Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 


Transformační procesy v Ruské federaci a jejich vliv na podnikatelské prostředí - nové možnosti pro české exportéry
Samsonyan, Hakob ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Kalínská, Emílie (oponent) ; Petříček, Václav (oponent) ; Kubišta, Václav (oponent)
Ruský trh dává velké příležitosti pro české exportéry v blízkém i vzdáleném výhledu. České firmy mohou využít komparativních výhod z ekonomických vztahů v minulosti: jazyková blízkost, obchodní kontakty, výrobní kooperace, dobré znalosti lokálních specifik. Požadavky modernizace, inovací v ruském civilním průmyslu a v infrastruktuře dávají mnoho příležitostí pro exportéry a stále více i pro investory. Cíle práce byly zaměřeny na zkoumání vlivu transformace v Rusku na změny v podnikatelském prostředí a dále na vývoj konkurenční pozice českých subjektů na ruském trhu. Práce hodnotí strategii české proexportní podpory v RF: aktivity MPO, ČEB a.s., EGAP a.s., Czech Trade. V obchodní politice je zdůrazněna potřeba reflektování ruské multipolární orientace směrem k teritoriální diversifikaci zahraničních ekonomických vztahů. Jako pomoc českým investorům je v práci provedeno hodnocení ruských regionů z hlediska investičního potenciálu a investičních rizik.

Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...

Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli
Osvítilová, Andrea
Osvítilová, A. Nekalosoutěžní jednání podnikatele v obchodní činnosti vůči spotřebiteli. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015. Tato bakalářská práce popisuje problematiku nekalé soutěže prováděnou podnikatelem vůči spotřebiteli. V teoretické části jsou shrnuty a vysvětleny základní pojmy, jako je generální klauzule nekalé soutěže, účastníci nekalosoutěžního vztahu, dále jsou popsány zákonné skutkové podstaty nekalé soutěže, možnosti ochrany ze soukromoprávního či veřejnoprávního hlediska. Teoretická část je doplněna o tzv. soudcovské skutkové podstaty nekalé soutěže, které nejsou obsaženy v žádné právní úpravě. V praktické části jsou uvedeny a podrobněji zkoumány konkrétní příklady nekalého jednání podnikatele a následně jsou pro spotřebitele vyvozena příslušná doporučení.

Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou
Kartner, Martin ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
Tato rigorózní práce nesoucí název "Španělské právo nekalé soutěže - srovnání s českou úpravou" (dále pouze jen jako "Rigorózní práce") je věnována porovnání české a španělské právní úpravě proti nekalé soutěži. Tato Rigorózní práce se rovněž zabývá dopady práva Evropské unie na obě národní právní úpravy. První část této Rigorózní práce se primárně koncentruje na vývoj právo proti nekalé soutěži (a to jak na obecné úrovni, tak i na úrovni národních právních systémů) a dále pak popisuje vztahy mezi právem proti nekalé soutěži a dalšími souvisejícími právními oblastmi (jako jsou, právo na ochranu spotřebitele, právo na ochranu průmyslového vlastnictví a právo na ochranu hospodářské soutěže). Druhá část Rigorózní práce obsahuje detailní porovnání generálních klauzulí české a španělské právní úpravy proti nekalé soutěži. V této části Rigorózní práce lze nalézt výklad a porovnání klíčových pojmů užívaných oběma právními řády, jako jsou: soutěžitelé, klienti, spotřebitelé, podnikatelé, jednání v hospodářské soutěži, jednání v hospodářském styku, dobré mravy, dobrá víra, apod. Třetí část této Rigorózní práce je zaměřena zejména na výklad a porovnání jednotlivých skutkových podstat nekalé soutěže, tak jak jsou uvedeny v zákonech obsahující úpravu proti nekalé soutěži. Jednotlivé skutkové podstaty jsou pro...

Srovnávací reklama
Rousková, Petra ; Horáček, Vít (vedoucí práce) ; Patěk, Daniel (oponent)
The diploma thesis - Comparative advertising - is focused on domain of unfair competition and comparative advertising in the Czech Republic, and also in the European Union. Considering that basically there is no society living completely separated from surroundings, it is evident, that Czech law system should be seen in the context of the European Union legal environment. Comparing the Czech law and the European Union legislation I came to the conclusion that both are in their substance in compliance with each other. This is an important fact leading to an effective harmonisation of the national regulations with European Union law. This was achieved through several directives. Furthermore, I also included many conclusions on decisions of courts of law, which play an important role in this field of law. The diploma thesis is devided into six basic chapters. The first chapter defines economic competition and the law of economic competition. The second chapter is focused on unfair competition frame according to the Commercial Law (law no. 513/1991 of the Collection of Laws) and provides necessary information on the general clause, the keystone of unfair competition. The third chapter talks about the concept of advertising and comparative advertising including types and functions. The fourth chapter...

Competing currencies as an alternative scenario to legal tender clause: Mathematical proof
Gawthorpe, Kateřina ; Stroukal, Dominik (vedoucí práce) ; Nikolovová, Pavla (oponent)
Abstract Předchozí literatura zabývající se scénářem bez existence zákona o zákonném platidle sestávala spíše z teoretické analýzy. Vedle teoretického zkoumání konkurence měn tato diplomová práce nabízí originální dynamický strukturální model, který zkoumá danou otázku kvantitativně. Tento model porovnává současné monetární podmínky s potenciální situací konkurence více měn. Hlavním předpokladem celé této studie je preference stabilní měny jednotlivci. Jedinečnost matematického modelu leží v zahrnutí nových proměnných ovlivňující poptávku po měně do užitkové funkce DSGE modelu, dále reprezentativní agent představuje v navrženém modelu domácnost vlastnící banku oproti standardním neoklasickým modelům, kde domácnost vlastní firmu. Celková odlišnost zde prezentovaného DSGE modelu poté spočívá v cílu tohoto modelu analyzovat konkurenci měn matematicky. Tato diplomová práce je podporou myšlenky vynětí zákona o zákonném platidle pro rozvinuté země. Kvantitativní analýza podporuje intuici nižší inflace v případě scenária konkurence měn vzhledem k současné situaci. Na druhou stranu závěrečné simulace modelu v Matlabu doplňují dosud jednoznačný pohled na kon-kurenci měn o skepticismus kvůli možným obtížím spojeným s obdobím cirkulace více měn.

Vybrané skutkové podstaty nekalé soutěže v rámci generální klauzule
Jakubíčková, Věra ; Boháček, Martin (vedoucí práce) ; Cupka, Josef (oponent)
Diplomová práce se zabývá nepojmenovanými (soudcovskými) skutkovými podstatami nekalé soutěže, jako je lavina, prémiování, obtěžování spotřebitele, projevy nekalé reklamy atd. Dále je nastíněn vývoj nekalé soutěže, subjekty nekalé soutěže a rozebrána generální klauzule. V následujících kapitolách je pojednáno o vztahu ke směrnici o nekalých obchodních praktikách a soukromoprávních prostředcích ochrany proti nekalé soutěži. Autorka se věnuje i plánované právní úpravě nekalé soutěže v novém občanském zákoníku a navrhuje změny de lege ferenda.

Ochrana podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti
Bílková, Kristýna
Abstrakt Bílková, K., Ochrana podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti, bakalářská práce, Brno 2015. Bakalářská práce se zabývá ochranou podnikatele před nekalosoutěžním jednáním konkurence v obchodní činnosti. Práce je rozdělena do dvou částí -- literární přehled a vlastní práce. V teoretické části objasňuji pojmy jako hospodářská soutěž, nekalá soutěž, generální klauzule a jsou vymezeny jednotlivé skutkové podstaty nekalé soutěže. Dále je pojednáno o právní a mimoprávní ochraně podnikatele, kde uvádím jak právní, tak i mimoprávní prostředky ochrany. V praktické části jsou uvedeny vybrané případy nekalosoutěžního jednání. V závěru práce jsou uvedena doporučení pro podnikatelskou sféru.