Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí195 - 204další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informatika na základních školách
Fabian, Ondřej ; Marešová, Zdena (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato práce má za cíl analyzovat současný stav informatiky na různých základních školách podle zaměření. Zjistit vybavenost informačními technologiemi na základních školách, jejich vyspělost v tomto oboru, vyučované metody informatiky, znalosti učitelů a studentů v této oblasti a jejich zájem o informatiku. Podklady pro práci byly získány prostřednictvím osobních návštěv různých základních škol a konzultacemi s vedením, učiteli informatiky, externími IT spolupracovníky a žáky prvního a druhého stupně. Přínosem práce je analyzování současného stavu vybavenosti a výuky informatiky, dále potom zhotovení vlastních návrhů na realizaci výuky, vzdělanost učitelů a vybavenost základních škol. První část práce se věnuje zhodnocení současného stavu a plánovanému vývoji do budoucna. V další části jsou návrhy aplikace informačních technologií v oblasti řízení i výuky na základních školách. Závěrečná část se věnuje očekáváným přínosům návrhů a celkovému zhodnocení.
Didaktická analýza soustavy učiva účetnictví pro OA
Berková, Kateřina ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Rotport, Miloslav (oponent) ; Koudela, Jiří (oponent)
Disertační práce se zabývá didaktickou analýzou soustavy učiva účetnictví pro obchodní akademie. První výzkumný problém analyzuje školní vzdělávací program dvou výzkumných obchodních akademií s ohledem na požadavky reformy. Z druhého výzkumného problému plynou dvě hlavní hypotézy, které ověřují odlišnosti v klíčových a odborných kompetencí žáků při využití problémového a tradičního vyučování. Disertační práce zahrnuje výukový materiál s problematikou IFRS, který byl vytvořen pro obchodní akademie. Z výsledků, metodických postupů a didaktických materiálů, které plynou z druhého výzkumného problému, je vytvořen Projektový den odborných ekonomických předmětů.
Zkušenosti se zaváděním školních vzdělávacích programů
ZIMOVÁ, Šárka
V současné době probíhá v naší společnosti rozsáhlá transformace celého školského systému. Od září 2007 se zavádí do všech základních škol školní vzdělávací programy. Tato diplomová práce se zabývá shromážděním zkušeností základních škol s tvorbou školních vzdělávacích programů a prvními praktickými zkušenostmi s jejich realizací. První část této práce se věnuje historii reforem českého školství, vymezuje základní terminologii, rozebírá jednotlivé části RVP a popisuje tvorbu ŠVP. Další část se věnuje vlastnímu výzkumu, kde jsou metodou dotazníků porovnávány zkušenosti některých základních škol s tvorbou a realizací ŠVP. Výzkum je zaměřen především na problematické části samotné tvorby a realizaci.
Rozvoj komunikativní kompetence u dětí předškolního věku
MUSILOVÁ, Marcela
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřila na charakteristiku současných školských přeměn v prostředí mateřské školy, jak jsou uvedeny zejména v Rámcovém programu pro předškolní vzdělávání. Zaměřila jsem se na oblast, která se věnuje komunikativním kompetencím u dětí předškolního věku. Teoretická část práce se věnuje obecnému úvodu do problematiky rozvoje komunikační kompetence, vysvětluje související pojmy a uvádí některé poznatky z literatury k zadané problematice. V praktické části jsem se soustředila na pedagogické sledování rozvoje komunikativních kompetencí dětí v heterogenní mateřské škole rozdělených dvou rozdílných věkových skupin. Pro ověření praktické části jsem vytvořila experimentální program. K hodnocení účinnosti tohoto speciálně vytvořeného programu v praxi jsem zvolila metodu pedagogického pozorování.
Mediální výchova na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy
HANDRLICOVÁ, Erika
Tato diplomová práce se zabývá výukou mediální výchovy na 2. stupni ZŠ z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. První část práce vymezuje některá témata, která jsou součástí mediální výchovy a mediální gramotnosti, poskytnou tak čtenáři základní informace o této problematice. Praktická část práce obsahuje vlastní výzkum, jehož cílem je zjistit a porovnat, rozvoj mediální výchovy na různých školách, jednak z pohledu žáků 9. třídy, a také z pohledu budoucího učitele Občanské výchovy. Součástí této praktické části jsou výsledky z výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, zda učitelé plánovitě a cílevědomě pracují s průřezovým tématem mediální výchova a jakým způsobem ho začleňují do výuky. Pro výzkum bylo použito přímé pozorování ve vyučovacích hodinách a dotazníky určené žákům 9. tříd základní školy.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Prevence sociálně patologických jevů v rámcových vzdělávacích programech pro základní vzdělávání
BIDLOVÁ, Jana
Vzhledem k přechodu českého školství na školní vzdělávací programy se změnil i způsob provádění primární prevence. Do výuky byla zavedena průřezová témata a žáci v průběhu povinné školní docházky plní dané klíčové kompetence. Cílem této práce bylo zhodnotit, zda školní vzdělávací programy podporují provádění primární prevence sociálně patologických jevů na základních školách. V praktické části byla využita výzkumná metoda kvantitativního výzkumu, technika dotazníku a nestandardizovaného rozhovoru. Využití pro praxi: Především materiál pro pedagogy, vypovídající o kvalitě školních vzdělávacích programů.
Rámcové vzdělávací programy a výuka fyziky na ZŠ
JANŮ, Jana
Diplomová práce je rozdělena do tří částí. První část je zaměřena všeobecně na inovaci školských systémů a vzdělávací systém ve vybraných zemích Evropy. Druhá na teoretické zpracování Rámcového vzdělávacího programu a reakce na něj od žáků i učitelů. Třetí část obsahuje rozpracování RVP pro konkrétní školu {--} ŠVP. Kde je základní charakteristika školy, charakteristika vyučovacího předmětu fyzika, návrh učebních osnov fyziky pro 6. {--} 9. ročník a na ukázku rozpracované konkrétní téma s požadavky RVP.
Zpracování příprav k průřezovému tématu environmentální výchova ve ŠVP na ZŠ (návrh metodické příručky pro učitele)
WEISSOVÁ, Marie
Téma práce je reakcí na současnou situaci ve školství, která nastala po schválení nového školského zákona v roce 2005. Objasňuje principy školské reformy a systém státních a školních kurikulárních dokumentů. Vysvětluje nové pojmy, hlavně klíčové kompetence a průřezová témata a jejich postavení ve školních vzdělávacích programech. Zaměřuje se na environmentální výchovu. Uvádí závěry výzkumu, který zjišťuje způsoby realizace tohoto průřezového tématu v praxi základních škol jihočeského regionu. Shrnuje zkušenosti pilotní školy i její součásti {--} centra ekologické výchovy. Předkládá pedagogům přehled dostupných zdrojů informací i praktické náměty pro jejich práci.
Vzdělávání dětí s mentálním postižením.
ŠLÉGELOVÁ, Linda
ABSTRAKT Ve své bakalářské práci jsem se věnovala mentální retardaci a vzdělávání dětí s tímto postižením. V teoretické části jsem podrobně popsala mentální retardaci, její stupně, příčiny, formy prevence a metody diagnostiky. Dále jsem se zabývala vzděláváním dětí a mládeže, kteří mají tuto chorobu diagnostikovanou, popsala jsem tedy speciální mateřské školy pro tyto děti, přípravný stupeň základní školy speciální, základní školu speciální, základní školu praktickou, praktickou školu jednoletou a dvouletou, některá střední odborná učiliště, která může mládež s tímto postižením navštěvovat, pak také celoživotní vzdělávání, jako jsou např. kurzy k doplnění vzdělání, večerní školy nebo připravovaná aktivační centra. Dále jsem se zabývala školskými poradenskými zařízeními pro děti a mládež s mentálním postižením, jako jsou Pedagogicko-psychologické poradny (PPP), Speciálně-pedagogická centra (SPC), Střediska výchovné péče (SVP) a Institut pedagogicko-psychologického poradenství (IPPP). Posledním bodem teoretické části pak byla teorie vzdělávání osob s mentálním postižením, kde jsem se popisovala didaktické zásady, didaktické metody, vyučovací formy a vyučovací pomůcky, které jsou nezbytné při vzdělávání těchto osob. Popsala jsem také vytváření individuálních vzdělávacích programů, bez kterých by integrace dětí s mentálním postižením nebyla možná. Pro praktickou část mé bakalářské práce jsem zvolila kvalitativní výzkum, který byl realizován v Základní škole praktické, Základní škole speciální a Praktické škole v Mostě. Snažila jsem se zde komplexně zmapovat speciálně pedagogickou péči o žáky s mentálním postižením, popsat systém,metody a přístupy k těmto žákům. Ke sběru dat do této práce byly použity následující metody a techniky: zúčastněné pozorování, dotazníková metoda, polořízené rozhovory s rodiči žáků, kasuistiky osmi žáků a sekundární analýza dat. Hypotézy, které mi sběrem veškerých dat z práce vyplynuly, zní: H1: Školní vzdělávací programy v základních školách praktických jsou v souladu s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, přílohy pro žáky s lehkým mentálním postižením. H2: Školní vzdělávací programy, které zpracovaly základní školy praktické, obsahují metody a formy speciálně pedagogické péče. H3: Nadpoloviční většina učitelů není spokojena s materiálním vybavením škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí195 - 204další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.