Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 228 záznamů.  začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální obraz "muslimů" v časopise Reflex
VONÁSKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá problematikou "muslimů" žijících v České republice a jejich mediálního obrazu v periodiku Reflex. V úvodu bude stručně pojednáno o historii přítomnosti muslimů v ČR, bude charakterizováno, jak jsou muslimové v ČR přijímáni. Vysvětlena bude kategorie "muslim" a kdo je do ní řazen médii, veřejným diskurzem, jak tuto kategorii pojímají orientalisté, případně odborníci dalších sociální věd v ČR. Budou též prezentovány výzkumy veřejného mínění renomovaných českých agentur zabývajících se daným tématem. Práce nastíní některé konfliktní situace debatované veřejnými sdělovacími prostředky v ČR mající vztah ke zkoumanému tématu. Jádrem bude obsahová analýza mediálního obrazu muslimů v České republice ve vybraném periodiku v určitém časovém období z pohledu vybraných kritérií. Analyzovány budou články publikované v časopise Reflex . Zmapován bude mediální obraz muslimů v letech 2012 -2013. V závěru práce budou analyzovány některé stereotypy a výroky týkající se muslimské menšiny v ČR.
Genderové stereotypy v různých sférách společnosti
RYDVALOVÁ, Veronika
Ve své práci se budu zabývat generovými stereotypy mužů a žen v české společnosti. Nastíním zde rozdíl mezi naší společností a společností kmene Čambuliů, kde budou jasně viditelné rozdíly ve vnímání mužského a ženského postavení. Zaměřím se především na stereotypy působící v oblasti práce a zaměstnání (tzv. mužské a ženské profese) a na stereotypy, které produkují masová média, zejména reklamy. Do své práce zahrnu i názory osob, které se k dané problematice genderových stereotypů vyjádří prostřednictvím odpovědí na mnou připravené otázky, týkající se tématu genderu. Názory a postoje budu získávat prostřednictvím metody rozhovoru. Cíle této práce bude ověřit, zda stereotypy v oblasti práce a zaměstnání jsou respondenty vnímány, zda se s nimi ztotožňují a zda je možné potvrdit rozdílné působení těchto stereotypů s ohledem na pohlaví a další socio-demografické proměnné (věk, vzdělání ad.).
Stereotypy o sociálním pracovníkovi u obyvatel Táborska
BENDOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá stereotypy o sociálním pracovníkovi u obyvatel Táborska. V teoretické části jsou vymezeny faktory, které ovlivňují vnímaní veřejnosti a to zejména postoje, stereotypy a předsudky. Dále popisuje pojem sociální práce, její profesionalitu, hodnoty, pomoc a kontrolu. Zaměřuje se na vztah mezi sociální prací a masovými médii. Média dokáží přimět publikum ke změně chování a ovlivnit tak uspořádání společnosti. V jedné z kapitol je blíže představen sociální pracovník, především jeho kompetence, role a pravomoc. Sociální pracovník napomáhá prezentaci sociální práce a zaujímá v ní různé role. Se sociální prací souvisí stereotypy, které se vyskytují všude kolem nás a jsou běžnou součástí našeho života. Stereotypy jsou však zdrojem k utváření předsudků, kterých je v naší společnosti nespočetně mnoho. Cílem práce je zjistit, jakým způsobem je stereotypizován sociální pracovník obyvateli Táborska. Jinak řečeno zmapovat pohled obyvatel na sociální pracovníky a zjistit, jaký stereotypy u nich převládají. Prostřednictvím kvantitativního výzkumu bylo provedeno výzkumné šetření, v rámci něhož byla použita metoda dotazování za pomoci sémantického diferenciálu. Pro splnění práce byly stanoveny dvě výzkumné otázky: VO1: Na jakých demografických faktorech závisí vnímání sociálních pracovníků veřejností? VO2: Jaké jsou zdroje negativního vnímání sociálního pracovníka veřejností? K výše uvedeným otázkám byly zvoleny následující hypotézy: H1: Ženy vnímají sociálního pracovníka pozitivněji než muži. H2: S rostoucím vzděláním roste pozitivní vnímání stereotypů sociálního pracovníka. H3: Osoby, které zažily přímý kontakt se sociálním pracovníkem, na něj mají pozitivnější názor. Výzkumný soubor celkem představuje 309 obyvatel Táborska, kteří spadají do věkové skupiny 15 35 let. Konkrétně se jednalo o 309 respondentů žijících v okrese Tábor. Získaná data byla zpracována pomocí popisné statistiky v programu MS Excel a testování hypotéz proběhlo v programu SPSS, metodou t-testu a korelace. Vlastnosti, které přisoudili respondenti sociálnímu pracovníkovi, byly vymezeny pomocí sémantického diferenciálu. Svoje mínění o daném objektu zaznamenávali výběrem určitého bodu na škále od jedné do sedmi, kde jsou krajní body tvořeny dvojicí adjektiv protikladného významu. Z výsledku výzkumného šetření vyplynula následující zjištění. U první hypotézy byl zachycen statisticky významný vztah u vlastností pečlivý nedbalý, hodný zlý, zodpovědný nezodpovědný, přátelský nepřátelský, silná osobnost slabá osobnost, ochotný sobecký a vyrovnaný nevyrovnaný. Výzkum ukazuje, konkrétně průměry z t-testu, že u těchto vlastností ženy vnímají sociálního pracovníka pozitivněji než muži. Ve druhé hypotéze je testováno, zda s rostoucím vzděláním roste pozitivní vnímání sociálního pracovníka. Test prokázal, že čím vyšší mají lidé vzdělání, tím více si myslí, že jsou sociální pracovníci nedoceněni, důležití a mají silnou osobností. U třetí hypotézy byl zjištěn signifikantní vztah u vlastností zodpovědný nezodpovědný, přátelský nepřátelský, ochotný sobecký, vyrovnaný nevyrovnaný a nedoceněný doceněný. Z výsledků z t-testu je vidět, že lidé s vlastní zkušeností mají pozitivnější názor na sociální pracovníky než lidé, kteří mají zkušenost zprostředkovanou, z médií nebo žádnou. Výsledky výzkumu této bakalářské práce mohou sloužit jako zdroj informací pro veřejnost a mohly by zajímat sociální pracovníky z okresu Tábor. Pro snížení výskytu stereotypů, bych navrhovala vytvoření kampaně, kde bude veřejnost obeznámena s profesí sociálního pracovníka.
Rasové předsudky u sociálních pracovníků
DEJMKOVÁ, Vladimíra
Tato práce se zabývá postoji sociálních pracovníků k rasovým předsudkům, zejména v osobním a profesním životě. Teoretická část charakterizuje ústřední termíny tématu práce, tedy pojmy rasa, předsudek a sociální pracovník a dále poukazuje na odlišnosti v termínech rasa, etnikum a národ. Praktická část je provedena kvantitativní metodou, konkrétně dotazníkovým šetřením. Respondenty tvoří sociální pracovníci v Kraji Vysočina a to z úřadů práce a z nestátních neziskových organizací. Získaná data jsou následně analyzována a interpretována. Přesto, že sociální pracovníci ve své profesi oficiálně nemohou projevovat rasové ani jiné předsudky, jejich pohled na tento sociální problém v osobním životě může být rozdílný a záleží na tom, jak velcí jsou profesionálové ve svém oboru.
Divácké preference cílové skupiny 65+ v letech 2011-2014 na kanálech ČT1 a ČT2
Slivoňová, Juliána Silvie ; KOPECKÝ, Čestmír (vedoucí práce) ; MYSLÍK, Václav (oponent)
Obsahem této práce je konkretizovat vztah mezi divákem a vysílatelem televizního přenosu, objasnit problematiku diváckých skupin s důrazem na cílovou skupinu 65+. Dále se snaží vyvrátit stereotypy, které tuto cílovou skupinu reprezentují, zmapovat preference diváků seniorské divácké skupiny na prvním a druhém kanále České televize a žánrově zařadit nejúspěšnější pořady z hlediska seniorského diváka.
Analýza ženských specifik stylu vedení v organizaci zabývající se vývojem informačních technologií
Hlaváčková, Eva ; Hodný,, Jiří (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce „Analýza ženských specifik stylu vedení v organizaci zabývající se vývojem informačních technologií“ staví na provedení analýzy pracovních stylů vedoucích pracovníků a pracovnic s ohledem definování ženských specifik vedení ve srovnání s muži. Teoretická část práce přináší vymezení základních pojmů souvisejících s uvedeným tématem, zvláště pak genderu a s ním souvisejícím stereotypům. Odpovídající pozornost je věnována současnému stavu v managementu z pohledu žen. Empirická část dokumentuje průběh kvantitativního výzkumného šetření provedeného u dané společnosti, kdy byl zkoumán styl vedení v souladu se stanovenými hypotézami. Souhrn zjištěných poznatků je v závěru diskutován v souvislosti svého potenciálního přínosu pro firemní praxi v oboru řízení a kultivace lidských zdrojů.
Výzvy pro ženy manažerky v Rusku
Naumenko, Evgeniya ; Křečková Kroupová, Zuzana (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Práce analyzuje situaci žen oblasti řízení v Rusku. Tato práce se zabývá výzvami žen v manažerských pozicích. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení pojmů vztahujících se k obecné charakteristice manažera a jeho základní kompetence. Dále jsou popsány hlavní otázky týkající se managementu žen. Tato kapitola se také zabývá překážkami, které mohou bránit ženám v kariérním postupu, a otázkou, jak sladit osobní život a kariéru. Praktická část ověřuje teoretické znalosti na pozadí vzorku osmi žen manažerek působících v různých odvětvích. S pomocí kvalitativního výzkumu a jeho následující analýzy je možné posoudit situaci žen ve vedoucích pozicích na trhu, definovat stávající překážky, a podívat se na možnosti pro integraci práce a rodiny.
Klišé v současné výtvarné fotografii
Čejková, Michaela ; Buddeus, Hana (vedoucí práce) ; DVOŘÁK, Tomáš (oponent)
Diplomová práce vymezuje pojem klišé ve výtvarném umění a především ve fotografii. Toto vymezení vychází z rozboru pojmů, které s klišé úzce souvisejí, a sice parafráze, kýče, kopie, reprodukce. Práce rovněž poukazuje na jednotlivé příklady klišé v současné fotografii. Sleduje jejich vývoj a pokouší se zodpovědět otázku, proč jsou právě tyto obrazy vyhledávány, stále znovu napodobovány, a to i autory, kteří jsou si jejich existence, stejně jako četnosti nepochybně vědomi.
Psychologické aspekty reklamy
Velková, Romana ; Hiršová, Miloslava (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Diplomová práce se se zabývá tématem reklamy a reklamních kampaní z pohledu psychologie. Snaží se v prvé řadě objasnit základní psychologické pojmy ve spojitosti s reklamou a následně rozebrat nejběžnější prvky, které reklama využívá. V praktické části jsou pak tyto poznatky aplikovány na konkrétní kampaň se záměrem vytvoření hypotéz, jak by tato reklama měla na spotřebitele působit. Cílem praktické části práce je pomocí výsledků provedené ankety zhodnotit, zda jsou tyto hypotézy pravdivé či nikoli.
Češi očima zahraničních studentů
Szvitková, Klára ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Chodura, Přemysl (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá kulturou a kulturními rozdíly. Cílem práce je představení pohledu zahraničních studentů na českou kulturu před a po absolvování stáže v rámci organizace AIESEC. Výzkum je proveden pomocí kvalitativních rozhovorů a dotazníků, na jejichž základě jsou představeny české kulturní stereotypy, které panují v zahraničí, a změna pohledu stážistů po absolvování stáže. Dále jsou zjištěny vlastnosti, které dle stážistů nejvíce vystihují "typického Čecha".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 228 záznamů.   začátekpředchozí205 - 214dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.