National Repository of Grey Literature 18,855 records found  beginprevious18846 - 18855  jump to record: Search took 0.93 seconds. 

The concept of CSR in French companies´ practice
Vodstrčilová, Kateřina ; Machková, Hana (advisor) ; Malý, Josef (referee)
This thesis represents the complex view of the corporate social responsibility (CSR) concept and describes the practical use of CSR by the French companies. The first part contents the introduction to CSR, identifies three main areas of CSR and describes the process of implementation of CSR into business practices. The second part deals with the situation of CSR in the European Union and France. The third section focuses on social responsibility in practice of French cosmetics companies Yves Rocher and L'Oréal. Approaches of these two companies are compared and evaluated and in the conclusion of the thesis there are recommended steps to make corporate social responsibility of the two companies more effective.

Charles Taylor's anthropological critique of liberalism
Boudal, Jiří ; Čapek, Jakub (advisor) ; Jirsa, Jakub (referee)
The thesis presents Charles Taylor's conception of liberalism where the negative concept of liberty is rooted in a positive moral ideal of authenticity. First of all, both the main motivations which led liberals to defend the pure negative concept of liberty and Taylor's claim that these motivations all depend on the atomistic ontology is examined. Later, this atomistic basis is refuted and Taylor's holistic approach is offered which relies mainly on concepts of the personal identity and of the so called strong evaluation. Following this, concept of authenticity is presented as the implicit ideal of modern identity. Authenticity is interpreted as a pluralistic moral ideal appreciating uniqueness although containing some general moral demands. The thesis also shows that such a concept of authenticity presupposes negative liberty. Finally, some political consequences of such a liberal theory are provided.

A Qualitative Analysis of Modern Basketball in the Conception of Youth Sports Training
Holubec, Jan ; Velenský, Michael (advisor) ; Kaprálek, Tomáš (referee)
Název: Kvalitativní analýza současného basketbalu v pojetí sportovního tréninku mládeže Cíle práce: Na základě vědomostí získaných studiem na UK FTVS, odborné literatury a praktických zkušeností, s přihlédnutím k pojetí současného elitního basketbalu na mezinárodní úrovni určit koncepci tréninkového procesu mládeže. Metoda: Podklady pro teoretickou část byly získány na základě vyhodnocení strukturovaných rozhovorů s 28 náhodně vybranými návštěvníky utkání našich nejvyšších soutěží, a to v průběhu základní části sezóny 2005/2006. Výsledky: Výsledky odrážejí názory basketbalových trenérů, hráčů, rozhodčích a především diváků na moderní pojetí elitního basketbalu z hlediska jeho atraktivity. Tyto výsledky jsou konfrontovány s vlastními představami a použity pro sestavení teoretických závěrů ve smyslu koncepce a pojetí tréninkového procesu dětí a mládeže. Klíčová slova: basketbal, atraktivita, sportovní trénink, herní výkon.

Marketing Conception of the Czech Florball Union
Veselý, Petr ; Malecha, Petr (advisor) ; Oponent B, (referee)
Název: Marketingová koncepce České florbalové unie Marketing conception ofthe Czech floorball union Cíle práce: Analyzovat současnou marketingovou koncepci ČFBU a na základě výsledků analýz navrhnout novou marketingovou koncepci pro následující období. Metoda: Analýza bude provedena prostřednictvím modelu BCG a analýz SWOT a STEP. Výsledky: Vytvoření komplexního pohledu na současnou marketingovou koncepci České florbalové unie, zanalyzování všech faktorů, které na ní mají vliv. Vytvoření návrhu nové marketingové koncepce ČFBU pro následující období. Klíčová slova: analýza SWOT, analýza pomocí modelu BCG, analýza STEP, marketingová koncepce, Česká florbalová unie 1

Conception of Population Protection till 2020 and its Possible Reflection in the Population Preparedness in Communities
Komárková, Klára ; Mika, Otakar Jiří (referee) ; Novák, Jaromír (advisor)
Our society is threatened with increasing number of risks so civil protection came to be more important. This bachelor thesis focuses on Conception of civil protection by the year 2020 and its possible reflection in preparation of citizens. First part of thesis briefly deals with history of civil protection. Next part concentrates on currently valid legislation. Following is evaluation of previous Conception by the year 2015. Last part of thesis deals with Conception by the year 2020 focusing on citizens.

Komparace proexportní politiky České republiky a Francie
Skybová, Iva ; Müllerová, Františka (advisor) ; Brožek, Jiří (referee)
Předmětem diplomové práce je srovnání koncepce politiky podpory exportu v České republice a ve Francii. Koncepcí se zde rozumí institucionální zabezpečení, cíle a priority proexportních politik. Podstatnou část práce tvoří popis systému politiky podpory vývozu v obou ekonomikách. Stěžejní částí je komparace institucí na základě vybraných nástrojů na podporu exportu (marketingové služby, podpora prezentace v zahraničí, financování a pojišťování exportu se státní podporou) a hledání analogie francouzských programů na podporu exportu v projektech české Exportní strategie podle definovaných cílů a priorit. Závěr tvoří porovnání pozice zemí v mezinárodním obchodě a zhodnocení účelnosti, výhod a nedostatků jednotlivých systémů.

Role regionálních specifik západní Afriky v proměnách rozvojových koncepcí
Schreiberová, Rut ; Macháčková, Jaroslava (advisor) ; Trhlínova, Zuzana (referee)
Diplomová práce mapuje vybrané rozvojové koncepce regionu západní Afriky, identifikuje jejich charakteristické rysy a analyzuje jejich dopady s ohledem na kulturní specifika regionu a tím i jejich kapacitu odrážet skutečné potřeby jeho obyvatel. Posuzuje, do jaké míry byl při vypracování jednotlivých koncepcí brán ohled na roli kultury a jak tento faktor ovlivnil jejich úspěšnost. Klíčovou otázkou je, zda v regionu existují takové síly, které se zasazují o uchování jeho kulturní autonomie a pokud ano, zda mají samy o sobě rozvojový potenciál.

Implementation of the Basel III framework in the banking sector
Haburaj, Martin ; Blahová, Naděžda (advisor)
The main aim of this thesis is the Basel III framework elements characteristic that is known as the new proposal to regulatory changes of banking sector. The paper describes shortly plan of the implementation as it should be established in term of the next years. Further, it is mainly focused on the new components the regulatory framework comes with such as definition of capital, capital buffers, liquidity standards, risk coverage and so on. The second part simply examines an assessment of the long term impact of the implementation. It is divided into part of benefits, which supports the argumentation for the Basel III and part of most discussed costs, which summarizes some of the negative aspects.

The analysis of destination marketing of Visegrad countries
Brestovanská, Michaela ; Herget, Jan (advisor) ; Pauková, Kristína (referee)
This work deals with the analysis of destination marketing of Visegrad countries, Slovakia, Czech Republic, Poland and Hungary. The analysis assumes an outline of the issues of tourism with emphasis on destination, destination management and marketing concept of a tourist destination. The practical part contains an analysis of the current routing destination marketing in each country at national level. At work we are dealing with selected tools of marketing concepts countries, based on the official marketing plan of the national tourist center of nation states. The last section is dedicated to the mutual project of these countries called European Quartet, which is aimed to promote Visegrad countries in overseas countries and overseas markets. In personal way of marketing communication we are focused on four selected markets, the USA, Russia, Japan and China, which have the most significant impact on visit rate.

Marketing strategy of the company
Hrebenyk, Yanina ; Štůsek, Jaromír (advisor) ; Zdeněk, Zdeněk (referee)
This thesis is focused on the main characteristics of company marketing strategy. The first part describes theoretical facts about marketing, its concept, strategy and planning, as well as the strategic marketing processes. For design and realisation of marketing strategy the most important marketing analysis are described here in detail: marketing mix, marketing communication, marketing environment and SWOT analysis. The second part of this thesis presents a travel agency MOVAMI s.r.o., its activities and overall state from the perspective of marketing conception. This part also investigates each analysis individually for better understanding of the present position of agency on the tourism market. The third part presents the summary of the results of all conducted analysis and design of the new improved marketing strategy for the travel agency MOVAMI s.r.o.