Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 20,831 záznamů.  začátekpředchozí20812 - 20821další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.60 vteřin. 

Multimédia a e-learning ve výuce chemie
Hasoň, Karel ; Jančář, Luděk (vedoucí práce) ; Bílek, Martin (oponent) ; Kubáň, Vlastimil (oponent)
Disertační práce se zabývá problematikou multimédií a e-learningu a jejich využitím při výuce chemie. V teoretické části shrnuje ve stručnosti poznatky týkající se problematiky motivace, možností zapojení výpočetní techniky a multimédií do výuky, požadavků kladených na autory elektronických výukových materiálů a na jejich uživatele. Věnuje se taktéž otázkám testování znalostí a tvorby didaktických testů. V praktické části obsahuje popis vlastností, možností a návod na využívání výukových multimediálních počítačových systémů "Škola hrou", "Kvalitativní analýza" a "Nobelovy ceny za chemii", určených pro žáky základních a středních škol a studenty vysokých škol zaměřených na přípravu budoucích učitelů chemie. Všechny tyto výukové systémy obsahují vždy soubory testů, které umožňují procvičování učiva a ověření úrovně vědomostí získaných při použití těchto systémů. Součástí práce je i přehledně zpracované vyhodnocení testování žáků a studentů. Cílem testování bylo ověřit, zda výukové materiály, upravené do prostředí e-learningových kurzů, usnadní a zlepší přípravu testovaných respondentů. Pro větší vypovídací hodnotu bylo vždy testováno několik příslušných skupin respondentů, aby bylo možné provést srovnání výsledků. Výsledky toho výzkumu jsou seřazeny v přehledných tabulkách a grafech a jsou učiněny...

Porovnání analýzy řečového signálu v závislosti na věku a pohlaví mluvčího
Báňa, Josef ; Smékal, Zdeněk (oponent) ; Atassi, Hicham (vedoucí práce)
Obsah této práce je zaměřen na analýzu věku a pohlaví. Dále pak byli zkoumány vhodnosti příznaků a vhodnost jejich použití při klasifikaci mluvčích. Je v ní pojednáno o základní teorii řečového signálu a problematice zobrazení a zpracování řeči. Je zde popsán volně dostupný program Praat, kterým se používá pro řečovou analýzu. Zaměřili jsme se na suprasegmentální příznaky řeči. Dále je zde popsána teorie příznaků které byly pro práci zvoleny. Prvním z kroků v této práci bylo získání dostatečného počtu promluv (nahráváním) od mluvčích různého věku a pohlaví. Řečový korpus je poměrně obsáhlý. Mluvčí byli rozděleni do šesti věkových skupin. Dále byly nahrávky zpracovány v programu Praat. Průměrné hodnoty byly vyneseny do tabulek a sloupcových grafů pro větší přehlednost. Dále bylo vybráno dvanáct nejvhodnějších příznaků podle kritéria kvality. S nimi poté byla provedena analýza zvolených příznaků pro automatické rozpoznávání pohlaví a věku. Příznaky byly při testování po jednom ubírány. Jako klasifikátor pro rozpoznávání byla zvolena neuronová sít. Pro práci se sítí byl zvolen Neural Network Toolbox v programu Matlab. Vytvořené sítě byly použity pro klasifikaci mluvčích na základě věku a pohlaví. Výsledky byly rozebrány v závěru práce.

Využití koordinačních cvičení v přípravě basketbalistů
Engelthalerová, Zdeňka ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Hojka, Vladimír (oponent)
Název diplomové práce: Využití koordinačních cvičení v přípravě basketbalistů Zpracovala: Zdeňka Engelthalerová Vedoucí diplomové práce: PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D. Cíle práce: Na základě dotazníkového šetření zjistit stav využívání koordinačních cvičení ve sportovní přípravě basketbalistů různé výkonnostní úrovně a zároveň pomocí literární rešerše vytvořit přehled praktických cvičení pro trenéry. Metodika práce: k dosažení cíle této diplomové práce bylo provedeno anonymní dotazníkové šetření pro skupinu trenérů s různým stupněm trenérské licence a pro skupinu hráčů různého věku a výkonnosti. Šetření se podrobilo celkem 29 trenérů z krajů Středočeského, Hradeckého a Jihočeského a 46 hráčů basketbalu z týchž krajů. Předmětem výzkumu byla míra využívání koordinačních cvičení ve sportovní přípravě basketbalistů. Výzkum byl doplněn rozhovorem s trenéry, jehož účelem bylo zjištění základních teoretických vědomostí o koordinačních schopnostech. Výsledky práce: diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány a vysvětleny základní pojmy, které souvisejí s tématem práce. K tomu bylo využito odborné vědecké literatury teoretického i empirického charakteru. Bylo také čerpáno z tématických článků v odborných časopisech a internetových portálů. V praktické části jsou...

Kompenzace svalové nerovnováhy posturálního systému (výkonnostní volejbal ženy)
Matulková, Lenka ; Vorálek, Rostislav (oponent) ; Křiček, Jan (vedoucí práce)
Nazev: Kompenzace svalove nerovnovahy posturalniho systemu (vykonnostni volejbal zeny) The Compensation Of The Muscular Dysbalance Of The postural System (the efficiency of women's volleyball) Diplomova prace je zamefena na snahu kompenzovat nektere negativni dusledky na funkcnim pohybovem aparatu, ktere vznikly v dusledku dlouhodobe treninkove pfipravy ve volejbalu. Vychodiskem pro diplomovou praci, byl vyzkum a testovani hracek, u kterych zjistila svalove dysbalance mezi jednotlivymi svalovymi skupinami. Na tyto dysbalance jsem sestavila specialni treninkovou jednotku a aplikovala ji na testovany soubor po dobu ctrnacti mesicu. Klicova slova: volejbal, posturalni system, svalove dysbalance, vyrovnavaci cviceni, kompenzace, treninkova jednotka

The methodics of training on the use of case studies in teaching by e-learning tools
Vargova, Antonia ; Šubrta, Václav (vedoucí práce) ; Střížová, Vlasta (oponent)
Metódy výuky na báze případových studií jsou důležitou základnou vzdelávacího procesu na školách, zaměřených na výuku v obchodní sféře. Tato práce zkoumá způsob využití e-learningu při přípravě učitele na výuku pomocí případových studií. Jejím hlavním cílem je vytvořit konceptuální návrh vzdělávacího programu o tom, jak metodicky postupovat při tvorbě výukového programu na využití případové studie při výuce na školách. Práce je rozdělená do tří částí: návrh metodiky s ohledem na stanovené vzdělávací cíle, návrh praktického řešení, aplikace a ukázka příkladu řešení ve světě. V prvé části poskytuju vlastní metodický návod na přípravu učitele na výuku s případovou studii, která je v zásadě rozdělená do dvanácti dílčich bloků, resp. modulů. Tyto moduly se věnují jak teoretické, tak praktické přípravě učitele a jsou sestaveny tak, aby bylo možné podpořit výuku e-learningovými nástroji. Další část poskytuje návrh na implementaci metodiky do prostředí e-learningu, výsledná struktura procesů, workflow, a možného vzhledu aplikace. Následně ukážu příklady už vytvořených amerických aplikací, které se můžou stát dobrým podkladem a zdrojem pro mnou navrženou aplikaci.

Problematika vzdělávání zaměstnanců v hotelu Jalta
Relichová, Vlasta ; Vinšová, Tereza (vedoucí práce) ; Kramář, Vojtěch (oponent)
Pro diplomovou práci byla zvolena problematika vzdělávání zaměstnanců. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. Nejprve je provedeno teoretické shrnutí, týkající se vzdělávání zaměstnanců. Následně je uvedena charakteristika hotelu Jalta, který byl vybrán pro praktickou část. V tomto hotelu byla provedena analýza vzdělávání zaměstnanců pomocí marketingového výzkumu. Na závěr jsou uvedeny návrhy a doporučení k rozšíření vzdělávacího programu. Pro diplomovou práci byly využity informační zdroje z odborné literatury a periodik, internetu a dokumentů z interní evidence hotelu Jalta.

Rozbor tréninku skokanky do dálky v letech 2001-2004
Bičíková, Zuzana ; Vindušková, Jitka (vedoucí práce) ; Krátký, Petr (oponent)
ROZBOR TRÉNINKU SKOKANKY DO DÁLKY V LETECH 2001 - 2004 Cíle práce: Rozbor vlastního výkonnostního vývoje a tréninkového zatížení ve třech letech vrcholového tréninku (2001/2002 - 2003/2004). Veškeré analyzované údaje jsou získány z dlouhodobě vedených tréninkových deníků a vlastních vzpomínek. Metodika: Sportovní a osobnostní vývoj v etapě základního, speciálního a vrcholového tréninku, byl popsán na základě evidence tréninkových deníků a vlastních vzpomínek. Ve sledovaném období vrcholové nebo-li výkonnostní etapy, hodnotím dynamiku výkonnosti ve třech sledovaných sezónách. Výsledky jsou graficky znázorněny na základě těchto kritérií (maximální výkon v RTC, průměr třech nejlepších výkonů v RTC , průměr deseti výkonů v RTC). Pro posouzení rozvoje rychlostních, silových a odrazových schopností byly využity speciální testy. Rychlostní schopnosti (20m -měřeno na vlastní pohyb ze startovních bloků, 50m VS, 100m VS, 150m VS). Odrazové schopnosti (skok daleký z místa, skok daleký z 10ti a 12ti kroků, 10ti skok z místa, 5-ti skok střídavě ze čtyř kroků náběhu). Silové schopnosti (přemístění). Výsledky testů jsou zaznamenány v tabulkách. Zhodnocení tréninkového zatížení v obecných a speciálních tréninkových ukazatelích je provedeno součtem STU a OTU z tréninkových deníků. Hodnoty jsou uvedeny v tabulkách a...

Vlastnosti a dovednosti sester z pohledu sester a pacientů
FIEDLEROVÁ, Miroslava
Ošetřovatelství se rozvíjí a stává se oborem s vědeckou základnou a vzdělanými pracovníky. Díky tomu je ošetřovatelská péče kvalitnější a bezpečnější. Sestry získávají prestiž, důležitost a autonomii. Cílem této práce bylo zmapovat, jak své vlastnosti a dovednosti vnímají sestry a jaký pohled na stejné vlastnosti a dovednosti sester mají pacienti. Výzkumné šetření bylo provedeno pomocí kvantitativní metody formou nestandardizovaného dotazníku. Výzkum byl orientován na názor sester a pacientů, proto první výzkumný soubor tvořily všeobecné sestry a druhý výzkumný soubor tvořili pacienti lůžkových oddělení a ambulancí. Byly použity dva typy dotazníků, jeden byl určen pro všeobecné sestry a druhý pro pacienty. Dotazníky obsahovaly identické otázky, abychom mohli provést srovnávací analýzu odpovědí od sester a pacientů. Analýza dat prokázala, že všeobecné sestry hodnotí své praktické i komunikační dovednosti lépe než pacienti. Dále bylo zjištěno, že pacienti považují komunikační dovednosti sester za nejvýznamnější dovednost, na rozdíl od sester, které označily za nejdůležitější při poskytování ošetřovatelské péče praktickou dovednost sester. Při porovnávání výsledků, byly zjištěny velké rozdíly v odpovědích od obou skupin.. Především se jednalo o oblast komunikačních dovedností sester. Pacienti volili záporné odpovědi na otázky, zda se sestry ptají na názory pacientů a zda sestry umí komunikovat s rodinou pacienta. Toto negativní zjištění potvrdilo, že oblast komunikace je stále problémem ošetřovatelství a měla by jí být věnována větší pozornost. Je zásadní trénovat komunikační dovednosti sester.

Problematika monitorace tělesné teploty ve zdravotnických zařízeních na JIP a ARO
TŮMOVÁ, Pavlína
Monitorování fyziologických funkcí je na JIP či ARO jedním z nejdůležitějších ošetřovatelských výkonů. Mezi fyziologické funkce monitorované v intenzivní péči patří sledování tělesné teploty, jejíž správně naměřené výsledky jsou nezastupitelnou částí ke stanovení diagnózy a následné prognózy. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak se sestry orientují v problematice monitorace tělesné teploty. Výzkumné šetření bylo provedeno kvantitativní metodou. Výzkumný soubor byl tvořen všeobecnými sestrami pracujícími na JIP a ARO v šesti zdravotnických zařízeních Západočeského kraje. Po schválení výzkumného šetření hlavními sestrami nebo náměstkyněmi pro ošetřovatelskou péči bylo rozdáno celkem 150 dotazníků. Celkové množství řádně vyplněných dotazníků pro zpracování bylo 120 a tento údaj byl uváděn jako 100 %. Z dotazníků pro sestry vyplynulo, že měření tělesné teploty vnímají jako automatickou, rutinní součást své práce, při níž je důležitým předpokladem technická vybavenost každé sestry a znalost manipulace s jednotlivými pomůckami. Prvním cílem bylo zmapovat, zda sestry chápou důležitost správné monitorace tělesné teploty na ARO a JIP. Sestry udávaly správné hodnoty tělesné teploty a nejsou jim lhostejné jakékoliv výkyvy. Druhým cílem bylo zmapovat měřicí techniky, které sestry používají, což bylo splněno a výsledek se odráží v teoretické části, kde jsou všechny měřicí metody popsané. Třetím cílem bylo zjistit dostupnost vhodných pomůcek k monitoraci tělesné teploty. Čtvrtým cílem bylo zjistit, zda mají sestry vypracovaný standard k monitoraci tělesné teploty. Pátým cílem bylo zjistit, zda umějí sestry správně používat dostupné pomůcky k monitoraci tělesné teploty. Tyto cíle byly naplněny. Posledním šestým cílem bylo zjistit, zda mají sestry podporu managementu v nákupu nových pomůcek. Bylo zjištěno, že sestry potřebují k návštěvě přednášek na téma monitorace tělesné teploty motivaci a pokud budou přednášky zajímavě připravené i pro sestry, budou pro ně přínosem.

Kvantifikace základních a speciálních ošetřovatelských výkonů na standardních jednotkách dětského oddělení
SOROKANETS, Viktorie
Abstrakt Kvantifikace základních a speciálních ošetřovatelských výkonů na standardních jednotkách dětského oddělení Tato práce se skládá ze dvou části, z teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá historii pediatrie, vzděláním a kompetencema dětských sester, dnešní pediatrickou péči a spektrem poskytovaných služeb. Dále je zde zvlášť popsaná základní a speciální ošetřovatelská péče. Vzhledem k omezenému rozsahu bakalářské práce, pozornost byla věnována stěžejním činnostem dětských sester. V rámci první části výzkumného šetření jsme si stanovili dva cíle a pět hypotéz. Cílem práce bylo provést inventarizaci základní a speciální ošetřovatelské péče na standardních jednotkách dětského oddělení. Dále jsme vytyčili tyto hypotézy: H1: Nejčastěji prováděným základním ošetřovatelským výkonem je péče o osobní hygienu pacienta. H2: Nejčastěji prováděným speciálním ošetřovatelským výkonem v kategorii ?Podávání léků? je podávání léků per os. H3: Nejčastěji prováděným speciálním ošetřovatelským výkonem v kategorii ?Sledování? je sledování tělesné teploty. H4: Nejčastěji prováděným speciálním ošetřovatelským výkonem v kategorii ?Speciální a diagnosticko terapeutické výkony? jsou odběry biologického materiálu. H5: Nejčastěji prováděným speciálním ošetřovatelským výkonem v kategorii ?Jiné činnosti ve vztahu k pacientovi? je příjem pacienta. Výzkumné šetření probíhalo kvantitativní formou. Výzkumný soubor tvořilo 49 sester standardních dětských oddělení pěti vybraných nemocnic a to v Nemocnici České Budějovice, a.s., Nemocnici Prachatice, a.s., Nemocnici Strakonice, a.s., Nemocnici Písek a.s., Nemocnici Český Krumlov, a.s. Druhá část výzkumného šetření bylo vyhodnocení vybraných ošetřovatelských výkonů. Ze základní ošetřovatelské péče se jednalo o přípravu jídla, krmení a přebalování dítěte. Ze speciální ošetřovatelské péče podávání léků per os, per rectum, dále aplikace injenkcí i.v., infuze a její sledování, asistence při vyšetření, odběr krve a stolice, účast na vizitě a předávání pacienta. Každý výkon byl naměřen 10krát a dále výsledek byl sečten a vydělen jejich počtem, tak jsme určili průměrnou hodnotu. Hypotézy byly testovány pomocí Kruskal ? Wallis testu, kde jsme stanovili hodnotu mean rank (průměrné pořadí) a na jejíž základě jsme potvrdili či nepotvrdili stanovené hypotézy. V oblasti základní ošetřovatelské péče, kde jsme porovnávali tři kategorie, nejvyšší hodnota (463,68) nám vyšla u péče o výživu. První hypotézy jsme tedy nepotvrdili. Dále v oblasti speciální ošetřovatelské péče v kategorii ?Podání léků? nejvyšší hodnota (403,07) byla u připravy léků a podání per os. Hypotézu jsme znovu nepotvrdili. V kategorii ?Sledování? jsme hypotézu potvrdili, protože nejvyšší hodnota (539) se objevila u sledování tělesné teploty. Následuji ?Speciální a diagnosticko ? terapeutické výkony?, kde jsme opět hypotézu nepotvrdili, protože nejčastějším výkonem je příprava dítěte na vyšetření (662,21). Na základě výpočtu řádného aritmetického průmeru v poslední kategorii ?Jiné činnosti ve vztahu k pacientovi?, kdy nejvyšší hodnota (8,09) nám vyšla u vyplňování ošetřovatelských diagnóz, jsme hypotézu rovněž nepotvrdili. Výsledky pozorovací části sloužili pro vytvoření pracovní verze počítačového programu, jehož cílem bude vyhodnocení minutové ošetřovatelské zátěže u sledovaného počtu pacientů. Tento program je předpřipravený pro další rozpracování.