Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vizualizace 3D dat v biomedicínských aplikacích
Karzel, Michal ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Štohanzlová, Petra (vedoucí práce)
Tato práce popisuje základní princip optické koherentní tomografie a předzpracování na- měřených surových dat. Předzpracování je zaměřeno zejména na filtraci šumu, odstranění artefaktů, normalizaci, konverzi a kompresi surových dat. Takto předzpracovaná data jsou uložena do souboru *.PFRG jako ”preprocessed fringe data”. Tato předzpracovaná data je možno vizualizovat pomocí jednoduchého programu, který umožňuje zobrazení dat třemi způsoby. Objemová data reprezentována voxely. Rekonstrukce objemu algoritmem pochodující kostky. Řezy objektem podél os X, Y, a Z.
Neužitečné věci
Maloušková, Drahomíra ; Jeřábková, Edith (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Neužitečné věci. V malbě zátiší se dlouhodobě zabývám nejrůznějšími, více či méně trashovými předměty, přičemž čerpám ze zkušenosti se svým otcem, který trpí obsesivní kompulsivní poruchou hromadění věcí. Často se také obracím k objektům samotným. Můj zájem zároveň úzce souvisí s tím, jak je s pojmy předmět, objek a artefakt zacházeno v umění. Od tradice nápodoby skutečnosti, přes rady-made, po otázku technické reprodukovatelnosti či virtuální reality věcí. Jako ustřední motiv jsem vybrala část karoserie Tatry 613, která v sobě nese veškerou výpověď o ,,bezvýchodně neužitečné " situaci, ve které se nachází. Zároveň je to objekt monumentální a vizuálně velice estetický. Přece je však mým záměrem nespokojit se s principem redy-made. Otázku o uměleckém díle, jako zprostředkovateli umění a jeho zdánlivě neužitečném produkování a reprodukování se, se chci pokusit rozvířít dalším takovým sporným aktem. Proto vytvářím tomuto objektu kartonovou kopii 1:1, klasickými modelářskými postupy, čímž bude zmnožená nejen estetická stránka věci, ale i samotná neužitečná situace. Narozdíl od kovové karoserie, ta papírová zcela ztrácí potenciál být někdy znovu použitelnou. A copak teprve znamená taková neužitečnost ve chvíli, kdy na tyto objekty začneme pohlížet, jako na umění.
The Study of Artifacts in MR Tomographic Images for Medical and Technical Applications
Al Khaddour, Mouin ; Frollo, Ivan (oponent) ; Jiřík, Radovan (oponent) ; Fiala, Pavel (vedoucí práce)
This dissertation analyses artifacts in NMR images. In medical practice, the artifacts can impede proper diagnostics of pathological tissues and, for this reason, need to be eliminated. In this thesis, an analysis of the most frequent image artifacts is performed to eliminate the occurrence of these undesired effects. In connection with artifacts caused by inhomogeneity of the static magnetic field, a novel dual measurement method is discussed. The thesis describes a method for estimating the basic and RF field inhomogeneity in NMR based on the measurement of T2 and T2*. The technique combines the gradient and spin echo acquisition procedures to differentiate the T2 and T2* relaxation times. Exponential approximation of the relaxation process has to be performed. Importantly, experimental results for the plastic and copper specimens are shown. It is vital to note that a significant and commonly found problem lies in the magnetic susceptibility artifact; different magnetic susceptibility values at the boundary between two materials can result in magnetic field inhomogeneity and even total loss of the signal.
Fenomenologie dotyku a touhy
Vojtěšková, Jitka ; Hanzlová, Alžběta (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Zátiší vznikají na základě interakcí vztahujících se k určité situaci, místu a prožitku. Jsou složena z předmětů, které se na daném místě nacházely. A to jak z mých vlastních, tak vypůjčených nebo darovaných mými „společníky“. Reflektují čas, vzpomínku. Jsou fyzickou připomínkou prožitku. Zátiší jsou manipulovaná, inscenovaná, skládají se z různých artefaktů, jež jsou symbolickým nositelem skutečnosti, jež jim předcházela. Obrazy mohou působit na vnímání emocí spojených s pojetím krásy, pomíjivosti, úpadku, evokovat pocit práznoty, reflektovat čas – nevratný moment. Fotografie zobrazují banální, všední předměty, často tak samozřejmé a opomíjené. Co po nás zůstává ... Co přetrvává...Co odejde...Co je pryč... Podobné scénáře získávají různé významy, hledání toho, co je již nepřítomné.
Možné hranice aranže
Homola, Ondřej ; Zálešák, Jan (oponent) ; Franta, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce hledá meziprostor v zaměňování artefaktu a instalace a mezi prácí umělce a “architekta výstavy” se záměrem zpochybnit roli autorství uměleckého díla a polemizovat nad jeho hodnotou. Kolážovým přístupem spojuje galerijní prostor, aranžerství a artefakt. Odvolává se na modernologický a archívní obrat v současném umění.
Obraz matky v díle Tomáše H.
HRUBÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá vztahem matky a dítěte v raném dětství s následnými dopady tohoto vztahu v dospělosti. Je postavena na hledání paralel mezi neuspokojivým vztahem syna s matkou v dětství a latentním významem zjištěné symboliky orální frustrace či separační úzkosti ve výtvarné produkci syna, profesionálního výtvarníka. Je zde zahrnut výklad pojmu matka ve všech dostupných symbolických modifikacích. Teoretická část se věnuje vztahu matky a dítěte z hlediska psychoanalýzy a analytické psychologie, stručně pak zmiňuje základní názory předních psychoanalytiků na tuto problematiku. Druhou oblast teorie tvoří psychologie umění, kde jsou opět předloženy základní otázky vztahu mezi výtvarným dílem a umělcem, případně divákem, nelze opomenout ani teoretický a filozofický přístup k výtvarnému umění. Stěžejní část práce již věnuje pozornost osobnosti umělce Tomáše H., sestává z umělcovy biografie, analýzy a interpretace třech artefaktů, na kterých jsou aplikovány poznatky z oblasti psychoanalýzy a arteterapie. Cílem práce je konfrontace latentního a manifestního obsahu zkoumaných artefaktů, a propojení těchto zjištění se vztahem umělce s matkou v raném dětství. Závěr patří hledání odpovědí na klíčové otázky týkající se vztahu matky, syna a výtvarné produkce. Přínosem této práce je seriózní potvrzení významu oboru arteterapie, jeho úzká souvislost s psychoanalýzou a aplikace arteterapeutické metodiky v praxi s relevantními výsledky.
Natural or Artificial Intelligence?
Havlík, Vladimír
The distinction between natural and artificial is the basic question which fundamentally affects other considerations and conclusions connected with artificial intelligence. The article deals with few examples of natural-artificial distinction in the philosophy of science and then discuss what results from it for the problem of intelligence. On the basis of Dennett’s conception of intentionality it tries to show that besides the traditional conception there is another perspective in which the natural-artificial distinction disappears.
Rušivé artefakty radiodiagnostických modalit
ŠEDA, Miroslav
Tato práce informuje o přístrojích používaných k diagnostickému zobrazování, se zaměřením na rušivé obrazové artefakty vybraných přístrojů (CT, MR, ultrazvuk). Práce radiologického asistenta je stále více závislá na technice, která nám pomáhá při vyšetřování. Přístroje, které používáme k vyšetřování klientů jsou stále složitější. Umožňují kvalitnější a přesnější zobrazení, jsou jednodušší na ovládání, poskytují širší možnosti způsobu vyšetření a v neposlední řadě šetří klienta. Obsluha těchto složitých technických zařízení je doménou radiologických asistentů a vývoj nezadržitelně směřuje k tomu, že obsluhující asistent bude pracovat stále více samostatně. Je nutné, aby radiologický asistent správně ovládal postupy při všech vyšetřeních které provádí, důsledně dbal na radiační ochranu a dbal na kvalitu obrazového výsledku vyšetření. Výsledkem vyšetření převážné většiny diagnostických vyšetření na RDG oddělení je obrazová informace. Tyto obrazové výsledky mohou být z různých důvodů oproti skutečnosti pozměněny nebo degradovány. Takto znehodnocený výsledek může vést k mylnému nebo pozdnímu stanovení diagnózy lékařem. Radiologický asistent je prvním kdo musí být schopen posoudit, jestli vyšetření proběhlo v pořádku, případně lékaře upozornit na možné odchylky nebo obrazové deformace. Zmírnění nebo potlačení artefaktů v obrazovém výsledku vyšetření je v některých případech velmi jednoduché a někdy stačí jen rozhovor s klientem, ve kterém mu vysvětlíme průběh vyšetření. V některých případech je ovlivnění projevů artefaktů technicky nemožné, protože vyplývá z principu vyšetřovací metody, nebo by si vyžádalo takové finanční náklady, které by pro zdravotnické zařízení byly neúnosné. Ve své práci jsem se zaměřil na obrazové artefakty přístrojů (CT ,MR a ultrazvuk), se kterými se radiologický asistent může setkat v běžné klinické praxi. Pokusil jsem se o dokumentaci těchto obrazových artefaktů při běžném provozu. Součástí mé práce je i popis příčin vzniku artefaktů a případně postup jak projevům artefaktů předejít nebo je odstranit.
Odstraňování artefaktů v EEG datech III
Zima, Miroslav ; Tichavský, Petr ; Krajča, V.
Data z elektroencefalogramu (EEG) bývají často poškozena nežádoucími vlivy nejrůznějšího druhu, které mnohdy překážejí jejich rutinnímu zpracování. Tato práce navrhuje metodiku potlačování artefaktů, které trvají relativně krátkou dobu (1-5 s) a vyznačují se vyššími hodnotami signálu - jako např. oční nebo pohybové artefaktu. Identifikace artefaktů a rekonstrukce signálu se provádí pomocí metod nezávislých komponent, a to sekvenčně, po kratších časových úsecích. Metoda je prezentována na zpracování novorozeneckého EEG z 8 kanálového záznamu.
Metodika Scrum
Košata, Václav ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Balada, Jakub (oponent)
Metodika Scrum je v současné době nejpoužívanější agilní metodika. Tento triumf si zasloužila zejména svojí vysokou schopností přizpůsobit se změnám v požadavcích klienta a také průhledností vývoje. Scrum nenabízí sadu technik či přesných postupů, ale naopak přináší určitý rámec, jak pohlížet na vývoj kvalitního softwaru. Tato kvalifikační práce je zaměřena na popis a vysvětlení praktik, rolí a pravidel této metodiky. Obsahuje dále rozbor jednotlivých fází projektu a artefakty, se kterými se vývojový tým při své práci setká. Cílem práce je přinést ucelený teoretický popis metodiky, který je doplněn praktickým vyzkoušením praktik v programu Rational Team Concert od společnosti IBM. Bakalářská práce proto může sloužit nejenom jako materiál pro výuku, ale také jako jistá pomůcka pro vývojový tým v praxi, který se rozhodl využívat výhod této agilní metodiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.