriích.

Výtvarné činnosti jako cesta k prosociální výchově dětí ve volnočasových aktivitách
BAČÁKOVÁ, Jaromíra
Práce se zabývá rozvojem prosociálního chování dětí ve volnočasových aktivitách za využití výtvarných činností. První teoretická část se zabývá základními pojmy, jako je etika a morálka, morální výchovou, jejími metodami, cíli i tím, jak se vyvíjí morální myšlení v dětském věku. Větší prostor je věnován koncepci prosociální výchovy prof. R. Roche Olivara, ze které vychází praktická část. Tvořivost a její rozvíjení jsou předmětem další kapitoly, ve které je vymezena výtvarná tvorba a motivace hrou, jenž je přiměřená dětem mladšího školního věku, pro které je projekt určen. Praktická část přibližuje zařízení volného času s charakteristikou Domu dětí a mládeže v Dačicích, kde byl projekt realizován. Jednotlivé výtvarné činnosti jsou doplněny cíli, použitým materiálem, postupy, zvolenou motivací a zakončeny vlastní reflexí.

Emoční stavy matek při aplikaci Vojtovy reflexní terapie
KASTNEROVÁ, Drahomíra
V bakalářské práci se zabývám využitím Vojtovy terapie při léčbě dětí s různým stupněm motorického postižení, od nejlehčího až po dětskou mozkovou obrnu (DMO) a dále tím, jak na postižení dítěte a nutnost intenzivního cvičení reaguje matka. Vojtův princip je považován za nejúčinnější způsob léčení těchto dětí, Jako hlavní cíl práce jsem si stanovila evaluaci efektivity léčby právě dle Vojty a zjištění vývoje emotivity matky v průběhu léčby. Respondenty bylo třicet matek dětí ve věku do 18 měsíců, které docházejí na cvičení do mé ordinace. V teoretické části popisuji skutečnosti týkající se Vojtovy metody a rehabilitace dětí, které zahrnují etiologii, symptomy, klinický obraz, diagnostiku, prevenci, samotnou terapii a úlohu rodiny a matky v péči o dítě s handicapem. Praktická část se metodologicky opírá o principy kvantitativního výzkumu, který byl založen na sekundární analýze dat a přímém pozorování. Jako prostředek ke splnění dílčího cíle práce, tedy pro analýzu emocí matek při terapii dítěte dle Vojty jsem použila dva dotazníky, Zungův sebeposuzovací dotazník úzkosti a dotazník vlastní konstrukce. Kineziologické vyšetření spontánní hybnosti, kvality a kvantity tělesné postury při vývoji vzpřimovacích mechanismů potvrdilo objektivní zlepšení u dětí po třech měsících aplikace terapie dle Vojty. Jako příklad uvádím jednu kazuistiku. Z mého výzkumu vyplynulo, že míra úzkosti matek se po třech měsících cvičení dítěte Vojtovou metodou snížila. Na efektivitu terapie dle Vojty mají též vliv jisté aspekty, mezi něž patří frekvence, intenzita, včasnost zahájení terapie, správné vedení rodičů fyzioterapeutem a jejich přístup k terapii. First name and surname of the author: Drahomíra Kastnerová Title of the baccalaureate thesis: The Emotional Expression of Mother in connection with application of Vojta Therapy Department: Department of Health Education, Pedagogical Faculty, University of South Bohemia in České Budějovice Supervisor of the baccalaureate thesis: Mgr. Petra Vojtová, Ph.D. Year of defense of the baccalaureate thesis: 2012 Abstract: The baccalaureate thesis deals with the use of Vojta induction therapy for the treatment of children suffering from various degrees of motor disability ranging from the mildest one up to poliomyelitis, and furthermore with how the mother responds to the child's disability and to the need of intensive exercise. The Vojta principle is understood as the most effective way of therapy in these children. The main aim of the thesis was to evaluate the treatment efficacy precisely according to Vojta, and to determine the mother's emotiveness during the treatment. The respondents included thirty mothers of children in the age up to 18 months that came to my office for exercises. The theoretic part describes facts related to this paediatric disease, which include etiology, its symptoms, clinical image, diagnostics, prevention, the treatment itself, and the role of the family and the mother in caring for the disabled child. In terms of methodology, the practical part is supported by the principles of qualitative- quantitative research based on secondary data analysis and direct observation. Two questionnaires were used as the means to complete a partial goal of the thesis, thus to analyze the mothers' emotions during the child's therapy according to Vojta - Zung Anxiety Self-Assessment Scale and my own questionnaire. Kinesiological assessment of spontaneous motility, of the quality and quantity of physical posture in the development of stand up mechanisms confirmed objective improvement in all respondents after the therapy according to Vojta, which is evidenced by the case report attached. The research indicated reduced anxiety levels of the mothers after three months of exercises with the child using the Vojta method. Certain aspects, which include the freq

Analýza dostupnosti řízených pohybových aktivit pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu (vzdálenost, náročnost přepravy, zajištění doprovodu, asistenti, finanční náročnost - slevy).
PLACHÁ, Markéta
V současné době dochází k rapidnímu nárůstu obézních lidí a dětí, proto je nutné začlenit do životního stylu každého jedince pohyb. Je důležité, aby si děti již od dětství zvykli na pravidelný pohybový režim, jenž poskytují mimo jiné řízené pohybové aktivity. Tyto aktivity ale nechrání jen před vznikem obezity, ale mají další blahodárné vlivy na fyzickou, psychickou, spirituální a sociální složku zdraví. Měly by být proto nedílnou součástí nejen života dětí, ale i dospělých. Pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou mají stejně tak dobrý vliv na zdraví, jako pro děti intaktní. Prožitek je zde ale ještě více prohlouben. Mimo jiné dochází ke cvičení ostatních smyslů, orientace v prostoru, komunikace, a dále dochází k socializaci. Toto vše má velký vliv na psychickou a spirituální oblast dítěte s disabilitou sluchovou a zrakovou. Bakalářská práce zkoumá nabídku a dostupnost programů řízených pohybových aktivit vhodných pro děti s disabilitou, možné slevy a jiné výhody a to v Jihočeském regionu. Cílem práce je získat ucelený soupis zařízení zabývajících se řízenými pohybovými aktivitami pro děti s disabilitou sluchovou a zrakovou v Jihočeském regionu. Tyto informace byly zjišťovány pomocí obsahové analýzy internetových a literárních zdrojů a řízeným nestrukturovaným volným rozhovorem. Metodou ankety vlastní konstrukce jsem zjišťovala zájem dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou o řízené pohybové aktivity a o integraci mezi děti intaktní, informovanost a názory na nabídku řízených pohybových aktivit v Jihočeském regionu rodičů dětí s disabilitou sluchovou a zrakovou. Dále jsem touto metodou zjišťovala zájem rodičů zdrav

Příprava výukových materiálů s možností testování pro podporu výuky v DDM České Budějovice
ŠRÁMEK, Zdeněk
Cílem mé práce je uvedení do problematiky tvorby výukových materiálů a využívání online interaktivních testů určených pro volnočasové vzdělávání v domech dětí a mládeže i v dalších organizacích zabývající se vzděláváním.

Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí
FRAŇKOVÁ, Edita
Bakalářská práce je zpracovaná na téma Doučování jako specifická forma podpory sociální integrace romských dětí. Cílem je navržení efektivních metodických postupů pro doučování romských dětí v Kontaktním centru Maják, který náleží Salesiánskému středisku mládeže - dům dětí a mládeže České Budějovice, při respektování specifik cílové skupiny. Postupy jsou založené na neformálním charakteru pedagogické činnosti s využitím alternativních edukačních metod. Součástí práce je vytvoření metodických podkladů pro doučování konkrétního učiva českého jazyka 3. třídy. V práci je na základě studia odborné literatury vymezena terminologie základních užívaných pojmů. Dále jsou charakterizována psychická a sociální specifika Romů a romské rodiny. Ta se v určitých sociálních znacích a vnímaných hodnotách odlišují od rodiny majoritní společnosti. Následující část se týká oblasti snahy státu ve vzdělávání Romů. Značná část práce je věnovaná alternativním formám a metodám výuky. Další kapitoly se zaměřují na problematiku sociálně vyloučeného sídliště Máj, v němž žijí děti navštěvující individuální doučování Kontaktního centra Maják. Podrobněji se zabývám současným systémem doučování s návrhem inovativního postupu práce. Výstupem mé práce je, na základě zjištěných informací a navržených inovativních postupů, vytvoření edukačního projektu, který bude prakticky uplatněn v Kontaktním centru Maják.